2006
|
|
euskaraz ondo edo nekez ulertu eta batere hitz egiten ez duten pertsonak. Erdaldunak: euskaraz
|
ez
ulertu eta ez hitz egiten ez duten pertsonak (Eustat 1981, 1986 eta 1991).
|
|
euskaraz ongi edo nekez ulertu eta nekez hitz egiten dutenak. ERDALDUNAK: euskaraz
|
ez
ulertu eta ez hitz egiten ez duten pertsonak.
|
2011
|
|
Gustatzen zait eta punto". Hala ere, abestien letrak ulertzea inporta zaien ere galdetu zaie eta horren erantzunak parekatuagoak izan dira, erdiek baiezkoa esan baitute eta beste erdiek
|
ez
ulertzea ez zaiela inporta. Mutilen eta nesken erantzunen artean alde handirik ez dagoen arren, neska gehiago izan da letrak ulertzea inporta zaiola esan duena.
|
|
•
|
Ez
ulertzea inporta al zaie?
|
|
Entzuten duzun musika
|
ez
ulertzea inporta al zaizu. BAI........
|
|
Hau da, hizkuntzen arteko harreman historikoen eta gaur eguneko argazkiaren naturalizazioa eta jarraian datorkion asignazio funtzional eta espaziala kolokan jartzera datoz eta horregatik dira garrantzitsu. Mendezek naturalizazioaz dioena nola
|
ez
ulertu hemen aplikagarri:
|
2012
|
|
" EAE ko gazteen euskararen ezagutza, erabilera eta jarrerak" (Eusko Jaurlaritza, 2010). ...un hurbila nolakoa izan daitekeen aurresateko giza-multzo garrantzitsua osatzen dute gaurko gazteek, eta merezi du gure ikerketarekin zerikusi zuzena duten haien inguruko datuei erreparatzea16 Ikerketa honen arabera, EAEko 15 eta 29 urte bitarteko gazteei euskararen ezagutzari buruz galdetuz gero, %71k dio ongi edo oso ongi ulertzen duela, %23k dio zertxobait ulertzen duela, eta %7k ez duela ezer
|
ez
ulertzen. Nola hitz egiten duten galdetuta, %59k erantzuten du ongi edo nahikoa ongi hitz egiten duela, %23k dio zertxobait hitz egiten duela, eta %18k ezer ez duela hitz egiten.
|
2020
|
|
Baina botere asimetriak, maiz, modu ezkutuan edo inplizituan gertatzen dira. ...rezkoa dugu barne funtzionamenduan gerta daitezkeen botere asimetrien inguruan hausnartzea eta lantzea.(...) Herri mugimenduetako kolektiboetan aniztasuna zabala da (generoa, adina, esperientzia, norberak dedikatu dezakeen denbora, garatu dituen abilidadeak...) eta aniztasun horren inguruko auto kontzientzia zein lanketarik ez bada egiten, aniztasun hori botere asimetria bilakatu daiteke, askotan,
|
ez
ulertze zein gatazken iturri diren botere asimetriak." (Zumalabe Fundazioa 2015 80 orri.)
|
2022
|
|
Gainera, honekin lotuta, lagunarteko erregistro egokirik eta dialektorik ez daukatela esan dute askok. Honek guztiak ziurtasun gabezia linguistikoa eragiten die," herrietako" ikaskideekin hitz egiteko orduan ikus daitekeena,
|
ez
ulertzeak eta akatsak sortzeak beldurra ematen baitie. Horrez gain, solaskideekiko aurreiritziek ere (itxura, janzteko era, ikasketak, jatorria, etab.) eragin handia daukate hizkuntza aukeratzeko orduan, baita solaskideen iritzi nahiz sentimenduek ere, parte hartzaileek hauei garrantzia handiagoa ematen baitiete euren nahi edo helburuei baino.
|
2023
|
|
Hizkuntza familiarekin, adinekoekin eta beste hiztunekin komunikatzeko erabiltzen da, baita pertsonak eta leku tradizionalak izendatzeko eta otoitz egiteko ere. Hizkuntza txantxetarako ere erabiltzen da, eta hizkuntza menderatzen ez dutenek
|
ez
ulertzeko. Batzuetan, hiztunek Nenqayni ch’ih eta ingelesa nahasten dituzte; batez ere ingelesa erabiltzen dute zenbaki altuak edo kontzeptu" berriak" aipatzeko edo haserrea eta frustrazioa azaltzeko.
|