Emaitzak: 6
2008 | ||
bestelako aldaerak kontuan hartu beharra eta komunikazio egoeraren araberako euskara egokia erakustea eta erabiltzea hain zuzen. Horrexetara datoz, bada, txosten honetan jorratu nahi ditugun gaiak; batetik, bestelako aldaerak kontuan hartu behar direla, eta, bestetik, zertarako eta komunikazio egoeraren araberako erregistro egokia gauzatzeko, batez ere erregistro | ez formala lantzeko. | |
Orain arte esandako guztien artean, gabezia nabarmen bat azpimarratu dugu behin eta berriz, erregistro | ez formala landu beharra hain zuzen. Erregistro ez formal hori gehienbat ahozko kodean gauzatzen da, eta hain zuzen ahozko komunikazioak pisu handia hartu du, besteak beste, Curriculum diseinu guztietan. | |
2021 | ||
Baina pandemiaren osteko aro berriaren hasiera honek beste ikuspegi bat eranstea eskatzen digu: hizkuntzaren erabilera formalekin batera, eremu | ez formaletakoa landu beharra dago, behar besteko lehentasunez. Euskal hiztunak naturaltasun osoz gauzatu behar du euskaraz bizitzeko aukera, eguneroko harremanetan eremu formaletik lan mundu, aisialdi, kultur edo kirol eremuetara igarotzean, hori bera baita, hain zuzen ere, euskaraz bizitzearen esanahietako bat. | |
Horrelako proposamenak ez dira berriak gurean, eta zenbait ikuspegitatik landu egin dira. ...iz Azkue 1990) edo Zazpiak Batman Kolektiboak Mantxut izeneko hiru argitalpenak (Urmeneta 2000, Alonso 2001, 2002) modu umoretsuan erramolde berriak eskaitzen zituztenak, SMS liburuxka (Zazpiak Batman kolektiboa 2003, 2006) mugikorretan gazteek hizkera berezia erabil zezaten, eta telebistako Mihiluze saio eta lehiaketa ospetsua, Kike Amonarrizen eta Ilaski Serranoren eskutik euskalkiak eta euskara | ez formala lantzen zuena. Hauez gain, 2007an Biraoak, Nafarroan bilduak liburu interesgarria argitaratu zuten Salaberrik eta Zubirik. | |
2023 | ||
Ahozkoak asko dauka elkarreraginetik, hortaz, ahozkoa lantzeak elkarrekintza bideratzeko aukera ematen du. Horrek beste aukera zein zailtasun batzuk ere irekitzen ditu, alderdi formala zein | ez formala lantzeko aukera ematen baitu, idatziak baino gehiago esanen genuke, eta horrek bestelako ate batzuk irekitzen dizkigu, gaur egun, oraindik ere, irekitzen zailak direnak murgiltze ereduan. | |
Aldasorok (2022) ereduaren definizioaz eta bilakaeraz ari denean aipatzen duen moduan, ereduan ikasgaietan erabiltzen den hizkuntza formala eta akademikoa da, erregistro informaletik urrun gelditzen dena, eta proposatzen du ahozkotasuna erregistro | ez formalak lantzeko erabiltzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 6 (0,04) |
Lehen forma
ez | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 3 (0,02) |
aiurri.eus | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ez formal | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ez formal landu | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |