2007
|
|
Hizkuntza normalizatzeko hezkuntza munduan landu beharreko ildoen artean hizkuntza ikasteko eta lantzeko metodologia eragingarriaren beharra azpimarratu zen aspaldian. Zer esanik
|
ez
helduen euskalduntzeak ere bere egin behar duela ildo hori, emaitza akademikoei begira baino ez balitz ere. Ez dugu orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri.
|
2012
|
|
Nire ustez, haurren hizkuntza sozializazioarekiko aitona amonek izan duten portaera aldaketa hori, batez ere, haurren eta helduen arteko elkarreraginaren ondorioa da. Izan ere,
|
ez
helduek bakarrik, haurrek ere aktiboki jokatzen dute beren hizkuntza elkarreraginetan. hala bada, belaunaldien arteko hizkuntza eraginaren norabidea nolabait adierazteko, goitik beheiti ez ezik behetik goiti ere badoala ikusi behar dugu. Belaunaldi desberdinetako subjektuek elkarri eragiten diote, haurrak ez dira helduengandik datozkien hizkuntza eraginen jasotzaile pasibo hutsak. ez da egokia transferentzia eta transmisioaren kontzeptuek beren baitan dakarten adiera bertikala eta norabide bakarrekoa, goitik beheitikoa.
|
2014
|
|
Nerabeek gazte bezala ikusten dute beraien burua (ez haur,
|
ez
heldu) eta beren sentipen, bizipen zein esperientzien araberako arreta eskatzen dute. Nerabe bakoitzak beste nerabe taldeekin elkarrekintzan definitzen du bere burua, beren jokaerak imitatuz edo hauen kontrakotasunean baieztatuz.
|
|
Nerabeek gazte bezala ikusten dute beraien burua (ez haur,
|
ez
heldu) eta beren sentipen, bizipen zein esperientzien araberako arreta eskatzen dute. Nerabe bakoitzak beste nerabe taldeekin elkarrekintzan definitzen du bere burua, beren jokaerak imitatuz edo hauen kontrakotasunean baieztatuz.
|
|
Orokorrean gaztelaniaz jende gutxi entzuten dela diote gazteek. Baina, gero eta jende gehiago entzuten omen da gaztelaniaz,
|
ez
helduak bakarrik gazteak ere bai.
|
|
7 Herrian euskara nagusi den arren, gaztelania gero eta gehiago entzuten dela iruditzen zaie,
|
ez
helduen ahotan soilik, baita gazteen artean ere.
|
|
Herrian euskara nagusi den arren, gaztelania gero eta gehiago entzuten dela iruditzen zaie,
|
ez
helduen ahotan soilik, baita gazteen artean ere.
|
2015
|
|
Akatsak eta lotsak ahaztuta kanpoan egin behar da, nahiz eta etxean erdaraz egin. Euskararen alde" se tendr� a que hacer más" eta lehentasuna umeek eta gazteek dutela ikusi litzateke,
|
ez
helduek.
|
2019
|
|
Crúbadán proiektuaren ustez, faktore garrantzitsua denez hori, software libreko zuzentzailea dituzten hizkuntzak zerrendatzen dituzte. Ikerketa honetan HunSpell zuzentzaileen zerrenda aztertu da (software libreko zuzentzaile erabiliena Németh L, trón V, halácsy p, kornai a, rung a, et al.., 2004), eta wikipediako edukiarekin gurutzatu da estaldura kalkulatzeko. estaldura %50tik behera denean zuzentzailea
|
ez
heldutzat hartu da. ortografia estandarizatua, wikipedia bezalako proiektuetan laguntzeaz gain, berez, bizindarra digitalaren adierazle garrantzitsua da. eta horrekin batera beste adierazle garrantzizkoa da dokumentu luzeagoak sortzeko gaitasuna. Crúbadán proiektuak, berriz ere, esanguratsutzat hartzen du faktore hori, eta identifikatu du ea Biblia eta Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala eskuragarri dauden online hizkuntza jakinetan. kontuan izan behar da testu luzeak biltzeko lagungarria dela idazkera estandarizatua, horixe baita hizkuntza teknologiaren muina. hizkuntzaren bizindar digitalaren eta tresna linguistiko sofistikatuen arteko erlazioa eztabaidatzen da hurrengo atalean (etiketatzaile sintaktikoa, oCr tresna, hizketa ezagutza, informazioaren erauzketa eta itzulpen automatikoa esaterako).
|
2022
|
|
Euskara batuaren hedapen arrakastatsuaren aurrean ez ote ziren lotsatuko, etxetik jasotako lekuan lekuko aldaera baino menperatzen ez zuten euskaldunak? 6 Baiezkoetan, erdarara jotzea irtenbide erosoa izango zen. Hortaz, bizkaiera eta batuaren arteko ezberdintasunak azalduko luke zergatik Bizkaian, adinekoek ez
|
ezik
helduek ere EKE apala duten; hau da, prestigio handiagoko aldaera baliatzeko zailtasunak erdararen mesedetan jokatuko zuen.
|