Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2001
‎Ezin sinetsizkoa da gozogabeko urteotan eman digun euskal bizitzaren irudi garbia. Gure aldiko haize erauntsiek erruki gabe astindu badute ere, geroak lur gainetik osoro urra badeza ere, hor daukagu  ez atzoko, ez gaurko, ez biharko, bai ordea betiko, sub quadam aeternitatis specie, Jainkoaren begi maitekorretan betidanik egon daitekeen bezalaxe. Eta hor daukagu betiko, batez ere, eusko arima jatorra, sinesmen sendoa, Jaunaren sabel beroan zalantzarik gabe etzana.
‎Elkarbizitzak bultzatuta ikusten zuen hain garbi eta hain hil edo biziko euskara batuaren premia, eta, garaiko liskarren gaindi, denborak garbi erakutsi du batuak, hizkuntza bera modernizatzeaz gainera, batu egin gintuela euskaldunok. Euskara baturik gabe, ez gaurko euskara ez gaurko Euskal Herria ez ziren diren bezalakoak izango
‎Elkarbizitzak bultzatuta ikusten zuen hain garbi eta hain hil edo biziko euskara batuaren premia, eta, garaiko liskarren gaindi, denborak garbi erakutsi du batuak, hizkuntza bera modernizatzeaz gainera, batu egin gintuela euskaldunok. Euskara baturik gabe, ez gaurko euskara ez gaurko Euskal Herria ez ziren diren bezalakoak izango
‎Zorioneko gorreria ordukoa, alde batetik, hari zor baitiogu ihartuko ez den Lizardiren poesia, gure eta ondorengoen atsedentoki baketsu izateko sortua. Baina ez Leturiak ez Txillardegik ez gaurko nornahik ez dezake entzungor egin. Bizibeharra eta ezinbizia aurrean ditugu, ezin ditzakegu besterik gabe guregana usteak, sinesteak, bizibideak, ohiturazkoak direlako bakarrik, zehatz eta astiro esaminatu gabe.
‎Egia diozu: ez da ez gaurkoa ez hemengoa. Oroit zaitez ordea euskara ez dela, maiz –oker baldin bada ere– uste dugun bezala, gure etxeko hizkera, ez gure herrikoa, ezta gure eskualdekoa ere.
‎Zorioneko gorreria ordukoa, alde batetik, hari zor baitiogu ihartuko ez den Lizardiren  poesia, gure eta ondorengoen atsedentoki baketsu izateko sortua. Baina ez Leturiak ez X k ez gaurko nornahik ez dezake entzungor egin. Bizibeharra eta ezinbizia aurrean ditugu, ezin ditzakegu besterik gabe guregana usteak, sinesteak, bizibideak, ohiturazkoak direlako bakarrik, zehatz eta astiro esaminatu gabe.
2003
‎Legeetan ere sartzen da, esaterako, dontzeilekiko errespetua. Ez gaurko" payo" askok bezala (nire errespetu guztiarekin): neskatxek 14 urte betetzen dituztenean euren gurasoek preserbatiboa ematen dietela, ez daitezen haurdun gelditu!
‎Badira horraitio, gaurko eredu batura igaro ez diren marka batzuk eta Oskillasok hobetsi zituenak. Aditzetan, iraganeko adizkiak eta mendekoak an/ ala atzizkiaz eraikitzen ditu, gorago esan bezala, eta ez gaurko batuan nagusitu den ekialdeko en/ ela atzizkiaz. Aditz jokoan badarabiltza, era berean, gero euskara batura igaro ez diren adizkiak.
‎Orduan, kristinau batek askatasun haundia dauka, bai; baina bere fedeak jokabide batzuen neurriak jarten deutsoz. Ez gaurko agintariak, ez gaurko agintarien aurka dagozanak, ezin leie Eleizea euren alderdira ekarri eta euren menpeko egin: Eleizeak barik, Herriak berak ebatzi ta aukeratu behar dau, askatasunez, berak gura dauana, berak ondoen deritxona.
‎Orduan, kristinau batek askatasun haundia dauka, bai; baina bere fedeak jokabide batzuen neurriak jarten deutsoz. Ez gaurko agintariak, ez gaurko agintarien aurka dagozanak, ezin leie Eleizea euren alderdira ekarri eta euren menpeko egin: Eleizeak barik, Herriak berak ebatzi ta aukeratu behar dau, askatasunez, berak gura dauana, berak ondoen deritxona.
‎Eta eskari hori gitxi dala, beste hau be egingo neuke, amaitzeko: Zuk egindako azterlan eta hitzaldi ederrak be aldizkarietatik batu eta batean argitaratu daitezela, gure euskal kulturako gizon handiak hobeto ezagutu ahal daiguzan (Azkue aita semeak, Etxeita, Basabe, Mikel Arruza, Augustin Zubikarai, Tomas Agirre" Barrensoro" ta beste batzuk) 12 Besterik ez gaurkoz. Zorionak zuri, zorionak Aldundiari, zorionak euskaldun guztioi.
‎liturgia barrirako lehenengo baimenak eta aldaketak etorri ziranean, zorionez guk bageunkala Bizkaian Kerexetaren liburu hau. Esaterako, meza irakurgaiak ordukoak, ez gaurkoak herriko hizkuntzan egiteko baimena heldu zanean, Bizkaiko Eleizeak erraztuta eukan bidea: Kerexetaren itzulpena erabilteko baimena emon eban gotzainak eta danok pozik.
‎Ez zitean ezagutzen, esate baterako, gaurko lanabesik: ez gaurko aitzurrik, ez burdinazko aizkorarik, are gutxiago traktorerik edo motorrik. Haien lanabesak, apaingarriak eta bestelako gauzak harri hezurrezkoak zituan gehienbat.
‎Kulturaren ardatz nagusia hizkuntzaren gurdian baino folklorismoaren eskuetan uztea arrisku bizia da, atzeraezina bilakatu litekeena. Athletic oso garrantzitsua izango da, Donostiako pintxoak ez gutxiago, Zuberoako maskaradak ezinbestekoak... baina hizkuntza komunik ezean gaurko ogia biharko gosea izango da. Ez dakit ikusten den:
2004
‎–Euskara normalizatua ez dagoenez, gauzak oso erraz eman behar zaizkio ikus entzuleari. Kaleko hizkuntza idealean oinarritzea funtsezkoa da, baina ez gaurko kaleko hizkuntzan, oso kutsatuta baitago. Alde horretatik, Goenkale k langa bat jarri du euskararen tratamenduan.
‎Aranak zein neurritan asmatu zuen ala ez, beste kontu bat da, zenbait puntutan kritikatzekoa, beste batzuetan ez hainbeste, eta besteetan uste den baino gehiagotan, agian, txalotzekoa. Eta honen froga da Aranak asmatu edo eratutako hainbeste hitz txertatuta daudela, batzuk bes­ teak baino gehiago, ez gaurko hiztegietan bakarrik, baita ahozko zein idatziz­ ko erabileran ere. Hona hemen zerrenda horietatik jasotako hitz batzuk, be­ rak berritzat dauzkanak:
‎Orduko eztabaida hari neurria hartzeko, hots, orduko irizpide aldez nahasi eta aldez kontrajarriak egun zer­ tan zehaztuak geratu diren jakiteko aski da Euskaltzaindiaren arauak begira­ tzea. Ordukoaz ari baikara, ez gaurkoaz, eztabaida, aipu horietan ageri den be­ zala, gehienbat Orixeren inguruan pertsonalizatzen bada ere, jokoan dagoen arazoa askoz sakonagoa delakoan gaude, zeren, azken batean, Sabino Arana euskalariari dioten mirespena eta, agian zuzenado esanda, haren eskolakoak autoizendatzen direnen dogmakeria baitago auzitan. Hori dela eta, egoera as­ ko ozpintzen da bi aldizkarietako euskaltzale jeltzaleen artean, hots, aranaza­ le ertzekoen eta aranazale zuhurren artean.
‎Medikuntza fakultatera iritsi bezain laister, ikasle batek komunikatu bat irakurri zuen, non, beste gauzen artean honako hau adierazten zen: “Euskal Herriari inposatu nahi zaion gatazkaren soluzioak Euskal Herriaren aitortzatik eta errespetutik etor daiteke soilik, eta ez gaurkoan bezala biktima eta kaltetuak mailakatzen dituzten egoera batetik. Euskal Herriaren hitza eta erabakiaren errespetutik eta bide hori egiteko beharrezkoak diren guztien konpromezuetatik hain zuzen ere”.
‎Baiña gerta diteke, eta gertatzen ere da, hizkuntza bat (Irlanda’ko gertaera aipatu dugu, baiña ba dira beste ehun, Euskal Herri’koa barne), agintariek abandonaturik (edo zapaldurik!), ahuldurik eta atzeraturik gelditzea. Kaso hauetan hizkuntza gai da, eta arras egoki eta aberats, aspaldiko mundu batez mintzatzeko, nekazaritzako gorabeherez eman dezagun; baiñan ez gaurko mundu teknikoaz, edo administraziokoaz ere. Puntu batean nabarmentzen da hau batez ere:
2005
‎Oraingo Elizak lehenagokoaren fotokopia soila izan behar ote luke, baizik eta hura, Ebanjelioan oinarritua zela... Ebanjelio hori lehenagoko biziari egokituz, ez gaurkoari. Fotokopia nahi baldin badugu, noizko Elizaren fotokopia?
‎Dorre jauregia hasteko, Arteta parkea gero (soildua arras), eta betiko ilaran gero Aranbaltz, Loretxu, Unbe, Maitena, Uruburu ene zuhaitsua (piano arrastorik ez gaurkoan), eta Kantoi, erreka ertzean.
2007
‎begira, Mesopotamiako hiri horrek, oraindik hain despotiko, superstiziotsu, barbaro bazen ere, beste herriek ez eta berak inkarnatzen zuen momentuan munduko izpiritua (munduko beste herri guztiak berak ordezten zituen, bera zen gizadia) 559, kontzientziak bere bidea handixe pasatuz egiten ziharduena, hurrengo maila posibilitatu duena. Despotismo eta joputza guztiekin ere, herri hori zen, non ere izpirituak bere askapenerantz bidea egiten zuen, eta ez gaurko behatzaileari askoz libreagoak irudi lekizkiokeen tribu patriarkalen batzuk (Estaturik gabe historiarik ez, hots, askatasunera biderik ez) 560 Askatasunaren bidea sakrifizioz, bortxakeriaz, krimenez betea dago. –Esta liberación del espíritu por el que él camina para alcanzarse a sí mismo y realizar efectivamente su verdad y la tarea de esta verdad es el derecho supremo y absoluto.
‎Humboldt, azkeneko maila horretan, kantiar hertsia da (Herder ez bezala, esaterako), eta Kant gabe oker ulertzen da. Baina, azpimarratu egin behar da, hizkuntza eta pentsamendua edo hizkuntza eta mundu ikuskera tesian, Humboldt inoiz ez da ezagutza teoriko soila eta ez gaurko linguista hutsa.
‎Erromatar Enperadoregoa izan ezik, historian ez da behin ere izan zazpi euskal herrialdeak osorik bildu dituen estaturik. Antso Handia iruindarren erregeak, adibidez(), baten batek Euskal Herriko Salomon iritzi badio ere?, ez zuen inoiz menderatu ez Lapurdi, ez Zuberoa (Gaskoniako Dukerriari sujetasun lotura ezarri bazion ere), ez gaurko Baxenabarreko Amiküze eta Oztibarre haranak, ez Erribera, eta bai, ordea, erdal eremu handi bat, Astorgatik Ribagorçara.
2008
‎Aurrerakoiek dezenteko atzerakada ematen didate, baina ez pentsa atzerakoiek edo antigoaleko gauzen zaleek ere aurrerakada haundirik ematen didatenik. Antigoaleko gauzak garaikideak izan ziren beren garaian, ez gaurkoak gaur diren bezain garaikide, baina garaikideak bai, eta garaikideegiak aukeran eta garaikideegiak betiere.
2009
‎Hirugarren egunez jarraian surflariak ez dira lehiatuko Mundakako Billabong Pro WCT zirkuituko txapelketan. Olatu nahikorik ez gaurkoan eta txapelketa beste egun batez atzeratzea erabaki dute antolatzaileek. Hurrengo deia ostiralean, 10:00etan egingo dute.Astelehenean lehen kanporaketako zortzi txanda jokatu ziren eta Kekoa Bacalsok Hodei Collazo kanporatu zuen (15.80/ 10.96).
2010
‎...direnean, aditiboki —ama hizkuntzaz gain— ikasi beharrean," hizkuntza hiltzaile" bihurtzen dira. baina hizkuntzak ordezkatu ezik elkarrekin ere bizi daitezke lurralde berdinean. horrela aitortzen du legediak, gernikako estatutuaren arabera, euskara eta gaztelania, biak koofizialak dira, biak ofizialak, berdintasunean. bi hizkuntzen berdintasuna helmuga bat da ordea, inolaz ere ez gaurko errealitatea. horregatik, bi hizkuntzen parekidetzea gauzatuko bada gizartean, bere ondorio guztiak onartu behar ditugu. honek esan nahi du elebitasuna onartu behar dugula gutako bakoitzaren kasuan arlo eta maila guztietarako. bi hizkuntzak, euskara eta gaztelania, partekatzeak, biak geure egitea esan nahi du. gutako bakoitza, elebidun izatea suposatzen du honek. eta ez hori bakarrik, nazi... gizarte eleanitza eraikitzea da.
‎Mari (Sartuz berriz): Balio zauzue zuen menskeriekin, balio baitu iragana harrotzea hola, ez duzuea aski lan ez gaurkoarekin, zer irabaziko duzue jakiteak zuen arbasoa Karlomagno ala Hiriart Urruty den. Hau hastapenetik errana nuen ez zela ideia ona, ze afera dugu guk orain nehondik kurutzatzen ez ditugun askazgo urrundu horiekin.
2011
‎Horreen ganean egoten ziran beste kuartuak, salea eta eskusadua (eskusue') (etxe askotan ez egoan), eta azkenez, kamarea eta lastategia (la.stidxe). Lehenago etxeetan behar ziran gauzak baino ez ziran eukiten, ez gaurko lez. Kuartuetan, esaterako, ohea, erropea gordeteko armairua, komoda bat (ez beti) eta medikua etorrenerako palanganea eukiten ziran.
‎Eta hirugarrena Lafitterena, harenarekin batera lerro artean tartekaturik dakarrena. . Orixek ere ez zuen aurkitzen Etxepare, biotzaldi aundietako poeta, ba, o bai leguna, itz utsik eztuna, jasoa (correcto), lenbizikoa ez ezik gaurkoa ere izateko; idaztankera lasterra, ta muinduna du, ebakia eta erraza?. Lafitte jaunarentzat itzez urria baldin bada, Orixerentzat ori ez da pekatu; orri itz utsik, alperreko itzik ez izatea esaten dio.
2012
‎Gainera, batzuek irakurtzeko grina ere bagenuen, eta horri esker jakin genuen gure herriak aspaldidanik badituela festa entzutetsuak, urtarrilaren 20tik inauteriak bitartean ospatzen zirenak. Festa haien artean, azpimarratzekoa, jolas nagusia, sokamuturra zen (eta ez gaurko danborrada), besteak beste Dionisio Azkuek Mi Pueblo Ayer bere liburu zoragarrian kontatzen duen bezala. Sokamuturrak aparteko azterketa merezi du.
‎Azken paragrafoa irakurri du Luisek: are harrigarriagoa iruditu zaio Inasen bokaziorik ezarena gaurko honetan. Baten batek norberak desiratzen duena erdietsi duela ikusiz gero, hura miresteko joera du gizakiak; edo, heldutasunik ez badu, hura gorrotatzeko.
‎Borta banpez hertsi dute. Besterik ez gaurkoz.
2013
‎Artelanen, musikaren, literatur irakurketen… artekoa. Dena batean biltzen ditu Itzalen sua k, ez gaurko, baizik eta biharko begiradarentzat.
2015
‎Txabusina gerriraino altxatu zion Jabik. Handiak ziren Heidiren kuleroak, askotan erabili eta garbituak, pixka bat emanak, zerikusirik ez gaurko tanga ñimiñoekin edo Olgari gustatzen zitzaion lentzeria sofistikatuarekin. Baina Jabiri are kilikagarriago begitandu zitzaion bere soilean, are sexiago bere pobrean.
‎Mastekatzen nuen, ñaka ñaka, ene etxe gasna zatia. Azken denboretan etxe gasna erosteko indar berezia egiten nuen, mahai azpian erreserbatzen diren horietarik erosiz, pertsona fidagarri eta adituentzat begiratuak, ez gaurko hotzaren eta garbitasunaren katearen arau guziei jarraikiz atondua segurki, baina espantagarria, ahotik ezin utzia, gustu deskribagaitzekoa. Normalki igandeetako apairu bukaeretan mahai erdian ezartzen dudana, bakoitzak bere aldi ganibet xorrotx batekin, bazterretik hasiz eta erdi bihotzeraino iraganez atera diezaion xerra bat papera bezain fina, eta denbora hartuz eta preziatuz goza.
2016
‎Besteak beste, udaldiaren etorrera iragartzen digu, nahiz eta, berez, ekainaren 21ean hasten den uda, eta irailaren 21era arte irauten. Hortaz, eguaztenekoa izan zen, eta ez gaurkoa, gaurik laburrena eta egun argirik luzeena eta jada, oraindik kontrakoa iruditu arren, eguna laburtzen hasita dago. Horrela jarraituko du abenduaren 21era arte, neguko solstizioa ere ez baita, benetan, abenduaren 24an gertatzen.
‎Abdelkader ez pas­toral bat idatzi dut eta ez dakit sekulan emanen denetz, baina antzezten bada Abdelkader urdinen aldetik agertuko da, eta «gure armada», aldiz, gorriz. Pastoralak ez du behar ana­kronismo gehiegi, eta ez gaurko giroan gehiegi sartu ere sudurra: oreka bat atxiki behar da.
‎Gutxiago oraindik, erdara etxe sukalde barren guztietaraino sartua dugunetik, frantses edo espainol, erdal irratia 1950etatik, geroztik telebista. Zer esanik ez gaurko globalizazio garaian. Ez dago arnasgunerik gure artean.
2017
‎Alegia, gizarte nazional hegemoniko horren mirabe den komunitate etnokulturalean bizitzeko balio dezake egoera batzuetan, axaleko? motibazioak, baina ez gaurko gizarte eta kultura estandarrean jarduteko. Era horretan, funtzio nazionalak mamitzen dituen hizkuntza hegemonikoaren, aberasgarri? 317 bihur daiteke hizkuntza etnikoa.
‎–Heuretzat dena! , erantzun dio Maurixiok, Joxeren eskuetatik olio ozpinak hartu ordez entsalada ontzia luzatuz honi?, irabaz ezak gaurko afariaren laurdena bada ere; egizak lan pittin bat eguna bukatu aurretik.
‎471. Testubarrenotan maiz ageri den aditz honek, gaurko" asistir, hacer frente" zentzua zuen latinetik hartua, eta ez gaurko" bururatu, okurritu" zentzua, lehen esan bezala.
‎432. Testubarrenotan maiz ageri den aditz honek, gaurko" asistir, hacer frente" zentzua zuen latinetik hartua, eta ez gaurko" bururatu, okurritu" zentzua.
‎Esku argiaren beharra ttikitzen ari da. Bainan iduzki agertzerik ez gaurkoan. Langarra baino gehiago euri zirri mirria ote den?
2018
‎Azken batean, kooperatibistarik gabe ez dago kooperatibarik, baina, era berean, kooperatibarik gabe ez da egongo kooperatibistarik. Hau dena enpresa sendoagoa egiteko da, eta ez gaurko bazkideentzat soilik, etorkizunekoentzat baizik. 2016ko kongresuan finkatu genuen atal finantzarioa sendotu behar zela, eta aurtengo txostena ildo horretan doa.
‎Horri buruz, jendeeri galderak egin dituzte Donibane Garaziko karriketan(" mikro espaloiak"). Irratsaio bat ere muntatu dute, gaur harrigarriak zaizkigun berriak zabalduz (teknologia berri arraroez apailatutako auto berriak, etxe batzu urpean eraikiak, xoriak gutunen banatzaile eta ez gaurko pietunak). Telebista emankizun bat ere ontu dute, TF1 katean egiten denaren gisa, eguerdiko berrisail harrigarria zabalduz:
‎...gero ausartu ezinik errudun beste bat egiten duena egunak erdizka bizitzearen irain larrian amiltzen dena leiho gorak argiz mukuru begiz jo eta ez ikusiarena egiten diena hori poza besteren betebehartzat uste duen hori mendekuan tenkortu dena zirkulu neuronalek berean finkatu eta tinkotu izanak erabat azaltzen ez duen izkina hori badakit orduak zaborretarako biltzen dituen hori naizela atzokoa eta ez gaurko hori badakit nigandiko hoberena ez dagoela nire baitan bidenabarrean baizik badakit nire baitako txarrena nerau naizela baina danbatekoa joz alde egin zenuenetik zutaz datorkit mozorroturik ia beti.
‎Benetako lagun iraunkorrak maite ditut, ez gaurko gazteena, zeinak oso beroak baitira eta maitasuna etengabe aitortzen baitizute.
2019
‎–Besterik ez gaurkoz, esan die ikastaroko entzuleei Miren Etxeparek, Euskaltzaindiaren egoitza nagusiko ekitaldi aretoan?. Honekin amaitutzat emango dugu Euskaltzaindiaren historiaren kontaketa eta bihar saio berezi bat izango dugu, ikastaroa amaitzeko.
‎Gure ardura bakarra ondo pasatzea zen eta arraunean egitea, gurtzen genuelako arrauna (batek izan ezik). Hain abentura apartak dauzkat gogoan, hain itxurarik gabeko txantxak, bost bihurriok asmatuak, ezen gaurko egunean inork ere ez lituzkeen sinetsiko. Orain ez da inor hala bizi, ezta Senan ere, gu airean ginduzkan eromenezko fantasia hura hil baita egungo arimetan.
‎Gil Berak testuaren garaiari erreparatuko zionan seguruenen –esan dio Berbelitzek– eta ez gaurko erabilerari. Bi erabakiak ditun, noski, zilegi, ez diten testua traiziona  tzen.
Ez gaurkoa bakarrik, baizik eta egunerokoa.
2020
‎Hildakoen kopurua 36 pertsonakoa da oraindino; beraz, ez dago heriotza berririk. Hala ere, adierazi behar da gaurtik aurrera ematen diren datuak bezperako 20:00ak artekoak direla (eta ez gaurko goizeko 8ak artekoak). Horrela, Espainiako Osasun Ministerioaren metodologiagaz bat egiten da.
‎Distopia (edo pandemia egoeraren irakurketarik distopikoena) apokalipsitik eta errealitatetik desberdintzearen garrantzia orainaren eta etorkizunaren arteko harremanean jarriko nuke. Distopia balizko gizarte bat da, ez gaurkoa eta ezta, seguruenik, biharkoa ere. Hau da, distopiak ez du denbora geratzen, ez du mundua bukatzen, ez du etorkizuna determinatzen...
2021
‎Ez dira ez gaurko, ez aurtengo arazoak ere. Klub honetan urte askoan ibili izan dira horrela, eta ni, entrenatzaile moduan, taldearen arreta futbolera eta kirol arlora bideratzen saiatzen naiz.
‎Gure komunikazio kabineteak gorriak eta bi ikusi ditu Le Monde, Washington Post eta, are, Australiako Sunday Telegraph ekin borrokan. Aurrerapenak, inspektoreok, emaitzak, eta ez gaurkoa bezalako hanka sartzeak. Alde hemendik.
‎–Ez dugu informazio handirik atzokoaz, eta ezer ere ez gaurkoaz. Makina bat esamesa, makina bat dei.
‎Duesoko espetxeko zuzendariari igor iezaiozue, Santoñara. Besterik ez gaurkoz, zure senar honek agurtzen zaitu, goraintziak gurasoei eta musuak semeei eta gainerakoei. Arriba España.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ez 50 (0,33)
Ez 3 (0,02)
ezak 1 (0,01)
ezarena 1 (0,01)
ezean 1 (0,01)
ezen 1 (0,01)
ezik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia