2009
|
|
zaldi guztien errege irudian eta halakotzat eukien zaldiak eurak be, hain egoan dotore eta agurgarri gure Txiki. Bibotedun gizon bat
|
ez
formalagorik. Ez horixe!
|
2021
|
|
" Haien hausnarketa eta plangintza burutsuen bitartez, hezkuntzako profesionalak eta hezkuntzaren diseinuaren eta inplementazioaren arduradun politikoak ere ez dira argiegiak edo kategorikoegiak curriculumetan literatura gaitasunak hobetzeak ikasleen bilakaera kognitiboan duen eragina balioesten dutenean. Ez; zantzu nahikoak eta kezkagarriak daude ondorioztatzeko ulermen eta adierazpen literarioarekin lotutako edukiak ez direla lehentasunezkoak ez curriculum diseinuetan, ez herritarren hezkuntza
|
ez
formalean (batez ere haur eta gazteak, baina baita helduak ere) gure mendebaldeko gizarte eta gizarte kapitalistetan. Teknologia, zientziaedo ekonomia arloen inperioa lehenesten du, etorkizuneko arrakasta profesionalen eta horren ondoriozko prestigio sozialaren berme, itxuraz, hutsezin gisa".
|
|
Hala eta guztiz ere, bai aipuen, bai atsotitzen erabilera eta, lehenengoen kasuan, funtzio komunikatiboa aldatu egin dira. Gaur egun, esaera zaharrak apenas erabiltzen dira, are gutxiago, gazteen artean, eta, maiz, eslogan edo aipu
|
ez
formal gisa erabili izaten dira. Aipuen kasuan, berriz, literatura jasoan erabiltzen segitzen diren arren, testuinguru ez formalean hedatzen hasi dira nerabeen artean.
|
|
Gaur egun, esaera zaharrak apenas erabiltzen dira, are gutxiago, gazteen artean, eta, maiz, eslogan edo aipu ez formal gisa erabili izaten dira. Aipuen kasuan, berriz, literatura jasoan erabiltzen segitzen diren arren, testuinguru
|
ez
formalean hedatzen hasi dira nerabeen artean. Euren egunerokoen parte dira, ahoz baina, batez ere, sare sozialen bidez transmitituta, garai batean atsotitzek zuten erabilerara hurbilduz, diferentziak diferentzia, bistan dena.
|
|
Errutina honen hezkuntza testuingurua Euskal Herriko hezkuntza formaleko DBHko sare guztietako edozein ikastetxe izango da, baina, behar diren egokitzapenak eginez gero, hezkuntza
|
ez
formalera edota beste etapa batzuetan ere inplementa daiteke. Hala eta guztiz ere, proposamena esparru formalera, eta, esan bezala, DBHko etapara mugatuko da lan honetan.
|
|
Egindako ikerketa kualitatiboan, ebaluazioak eta kalifikazioak literaturaren didaktikan izan behar duten presentziaz eztabaidagai izan da; horrela, batzuek literatura ez dela ez ebaluatu, ez kalifikatu behar adierazten zuten bitartean, beste zenbait hezkuntza formalean ebaluatzearen alde agertu ziren, akaso, behar ez denean, kalifikatu gabe. Gure ustez, atalean esaten zenari helduz, ikaskuntza prozesu bat abian jartzen denean, hezkuntza formalean zein
|
ez
formalean, prozesua esanguratsua izango bada, horrek eragin duen inpaktua baloratzea behar beharrezkoa da, baita prozesua bera ere. Printzipioz, kalifikazio batek, eskala eta tresna edozein dela ere numerikoa, hizki bidezkoa, kalifikatiboa, kolore edota ikono bidezkoa, etab., informazio esanguratsua eskaini dezake, esate baterako, adierazle edo helburu batzuen lorpen maila, eta horrek garrantzi handia dauka, betiere, ebaluazio kualitatibo zabalagoaren eta osoagoaren parte baldin bada, jakina.
|