2000
|
|
Kondaira mitiko bat entzutean, gehienetan, berehala ezagutzen dugu zer tipokoaden eta zelan bururatuko den; bakar batzuetan soilik aurkitzen ditugu garrantzizkoaldaketak, baina handiak direnean, gerta liteke deusik
|
ez
ulertzea, haria galduta etahapax baten aurrean gaudela uste izatea. Eulaliren ahotik horrelako batzuk aditzekozori ona izan dut, hari esker pausatu bainion galdera neure buruari.
|
2002
|
|
Horren ostean, keinuen eta mimikaren kodeen arabera, irteera bi dauzka pasadizoak: a) umeak bere eskuaz aurpegia laztantzea, bere sudurra dagokion lekuan aurkitzea eta barre egitea, alegia, jolas egintza ulertzea?, esanez «ez, hor barik, hementxe daukat»; eta, b) negarrari ekitea, alegia jolas egintza
|
ez
ulertzea?, pentsatuz, b1: esanikoa egia dela eta benetan lapurtu diozula; b2:
|
2005
|
|
Horregatik, aukera egitea komeni da zenbaki guztien artean, nahiz eta informazioa kanpoan utzi behar izan. Hobeto da ematen den apurra ulertzea, dena eman eta ezer
|
ez
ulertzea baino.
|
|
Gauzak horrela izanik, kontua zera da: entzuleari hanka egiten diona(
|
ez
ulertzeagatik edota zaratagatik) gehiegi ez dadila izan, horixe da helburua, eta, horixe lortzeko, ondo dago behin baino gehiagotan azpimarratu nahi dena esatea. Bestela, denbora luzeagoa eskaini behar zaio entzuleari informazioa ondo helarazteko.
|
2006
|
|
batetik, eguneroko komunikazioaren arrazionalizazioa, zeina bizitzaren munduaren estruktura intersubjektiboei loturik dagoen (bertan, mintzaira da elkar ulertzeko bitarteko egiazko eta ordezkaezina); eta, bestetik, helburuen araberako ekintza arrazionalekoprintzipioarekin, hots, elkar ulertzea helburu duenarekin; horrek, baldintza jakin ba azpisistemek biziko duten konplexutasun hazkorra (bertan, diruak eta botereak koordinatzen dute ekintza). Bi arrazionalizazio horien artean lehia jazotzen da, beraz; baina,
|
ez
ulertzera orientaturiko ekintza. motaren eta arrakasta erdiestera orientaturiko ekintza motaren artean, baizik eta integrazio sozialeko printzipioen artean: zioak ahalbidetzen duen integrazio sistemikoa lehian sartzen da beste integrazio batetik, baliozkotasun asmoek orientaturiko komunikazio linguistikoak ordezkatzen duen mekanismoa(...); bestetik, kontrol bitarteko deslinguistizatuak(...).... Max Weber-ek aipatzen duen arrazionalizazioaren paradoxa, horrenbestez, termino abstraktuetan formula dezakegu, era honetan:
|
2007
|
|
Eta komunikabideek ulertu dute zer esaten ari garen.Ulertu dute gure enpresaren urteko balantzea bezain garrantzitsua dela balantze soziala edo ingurumenari buruzko balantzea.
|
Ez
ulertu bakarrik, komunikabideek barneratu egin lukete, benetan horren dimentsioa gizartearitransmitituko badiote. Hortik datoz, adibidez, komunikabideen eta enpresen arteangero eta gehiagotan antolatzen diren elkarrizketa, biltzar, mintegi eta horrelakoak; nolabait, elkarren arteko ezagutza sustatzeko asmoz.
|
|
Litekeena da oso txikitan haurrek
|
ez
ulertzea taldekidetzen artean egondaitekeen harremana eta horrek oztopatzea haur horiek beste pertsonen jatorrinazionalaren inguruan duten arrazoibidea. Arazo hori aztertu zuen lehen ikertzaileaPiaget izan zen (1924; Piaget eta Weil, 1951), eta honako hau egiaztatu zuen:
|
|
Esan gura da, zerbait izpirituala (adiera alemanean) kontsideratzen dela, ez denean kontsideratzen ez eragintza mekanikoaren emaitza eta ez eragintza organikoarena ere (organismoak bere barruan bai, baina finko ezarria duen plan baten arabera baitihardu), baizik eta kreatzaile libre edo kreatibitate librearen ekarpen, edo kreatibititate horixe bera bere forman. Beharbada erabakigarria, gaizki ulertuak ekiditeko (interesatu hala desinteresatuak), izpiritua
|
ez
ulertzea da esentzia denboragabe higigaitzen bat bezala, baizik eta ekintza edo aktibitatearen forma bera bezala. Izpiritua ez dago bestela pentsatzerik, esango du Humboldt-ek?
|
|
«Perfectionner une langue, dit Michaelis, c, est augmenter le fonds de sagesse d, une nation»914 Konbentzioaren dekretuak berak hala jaso du: (frantsesari) gramatika berri eta hiztegi berriak «lui donneront le caractère qui convient à la langue de la liberté»915 Konbentzioak hiztegi bat eta gramatika bat egitea «soilik» erabaki duela esatea, erabakiaren balio substantziala
|
ez
ulertzea da. Institutu Nazionalean Destutt de Tracy k bere (eta Condillac-en) autoritate guztiaz irakasten du:
|
|
Behintzat organismoaren kontzeptu hori, nik dakidala, lehen aldiz Kant-ek gizarteari analogiaz aplikatu dioenean, justu alderantzizko zentzuan egin du, hau da, Iraultzaren Estatu berria positiboki ezaugarritzeko hain zuzen, antolaketa iraultzaile berri edo «organizazio» horretantxe omen baitira zinez erakundeak (magistratura berriak eta) nahiz pertsonak «ez bitartekoak bakarrik, baita helburuak ere aldi berean», «osotasunaren ahaltasunerako kolaboratzen dutenak, beren lekua eta funtzioa osotasunaren ideiaren bitartez zermugatua dutela ostera»441 Erregimen Zaharra barik, organikoa, Kant-en ustez, Iraultzaren Estatua (gizartea) da, eta adierarik positiboenean hori. Ezer
|
ez
ulertzea da, baina, berdin da ezjakintasunez edo maliziaz, faltseatu egin nahi izatea, egoztea pentsamendu horri ondorioa, organismoaren ikusmoldearekin osotasuna lehenesten dela, gizabanakoak hurrupatuta gelditzen direla.
|
|
«En réalité, celle ci ne donne lieu à aucune mesure coercitive»):
|
ez
ulertzea da, hori, Grégoire ren filosofia condillaciar aitortuan, ez dela deus gutxiagorik mundu ikuspegi iraultzaile berriaren suma finkatzea baino, hau da, errepublika osoarentzat pentsamendua berdindu eta kodifikatzea, dogmatika nazional berri bezala («pentsamendu bakarra»ren proiektu politikoa)!
|
2008
|
|
Bigarren KGNZ galdetegian haurrak ekoizten duena bakarrik markatzeko eskatzen zaie gurasoei,
|
ez
ulertzen duena. Baina hitzaren ahoskatzearen zehaztasunaren inguruan, Lehen KGNZrako esandako gauza bera esaten da:
|
2009
|
|
Eztabaida hori beti egon daiteke. Injustizia larriak daudenean, ulertzekoa dainjustizia pairatu duenak gauzak hainbeste atzeratu izana
|
ez
ulertzea. Halere nireustetan, administrazio bakoitzari bere ardura aitortzea ezinbestekoa da; ez baitagauza bera hiltzen duena; hil eta gero, delitua hauteman ez duena eta delituarekinzerikusirik ez daukan baina hori guztia maneiatzeko politika egin ez duen administrazioa.
|
|
Proposatu da generoaren araberako balio honek eraginhandia duela gizonezkoek erakusten duten hilkortasun prebalentzia nabarmenean, gorputzetik datorkigun informazioa ez prozesatzean ez direlako behar diren osasunneurriak hartzen (Courtenay, 2000; Martinez et al., 2006). Gaixotasun fisikoezgain, gorputzetik datorren informazioa
|
ez
ulertzeko joerak eragina du ere osasunmentalean. Bada, esate baterako, alexitimia izeneko nahaste psikologikoa, emakumezkoen artean arraroa dena eta bereziki gizonezkoengan gertatzen dena.
|
|
Kontestualizazioa inon beharrezkoa bada, nazioartekokazetaritzan da. Kazetariok geure zurrunbiloan murgilduta bizi gara eta, askotan, arriskua dago beste herritarrek munduari buruz duten pertzepzioa
|
ez
ulertzeko.
|
2010
|
|
– Kontakizun luze bat azalduz gero, ondo
|
ez
ulertzea gerta daiteke, edukiaeta helburua aldatzearekin batera.
|
|
Oro har, ez da komeni gaixoa etengabe animatu dadin ekitea; izan ere, jokaera horrek depresioa eta
|
ez
ulertua delako sentsazioa areagotu baititzake. Halaere, isolatu ez dadin konfiantzazko pertsonekin harremanak izaten lagundu beharzaio.
|
2012
|
|
Ekin, sortu eta arriskatu behar da bizitzan. Badago bestelako enpresa bat egitea, bestelakogizarte bat erditzeko bat gatoz erabat, J. Azurmendirekin, «Lantegi formulamoduan ulertzea, ARIZMENDIARRIETA
|
ez
ulertzea dela» dioenean. Komunitateautoeratuaren dohainak bistaratu zituen.
|
|
Herri indigenek modernotasuna eta industrializazioa helburu dituen garapenari egindako kritika aspaldikoa dela erakutsi dugu. Herri indigenek aspalditik mantendu izan dute (Cronon, 1983) euroamerikarrek basoa baloratzeko ikuspegi ekonomiko murritza erabili dutela eta ez dutela inoiz ulertu indigenek naturarekin duten harremana aberats eta askotarikoa,
|
ez
ulertu ezta onartu ere.
|
2014
|
|
Alde batetik, ezin erabil daitezke irakurtzen ez dakiten haur txikiekin. Bestalde, gerta daiteke galderak ongi
|
ez
ulertzea edo adin desberdinetako parte hartzaileek modu desberdinetan ulertzea.
|
|
ElkarrizketakLuze jotzen dute, garestiak dira eta parte hartzaile kopuru mugatua izaten dute, oro harGaldetegiakLitekeena da galderak ongi
|
ez
ulertzea, edo adin desberdina duten parte hatzaileek galderak desberdin ulertzea. Gerta daiteke galderak ongi ez ulertzea edo adin desberdinetako parte hartzaileek modu desberdinetan ulertzea
|
|
ElkarrizketakLuze jotzen dute, garestiak dira eta parte hartzaile kopuru mugatua izaten dute, oro harGaldetegiakLitekeena da galderak ongi ez ulertzea, edo adin desberdina duten parte hatzaileek galderak desberdin ulertzea. Gerta daiteke galderak ongi
|
ez
ulertzea edo adin desberdinetako parte hartzaileek modu desberdinetan ulertzea
|
2015
|
|
EAEko udalerri euskaldunetan, euskaldunak, euskaraz hitz egiteko gai direnak,% 72a dira, hiru laurdenak baino pixka bat gutxixeago. % 12a erdalduna da, euskaraz ezhitz egin
|
ez
ulertu egiten ez duena, eta% 15a ia euskalduna da zentsuko terminologia erabilita, hitz egiteko gai izan ez, eta ulertzeko gai direnak. Hau da udalerri euskaldunen osaketa hizkuntzagaitasunari buruz, guztiak multzo bat bezala hartuta.
|
2017
|
|
Hona, bada, obserbazioaren eta inkesta bidezko erantzunen azterketak emandako ondorio bi: 1) hizkuntza
|
ez
ulertzea ez da oztopo ikus entzunezkoaz gozatzeko eta emanaldiak partekatzeko; 2) hizkuntza gutxituaren ikusgaitasuna bermatu da aplikazioaren erabilerari esker.
|