Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2013
‎Testu baterako bi sarrera posible dituzu hemen. Irakur itzazu eta erantzun galderari:
‎3 Bukatzeko, testu osoa irakurri gabe, identifika ezazu eta azpimarratu testuan gako hitz bakoitzari erantzuten dion informazioa, eta kopiatu informazioa zure erregistro fitxan.
‎60 Integrazio jarduera Zaharrak baleza eta gazteak baleki
‎2 Zer iritzi duzue bideoan aurkezten den gertakariari buruz? Adostu ezazue eta idatzi taldeko iritzi bat, ezagutu duzuen kasuari buruz.
‎Baina zalantza asko daukate programa grabatzeko lekuaren inguruan. Hori erabakitzeko, oso garrantzitsua da lurraldeen kokapena eta ezaugarriak ezagutzea; izan ere, urruti badago, bidaia garesti aterako zaie; orduetan alde handia badago, zaila suerta daiteke zuzeneko programak egitea; eguraldiak ere grabaketak zaildu ditzake eta, nola ez, erliebeak nahiz biomak ekintzak baldintzatuko ditu.
‎1 Bizilekua aldatzea egokitu zitzaien hainbat pertsonaren lekukotasunak dauzkagu hemen. Irakur itzazue eta zerrendatu bizilekua aldatzeko izan zituzten arrazoiak.
‎b) Zein da zuen iritzia? Gaiari buruz eztabaida ezazue eta idatzi hausnarketaren ondorioak.
‎b) Behin maiztasun taula osatuta, azter ezazue eta erantzun:
‎3 Aurreko ariketa egindakoan, talde bakoitzak kanpoko eragile geologiko guztien taula beteta izango du dagoeneko; beraz, talde handian, eragile geologiko horiei buruz eta eragile horiek sor ditzaketen erliebe motei buruz hitz egin dezakezue eta taldeetan ateratako ondorioak komentatu. Ondoren, berrikusi eta osatu zuek egindako lanak, hala behar izanez gero.
‎Ataltxo honetan, eraikuntzarako zer material aukera zenezakeen eta material hori non aurkitu aztertuko duzu. Era berean, material hori manipulatzeko zer erreminta erabili dituzun erabaki duzu, lanean nondik hasiko zaren, zer egingo duzun, eta, eraikuntza taldean egitekoa izango denez, pauso bakoitza nork egingo duen zehaztu.
2014
‎Erabakiak hartzeko eta hobekuntzak proposatzeko ezinbestekoa da neurtzea. Neurtuz doikuntzak egin ditzakegu eta, horrenbestez, aurretik jasotako datu, informazio eta ondorioak zuzendu eta etengabeko berrikuntzan murgil gaitezke. Ausartzen al zara neurriaren mundu zabalera salto egitera?
‎Bikoteka lan egin ezazue eta erantzun galdera hauei.
‎Eraikitakoa aitona amonei eta bizilagunei erakusteko, txosten tekniko batean bildu dituzue egindakoaren onurak, bizilagunek soluzioaren onurak onartu ditzaten eta eraikitzera animatu daitezen.
2016
‎2 Berriz irakur ezazu eta aztertu ea haintzat hartu duzun erabilitako ikerketa fitxa, besteak beste, ikerketak egitean informazioa nola jaso ohi dugun, gure lan zientifikoa ahalik eta zorrotzen bideratzeko. Horretarako, emaiezu baiezkoa edo ezezkoa taulako esaldiei.
‎Atomo horien portaera aldatu egingo da elektroi kopuruaren arabera. Hau da, elementuen ezaugarriak definitu ditzakegu eta aztertu atomoen arteko loturak nola gertatuko diren, substantzia kimikoak osatuz. Baina, nola daude kokatuta elektroiak?
‎5 Animaliazalea den kideak, hau irakurri du berriki harpidetuta dagoen zientzia aldizkarian: aingira elektrikoek 600 volteraino irits daitezkeen deskarga elektrikoak eman ditzakete eta, gainera, beren harrapakinak ukitu gabe, distantzia jakin batean, immobilizatzen dituzte.
‎Datorren igandea landagunean pasatuko dut, nire semeak abereak ikus ditzan eta esnekiak nola lortzen diren ikas dezan.
‎1 Orain, zuek ere zer egin erabaki behar duzue. Beraz, planifika itzazue zereginak, egin itzazue eta ebaluatu egindako lana.
‎a Lauko taldetan bilduta, banatu jarduera fitxetan dituzuen blogeko iritziak. Ebaki itzazue eta, aztertu ondoren, sailkatu ideiak ikuspuntuaren arabera. Ondoren, itsatsi dagokien zutabean, eta erantzun galderei:
‎Gizartearen parte hartzea eta herritarren ekintzak sustatzen ditu, komunitate iraunkor eta buruaski edo autosufiziente bat helburu. Horretarako, foroak eratzen dira herritarrak bil daitezen, erabakiak har ditzaten eta proiektua martxan jar dezaten. Prozesu gardena da, informazio esanguratsu guztia herritarren eskuetan jarri dutelako.
‎1 Bizpahiru kideko taldetan, aipatutako erakundeen artean botere betearazlea edo legegilea duen erakunde bat aukeratuko duzue. Autonomia erkidegoei edo estatuei dagokienez, talde batek Nafarroa landu dezake eta besteak, EAE; edo batek Espainia eta besteak Frantzia.
‎a) Aztertu debatea eta idatzi (binaka) hizlarien jokaera positiboari eta negatiboari buruzko zenbait puntu. Zuetako batek alderdi positiboak bete ditzake eta, besteak, negatiboak. Bideoa berriro ikus dezakezue, behar izanez gero.
‎Ikusi duzuenez, arau eta lege asko daude, baina ziurrenik denekin ez gatoz bat. Azter ditzagun eta, behar izanez gero, pentsa dezagun nola aldatu.
‎Nesken ahotsa zabaltzen dugu eta, horretarako, Malala Funtsarekin eta haien artean harremanetan jartzeko plataforma bat eskaintzen diegu. Bat eginik, neskek asmo handiak izan ditzakete eta bakarrik ez daudela konturatu daitezke.
‎Bikotekidearen ordutegiak kontrolatzea Zer egin dezaketen eta zer ez esatea
‎Bi parke eoliko horiek Oiz mendiko parkea (Mallabia, Berriz) eta Abrako parkea (Bilboko portua) dira. Kalkulatu zenbat sorgailu dauden parke eoliko bakoitzean, kontuan harturik Oiz mendiko sorgailu bakoitzak 0,85 MW-eko potentzia ekoitz dezakeela eta Abrako parkekoak 2 MW.
2017
‎eta nori eman diezaiokezuen eta nori ez, zientifikoki arrazoituz.
‎1 Dauden hutsuneetatik zein bete dezakezue eta zein ez?
‎1 Mundu osoko zientzialariek elkar uler dezaten eta nahasteko aukerarik izan ez dezaten, funtsezko urratsetako bat da edozein komunikaziotan, termino egokiak erabiltzea eta horien esanahia esplizitatzea, hau da, ongi definitzea.
‎Karbonoaren atomo zenbakia 6 da, eta hau da bere konfigurazio elektronikoa: 1s22s22p2 Hortaz, lau elektroi parteka ditzake eta honako lotura hauek sortu:
‎2 Gehiago trebatu behar duzula uste baduzu, jarduera osagarrietara jo baino lehen, pentsatu zer egin dezakezun hobetzeko: laguntza nori eska diezaiokezun, nola egin dezakezun eta abar.
‎Adolf Daens apaizak lan baldintza kaskarrak ikusi (bozkatzeko eskubiderik ez, ustelkeria politikoa eta abar) eta Belgikako politikariak konbentzitu nahi ditu lan baldintzak hobetu ditzaten eta langileek eskubide gehiago izan ditzaten. Daensen ekimena familia katoliko bateko alaba zaharrenak, Nette Scholliersek, bultzatuko du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia