2003
|
|
Auzitegi Gorenaren iritziz, alderdi errekurtsogileak nabariro eta modu konponduezinean hautsi baditu errekurtsoari buruz ezarritako betekizunak, edo uziak ez badu kasazio edukirik, magistratu txostengileak aretoari komunikatuko dio
|
ez
onartzearen arrazoia, eta aretoak erabakiko du, hiru eguneko epean, errekurtsogileari entzutea, bai eta Fiskaltzaririk jarri; jarraian, aretoak autoa emango du, eta auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri. ere, Fiskaltzak berak ez badu errekurtso
|
2004
|
|
Salak ulertzen badu errekurtsoa
|
ez
onartzeko arrazoietatik bat gertatzen dela, autoa emango du, errekurtsoa onartu ez dela eta errekurtsopeko ebazpena irmoa dela adieraziz. Errekurtsoa ez onartzeko arrazoiak eragina badu alegatutako arau hausteren batean bakarrik, auto bidez ebatziko du salak, errekurtsoak salatu gainerako arauhausteak onartzearen inguruan.
|
|
Salak ulertzen badu errekurtsoa ez onartzeko arrazoietatik bat gertatzen dela, autoa emango du, errekurtsoa onartu ez dela eta errekurtsopeko ebazpena irmoa dela adieraziz. Errekurtsoa
|
ez
onartzeko arrazoiak eragina badu alegatutako arau hausteren batean bakarrik, auto bidez ebatziko du salak, errekurtsoak salatu gainerako arauhausteak onartzearen inguruan.
|
|
4 Salak ulertzen badu errekurtsoa
|
ez
onartzeko arrazoietatik bat gertatzen dela, autoa emango du, kasazio errekurtsoa onartu ez dela eta errekurtsopeko ebazpena irmoa dela adieraziz. Errekurtsoa ez onartzeko arrazoiak eragina badu alegatutako arau hausteren batean bakarrik, auto bidez ebazpena emango du salak, errekurtsoak salatu gainerako arau hausteak onartzearen inguruan.
|
|
4 Salak ulertzen badu errekurtsoa ez onartzeko arrazoietatik bat gertatzen dela, autoa emango du, kasazio errekurtsoa onartu ez dela eta errekurtsopeko ebazpena irmoa dela adieraziz. Errekurtsoa
|
ez
onartzeko arrazoiak eragina badu alegatutako arau hausteren batean bakarrik, auto bidez ebazpena emango du salak, errekurtsoak salatu gainerako arau hausteak onartzearen inguruan.
|
|
ausartegiak, prozesua luzatzeko asmoa dutenak edo ezestutako epaile nahiz magistratua berehala ordezteko egindakoak. Esangura horretan, epez kanpoko ezespena zehatzago arautu da, izapidetza
|
ez
onartzeko arrazoi gisa, eta hasierako izapideak arindu eta erraztu egin dira, prozedura ahalik gutxien alda dadin. Amaitzeko, munta handiko isuna ezarriko zaie ezeshazten badu kasuan kasuko ebazpenak.penei, gaitzustez eginak izan direla ze
|
2007
|
|
Eskaria
|
ez
onartzearen arrazoia bada antolamendu juridikoan eskariaren xedea asetzeko beste prozedura berezi batzuk izatea, onargarritasunik ezaren adierazpenak esanbidez jaso benarrituta gauzatu behar den, bai eta hoharko du eskaria zein xedapenetan oirren gaineko eskumena zein organok duen ere.
|
|
Erantzunak jasoko du, gutxienez, agintari edo organo eskudunak zein modutan hartu duen kontuan eskaria, eta erantzunera bilduko dira eskaria onartzeko edo
|
ez
onartzeko arrazoiak eta zioak. Eskariaren ondorioz, edozein berariazko erabaki, neurri edo ebazpen hartu bada, horiek erantzunera gehituko dira.
|
|
(ยง12 11.3) (e) Erantzunak jasoko du, gutxienez, agintari edo organo eskudunak zein modutan hartu duen kontuan eskaria, eta erantzunera bilduko dira eskaria onartzeko edo
|
ez
onartzeko arrazoiak eta zioak...
|
|
a) Edukizko ebazpen judizial bat lortzeko eskubidea, zioduna, arrazoitua eta zuzenbidearen araberakoa, alderdien uziei on edo gaitz irizten diena, salbu eta goian adierazitako betekizunak biltzen dituen
|
ez
onartze arrazoiren bat dagoenean (maiatzaren 13ko 55/ 1987 KAE; ekainaren 10eko 97/ 1996; abenduaren 15eko 223/ 2003).
|
|
Baina Konstituzio Auzitegian betekizun batzuk ezarri dira ez onartzeak EKren 24 artikuluan aitortutako eskubidea urratu ez dezan: a)
|
ez
onartzearen arrazoia legean ezarrita egotea (kontuan izan behar da legegileak ere ezin dituela ezarri nahi dituen ez onartze arrazoiak, arau prozesalen xedearen proportziozkoak izan behar direlako eta epaileen babes judiziala lortzeko eskubidearen funtsezko edukia inola ere ezin dutelako urratu); b) ez onartzeko ebazpena zioduna izan behar da; c) lehen aipatu proportzionaltasun printzipioarekin e... Printzipio horri pro actione esaten zaio:
|
|
Baina Konstituzio Auzitegian betekizun batzuk ezarri dira ez onartzeak EKren 24 artikuluan aitortutako eskubidea urratu ez dezan: a) ez onartzearen arrazoia legean ezarrita egotea (kontuan izan behar da legegileak ere ezin dituela ezarri nahi dituen
|
ez
onartze arrazoiak, arau prozesalen xedearen proportziozkoak izan behar direlako eta epaileen babes judiziala lortzeko eskubidearen funtsezko edukia inola ere ezin dutelako urratu); b) ez onartzeko ebazpena zioduna izan behar da; c) lehen aipatu proportzionaltasun printzipioarekin eta joera antiformalistekin, irregulartasun edo akats formal guztiak ez dira izan behar oztopo gaindiezina eskubidea e... Printzipio horri pro actione esaten zaio:
|
|
Administrazio organoari eskatuko zaio administrazio espediente osoa organo judizialari igortzeko. Behin espedientea jasota eta igortzeko bost eguneko epea igarota, eta hala denean gainerako interesdunak epatu ondoren, organo judizialak, hurrengo egunean, autoa emango du jardunekin aurrera egitea aginduz, edo alderdiei prozedura
|
ez
onartzeko arrazoiak komunikatuko dizkie. Azken kasu horretan, bost egun igaro aurretik alderdiak eta Fiskaltza deituko dira, errekurtsoaren izapidetza prozedura bereziaren bidez egitearen bidezkotasunari buruz duten iritzia eman dezaten.
|