2001
|
|
Eta hau diodanean, ikasleakokatuta dagoen ingurua esan nahi dut; baita ikaslea euskaltegira hurbiltzendenean dituen espektatibak, helburuak eta berezko motibazioa ere. Hau da, daukagun egoerarekin jokatu behar dugu,
|
ez
nahi genukeenarekin. Eta lehendabizi, datorkigun ikaslearen helburuak ase behar ditugu.
|
2002
|
|
Aurreko lan batean jasotzen genuenez (Gomez, Franco eta Etxebarria, 1998: 243), kalitate
|
ez
nahiko edo baxuko azpiegitura sare batek erregioaren barne garapenerako baldintza aproposak sortzea galarazten du. Erlazio zuzena dago, egon ere, hazkunde endogenoaren eta erregioa nazioarteko esparruarekin konektatzen dituztensareen artean.
|
2005
|
|
«Fruitua ematen hasi da 1996an 25 emakumek abiarazi zuten borroka.
|
Ez
nahi bezain bizkor, baina aurrera goaz. Halatan, orain arteurraturiko bidean jarraitzea eta urtetik urtera indarberritzea da garrantzizkoena: iritzi publikoaren sektore gehiagotara iritsiz, betikoen egiazko izaera agerian utziz, jokabide zuriak salatuz, legezko argudioak eta borondate politikoak emendatuz, zentzuaren alde espazio berriak itxuratuz, urtero egun hauetan Hondarribia hedabideen ikusminaren eta jakin minaren gune bilakatuz, bazterkeria agerian uzteko» (Editoriala, 2000/9/9).
|
2007
|
|
Oso ideia zaila zen guretzatzeren eta Espainian Fagor betiko marka bezala ikusten baitzen, belaunaldizbelaunaldi pasatutako marka gisa. Zaila zen, beraz, gauetik goizera, nire amonarena izandako marka hura, niretzat etorkizunekoa izan daitekeela erakustea.Zerbait lortu da, baina
|
ez
nahi zen guztia.
|
|
Azkeneko lau urteotangure ahalegin oro berrikuntzara zuzendu dugu Fagor markaren posizioa goratzeko.Diru asko, denbora asko eta esfortzu asko. Zerbait lortu da baina
|
ez
nahi zenguztia. Oso zaila da berrikuntzan nabarmentzea, jende on asko dagoelako, eta azkenean, abantaila lehiakorra lortzeko ez delako nahikoa lehena izatea edo ezberdina izatea, merkatuak horrela dela sinistea baizik; merkatuak hori garrantzitsuadela ikustea eta balioestea, eta gainera, denboran mantentzea.
|
|
Argitzerik ez zeukalako, beharbada. Izan ere, Humboldt-ek nolabait iradokitzen duena, hizkuntzaren eta pentsamenduaren korrespondentzia hotsez hots eta kontzeptuz kontzeptu edo kontzeptuaren osagarriz osagarri egiaztatzeko egitasmoa baldin bada, esan genuke, beti izan duen korapilo gordiarra dizula hori, ahalegindu arren askatu ezin eta ezpatakada batez ebaki ere
|
ez
nahi (gomutatu behar da, bestalde, Kawi izkribua deitu ohi dena, hor dago gure esku arteko pasartea, ez dela hitzaurre orokor bat besterik ikerlan partikular handiago bati, eta kapitulu askotan manifestu programatiko baten edo noizpait lantzeko gaien iradokizunaren tankera duela, hala orain ukitzen dugunean?, ezen ez aurkezten dituen gaien trataera bukatuarena). Printzipio irmetzat har daiteke «hizkuntza batean denak analogiaren gainean atsedeten duela»533 Gertari bat da hizkuntzaren ordena analogikoa, gertaria da kontzeptuen ordena (ana) logikoa, eta gertaria da hizkuntzaren eta pentsamenduaren elkarkidetasuna.
|
2008
|
|
Seinalatzea keinu bilakatzen da beste pertsonentzat. Haurraren hasierako saiakera okerrak erreakzio bat sorrarazten du, baina
|
ez
nahi zuen objektuarena, beste pertsona batena baizik. Hala, mugimendu horren esanahi primarioa besteek zehaztuta gelditzen da.
|
2014
|
|
«Haurtxoa zer ondodagoen» (adierazlea) «Non aita dago? » (galderazkoa) «Jokatu
|
ez
nahi dut» (negatiboa) «Esne gehiago eman» (aginduzkoa) «Ni parte hartuta»«Nik esan»
|
2019
|
|
Ber maneran, suposatzen dugu hautatutako autoreak eta obrak, kanonizatuak direla etaondorioz, corpusa bereziki gizon autorez osatua izanen dela. Nahiz eta
|
ez
nahitara izan, irakasleekcurriculum ezkutatu bat transmititzen dutela pentsatzen dugu. Hala nola, curriculum formalakpasatzen dituen balioak sexistak izateaz gain, irakasleak, bere jarreran, jokabidean edo obrahautuetan, estereotipo batzuk iraunarazten ditu.
|