Emaitzak: 7
2005 | ||
Tenperatura aldaketek germenak aldatzea eragiten dute ingurumenean, eta horrek ondorio kaltegarriak izan | ditzake adineko pertsonentzat. Adituen esanetan, egun horietako hotz biziak adineko pertsonengan eragin ditzakeen arazo nagusiak arnas infekzioak eta bihotz gutxiegitasunak dira. | |
2007 | ||
Zabarkeria psikologikoa gertatzen denean, zaintzaileak adinekoak axolagabekeria osoz tratatzen ditu eta beste pertsona batzuekin harremanak izateko aukera ukatzen dio. Ikerketa sozial egoki batek pentsaraz | dezake adineko pertsonaren ondasunak edo ondarea manipulatzen ari dela. Kasu hori ez da inoiz erraza izaten, eta, batzuetan, neurri judizialak hartu behar izaten dira. | |
2008 | ||
Gainera, helduago askok hortzordeak dituzte, eta faktore horrek ere eragina du elikagaiak dastatzeak eragiten duen sentsazioan. Egoera horrek eragin nabarmena izan | dezake adineko pertsonek elikagaiak kontsumitzeko duten interesean, eta horrek apetitua galtzea ekar liezaieke. Horregatik, funtsezkoa da dieta aldatzea, platerak prestatzea eta aurkeztea, erakargarriagoak izan daitezen. | |
2010 | ||
Hautsitako panpina batek ezgaitasuna ekar | diezaioke adineko pertsonei, eta haien bizi kalitatea kalte dezake. Chicagoko Northwestern Unibertsitateko ikertzaileek egindako eta “British Medical Journal” aldizkarian argitaratutako azterlan estatubatuar baten ondorioak dira. | |
2012 | ||
zer alde dago haur baten eta heldu baten artean? Zein dira guztien jarduera gogokoenak?, nola lagun | diezaiokegu adineko pertsona bati kalean, nola lagun diezaiekete adineko pertsonek haurrei? | |
Zein dira guztien jarduera gogokoenak?, nola lagun diezaiokegu adineko pertsona bati kalean? nola lagun | diezaiekete adineko pertsonek haurrei. Andaluzian eta Extremaduran duela urte batzuetatik garatutako beste programa bat “Denok ikasten dugu, denok irakasten dugu” da, Aktibo Nagusien Estatuko Konfederazioarena (CONFEMAC). | |
2020 | ||
Baina egunean zenbait minutuz isilik egon arren, lo egiten ere lagun diezaguke. Izan ere, mindfulnessak bultzatzen duen gogoetazko eta kontzientezko meditazioa praktikatzeak, arreta hemen eta orain zentratzera eta pentsamenduak eta emozioak objektiboki behatzera animatzen duenak, lagun | diezaieke adineko pertsonei gauez hobeto lo egiten, JAMA Internal Medicine k 2015 urtean argitaratutako azterlan baten arabera. Garuna birsortzen du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan | 7 (0,05) |
Lehen forma
dezake | 2 (0,01) |
diezaieke | 1 (0,01) |
diezaiekete | 1 (0,01) |
diezaioke | 1 (0,01) |
diezaiokegu | 1 (0,01) |
ditzake | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Consumer | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ezan adineko | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ezan adineko pertsona | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |