2001
|
|
Koadrilako gainontzekoak han daude izan ere, eta batek baino gehiagok berandu datozela eta gero goiz joan beharra dutela aurpegiratu die. Bost bat minutu iraun du eztabaidak, harik eta norbait denbora
|
ez
galtzeko modurik onena lehenbailehen hastea dela konturatu den arte. Papera eta boligrafoa hartuz, bada, eskutitza osatzeari ekin diote txandaka.
|
2007
|
|
– Botilategia: Ardo botilak ez badira oso denbora luzean etxean gorde nahi, beharrezkoa da botilak bere propietateak
|
ez
galtzeko moduan gordetzea. Badaude funtzio hori betetzen duten botilategi eskuragarriak eta sotoko armairuak, klimatizatuak eta gaitasun desberdinetakoak, ederki kontserbatzeko gai direnak.
|
2010
|
|
eskolan dena euskaraz, etxean ezer ez edo apurtxo bat, kalean deus ere ez, lagunekin oso gutxi... hau da, gazte askorendako euskara bizipen etena edo ez jarraitua izan da, bizipen atomizatua eta batzuetan, eskolara mugatua. hori horrela izanda, euskara eremu akademikoari lotzen diote hala bizipenetan nola erabilera ohituretan. zenbait aldiz, gazteek beraiek aitortuta, eskolan baizik ez dute erabiltzen, eskolatik kanpoko harreman guztiak (familia, lagunartea, aisia...) erdaraz eratu dituztela. iruñeko gazte batek dio euskara beretako hizkuntza akademiko hutsa dela, ez dagoela bere sustraiari edo familia jatorriari lotuta, kosta egiten zaiola, euskaraz deseroso sentitzen dela. euskaran deserrotutako hiztuna dirudi, ingurune erdaldunean hazita euskaran gozatzeko aukerarik izan ez duena. gazte horren frustrazioa hunkigarria da, areago ere jakinda bere ikasbidean euskarari behingoan bizkar eman beharrean, unibertsitatean euskaraz ikasten segitzea hautatu zuela. gazteek inguru soziolinguistikoaren eragin erdalduntzaile ikaragarria jasotzen dute. zail zaie euskara erabiltzea. gazte euskaldun horietako anitz nolabaiteko euskaldun ezinduak dira, erdal inguruak berak ezinduak, inguruak ez baitie bide eman euskara normaltasunez erabiltzeko eta horretara ohitzeko. ingurune erdaldunetan erdara beharra eta ohitura da, gizarte araua orotan. euskaraz egiteko aldiz, aukerarik ez, ohiturarik ez eta ondorioz, anitzetan, erraztasunik ere ez. euskararen erabilera kuantitatiboki ez nahikoa eta kualitatiboki arlo bakarrekoa (akademikoa, eta ez arlo askotarikoa) izatearen ondorioz, euskara erabiltzea kosta egiten zaie gazteei. euskara ez da haien adierazpide osoa izaten eta ez ohi dute bat batean egiten. adinkideekiko harreman informaletan (anai arrebekin edo lagunekin) erdaraz egiteko ohitura ezarrita dute. erabiltzeko zailtasunak eta adierazmen nahikoa mugatuta dute euskaraz. horren jabe izanda, haien euskararen kalitateak kezka ematen die eta ziurtasuna kendu. hobetu beharrari egiten diote aipu behin eta berriz. kasuren batean horixe da, hain zuzen, unibertsitatean euskaraz ikasten (nafarroan euskaraz egin daitezkeen bi titulazio bakarrak) segitu izanaren arrazoia: euskararekin harremana izaten segitzeko eta euskara
|
ez
galtzeko modua baita. Euskara galtzeari beldur psikologikoa diote. ez hizkuntza desagertzearen beldurra, hizkuntza beraiek galtzeari diote beldur. euskara galtzeko, ahazteko arriskua sentitzen dute. izan ere, euskarak dituen hiztun galerak beraien koadriletan ikusi dituzte:
|
2012
|
|
Jantzi deigarriak erabiltzea eta eskumuturrean puxika bat egitea, haurra oporretan
|
ez
galtzeko moduak dira
|
2013
|
|
Barneko beroaren herena irekidura horietan zehar doala kalkulatzen da. Horregatik, etxean tenperatura ona izateko, beroa irabazteko moduak (erradiadore eta berogailuak, adibidez) eta
|
ez
galtzeko moduak pentsatu behar dira. Saiatu behar da errezel isolatzaileen muturrak leihoetako hotza kapsulatzen duten tolesturak eratzen.
|
|
Elikagaiak alferrik
|
ez
galtzeko modu seguruak
|
2014
|
|
Fisikoenak ere bai. Balio bazenuen, beraiek adina saltatzen bazenuen edo korrika beti
|
ez
galtzeko moduan egiten bazenuen, jolas zintezkeen mutilekin.
|
2015
|
|
Adibidez: ahozkoan errepikatzea gaia
|
ez
galtzeko modua da eta hiztegi soila erabiltzea ahozkoaren baliabide bat da.
|
2019
|
|
Juan Rulforen Pedro Páramok euskaldunontzat badu beste geruza bat ere eta da euskarara ekarri izana, ez edonola, baizik irakurleok
|
ez
galtzeko moduan bertako geruzen labirintoan.
|
2021
|
|
Galdera hori egin behar diogu geure buruari. Hori da besteek gutaz espero duten horretan
|
ez
galtzeko modurik onena. Ez despistatzeko modurik onena.
|
2022
|
|
Bat da konposizioa bera, kanpotik ikusten dena, baina gero detaile asko sartzen ditut. Miniaturak sartzea gustatzen zait, baina betiere kolorea emateko eta irakurlea
|
ez
galtzeko moduan. Azkenean, pertsona ez da alde bakarrekoa; bizipen asko ditu, eta horiek markatzen dute pertsona bera.
|
2023
|
|
Hortaz, ahozkoaren ebaluazioan propio trebatu behar dira. Adibidez, ahozkoan hitzak errepikatzea haria
|
ez
galtzeko modua da, ez da akatsa, eta hori kontuan izan behar da ebaluazioan.
|
|
Literatura, hori ere neuri handi batean konputagailuen esku utzia, entretenimendurako eta denbora pasarako industria oparo eta erraldoi bihurtu da. Hizkuntzak beren lurrezko sustrai geografikoetatik eta giza harremanen berezko sareetatik erauzi eta bereizita daude, eta hizkuntza guztien egiturak oro gero eta elkarren antzekoago dira eta gero eta homologatuago daude, itzulpenetan ia ezer
|
ez
galtzeko moduan mintzatuak eta idatziak izateraino. Horren guztiaren ondorioz, ahazten ari zaigu hizketari komunikaziotik haragoko edertasuna bilatzea zer den ere, erremediorik gabeko moteltasun temati batek ahultzen ditu gure zirto eta ateraldirik ezustekoenak ere, gure ezintasuna agerian eta lotsagarri utzita.
|