Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Euskal antzerkiak, orokorrean, ez dio ezer berririk eskaintzen euskal kulturari. Euskal eszenatokietan ez dugu ikusten bertakoa bezala identifika dezakegun antzerki bat, eta ez naiz ari folkloreaz edo antzekoaz. Euskal antzerkiari bere bide propioa egitea falta zaio.
2008
‎Haatik, sintesi horretan bertsolariak dira faltako. Txapelketa batetik bestera aitzinatzen ari dela beren egutegia, herabetasunez, Hiru Punttukoak ez omen dira ausartu haien deitzea beren pasta ekar dezaten antzerkira.
2009
‎Uste nuen Ibañetak alde horretatik piztuko zuela eztabaida, eta eztabaida horren ondorioa izango zela gure gizarteak onar zezan borroka armatuaz mintzatzea argi eta garbi. Baina lortu duguna uste dut izan dela obra eder bat egitea, lortu dugu erakustea benetan Larzabalengan klasiko bat dugula antzerkian, merezi duela gizon hori ezagutu dezaten antzerkia maite dutenek, lortu dugu ere talde lan bat egitea... Baina ez dugu lortu nire helburu nagusia zena, eztabaida piztea.
2011
‎Agian idatzirik laga behar luke Lazkanok –agian idatzirik laga behar genuke denok–: " Memoria galtzen hasten naizenean eraman nazazue Bidarteko hondartzara, emadazue larruzko baloi bat, erdi hustua, adabakiak galtzen hasia, egin bi porteria harearekin, birsor ezazue nire oroitzapen fetitxea, blinda ezazue eszena hori, antzerki hutsa izan arren dena, behartu nazazue antzerki hori egitera, nik ez dakidan arren zergatik egiten ari naizen antzerki hori, gera dadila zerbait mekanikoa eta fisikoa mentaletik eta oroitzapen neuronaletik deus ez dagoen tokian".
2012
‎Beraz, tiro egin daiteke, eta bideo hauetara ere jo daiteke etxeko larrialdietan. Era berean, familia askok seme alabak txikitatik mendira eramaten dituzte natura maitatzen ikas dezaten eta helduak direnean errespeta dezaten, arte eszenikoak atsegin dituztenek gauza bera egin dezakete antzerkiarekin. Bide batez, seme alabei aisialdirako alternatiba osasungarria eta mundua hobeto ulertzeko tresna emateaz gain, grekoen herentzia bizirik mantentzen lagunduko dute beste belaunaldi batek.
2013
‎Bestalde, Iratzederren Pasionea obra ere behin baino gehiagotan antzeztu zuten Arantzazun bertako fraide ikasle gazteek, Aste Santuan. Bestelakorik ere eskura eduki nahi, eta horrelako ekitaldien sustatzaile zen Jose Goitia fraide irakasleak Arestiri eskatu zion idatz zezala antzerkiren bat, Aste Santuan Arantzazun antzezteko... Baita idatzi ere, bat behintzat:
2014
‎Hala ere, amateur estatusak elitismo kutsua ken diezaioke antzerkiari, edozeinen esku dago antzerkian murgiltzea, nolabait esateko. Amateur izaerak herrikoitu egiten du antzerkia.
‎Gure belaunaldian horiek preso daude. Munta ezazu antzerki bat: zahar bat behar duzu, baina zahar hori ezin du gazte batek egin.
‎2 Irakur ezazu pastoralaren eta aztertuko duzun pasartearen argumentua. Ondoren, behatu arretaz pastoralaren pasarteari eta osa ezazu antzerki taula. Erreparatu parte hartzen duten
‎2 Osa ezazue antzerki fitxa 3 eta idatzi antzerki gidoia. Amaitu ondoren, eskatutako irizpide guztiak dituela egiaztatzeko, balioetsi egindakoa, taulako irizpideen arabera.
‎3 Osa ezazue antzerki fitxa. Amaitutakoan, dagokionak, erakutsi egindakoa irakasleari.
‎Adibide soil batzuk dira, erakusten dute ordea nekez juja dezakegula antzerki hori bere testuingurutik kanpo. Ez ote da antzerki guziaren problema?
‎Sistemak baditu bere graziak eta bere itzalak. Inprobisaketak erakartasun handia du, mitoa dela erran nezake antzerkian, leienda: kondatzen da beti aktore handi bat aipatzean" ez zian testua erraten e horrek, izigarria zuan ziloa zuelarik beti emendatzen zian".
‎Segur nintzen lehen, segurrago orain. Hari horrek oparotasun handiz eskain lezakeela antzerki unibertsalari, eta antzerki duin baten mamia dugula hor belaunaldien lana gure eginez baina badea gurea den jokoa, gurea den estilistika?
2018
‎Hori ez bada antolatzen, antolaketa hori ez bada egituratzen, eta antolatzaile soilen burutazioen eta telefono deien arabera baizik ez badira sortzen emanaldiak, elkar gurutzatzea beti mugatua izanen da. Zirkuitu nazionalak, aldiz, emanaldiak antolatzeaz gain, zabalkundea ere bermatuko luke, antzerki taldeentzat aukera litzateke gehiago aritzeko, eta, nork daki, horrek ere bultza litzake antzerki talde berriak.
‎Honela, euren lanaldia amaitutakoan, irakasleek aisialdi aukera zabala dute, non aukera dezaketen antzerkira joan, zinemara, edota hezkuntza sailak antolaturiko hitzaldi batera. Hitzaldia interesgarria izan bada, gehienera ere lagunei kontatuko die han entzundakoa, kafea hartu bitartean, eta tertulia polita izango dute puntako gai pedagogiko baten inguruan.
2020
‎Egia esanda, tranpa eginda hasi nintzen antzerkiaren munduan. Arrasate Euskaldundu Dezagun antzerki taldean, berez, 16 urtean zeukaten jarrita muga, eta gezurra esan nien. Oso esperientzia polita izan zen, eta oroitzapen ona daukat.
‎Dena den, antzerki mundutik kanpo dagoen jendearen mezu asko jaso ditut eta hori oso ederra izan da. Batzuetan, beldurra eman dezake antzerkia irakurtzeak zeri heldu ez dakizulako, guk ere ahalegin hori egin dugu, esate baterako Lurrun minez testua bertsio literarioan utzita, irakurlearentzako errezagoa da kronologia errealarekin jarraitzea.
2021
‎Amaitu dezagun antzerki hau.
2022
‎Eta desira ere kulturgintzarekin lotua dago ezinbestean, edo hala nahi genuke. Gaur egungo kezka dira irakurzaletasunaren sustapena irakurzaletasunarena baino, literaturarena behar lukeena; edo galdetzen dugu nola bultza genezakeen zinemara joatea, norbere etxean, bertan goxo, serie edo pelikulak ikusteko aukera dugun honetan; edo ulertu nahi dugu zerk egin lezakeen antzerkia gustagarri.
‎Bera baino ez da bere gorreria mailaren jakitun, eta horrek boterea ematen dio. Aita alaben arteko tratu bat izan zitekeen hau, goizen batean ebatz zezaketen antzerki honekin hastea, aitak lasai alde egin ahal izateko aspergarri zaizkion egoeretatik, eta Rakelek aitari nahieran garrasi egiteko, edo elkarrizketetatik desagerrarazteko. Bientzat litzateke erosoa.
‎Erreferente teoriko bezala H.T. Lehmann erabiliko dugu, antzerki postdramatikoari buruz azaltzen dituen errekurtso estilistikoak baliatzea delako gure asmoa: ber esanahitzea, parataxia, irudi onirikoak, sinestesia, etab. Elementuen (musika, argien dramaturgia, testu eta ikus entzunezkoen) arteko hierarkiarik ezak sorraraz dezakeen antzerkia esploratu nahi dugu. Honek antzezlanaren erreferentzialitatea eta sinbologia ehuntzen lagunduko digu, piezaren osotasuna eta poetika bilatzeko.
2023
‎Izan ere, kritikotasuna pizteko ere balio dezake antzerkiak.
‎Egoera edo errealitate ezberdinak planteatzea, enpatia garatzeko. Izan ere, elkar ulertzeko gaitasuna garatu baitezakegu antzerkiaren bidez, bizitza ikusteko modu ezberdinak erakusten dizkigulako. Eta irekiera hori garrantzitsua da.
‎Ni oso lotsatia izan naiteke, baina badirudi gure lana lotsagabe batzuek egiten duten zerbait dela. Egia da edonor ikus dezakegula antzerkia egiten, eta nik badakit berez edonork egin dezakeela, baina gauza bat da ondo egitea eta beste bat da esatea: “Puf!
‎Konta iezadazu antzerkiarekiko gutxiespena sentitu duzuneko anekdota bat.
‎Gainera nazioarteko eskola batera joatea, non mundu guztiko ikasleak joaten diren antzerkia ikastera... Sentsazioa nuen gizarte batek kontsidera zezakeela antzerkia garrantzitsu. Londreseraino joan behar izan nuen hori posible zela konturatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia