2011
|
|
Etxeak familietan eta gizartean duen eragina nabarmena da, batez ere Nafarroako Mendialdean eta Erdialdean; horrexegatik, etxeen izendegia gure ondare kultural
|
ez
materialaren parte ere badela azpimarra daiteke. Hartara, etxeen izenen azterketa ildoa garrantzitsua da historiaren, kulturaren eta hizkuntzalaritzaren ikuspegitik; izan ere, hizkuntzaren beraren aldaerak aztertzeaz gain, gizartearen usadio eta ohituren informazioa ere ematen digu:
|
2019
|
|
Teoria hori hegemonikoa izan zen XX. mendeko 90eko hamarkadaren eta 2000ko lehen urteen arteko mugimenduetan bereziki, eta egun ere korronte garrantzitsua da mugimendu anti-kapitalista batzuetan. 70eko hamarkadako produkzio figura berriek (langile soziala, langile
|
ez
materiala, langile kognitiboa) lanaren berregituraketan eta berrantolaketan (post fordismoa) bete zuten rolari buruzko gogoeta autonomoak mutur muturreko ondorioetaraino eraman zituen eskola horrek. Hauek dira hipotesi nagusiak:
|
|
Hauek dira hipotesi nagusiak: lanaren antolaketarako eta balorizaziorako paradigma berriak, Kapitalismo Kognitiboak —joeraz, produkzio materialean baino gehiago produkzio
|
ez
materialean oinarritua— lankidetza sozialerako moldeetara zabaltzen du bidea eta molde horiek gainditu egiten dute balioa ekoiztea eta aginte kapitalista (Negri eta Hardt, 2002, 2004 eta 2010); agertoki berri honetan lankidetza sozialeko eta amankomuna ekoizteko moldeak ematen dira eta horiek immanenteak dira fordismoaren osteko ekoizpen modu berrietara — langile ez materiala, kognitibo... Laburbilduz, lan kapitalistaren antolaketan izandako berregituraketak (1970eko urteetako langile borroken ondorioz sortuak) oinarriak jarriko zituzkeen soldatapeko lanaren molde historikoak gainditzeko, eta osaera hori berregiteko aukerak zabaltzeko osaera teknikoaren mailanlan molde berri horiei immanenteak baitira horiek.
|
|
Hauek dira hipotesi nagusiak: ...ino gehiago produkzio ez materialean oinarritua— lankidetza sozialerako moldeetara zabaltzen du bidea eta molde horiek gainditu egiten dute balioa ekoiztea eta aginte kapitalista (Negri eta Hardt, 2002, 2004 eta 2010); agertoki berri honetan lankidetza sozialeko eta amankomuna ekoizteko moldeak ematen dira eta horiek immanenteak dira fordismoaren osteko ekoizpen modu berrietara — langile
|
ez
materiala, kognitibo anitza, general intellecteta balioa ekoizteko/ erauzteko modu berrietara hizkuntzaren, afektuen, komunikazioaren bidez (Giordano eta Montes Cato, 2012; Lazzarato eta Negri, 2001); modu horretara, Kapitala Lana harremanaren berregituraketa bat gertatuko litzateke, eta, horren arabera, kapitalismoak beti rol parasitarioagoa hartuko luke produkzioaren gain, balioa desjabetzekoa,... Laburbilduz, lan kapitalistaren antolaketan izandako berregituraketak (1970eko urteetako langile borroken ondorioz sortuak) oinarriak jarriko zituzkeen soldatapeko lanaren molde historikoak gainditzeko, eta osaera hori berregiteko aukerak zabaltzeko osaera teknikoaren mailanlan molde berri horiei immanenteak baitira horiek.
|
|
Laburbilduz, lan kapitalistaren antolaketan izandako berregituraketak (1970eko urteetako langile borroken ondorioz sortuak) oinarriak jarriko zituzkeen soldatapeko lanaren molde historikoak gainditzeko, eta osaera hori berregiteko aukerak zabaltzeko osaera teknikoaren mailanlan molde berri horiei immanenteak baitira horiek. Iraultzaileen rola, beraz, osaera tekniko berriaren(
|
ez
materiala, fordismoaren ostekoa) potentzialtasun immanenteak ikertzea litzateke, eta amankomuna eraikitzeko eta lankidetza soziala adierazteko guneak indartzea, bai lanaren esferan —soldatapekoak ez diren beste lan molde batzuk martxan jarriz, hala nola lan kooperatiboa, autonomoa... —, bai gobernantzaren esferan — erakunde berriak, costituent governance delakoa (Negri eta Hardt, 2...
|
|
Subjektu izateko prozesuak eta subjektibotasunak, gaur egun inoiz baino gehiago, Kapitalaren produktu dira: subjektua izan proletarioa, prekariatu kognitibo
|
ez
materiala edo herritar partaidea, 2.0 bertsioanistantean da kapitalista, Kapitalaren ekoizle eta produktu garaikidea. Inoiz baino gehiago, diogu, subjektu izateko prozesu hori ez delako soilik Kapitala Lana erlazioan gertatzen proletariotzak proletario gisa eraikitzen du bere burua produkzioaren eremuan, lan abstraktuaren bidez lan bizia desjabetuta; aitzitik, metropolian eta bizitzaren eremu guztietan gertatzen da, produkzioaren eta erreprodukzioaren esferetan desirak, afektuak, harremanak, hizkuntzak, identitate birtualak.eta lurralde eta subjektu kapitalistak gorpuzten dira, bizimodu kapitalista baten ekoizleak (Tari, 2016).
|
2022
|
|
Ukigarritasunaren ikuspegitik, bi eratakoak dira: ukigarri edo materialak (produktuak) eta ukiezin edo
|
ez
materialak (zerbitzuak).
|
2023
|
|
Eskola bat zetorren Coketownekin, hiri fabrika bat baitzen," eta hartan elkarren antza zuten pertsonak bizi ziren, ordu berdinetan sartzen zirenak etxera, ordu berdinetan ateratzen zirenak, lurrean hanka hots berdinak sortzen zituztenak, lan berdina egiten zutenak, egunero gauza bera egiten zutenak, biharamuna beti aurreko egunaren berdina baitzen, eta urte bakoitza aurrekoaren eta hurrengoaren berdina" (i, 5). Komunitate hartan ezer ere ezin zen existitu,
|
ez
materialik ez espiritualik," errealitatetzat" hartzen ez bazen:
|