2007
|
|
Uste dut, kasurik onenean, egungo gizartezibilaren eta sozioekonomikoaren osaera eta biziera nazional espainoldua euskaldundu ahala, delako euskal erabakimen hori eraginkorra bihur litekeela, bainaetnozidio nazionalak utzi digun kinka gaizto hau aldatzeko indarrik ez duela izango euskaldunak. Euskaldunak diot,
|
ez
euskaldun gisa bizi ez den euskal herritarrak. Boterearen gaiari segituz, diodan, hori ez dela nonbaitetik hartu eta bestenonbaiten modu mekanikoan aplikatu litekeen zer edo zer, gizarte harreman hegemonikoz jositako egitura globala baizik.
|
2008
|
|
Hiriaren agerpena, paisaia edo ekintza erromaneskoaren kokagune gisa, gauza paradoxikoa da garai hartako euskal idazleentzat: hiria eremu
|
ez
euskaldun gisa onartzea beste erremediorik ez zaie gelditzen eta hortaz euskal literaturaren periferikotasunaren aitortza da egiten dena. Baina aldi berean periferikotasun konsubstantzial hori gainditzen hasteko ahalegina ere bada ekoizpen literario hau.
|
2009
|
|
madarikatua ere ez, euskaldunarentzat problematikoa bai ordea. . Euskaldunok jende gisa/ atsegin gara Madrilen,/ baina
|
ez
euskaldun gisa?. Laster egin ditu lagunak, eskuineko nahiz ezkerrekoak, baina galdu ere laster egin ditu,, euskal arazoaz larriki/ mintza bainintzaien?.
|
2010
|
|
Horixe baita kontua, Damaso: munduaren aurrean euskaldun gisa agertu nahi duen euskalduna debekatuta dagoela gaur egun ere, oraindik ere!?, nire lagun poetak Madrilera egin zuèn bidaia lekuko?. Euskaldunok jende gisa/ atsegin gara Madrilen,/ baina
|
ez
euskaldun gisa;/ ta hala haserretu ginen/ euskal arazoz larriki/ mintza bainintzaien. // Harrez gero agurra/ ukatu zidaten/ lehenengo eskuinekoek,/ ezkerrekoek ondoren.
|
|
Horixe baita kontua, Damaso: munduaren aurrean euskaldun gisa agertu nahi duen euskalduna debekatuta dagoela gaur egun ere —oraindik ere! —, nire lagun poetak Madrilera egin zuèn bidaia lekuko —" Euskaldunok jende gisa/ atsegin gara Madrilen,/ baina
|
ez
euskaldun gisa;/ ta hala haserretu ginen/ euskal arazoz larriki/ mintza bainintzaien. // Harrez gero agurra/ ukatu zidaten/ lehenengo eskuinekoek,/ ezkerrekoek ondoren.
|
2013
|
|
Kasu honetan, «guretua» hitzak garrantzi handia du, ez bakarrik Korsika frantsestu zela erraten ari zelako eta gisa hartan Frantziaren lurralde ikuspegian Korsika integratzen zuelako, baizik eta«guretua» horrekin Korsikaren jabe ikusten zuelako bere burua. Eta
|
ez
euskaldun gisa, baizik eta frantses gisa.
|
|
Saskiok erosita, Nafarroa hegoaldeko euskalgintza lagundu eta bertako produktuen kontsumoa sustatuko duzue. Ordaindutako diru kopuruaren %25a hain zuzen, eremu
|
ez
euskaldun gisa izendatua dagoen ingurune hartako proiektu zehatzetara bideratuko da; egoera larrian den Lodosako ikastolara; “Euskaraz bizi eta ikasi” herri ekimenera; eta Erriberako helduen euskalduntzea mantendu eta zabaltzera. Hau guztia, Errigora ekimenak Erribera laguntzeko martxan jarri duen kanpainaren baitan.
|
2020
|
|
XVI. mendetik aurrera hasi zen aldatzen jokabide linguistiko hura, gaztelaniaren mesedetan, valentziar intelektual eta literatoak, salbuespenak salbuespen, ahoz erabiltzen jarraitzen zuten ama hizkuntzari idazteko orduan uko egiten hasi baitziren, inperio espainolaren lilura eta eraginpean. Gure historia politikoari dagokionez, euskal jauntxoak, euskal eliteak bai izan dira konkistatzaile eta inbaditzaile, baina
|
ez
euskaldun gisa, baizik eta espainolen morroi gisa, eta euskaldunok ez dugu jendez ezein lurralde populatu. Kulturara etorriz, gure intelligentsiaren idatzizko jardunari dagokionez, badakizue Nafarroako erresuman beti erromantzeak (nafarra, okzitanoa) eta gero gaztelania izan zirela administrazioko hizkuntza, eta ez euskara.
|