2009
|
|
Dokumentua ikusteko moduan ez badago, erabiltzaileak erreklamazioa jarri ahal izango du geltokiaren kontra. Errekurtsoak eta bide judiziala Kexa eta erreklamazioen orriez gain, Ibilgailuen Azterketa Teknikoaren bulegoaren ebazpenaren bidez laidotutzat jotzen denak errekurtsoa jar
|
dezake
autonomia erkidegoan, eta egoki iruditzen zaizkion alegazioak jaso. Bide hori hartzen dutenak gehiegi ez izan arren, Administrazioak aldeko ebazpenak ematen dizkie errekurtsogileei.
|
2012
|
|
Erantzuna baiezkoa bada, egizu prozesuaren faseen eskema. 4 Adieraz
|
itzazu
autonomia erkidegoetako kontsumitzaileak defendatzeko erakundeen funtzio nagusiak. 5 Bilboko kontsumitzaile batek produktu bat erosi du Londresen.
|
|
Autonomia erkidegoek babespen arau gehigarriak egiteko eskumena dutelako, Estatuak oinarrizko legedian ezartzen dituen exijentzia maila baino altuagoak ezartzeko aukera dutelarik. Egoera honek, batzuetan, enpresa bat behartu
|
dezake
autonomia erkidego desberdinetan dituen lantokien arabera hondakinak kudeatzeko tramite ezberdinak egitera, eta lantokia kokaturiko lurraldearen arabera, hondakinen kudeaketa aurrera eramateko baldintzak nabarmenki aldatzen dira.
|
|
«mugikortasun arazoak dituen pertsona», «jaiotzetiko hemiparesia duen pertsona» edo «jatorri neurologikozko mugikortasun arazoak dituen pertsona». Norbaitek argudia
|
lezake
autonomia erkidego guztiek dituztela eraikin publikoetarako irisgarritasun arauak, bai eta erreserba kuota bat ere. Hala ere, kontuan izan behar dugu sarritan arauok ez direla betetzen, eta ezgaituen kopurua biztanleriaren% 8koa izanik, erreserba kuota ez dela% 2koa baino.
|
2015
|
|
Beraz, esan daiteke autonomia erkidegoek egiten duten lana oso garrantzitsua dela materia honetan, administrazio zentralak gutxieneko batzuk baino ez dituelako ezartzen, eta horiek hobetu
|
ditzakete
autonomia erkidegoek, bai Estatuaren aldetik errekonozituta ez dauden pertsonei prestazioak emanez, bai eta prestazio horien kopurua hobetuz ere.
|
|
alde batetik, bide azkarra erabili duten autonomia erkidegoak daude, hau da, Espainiako Konstituzioaren 151 artikuluan oinarritutako bideari jarraitu diotenak; beste aldetik, Konstituzioaren 143 artikuluan oinarrituz, bide arrunta erabili duten autonomia erkidegoak. Lehenengo bideari jarraituz, Konstituzioaren artikuluan aitortutako eskumenetan esku har
|
dezake
autonomia erkidegoak bat batean, baina bide arruntari jarraituz gero, 148.1 artikuluarekin zerikusia duten eskumenak baino dituzte bereganatu autonomia erkidegoek printzipioz, behintzat bost urte igaro arte. Ordutik aurrera, estatutuen erreformekin beren eskumenak zabaldu ahal izango dituzte.
|
2017
|
|
Estatutuek aurreikusi ahal izango dute zer kasutan, zer betekizunekin eta ze ren arabera egin
|
ditzaketen
autonomia erkidegoek elkarrekiko hitzarmenak, berei dagozkien zerbitzuak kudeatzeko eta emateko.
|
|
Negatiboa. Arestian ikusi dugunez, 149 artikuluak dio Estatuari espresuki esleitu ez zaizkion eskumen guztiak beregana
|
ditzaketela
autonomia erkidegoek.
|
|
Era berean, aurrez eta aukerako moduan, administrazioek iragarki bat argitara
|
dezakete
autonomia erkidegoko edo probintziako aldizkari ofizialean, interesdunak azken egoitza ezaguna izandako udaletxeko ediktu taulan edo dagokion enbaxadako kontsuletxeko edo sail kontsularreko iragarki taulan.
|
2023
|
|
29 Zein neurritan uki
|
dezake
autonomia erkidego mailako hitzarmen kolektibo batek aurretiaz estatu mailan zegoen hitzarmen kolektibo bat?
|
|
EKren 137 artikulua TAOLrekin batera irakurrita, Estatuaren lurralde erkideko edozein autonomia erkidegoan egitura berdina mantentzen dela dirudi: autonomia erkidegoaren lurralde erakundea, autonomia erkidegoa osatzen duten probintziak (batek edo gehiagok osatu
|
dezakete
autonomia erkidegoa) eta probintziak barneratzen dituen udalak. Egitura hau EAEn ez da eman, ez da modu berdinean ulertu.
|