Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎Euskararen normalizazioaren ikuspuntutik HEAk garrantzi estrategikoa du, are gehiago, nekez euskaldun ditzakegu belaunaldi berriak paraleloki helduak euskalduntzeko estrategia eraginkorra abiatu ezean. Lau zutabe nagusitan oinarritu behar dugu prozesua:
2008
‎Beraz, azido folikoa duten elikagaiak gotortzeari buruzko erabakiak kontuan hartu ditu, onartutako ondorio onuragarriak ez ezik, eragin kaltegarriak ere. Era berean, nahi den ondorio osasungarria lortzeko dosi segurua bermatu da, gehiegikeriak ondorio larriak eragin baititzake belaunaldi askotan.
‎Pertsona horien beharrei eta lehentasunei erantzun behar izateaz gain, kultura, prestakuntza eta teknologia berrietara hurbiltzea sustatu behar dira, eta horiek komunitatean integratzea bultzatu, bai eta zahartzeari buruzko jarrera positiboak ere —CISen inkestaren arabera, biztanleen ia %36k mendekotasunarekin lotzen du, eta %27, 7k, gaixoekin— Ildo horretatik, belaunaldien arteko trukerako programak eta esperientziak oso erabilgarriak dira, belaunaldien arteko topaguneak sortzeko pentsatuta baitaude, “bizitzaren etapak hurbiltzen, errespetatzen eta duintzen laguntzeko”, azaldu du Kontseiluak. Helduek oso balio eta esperientzia garrantzitsuak transmiti diezazkiekete belaunaldi berriei.
2010
‎Lehenik, aipa ditzagun belaunaldien artean dauden ezberdintasun soziolinguistiko orokorrak, bariazio linguistikoa hobeto ulertze aldera:
‎(Harma bat hartzen du eta eleak suturik besoak alde guzietara itzulikatzen ditu.) Ni Agerrekoa naizen bezala, sekula, entzun duk, sekula ez duk eritasuna gure ganik pasatuko, eta behar diren prekozioneak oro hartzen ditiat hortako, entzun duk? Eta hik ere behar baduk egun batez etxe huntan finkatu, hire eginbide dukek gauza beraren egitea, gure izenak tatxarik gabe jarrai dezan belaunaldiz belaunaldi, eta gure ohorea ez dadin histua izan menderen mendetan...
2012
‎Gurasoengandik bereizteko ez dio balio, hori hala da. Dena den, gure ustez, Goizuetako hizkera tresna baliagarria da Goizuetako gazteek behar duten identifikazioa bilatzeko eta desberdin sentitzeko eta horrek azaldu dezake belaunaldien arteko hizkuntza diferentzia ez hain handia.
2013
‎zertan aldendu den gudaosteko ordura arteko idazleetatik, kultura hiritar garaikidearen ezaugarriekin bat egiteko ahalegina deskribatuz. Juan San Martinen edota Martin Ugalderen iritzi horiek oso zabal hedaturik aurki genitzake belaunaldi hartako partaideen artean. Aski da, esaterako, Hasier Etxeberriak Anjel Lertxundiri eginiko elkarrizketa irakurtzea, haren gaztaroko euskal giroan euskara batuaren inguruan batu zirenen identitatea, gudaostean euskararen mundua patrimonializatua zuen abertzaletasun tradizionalaren eta Elizaren aurkakotasunean eraiki zela.
2014
‎Euskarak iraun dezan belaunaldi bakoitzak mintzaira beretakotu behar du eta horretarako gizarte aukera egokiak baitezpadako ditu.
‎Zure iritziz, helduaroko adimenaren garapenean zer nolako eragina izan dezakete belaunaldi arteko kohortearen eraginek. Nola eragin dezakete horrelako eraginek etorkizunean?
‎Segi dezatela kantuan eta dantzan, trebeak baitira horretan, horixe da agian askok espero dutena Iparraldea deitzen dugun lurralde horretatik. Segi dezatela horretan, gorde dezatela gure tradizioa garai zaharretan legez, transmititu dezatela belaunaldiz belaunaldi, gero guk bertatik ikas ditzagun" pika eta ebats" pausoak, eta gu izan gaitezen hori berrituko duen hegoalde modernoa. Iparralde folkloriko bat behar dugu, beraz, gu moderno agertzeko, gure abangoardia justifikatzeko.
2018
‎Zer gertatu da? Atzera egin dezagun belaunaldi batez. IV. mendeko bigarren erdialdeari eta V.eko lehen urteei Aro Teodosianoa esaten diegu, Teodosio I.a (379) enperadoreagatik.
2019
‎Urrats ñimiño bat egitea baino ez da udalerriarentzat baina, neguari begira, luxu bat familientzat. Eman diezaiegun belaunaldi berriei merezi dutena.
2020
‎Bisitak ahalik eta gehien murriztu behar dira koronabirusetatik babesteko, eta haiek bilobak zaintzea ez da orain egokiena. Baina eutsi diezaiogun belaunaldien arteko truke horren aberastasunari. Nola jarraitu batasuna sustatzen?
2022
‎Belaunaldi bakoitzak dauzka bere sinboloak, guztion gogoan modu antzekoan iltzatuta geratzen diren gertakari, irudi, izen eta hitzak. Oroitzapen partekatu horiek bihurtzen dute memoria, funtsean, kolektibo, eta haren kontzientzia aski sendoa denean, memoriak bidaiatu dezake belaunaldietan zehar ahoz aho, baita diskurtso ofizialetan islarik ez daukanean ere.
2023
‎1966an, Euskal Eskolen Mugimenduko taldeak osatu ondoren, hurrengo hamarkadan etorri ziren jendearen aurrera edo kalera ateratzeko urteak. Horretarako, erakunde publiko eta pribatuen babesa behar izan zen, eta, Usurbilgo Udalarekin gertatu zen bezala, beste herri eta hiri askotan ikus ditzakegu belaunaldi hartako artisten lanak. Horrek arte mota bat gure paisaian txertatzea eragin zuen, beste arte mota bat desagertu edo intimitatean geratzen zen bitartean.
‎Kirolak zure falta nabaritzen du kanpaina gaurtik izanen da martxan. Mainzek uste du euren bidea egin dezaketela belaunaldi berriek ere. Taekwondoko jokozain eta epailearentzat ere euren lana ikusgarri egiteak onurak izan ditzake neka eta mutikoen artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia