Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2013
‎Honela mintzatu zen Zaratustra guztiontzat zein inorentzat ez idatzitako liburua da; hau da, Nietzsche-k ulertua eta ez ulertua izan nahi zuen aldi berean; edo, beste modu batean esanda, gutxi batzuentzat baino ez zuen idazten, lagunentzat, komunitaterik gabeko komunitate kideentzat. Hemen ez dago, hala eta guztiz ere, inolako izaera aristokratikorik, mamuari eta etortzear dauden horiei mintzatzeko beharra baizik.
2014
‎Are gehiago, arestian esan bezala, gizonezkoa izanik, eta emakumezkoak izan zirelarik oro har azken euskaldunak Erronkari osoan. Baina komunikazio testuingurua, euskara etxe girora mugaturik, gazteagoek ez ulertzearren, sinesgarria da eta hainbat berriemailek bermatu dute beste kasu batzuetan.
‎desitxuratua?] jaso diot María Esther Sanzi. Biloba sanztar batek baino gehiagok du oraindik hasieratxo hori gogoan, Vicenta amonak zer kantatzen zien ez ulertuta ere.
‎hura ere askok dute gogoan. Aipatu azken bi lekukoen esanetan ahizpa zaharrenak baino are euskara gutxiago zekikeen gazteenak (sabía menos que la hermana, sabía muchas palabras, canciones A.J.U.). Nolanahi ere, jakin bazekien zerbait (8, adierazi dit María Esther Sanz bilobak), eta berriemaile horren arabera mezuak kodifikatu nahi zituztenean. Vicentaren semeak ez ulertzeko, adibidez, euskara erabiltzeko gauza ziren ahizpa biak (usaba [euskara, Vicentak] con la hermana para que no entendiera mi padre, M.S.). 1873an eta 1883an jaiotako bidankoztar haiek euskaraz aldez edo moldez baliatzeko gauza zirela erakusten duten lekukotasunak dira, nahiz eta ez dagoen haiek euskaldun betetzat jotzeko moduko adostasunik:
‎8 Zenbait gauza buruz ikasten nituen, hau da, behin eta berriro errepikatuz buruz nekizkien arte, nahiz eta ezer ez ulertu.
2016
‎Nahiz eta teoria hori osasun izurriteetarako ere erabilia izan den (Aragonés, Tayalero eta Olivos, 2010), kritika asko jaso ditu. Besteak beste, konstruktuaren sakontasuna sakrifikatzea eta inguratzen dituen prozesu afektiboei jaramon gutxi egitea leporatu izan zaio (Slovic, 2010), arrisku hautematea bera emozio bezala ez ulertuaz.
2020
‎1 Marketinarekiko miopia Levittek aipatu zuen lehen aldiz bere izen bereko artikuluan, eta marketina enpresa estrategia moduan ez ulertzeari egiten dio erreferentzia (Levitt, 2004).
2021
‎egia zantzuak ikusten hasten denean, emazteak, amak edota Marlon lagunak arraro, bakarturik eta are eroturik bezala sentiarazten dute. Filosofoa hirian nola, ez ulertua sentituko da Truman bere herrian. Beraz, Platonek
2022
‎Hartara, itzulpengintza apologetikoaren azpigenero baten aitzinean gaudela esan daiteke. Azpigenero horren ezaugarri nagusia hartzaileak xede hizkuntza ez ulertzea da eta, horren ondorioz, itzulpenaren edukiari edo mezuari baino gehiago, formari erreparatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia