2007
|
|
Agian ezagutzen ez nuen Diputazioko funtzionario dotore eta gorbatadun bat izango zuten aita: koldarra bera, zalantzarik gabe,
|
ez
gizon ez otso, ez otso gizon. Erabaki nuen bazela nire zitroin doratuarekin hitz egiteko ordua, biok bakarrik eta bakarrik biok, beste inor gabe.
|
2009
|
|
ezin senti zitekeela, beraz, abioi baten gainean giza abioi, zaldi baten gainean giza zaldi senti zitekeen bezala, Teofilo Maria, aita bezalaxe, gizon praktikoa baitzen, azken batean, lurra zuena bizileku eta lurra zerumuga, baita zaldiak airean eramaten zuenean ere, zaldiaren hankak, lurrera lotzen zutenak? bere bereak sentitzen baitzituen orduan ere, zaldi gainean giza zaldi, abioi gainean
|
ez
gizon ez abioi?
|
|
gorputz bat, berea, eta beste gorputz bat, zaldiarena, bi forma zerikusirik ez zutenak, itxura batean, eta, halere, zaldiarengandik hain hurbil sentitu zen, non istantean nabaritu baitzuen ezen forma bakar batek hartzen zituela biak, zaldia eta zaldizkoa; Teofilo Mariak nekez jakin zezakeen adin hartan zer zen zentauro bat, baina halako zerbait sentitu zuen, ausaz, zaldia eta zaldizkoa ez zirela jada bata eta bestea –ez zirela, alegia, bakoitza bere aldetik eta bere bidetik–, baizik eta beste bat –beste norbait–, bi aldeak alde bateko egiten zituena eta bi bideak bide bereko; abioiarekin, baina, guztiz bestela gertatu zitzaion, hasieratik beretik igarri balu bezala ezen motorraren hotsak alde batetik zihoazkiola eta bihotzarenak bestetik, bertigoa labana bat balitz bezala, josi beharreko bi espazioak –abioiari zegokiona bata, eta gorputzari bestea– etengabe bereizten zituena: ...senti zitekeela, beraz, abioi baten gainean giza abioi, zaldi baten gainean giza zaldi senti zitekeen bezala, Teofilo Maria, aita bezalaxe, gizon praktikoa baitzen, azken batean, lurra zuena bizileku eta lurra zerumuga, baita zaldiak airean eramaten zuenean ere, zaldiaren hankak –lurrera lotzen zutenak– bere bereak sentitzen baitzituen orduan ere, zaldi gainean giza zaldi, abioi gainean
|
ez
gizon ez abioi...
|
2010
|
|
Agurea maleta eta guzti sartu zen areto erraldoiko komun baztertuenean. Ez ziren lar arruntak
|
ez
gizona ez zama, baina Frankfurteko aireportuan era guztietako arraza, jendilaje eta fardelak ikus zitezkeen edozein ordutan, zein bere hegaldiaren zain. Gizon hura oso txikia zen, meharra, aurpegi beltzaran eta zimurrekoa, keinu seriokoa, eta lerro horizontal mehe batzuk bereiz zitezkeen haren azalean margotuta.
|
2015
|
|
–
|
Ez
gizona ez, lasai, ez da egia eta. Ez dakit uraren freskurak ala zerk atera nauen itsumenetik.
|
2017
|
|
–galdetu zuen Zorbak higuinez?.
|
Ez
gizon ez emakume: mandoak!
|
|
Hain zabalduta dago araoen erabilera, non ez emakumeek,
|
ez
gizonek ez duten ezer hasten edo egiten[...] lehenago ikurren bat, araoren bat, magia ekintzaren bat edo metodo paganoren bat egin edo erabili gabe. Esate baterako, erdiminetan, haurra hartu edo uztean[...] abereak larrera eramatean[...] zerbait galtzen dutenean edo aurkitzen ez dutenean[...] gauean leihoak ixtean, norbait gaixotzean edo behiren bat arraro dabilenean, aztiarengana joaten dira presaka, nork lapurtu zien edo nork sorgindu zituen galdetzera, edo kutun baten bila.
|
|
Hor sentitzen zara txiki. Erraza baita tabernan, kalean, ezkertiarron artean esatea emakume independentea zarela, bakarrik bizi zarela eta ez duzula
|
ez
gizonik ez bikoterik behar zure alboan. Hor oso ondo gelditzen da postura hori, erreferente ere izan zaitezke beste batzuentzat.
|
2018
|
|
izendatu zuen ezkontza, emazteei beren gorputzaren integritatea ukatzen zitzaielako nagusiki. Modu inplizituan, iradoki zuen kontratu sexualik
|
ezean
gizonak ez zirela sartuko kontratu sozialean eta, beraz, ez zutela sortuko estatua; ezkon nagusitasuna, itxuraz,, gizonak ia edonon botere politikoaren kateetara koldarki makurtu izanaren ordainsaria da?. John Stuart Millek, harago joanda, esan zuen emazteak okerrago bizi zirela emakumezko esklaboak baino:
|
|
identitatea harreman kulturalen zelai dinamikoaren testuinguruan baino ez da eraikitzen, desintegratzen eta berriz ere mugimenduan jartzen. Emakume izatea, beraz, emakume egitea da bai Beauvoirrentzat eta bai Wittigentzat, baina prozesu hori ez denez inola ere finkoa, badago bihurtzerik
|
ez
gizon ez emakume hitzek egoki deskribatzen ez duten izaki bat. Hori ez da ez androginoaren figura ez «hirugarren genero» hipotetikoren bat, ez eta bitasuna transzenditzea ere.
|
2023
|
|
Nahiz eta beren burua gobernatzeko xede politikoan indiar emakumeei sostengurik ez eman, britainiar sufragistek behin eta berriz errepikatzen zuten haien aliatuak zirela emakumeek botoa eskuratzeko proiektuan,
|
ez
gizonak ez emakumeak aske ez ziren herrialde batean. Gaur egun ere hitzez hitz errepikatu genezake indiar emakume batek britainiar emakumeek antolaturiko hitzaldi baten aurka esandakoa:
|