2004
|
|
Aldiz, erabileraren irizpideari jarraitzen gatzaizkionok, berriz, erabiltzeko moduan ikasi duen gaitasun komunikatiboa hartzen dugu irizpide nagusitzat. Euskalduna, euskaraz bizi dena edo euskaraz bizitzeko ahaleginak egiten dituena izango litzateke gure ustez,
|
ez
euskaraz ikasi arren erdaraz bizi dena. Erdaraz bizi dena, logika soziolinguistiko eta psikolinguistikoen argitan, nekez izango da bere mundu sinbolikoaren izaera ñabarra euskararen arabera aletzeko gai.
|
2006
|
|
Hori aintzat hartuz, aditu batzuen ustez, hizkuntza jarreren inguruko gogoeta egitea ez legoke sobera helduen euskalduntze prozesuari begira. Izan ere, motibazio integratzailea euskal gizartean txertatzeko nahia duen ikaslearen altzoan motibazio instrumental hutsa lanpostua lortzeko baino
|
ez
euskara ikasten dabilena, esaterako duena topa dezakegu euskaltegian. Bidenabar, aintzat hartu beharrekoa da egungo gizartean arlo guztietan nagusitzen ari den joera; ahalik eta titulu edota ikaste agiri gehien lortzeko nahia:
|
2007
|
|
Hasiera batean, eztabaida helburuetan kokatze horrek oso oso agerian utzi ditu euskararekiko erdi ezkutuan zeuden zenbait jarrera, besteak beste, orain arte euskararekiko atxikimendu eta konpromiso eskasa erakutsi duten sindikatu eta hedabide batzuena, euskarekiko maila gehiegizkoa ez
|
ezik
euskara ikas/ irakaskuntzaren hizkuntza nagusia bihurtzeak gaztelania bazterrean uzten duela nabarmendu dutenean. Ez dituzte, ostera, gaztelaniarekiko ez eta ingelesarekiko xedeak auzitan jarri.
|
|
Eskolak eskolaz kanpoko eta eskola aldiaren ondoko loturak eta indargarriak behar beharrezkoak ditu, haurrak eskolan jasotako trebetasun eta ezagutza horiek indartuz eta barneratuz joanen badira. Horretan dago erabileraren gakoa,
|
ez
euskaraz ikasten duten haur eta gazte anitz izatean, gazte horiek euren bizitza sozial, emozional nola intelektualean euskaraz ere ongi, eroso eta egoki komunikatzeko gaitasuna izatean baizik. Eta hori eskolak soilik ez du ematen.
|
2008
|
|
" Gero eta herritar gehiago dira guraso nafarrak ez dituztenak. Horiek, oro har, irrikaz daude gure gizartean sartzeko, baina
|
ez
euskara ikasteko, guk adina kontsumitzeko baizik. Nazionalismoek ez diote etorkinen aferari erantzuten ordea, ez Espainiakoak ez euskal nazionalismoak.
|
2009
|
|
Lehentasuna ematen genien idazleei, irakurketari. Ikastaroa euskaldunentzat egin genuen, zekitenentzat,
|
ez
euskara ikasi nahi zutenentzat. Metodologia horretara zegoen bideratua:
|
2012
|
|
" Beste hizkuntza dakien jendea, nik uste etortzen dala,
|
ez
euskara ikasteko, baizik eta, ez daukea komunikatzeko behar hori(...) Eskertzeue hola izatea ez, eskertzeue izatea jolas bat". 33 harremanak bultzatzeaz gain euskarara hurbiltzeko bide egokia izan daiteke, bertako biztanleen hizkuntza den heinean:
|
2014
|
|
Eta setatia. Hainbeste,
|
ezen
euskara ikastea erabaki eta lortu zuen, aita kontra izan arren. Ez duela inor molestatu edo inork molestatzerik nahiko pentsatu duzu.
|
2020
|
|
Euskal Autonomi Erkidegoan, legez, herritar guzti guztiek dute eskubidea gaztelania ez
|
ezik
euskara ikasteko Oinarrizko Hezkuntza Orokorrean, eta, halere, jakina denez, neurri apalean betetzen da hori, eta ez da neurririk hartzen hori iraultzeko. Ez dakit nola ez dagoen kexa gehiago derrigorrezko irakaskuntzatik gaztelaniadun bai baina euskaldun atera ez direlako.
|
2023
|
|
Eta gauza bera esan daiteke hitanoari buruz. Bata zein bestea euskal hiztun petoen artean manten daitezke, baina
|
ez
euskara ikasi berri dutenekin edo ikasten ari direnekin. Biztanleriaren gehienak euskaraz egiten duenean berreskuratu dira erraz.
|