Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Epaitutako publizitate ekintzaren arau urratzea zehaztuko duen ebazpenak gutxienez honako erabaki hauetakoren bat du175: a) Epaitutako publizitatearen ez zilegitasuna adieraztea; b) Iragarleari publizitatea behin betiko kentzeko edo hura zuzentzeko agindua ematea; c) Ohartaraztea; d) Ebazpena zuzendaritza batzordeak erabakitzen duen moduan zabaltzea, epaimahaiaren ustez, gaia larria den kasuetan.
2012
‎Epaitutako publizitate ekintzaren arau urratzea zehaztuko duen ebazpenak gutxienez honako erabaki hauetakoren bat du205: a) epaitutako publizitatearen ez zilegitasuna adieraztea; b) iragarleari publizitatea behin betiko kentzeko edo hura zuzentzeko agindua ematea; c) ohartaraztea; d) ebazpena zuzendaritza batzordeak erabakitzen duen moduan zabaltzea, epaimahaiaren ustez, gaia larria den kasuetan.
‎29/ 2009 Legeak eragindako erreformak bere bertuteen artean du publizitate ez zilegiaren eta lehiaketa desleialaren aurrean xedatutako lege ekintzen erregimenaren bateratzea. Publizitate ez zilegitasunak, oro har, konkurrentzia haustetzat hartzen dira eta Publizitatearen Lege Orokorraren prozesu konponbideen berezko erregulazioa ezabatzen da.
‎Ekintza deklaratzailearen objektua da demandatuaren jokaera baten azterketa, demandatzaileak eskatuta, eta haren izaera desleialaren zehaztapen judiziala, zentzu horretan demandatua prestazio zehatz bat betetzera kondenatu gabe, hori bidezko erabakia izango da 32 artikuluan aurreikusitako akzioetatik beste edozein pilatzen denean. Demandatua, beraz, kondenatua da ez zilegitasunaren deklarazioa onartzera, besterik ez. Deklarazioak konkurrentzia ordenaren hauste baten existentziari egin behar dio erreferentzia, eta, horrenbestez, guztiz juridikoa den edukia du.
‎ekintza edo portaera desleialaren existentzia eta demandatzailearen interes legitimoa. Horrela, alde batetik, konkurrentzia ez zilegitasun baten aurrean egon behar dugu edo izandakoaren aurrean, zeina demandatzaileak alegatu eta frogatu behar duen, epaile batek berretsi dezan, bere gauzatzearen probabilitatearen froga nahikoa ez delarik. Bestalde, beharrezkoa da demandatzailearen eta ez zilegitzat hartu nahi den jokaeraren arteko harreman bat egotea, haren interes ekonomikoak zuzenean kaltetuak edo mehatxatuak aterako direlarik jokaera desleialarengatik demanda ezartzeko momentuan.
‎Ez da etete ekintzarekin nahastu behar, ez baitoa zuzenduta ez zilegitasun publizitarioaren etetea lortzera ezta geroko errepikapena eragoztera ere. Haren helburua da ez zilegitasun publizitarioak eragindako kalteak ezabatzea.
‎Ez da etete ekintzarekin nahastu behar, ez baitoa zuzenduta ez zilegitasun publizitarioaren etetea lortzera ezta geroko errepikapena eragoztera ere. Haren helburua da ez zilegitasun publizitarioak eragindako kalteak ezabatzea. Lortu nahi da, beraz, epaileak demandatua kondena dezan bere jardueraren ondorio kaltegarriak ezabatzera.
‎Lortu nahi da, beraz, epaileak demandatua kondena dezan bere jardueraren ondorio kaltegarriak ezabatzera. Eman litekeen demandaren balizko baieste epaiaren eraginkortasunerako, demandatzaileak demandan neurri egokiak proposatu lituzke, ez zilegitasun publizitarioak eragindako ondorio maltzurrak ezabatzeko.
‎Legitimazio pasiboari dagokionez (Lehiaketa Desleialaren Legearen 34 artikulua), publizitatearen arloan ekintzak ezarri behar dira ez zilegitasun publizitarioa egin, agindu edo haren egitean lagundu duenaren aurka. Beraz, demandatua izan daiteke:
‎Beraz, demandatua izan daiteke: iragarlea, beti; publizitate agentzia, bere kasuan eta ez zilegitasun publizitarioa berari leporagarria egiten zaion neurrian; edo hedabideari, baita bere kasuan eta leporagarria egiten zaion neurrian ere. Horietatik inork du baztertu, banatu edo mugatu leporagarri egiten zaion erantzukizuna, zentzu horretan dagoen lege debekua dela eta (PLOren 11 artikulua).
‎Dena den, eta haren aplikazio eremu zorrotzaren barruan, ezin da ukatu Publizitatearen Lege Orokorraren 3.d) artikuluaren erabilgarritasuna. Hain zuzen, produktu edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudi gehienak izaera administratiboa du; beraz, haren urratzeak, printzipioz, izaera horretako ez zilegitasuna eragingo du. Arlo horretan, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.d) artikulua da baimentzen duena urratze haiek, era berean, ez zilegitasun zibiltzat hartzea.
‎Hain zuzen, produktu edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudi gehienak izaera administratiboa du; beraz, haren urratzeak, printzipioz, izaera horretako ez zilegitasuna eragingo du. Arlo horretan, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.d) artikulua da baimentzen duena urratze haiek, era berean, ez zilegitasun zibiltzat hartzea. Ondorioz, produktu edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudian ezarritakoa urratzen duten publizitate iragarkien kalifikazioak ez zilegitasun zibil gisa honako eragin hau izango du:
‎Arlo horretan, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.d) artikulua da baimentzen duena urratze haiek, era berean, ez zilegitasun zibiltzat hartzea. Ondorioz, produktu edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudian ezarritakoa urratzen duten publizitate iragarkien kalifikazioak ez zilegitasun zibil gisa honako eragin hau izango du: publizitate iragarki horiek ez direla bakarrik geratuko izaera berezia duen araudian aurreikusitako administrazio izaera duen erregimen zigortzailearen menpe, baita lehiaketa desleialaren arloan akzio zibilen menpe ere.
‎Aurresuposamendu horren arabera, legegileak adierazten du badaudela produktu batzuk beren publizitate aurkezpena egiteko emakumearen gorputza erabiltzea dakartzatenak, nahiz eta erabilitako irudiengatik emakumearen gorputzak hartzaileen arreta bereganatu eta publizitatearen amua izan. Hori delaeta, legegileak 3.a) artikuluan aurreikusitako ez zilegitasunaren aplikazio eremua murriztu egiten du, haren aplikazioa aurreikusiz soilik erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez dagoen hipotesietarako. Horrenbestez, emakumearen gorputza ezinbestean erabili behar bada produktu jakin batzuen publizitatea egiteko, produktu horien publizitatea ez da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren aplikazio eremuan sartuko, nahiz eta emakumearen gorputza izan kontsumitzaileen arreta bereganatzeko amua.
‎SEAT, S.A.» arazoan. Ebazpen horretan baieztatzen da hiru direla jaso behar diren elementuak publizitate iragarki bat Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren ez zilegitasunaren lehen suposamenduan egon ahal izateko: emakumearen gorputz osoa edo gorputz zatiak erabiltzea konnotazio erotikoekin eta publizitatearen zati erakargarri gisa; emakumearen gorputza objektu soiltzat aurkeztea, publizitate akzioan inolako parte hartzerik gabe; eta, aurkeztutako emakumearen irudiaren eta iragarritako produktuaren arteko lotura ez osoa:
‎Lehia Desleialaren Legearen 4 artikuluak (klausula orokorra deritzogu), ikusi dugun bezala, behartu egiten du hartzaileen profila zehaztera jokaera baten leialtasuna edo desleialtasuna zehazteko garaian. Arauaren derrigorrezko irizpide hori biziki garrantzitsua da engainuzko jokaeren izaera zehazteko unean; izan ere, hartzailearen ezaugarriak kontuan hartzea halabeharrezko azterketa izango baita ez zilegitasuna mugatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia