Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2002
‎1 Hizkuntza baten irakaskuntza/ ikaskuntza prozesua luzea eta korapilatsuada, ez lineala; beraz, irakasleak ez du aurkitu behar bide eta soluziobakarra, ez baitago bide eta metodologia bakarrik.
‎Besterik ez... eta hainbeste! Objektu fraktalek geometria modu berri bat sortu dute. Gertaera eta egitura ez linealak (ibaiak, garoak, kea, hizkuntza produkzioa...) aztertu eta formula matematikoak erabilita grafiko bitartez aurkezterakoan, irudi fraktalak (frakturatuak) agertzen dira, non zatirik txikienak osotasunaren berri ematen duen.
‎Beharbada, sistema determinista izango da, baina ez dago jakiterik zer egingoduen segituan, hurrengo unean. Gertaera ez lineal guztiek kaos mailaren baterakusten dute. Galdera nagusia hauxe litzateke:
2009
‎Emakumeen ikusezintasunaedo eredu androzentriko organizistak gainditzen dituzten proposamen batzukaurkeztuko dira ondoren: eredu zirkularra eta eredu ez lineala. Horren ostean, emakumeen sexu erantzunaren inguruko uste desegokiak aurkeztuko dira, hauekgainditzen dituzten birkontzeptualizazioak ere agertuz.
‎Giza sexu erantzunaren eredu honek emakumeen sexualitatea deskribatzekoduen balio eza argudiaturik, autore batzuek gabeziak gainditzen dituzten beste eredu batzuk proposatu zituzten: eredu zirkularra (Whipple eta Brash McGreer, 1997) eta eredu ez lineala (Basson, 2001). Hauek emakumeen sexualitatearen berezitasunak hobeto jasoko lituzkete.
‎Emakumeen sexualitatea deskribatzeko eredu zirkularra (Whipple eta BrashMcGreer, 1997) zein eredu ez lineala (Basson, 2001) ezberdinak izanik ere, komunean dute biologiko hutsak ez diren planteamenduak direla. Azken helburuaizango litzateke klinikoen elementu berriak aintzakotzat hartzea, kontsultanemakumeak egotean elementu horiek balioesteko.
‎6.3.2.2 Emakumeen sexu erantzunaren eredu ez lineala
‎Merkatuan dauden programa informatikoetatik GraphPad® deritzonprograma erabiltzen dugu gure laborategian. Programa informatiko horrenbidez, goian azaldutako kalkuluak era ez lineal batean egiten dira.
‎Beraz, konbinazio asko daude eta bakoitzak aukeratu behar du haren helburua hobetobetetzen duena. Azkenik, kontuan hartu behar da bi gradiente mota daudela: lineala eta ez lineala. Baldintza konkretu bakoitzean, tira mota desberdinaegokiagoa izango da.
‎8 Berhidratatu 17 cm-ko tirak( ez lineala den 3 pH tartekoak). Laginaren karga eta berhidratatzea aldi berean egiteko disolbatze tanpoia450 pl-ak, proteina 0,4 mg edukita.
2010
‎MBk gaur egun agertzen duen nahia pobreziaren aurkako nazioarteko erakundenagusia izateko, GBE en pobreziaren inguruko arazoekiko hurbilketa prozesumailakatu baina ez lineal baten ondorioa da eta bertan garai ezberdinak bereizditzakegu.
2015
‎Lan hau (Trelat eta Zuazua, 2015) artikuluan ematen diren emaitzetan oinarritzen da, bertan Pontryaginen Maximoaren Printzipioan oinarrituz, problema ez linealentzat turnpike teorema orokor bat frogatzen da.
‎Lotka Volterraren ereduak, bi espeziez (horietako bat harrapakin eta bestea harraparia izanik) osatutako ekosistema baten denborarekiko garapena adierazten du, bi ekuazio diferentzial ez linealez osaturikdagoelarik:
‎Defektu sistema ororen ezaugarri bereizgarria beraien dinamika konplexua dugu, dinamika zehaztenduten higidura ekuazioak ez linealak baititugu. Konplexutasun honengatik higidura ekuazioek ez dutesoluzio analitikorik eta zenbakizko metodoetara jotzera behartuta gaude.
‎Beraz, throughputa ere garrantzitsua izango den arren, dokumentu bakoitza prozesatzeko behar den denbora (latentzia) minimizatzea izango dugu helburu. Horretarako, dokumentuaknodoetan zehar banatu ordez, topologia ez lineal bat definituko dugu, 5 irudian ikus daitekeenbezala. Horrela, dokumentu bakoitza ez da makina bakar batean exekutatuko.
Ez lineala 1.000 5.421,33 2,78/ 0,08/ 3, 13x10^3
‎Kasu honetan, topologia ez linealarekin lortu dugun latentzia, linealarekin lortutakoa baino% 44txikiagoa da. Hobekuntza handia den arren, topologian 15 fase (modulu bakoitzeko, bat) edukitzetik 6edukitzera pasatu garenez (5 irudia), handiagoa izan zitekeela pentsa zitekeen hasiera batean.
‎Bigarren kasuan, latentziaren hobekuntzan muga bat aurkitu dugu. HP moduluen prozesaketa denboren artean desorekahandia dago, eta ondorioz, topologia ez linealei ezin izan diegu nahi bezainbesteko etekinik atera. Halaere, latentzian irabazten ez dena, throughputean irabazten da, sistema orekatuz.
‎Partaideek nahasmenduari aurre egiteko errezilientzia prozesuaren bizipena azaldu zuten. Bereagerpena, bipolar krisiari aurre egiteko barne indar gehiago beharrezkoa denean eman zela adierazizuten, prozesua pixkanakakoa, dinamikoa eta ez lineala bezala deskribatuz. Behin desorekarekikoerrezilientzia garatu ostean, ondorengo bipolar zailtasunei aurre egiteko baliabide bat izangolitzatekeela ere baieztatu zen.
Ez lineala, aurretik ezin iragarri
‎Meadows Txostenaren metodologiak Sistemen Dinamikari heldu zion, eta eredu matematikoa World3 programa infomatikoaren bidez garatu zen. Eredu horrek, batetik, stock eta fluxu askotako aldagaiak kontuan zeuzkan, eta, bestetik, haien arteko atzeraelikatze begizta (feedback loop) ez linealak. Zehazki, ereduak honako sei aldagai hauen arteko elkarreraginak hartzen zituen kontutan:
‎Ikasleei bi zeregin proposatu zaizkie: bi aldagai eta bi ekuazio dituen sistema baten eztabaida (Z1), eta inekuazio ez linealen sistema baten eztabaida (Z2). Kasu batean zein bestean, eztabaida bi parametroren arabera egingo da (5 taula).
‎Egin ezazu honako inekuazio ez linealen sistema honen eztabaida, a eta b parametroek hartuko dituzten balioen arabera:
‎Arte zentroak eta museoak. Kontuan hartu behar dugu transmedia dokumentala garatu duten egile asko artearen eremutik datozela, eta museoen erakusketa espazioak egokituago daude proiektu ez linealak erakusteko. Nazioartean MOMA (New Yorken), Tate Modern (Londresen) eta Pompidou (Parisen) dira inportanteenak, baina munduko hiri gehienetan daude horrelako zentroak.
‎Izan ere, transmediaproiektua garatzeko prozedura ez da flm tradizional batena bezalakoa, eta hiru eremu horiek nahasi eta hainbat konbinazio sortzen dira. Transmedia narratibak bezala, dokumentalaren hedapenak eredu ez linealari jarraitzen dio. Adibidez, Interneteko distribuzio estrategiak proiektua ekoizten den bitartean garatzen dira (crowdfunding plataformak erabiliz, edo Facebook bezalako sare sozialetan audientzia proiektuan parte hartzera gonbidatuz).
‎Eredu horrek informatikaren logikari jarraitzen dio, hiperestekak klikatzeko aukera emanez. Haren ezaugarri nagusia narratiba ez lineala da. Hau da, film klasikoetan ez bezala, ez dago jarraitutasunik, eta zatitua agertzen da istorioa.
‎Narratiba. Eremu digitalean istorioak kontatzeko estruktura tradizionala estruktura ez lineal bihurtzen da. Hori dela-eta, ikus entzunezko lengoaia berri baten sintaxia aurkitu behar du transmedia narratibak (transmedia storytellling) (Jenkins, 2006; Scolari, 2013; besteak beste).
‎Hedabideak, sare sozialak, pankartak edota musika ditu euskarri, besteak beste, eta aniztasunaren batuketak jarraipen logika koherente bat osatzen du. Finean, Herri Harresia, dozenaka testu ez lineal sortzen dituen testu leherketa baten muina da. Ondorioz, hipertestu sare bat sortzen du.
‎Tipologia hori funtsezkoa izan da dokumental generatibo ebolutibo edota transmedien belaunaldi berriaren oinarriak ezartzeko. Tipologia horretan, erabiltzailea ez da mugatzen edukiak era linealean ikuskatzera edo modalitateetan barrena era ez linealean nabigatzera; aldiz, interaktuatu egiten du, bere lorratza uzten du aplikazioan, eta obra bera ere aldatzeko gaitasuna du (Gifreu, 2012: 551).
‎«Nuevos maridajes entre información, narrativas e interfaces para establecer historias que se adapten mejor a las audiencias actuales». Alegia, telebistek eta beste komunikabide batzuek sarean kontatzen dituzten istorio ez linealak dira; ikus entzuleek diskurtso berri bat eraikitzeko parte hartzea bilatzen dute, eta gaitasuna dute plataforma digitalen bitartez hedatzeko, erabiltzaileekiko etengabeko elkarrizketen bidez. Ildo horretan, Twitter da albisteak hedatzeko eta zabaltzeko plataforma erabiliena, baina badira beste tresna batzuk ere: Facebook, Youtube, Instagram eta erabiltzaileek berek kontsumo esperientzia berri gisa sorturiko websiteak.
2017
‎Luzera handiko neurketak egin ahal izateko BOTDA sentsoreek duten muga nagusia seinale/ zarataratioa (SNR) da. Izan ere, fotodetektagailuan jasoko den seinalea modu egokian neurtu ahal izatekobeharrezkoa izango litzatekeen bi seinale optikoen potentzia limitatua baitago zuntz optikoan azaltzendiren efektu ez lineal ezberdinengatik. Horrela, zuntz optikoan sar daitekeen pultsuaren potentzia optikoamugatua dago modulazio aldakortasunaren (Alem et al., 2015) efektua dela medio, eta uhin jarraiarena, aldiz, mugatua dago efektu ez lokalak (Thevenaz et al., 2013) izenarekin ezagunak diren efektuengatik.
2019
‎Gatozen, orain, adibide zehatzetara. Sistema robotikoaren eredu dinamikoa eraikiz eta kalkulatubeharreko parametroetan marruskadura eredu ez linealak erabiltzea saihestuz, K (Qt, Qi, Qi) 0= Tiekuazio sistema lortzen da, non i j garren momentuekin bat egiten duen. K matrizea eta Tbektorea zenbait momentutan ebaluatu ondoren, ereduaren sistema osoa lortzen da.
‎Gatozen, orain, adibide zehatzetara. Sistema robotikoaren eredu dinamikoa eraikiz eta kalkulatubeharreko parametroetan marruskadura eredu ez linealak erabiltzea saihestuz, K (Qt, Qi, Qi) 0= Tiekuazio sistema lortzen da, non i j garren momentuekin bat egiten duen. K matrizea eta Tbektorea zenbait momentutan ebaluatu ondoren, ereduaren sistema osoa lortzen da.
‎Aurreko irizpidearen minimizazioa Karratu Txikienen optimizazio ez linealaren arazo bat da, 1.ekuazioa kontuan hartuz gero. Inplementazio praktikoa egiteko, nq (k) eta nT (k) kalkulatu behar dira0 ren estimazio bakoitzerako, baldin eta qm (k) eta Tm (k) neurketak badira.
‎Bigarrenik, Monte Carlo metodoa erabiliz, zera frogatu da: baldin eta posizioen neurketenzarata gausstarra baldin bada, nola aldatzen den beste banaketa estatistiko bat duen indar batenzarata (5 irudia eta 5.b irudia); proposatutako eredu dinamikoa ez lineala delako q koordenatuorokortuekiko.
‎Testuinguru honetan, aipatutako arazoaren soluzio bezala, arauetan oinarritutako logika lausoko enegia kudeaketa estrategia proposatzen da. Logika lausoa erabiltzearen arrazoi nagusia operazio errealean gertaera aldakordeseberdinetara moldatzeko gaitasuna da, operazio errealak erantzun aldagarri ez linealak ematen baititu. (Herreraetal., 2018).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia