2000
|
|
Liburu honen oinarrizko uste osoa eta pentsamenduaren ildoak(...) ez dira
|
ez
pertsona batek sorturiko ezta gizabanako isolatu batek besarkaturiko giro zientifiko baten parte. Liburu honen ideiak ikuspegi zientifiko orokorra duten pertsona askoren zati komun bat bailiran ulertu behar dira.
|
2004
|
|
Etikaren ikuspegitik, honela formula genezake: giza subjektua (pertsona) ez da subjektu
|
ez
pertsona izango bere egitura biologikoari uko egiten bazaio. Eta ifrentzutik begiratuz, nolabait esatearren:
|
2005
|
|
Eskubide hori pertsonei dagokie, batzuetan gauzetan azal badaiteke ere, adibidez, funtsen arteko zortasunetan. Eskubide errealak deitzen dira horiek, eskubide pertsonalei kontrajarriak,
|
ez
pertsona bati ez dagozkiolako, ezpada gauza zehatza duenari dagozkiolako eta ez, ostera, edozeini. Eta eskubide horri, izaera moral betea duen neurrian, ahalmena esaten diogu, eta hori ere, beteena ez bada, gaitasuna.
|
|
Eskubide hori pertsonei dagokie, batzuetan gauzetan azal badaiteke ere, adibidez, funtsen arteko zortasunetan. Eskubide errealak deitzen dira horiek, eskubide pertsonalei kontrajarriak,
|
ez
pertsona bati ez dagozkiolako, ezpada gauza zehatza duenari dagozkiolako eta ez, ostera, edozeini. Eta eskubide horri, izaera moral betea duen neurrian, ahalmena esaten diogu, eta hori ere, beteena ez bada, gaitasuna.
|
2010
|
|
Irizpide berari eutsi dio Antonius Gomezek. Berak dioenez, legeari begira, ezinbestekoa da lege hori erkidea izatea, eta
|
ez
pertsona bati buruzko lege berezia; iritzi berekoak dira jarraian eta hurrengo kapituluan aipatuko ditugun autore batzuk ere.
|
|
Platonek gauza bera dio hainbatetan, eta filosofo guztiek antzeko adierazpenak egiten dituzte. Horrexegatik esan zuen Biesiusek legeak direla bizitzeko arau publikoak, guztiok bete behar ditugunak beti, etab. Hortaz, lege praktikari eta jakintsuen doktrinari helduta, lege hitzak adierazten du erkidego zehatzari jarritako manu publikoa, duda izpirik gabe, eta
|
ez
pertsona jakin bati jarritakoa.
|
|
Gizakiak, bere izaera dela eta, gizarte bizitza behar du, eta beste gizaki batzuekin harremanetan egon behar da. Horregatik, ezinbestekoa da gizakiaren bizimodua zuzena izatea,
|
ez
pertsona bakartu gisa bakarrik, baita erkidegoaren kide gisa ere. Eta, horretarako, erabakigarri gertatzen da kasuan kasuko erkidegoaren antolamendu juridikoa.
|
2014
|
|
Jouissance aren estasian murgilduta geratuko balitz, eta Marke erregeak, horregatik nazkatuta," Hil ezazue emakume hori!" esango balu?) Askotan aipatu da Salome-ren amaierako eszena Isolderen Liebestod a bezala dagoela muntatua; baina hura wagneriar Liebestod aren bertsio perbertsoa bihurtzen du, berez, Salomek laineza izugarrizko ekintza bateaneskatzen duena da, Joan Bataiatzailearen ezpainei musu ematea(" Ezpainetan musu eman nahi dizut!"):
|
ez
pertsona batekin harremana izatea, baizik eta objektu partzial batekin. Salome Tristan-en baliokide bat bada, orduan Turandot Meistersinger en baliokidea da:
|