2000
|
|
Horren ihesi joan da, bakardadera, hain zuzen. Basoanetzanda, txingurri, kakalardo eta beste mila xomorroren lan eskergak ikusten dituharat honat, belar artetik irten, belar artean atzera galdu, beren eginahal itsu inkontzienteetan denak ahalegintzen,
|
ez
zergatik ez zertako, zentzurik gabeko existentziak, inguratzen duen zentzubako, munduaren irudi bikaina??. Kierkegaard-ek Iraultzaondoko Europako errestaurazio giroan idazten du, eta jendearen apatia bera kritikatzendu.
|
|
Horren ihesi joan da, bakardadera, hain zuzen. Basoanetzanda, txingurri, kakalardo eta beste mila xomorroren lan eskergak ikusten dituharat honat, belar artetik irten, belar artean atzera galdu, beren eginahal itsu inkontzienteetan denak ahalegintzen, ez zergatik
|
ez
zertako, zentzurik gabeko existentziak, inguratzen duen zentzubako, munduaren irudi bikaina??. Kierkegaard-ek Iraultzaondoko Europako errestaurazio giroan idazten du, eta jendearen apatia bera kritikatzendu.
|
2001
|
|
JO./
|
ez
zertako
|
|
7 Ikusi genuen garrantzitsua ikasleak egiten zuena zela, baina garrantzitsuenahonako hau zela, alegia, nola egiten zuen eta
|
ez
zer egiten zuen, hau da, prozesua eta ez produktua. Ariketen ebaluazioa egitean, ikasleek, horretarakopropio egindako fitxa baten bidez, argi adierazten ziguten zer ikasi zuten, ariketa horrek zertarako balio izan zien... 96 ikasturteko aldaketakLEHEN (kurrikulu estrukturala) ORAIN (kurrikulu komunikatiboa) KLASEKOERRITMOA?
|
|
Eta handik aurrera bestezerbait egin behar nuela, beste modu batera idatzi. Baina ez nekien
|
ez
zer ez nolaidatzi.
|
2002
|
|
arriskuek zer ez egin esaten dute. Baina
|
ez
zer egin. Modu, ziur?
|
2007
|
|
Estatuaren sarrera
|
ez
zer gagarriagatik.
|
|
Izan ere, hizkuntzak esaten digu mundua (hizkuntza munduaren irudikapena), baina hizkuntzak, perpausak? esaten diguna da, munduan zerbait nola dagoen kokatua, erlazionatua, klasifikatua, hots, ezer nola zerbait den,
|
ez
zer den1444.
|
|
baten atarikoan jaulkitzen ari dela, hainbat deigarriago da, bat batean Kant-ek,
|
ez
zer eta ez hura, polonieraren defentsa ere gehitzea, garbi utziz espresuki, batasun nazional linguistikoa Estatu muga politikoen gainetik zaindu eta indartu beharrekoa dela, eta instrukzioak hizkuntza normalizatu nazionalean izan behar duela, ez dialektoan, hala mintzatuko balira ere Estatuan hiritar berri diren poloniarrak.
|
|
ezagutza da, hortaz, edo niaren eraikuntza kanporantz. Ni absolutu hau espekulatiboa da, printzipio bat (ez substantzia bat? «jainkoa» edo?, eta gutxiago ni enpiriko bat, zu edo ni?, ezpada errepresentazioen munduaren lehen une logiko hutsa), lehen une formala,
|
ez
zer edo nor izale baten maneran objektibatua, baizik eta ihardute edo ekintza baten eran hausnartua. Hau da, hasiera absolutua da, ez hasierako elementu bat edo emaitzako une bat.
|
|
Baina intuizio horiek ez dira berak horregatik filosofiko edo zientifikoak, ezpada bai haien haragoko garapenak esaldien formakoak eta hausnarketaz justifukatuak bakarrik dira filosofiko edo zientifikoak kontsideratzekoak. Hizkuntzan dautzan era horretan, intuizio horiek, Hegel-en maneran esateko, zer «ezaguna» aurkezten dute (Bekanntes),
|
ez
zer «ezagutua» (Erkanntes). Eta berriro, posible da teknikoki, hizkuntza bateko zedarriketa edo intuizioak egokiago edo errazgarriagoak izatea galdera modu, gogoeta modu batzuk gizarte batean pitz daitezen eta lant daitezen.
|
|
Zorroztasun gehiegitan sartu barik eta orokorki185, gizakia, Herder-en antropologian ikusi den bezala, alde guztietatik inpresio beti berriek atergabe erasoa dago bere sentsu guztien gainean, etorri bezala doazenak eta berehalaxe ahaztuak. Horrela gizakiaren garunean (ariman) uhol kaotiko bat bezala ari da beti pasatzen, zentzurik gabe,
|
ez
zer eta ez nora, «pentsamendu» inkontziente bat. Pentsamendu hori abereek ere badute:
|
|
Hizkuntza ez da zerbait zer den komunikatzeko bitartekoa bakarrik; zerbait ezer izatea bera hizkuntzan pizten da. Izatea, zerbait mugatu eta konkreturena den zer izatea, hizkuntzaren tenpluan errebelatzen da; hizkuntza baino lehen «gauzak» edozer dira,
|
ez
zer (beraz, ezta «gauzak» ere). Munduko gauzekin zer diren bezainbatean topatu, eta horiek ezagutu, hizkuntzan egiten dugu:
|
2009
|
|
kazetariak, albisteetan, dakiena bakarrik idatzi behar du. Eta, askotan, iturriak zer esan dion bakarrik daki,
|
ez
zer gertatu den. Hortik, iturria aipatubeharraren garrantzia, idazketarako batzuetan astuna gertatzen den arren.
|
|
Berdin dio iturriak dioenagoitik behera sinesten baduzu ere: zer dakizun kontatu behar duzu,
|
ez
zer sinestenduzun.
|
2012
|
|
Horrela, helburu politikoak erdiesteari begira nazionalismo hertsi horiekez dute balio. Ez dute balio zer garen azpimarratzen duten heinean, eta
|
ez
zer nahidugun.
|