2002
|
|
Lorontziari
|
ez
heldu bai heldu segitzen dute gizonaren eskuak eta begiek.
|
2005
|
|
|
ezen
helduak izatera kondenaturik dauden.
|
2007
|
|
Hau abiatzea zen eta
|
ez
heltzea.
|
2008
|
|
Lou ohartu da ez dela hamabietarako helduko Berlinera. Beranduago heltzea eta
|
ez
heltzea gauza bera dira. Ara Danimarkara bueltatuko da hurrengo egunean.
|
2009
|
|
Orain, ordea, hor ekarri digute denerako eta denentzako balio omen duen ez gazi ez geza, ez gezamin ez garraxko, ez gordin
|
ez
heldu, ez garratz ez belaxka, ez gogor ez bigun... pipittetan bezalako gustua heldu xaharrean ere, paraje bustian bezalatsu lehor idorrean ere, lurralde hotzean bezala epel eta beroan ere, eguterakoan nola, halatsu laiotz ilunean ere, sagar handia bezala txikiagoa, horixkaren pare berde gordinagoa, hori bai, pinttar pekak denean ondo partittuta... tira! sagar paradisukoa, Eden berrikoa topatu omen dutela, alegia, golden deitu honekin, globalizatzaile berdintzaile oroparekatzaile hauek...!
|
2011
|
|
Guk geuk sorturiko garapen sozial, ekonomiko eta zientifiko teknologikotik datoz: giza lokarrien likidotzea; lan prekarioa; elikadura transgenikoa; teknologia nuklearraren ugaritzea; ni idealera
|
ez
heltzea; ur eskasia; lurren erosioa; identitate kulturalen desagertze masiboa; XX. mendean zehar asmaturiko milaka sustantzia kimikoen igurtzi isila; pandemia globalak; klimaren aldatzea; nano bio info kogno teknologiaren zenbait garapen ildo potentzial; gerra bakteriologikoa; suntsipen masiborako egundoko ahalmena; finantza sistemaren fluktuazio hondagarriak.
|
2020
|
|
Mariannek min zorrotz bat sentitzen du bularraldean eta eskua eztarri parera doakio, ezeri
|
ez
heltzeko.
|
2021
|
|
Balkoiari eusten zioten atlante zuriek buruaren kontra jarriak zituzten eskuak, oinazezko keinuekin. Niri ere min ematen zidan pentsatzeak, hausnartzeak, inora ere
|
ez
heltzeak.
|
2023
|
|
Haurtzaroaren eta nerabezaroaren testuinguruan normaltasunez sortuko diren esperientzia negatiboak izan eta horiek gestionatzen ikasi behar dute, eta ondoren erakutsi behar diegu kemena eta sendotasun psikologikoa edukitzen, osasun mentala eta autoestimu osasuntsua garatu ahal izateko. Baina, adi, haurtzaroaren eta nerabezaroaren ohiko testuinguruan sor daitezkeen egoerez ari gara,
|
ez
heldu batek ondo kudeatzeko zailtasunak izango lituzkeen esperientziez, esaterako, mugikor adimendunen erabilera desegokiaren ondorioz sortu daitezkeenak. Tobias Rose Stockwell teknologo adituak ondo azaldu izan ohi duen bezala, sare sozialetan bizi daitezkeen egoera desa  tseginek apurtu egiten dituzte patogenoekiko beharrezkoak diren kontaktu natural horiek.
|
|
Momentu horretan, naturalki, accumbensek garapen oso biz  korra izaten dute, eta nerabezaroan ia guztiz garatzen da; amigdala eta kortex prefrontala, berriz, askoz ere geldoago garatzen dira, eta hipokanpoak oraindik ez ditu errekurtso eta bizipen nahikoak, modu egokian laguntzeko accumbensari eta amigdalari (hortik dator nerabe batek arriskuak ez aurreikustea, erabaki
|
ez
helduak hartzea, berehalako saria bilatzeko gogo handiagoa izatea edota inpultsiboa izatea). Beraz, alde batetik, horregatik esaten dugu nerabeak ez direla gai beraien erabakiek epe ertain eta luzera izan ditzaketen ondorioez jabetzeko, ez eta arriskuak aurreikusteko ere, izan ere, horretan arduradun den kortex prefrontala, amigdala eta oinarrizkoa den hipokanpoa ez daudelako behar bezala garatuta.
|