Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2004
‎Ezgaituek, halaber, informazioa jasoko dute aparkatzeko txartela nola eskatu eta laguntza nola eman jakiteko, eraikinetako oztopo arkitektonikoak kentzeagatik bizilagunen komunitatearekin sor daitezkeen arazoak konpontzeko. “Guraso batzuek laguntza irakasle bat edo logopeda bat eska diezaioketen beren seme ezinduarentzat”, azpimarratu du Cabra de Lunak. Atzo sinatutako hitzarmenean ezgaitasunak dituzten pertsonak ez diskriminatzeko behatokia sortzea ere aurreikusten da, eta herrialdeko 83 abokatu elkargoek legelari ezgaituen beharrei erantzuteko konpromisoa hartzen dute.
2006
‎Hainbat etorkini euskararen inguruko kezka beharbada urruti samar geldituko bide zaio, askok bestelako lehentasunak izanen baitituzte (lana, etxebizitza...). Alabaina, hizkuntz ereduen hautuak, euskara ikastearekin loturik dagoen heinean, eragin zuzena izan dezake beraien seme alaben etorkizunean, beraien integrazioan, hain zuzen ere. Izan ere, haur horientzat euskara ikasteak edo ez ikasteak hainbat ondorio izan ditzake haien orainaldiari zein etorkizunari begira.
2007
‎Orain arte aipatutako guztia kontuan izanik, honako hau ondoriozta dezakegu: gurasoek izugarrizko eragina izan dezaketela beren seme alaben gizarte ezagutzan.Ondorioz, kontu handiz ibili behar dute, batetik, beren seme alabei esatendietenarekin; bestetik, haientzako aukeratzen dituzten jarduerekin, testuinguruekin, ipuinekin eta antzekoekin; azkenik, haien aurrean duten jokabidearekin.
‎Gurasoek, gure garaiko hezkuntza sisteman sumatu ere ezin zuten mailako ezaupidea izan dezakete beren seme alaben norabideari buruz, hala nahi badute. Banakako bilerak eta talde bilerak finkatuta ohi daude, eta gurasoek irakasleari bilera bat eskatu orduko ez da izaten normalean aparteko zailtasunik norbere haurraz aritzeko; eta ikastetxean bertan, aniztasunaren trataera medio, garai baten aldean, baliabide asko eskura dezakete haurren heziketarako.
2008
‎Gaur egun, «erabileran oinarritzen diren» hizkuntzaren jabetzearen azalpen ereduek bere gain hartu dituzte ikuspuntu horiek (Goldberg, 2003; Lieven eta beste, 2003), eta ereduok bermatu eta egiaztatu egiten dute gurasoen informazioan oinarritzen den Komunikazio Garapena Neurtzeko Zerrenda deritzon tresna. Gurasoek ondo informa dezakete beren seme alaben prozesu linguistikoaren gainean, bertan duten parte hartzea aktiboa delako. Batetik, haurrek entzuten duten hizkuntza ekoizpena edo input a eurek eta euren ingurukoek ekoitzia delako, eta bestetik, input hori maiz haurraren mailaren arabera egokitzen dutelako, hala nola perpausen egitura errazak erabiliz, esaldiak errepikatuz edo hitz kateak doinu bereziz ebakita (Zubiri, 1995; Barreña, 2001).
‎" Guk ezagutzen dugu deitzen duten gurasoen egoera, guk geuk jasan dugulako. Horregatik, hemendik eskua luzatzen diegu eta beren arazoak konpontzen laguntzen diegu", bere burua eskaintzen du, eta guraso guztiei gomendatzen die egunero galde diezaietela beren seme alabei nola dauden eskolan, beren ahotsaren tonua beha dezatela.. eta eskolako jazarpenen bat jasaten ari diren susmorik txikiena badute, ez izan zalantzarik eta deitu. ACAEren eskutik, Kataluniako Eskola Jazarpenaren Aurkako Elkartea (ACAECAT) ere sortu zen.
2010
‎“Bazkaldu ondoren, loditzeko une horretan, hobe da gurasoek siesta lo egitea eta haurrei bainua debekatzea geroago arte, atsedena hartuta, oskarbi daudenean eta ondo zaindu ahal dituztenean”, esan du. Zaintza eta babes neurriak Igeriketa klaseek haur txikiei itotzeko arriskua murrizten dute, baina ez dira helduen ikuskaritzaren ordezko Arduragabekeria txikiak amaiera txarra izan dezakeenez, AEBetako Pediatria Akademiak (AAP) gurasoei eskatzen die ahalik eta arreta handiena jar diezaietela beren seme alabei igerilekuan dauden bitartean, eta babes neurriak har ditzatela igeri egiten edo batetik gertu jolasten duten bakoitzean. “Duela gutxi egindako ikerketek erakusten dutenez, igeriketa eskolek itotzeko arriskua murriztu egin dezakete 1 eta 4 urte bitarteko haurrengan; hala ere, irakaspenek ez dute ordezkatzen helduen ikuskapena, haurrak uretan edo uretatik hurbil daudenean”, nabarmendu du Contrerasek.
2011
‎Datuek adierazten dutenez, seme alabak gaizki tratatzen dituzten eta nahasmen psikiatrikoren bat duten gurasoen proportzioa oso txikia da. Beraz, guztiz egia da balitekeela itxuraz normalak diren pertsonek, mendekotasun arazorik edo buruko patologiarik ez dutenek, gaizki tratatzea beren seme alabak.. Gurasoek nahi dutena egin dezakete beren seme alabekin, eta inork ez du tartean sartu behar?. Seme alabak ez dira gurasoen jabetza, eta komunitateak haien eskubideak babestu behar ditu, gurasoen interesen gainetik.. Haurrei gogor egin behar zaie, bestela ez baitute ikasten?.
‎Guraso gehienek adierazten dute ez dutela parte hartzen haien jardueretan, eta, ondorioz, ez dituztela partekatzen haien kezkak. Izan ere, haien funtzionamenduan eta jardueretan konprometitzen den jendearen proportzioak ez du% 14 gainditzen.Horrez gain, gurasoek oso gutxi hartzen dute parte eskola kontseiluen bidez. Lehenik eta behin, ia erdiak ez daki existitzen direnik ere, eta, hortaz, ez dakite haien bidez modu esanguratsuan eragin dezaketela beren seme alaben hezkuntzarako garrantzitsuak diren erabakietan.Ikerketa hori ez zegoen espezializatuta Haur Hezkuntzan, baina, esparru horretan, hemen aipatutako ondorioak orokorrak dira, eta, hortaz, Haur Hezkuntzari aplika dakizkioke.
‎Gurasoek nahi dutena egin dezakete beren seme alabekin, beti bilatzen baitute onena haientzat, nahiz eta batzuetan neurriz gain jokatu.
2012
‎Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzako partaide Jon Aizpuruak eman zituen gako batzuk atzo, inkesta aurkezteko Miramar jauregian eginiko ekitaldian: gazte euskaldun berriek euskara erabiltzeko baldintzak izan ditzaten, urrats berriak egin dira, eta arreta berezia jarri da familiek euskara eman diezaieten beren seme alabei. Botila guztiz betetzeko; edo... guztiz ez husteko.
2018
‎" Ikusi genuen zer sare sozial erabiltzen dituzten gazteek gaur egun, zer aukera eskaintzen dituzten, zein izan behar den gurasoen papera...". Horrelako gaiak jorratzen aritu ziren, gurasoek argi izan dezaten beren seme alabek zer erabiltzen duten. " Askotan sumatzen dugu guraso askok ez dutela ideia handirik seme alabek erabiltzen dituzten aplikazioen eta jokuen inguruan.
2021
‎Amen kasuan, haien nortasuna funtsezkoa da. Ama toxikoek lagundu egin dezakete beren seme alabak ez seguruak eta hauskorrak izaten. Baina, eta gurasoak?
2022
‎1 atala Noiz uraren usaina kloro gehiegi dagoela susmatzen baduzu, haurrak ez dira igerilekuan bainatzen. Espezialistek ez dute gomendatzen haurrak igerilekuetara joatea, baina gurasoei eskatzen diete kontu handiz hauta ditzatela beren seme alabak eramaten dituzten uretako instalazioak. Horretarako, Neumosurrek gomendioen dekalogoa Adingabeak igerilekuan bainatu aurretik kontuan hartzeko:
2023
‎Javier Esparza buru duen alderdiak behin eta berriz aipatzen du askatasuna hitza hezkuntzaz aritzean. Adibidez, jarri dute zentro publikoen eta itunpekoen eskaintza «justua eta orekatua» bermatuko dutela, «familiek askatasunez erabaki dezaten beren seme alabentzat nahi duten hezkuntza mota».
‎Javier Esparza buru duen alderdiak behin eta berriz aipatzen du askatasuna hitza hezkuntzaz aritzean. Adibidez, jarri dute zentro publikoen eta itunpekoen eskaintza «justua eta orekatua» bermatuko dutela, «familiek askatasunez erabaki dezaten beren seme alabentzat nahi duten hezkuntza mota».
‎Irachek dioenez, hainbat guraso taldetan konpromiso gutun bat partekatzen ari dira Lehen Hezkuntzako 6 maila (11 urte) egiten ari diren ikasleen familiendako. Bertan, edozein ikastetxetako (paperean ikastetxearen izena jarri litzateke) nahi duten pertsonei eskatzen zaie idatzita utz dezatela beren seme alabei ez dietela mugikorrik emanen ez ikasturte honetan ez hurrengoan, DBHko 1 mailan.Bertze toki batzuetan, mugikorraren erosketa atzeratzeaz gain, mugikorra eta Internet arduraz erabiltzeko jarduerak edo prestakuntza lantzen dute, bai gurasoen bai seme alaben artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia