2002
|
|
Hurrengo taulan (19 taula) unibertsitate desberdinetan euskaraz argitaratutakoliburuen datuak agertzen dira. Oso kontuan izan behar dugu, emaitzak gaizki ezinterpretatzeko, taulan agertzen diren zenbakiak gure unibertsitateetako argitalpen zerbitzuei dagozkiela soilik, eta
|
ez
Euskal Herrian nahiz espainiar eta frantziarestatuetan dauden bestelako argitaldariei. Horiek ere sartuko bagenitu, hau da, Euskal Herrian eskuragarri dauden erdarazko eta euskarazko unibertsitate liburuenkonparaketa egingo bagenu, euskarazko ekoizpena ez litzateke erdarazkoaren%lera helduko seguruenik.
|
|
Ekimen eta ahalegin hauen emaitzak ikusita, argi eta garbi dago guztiz faltsuadela dokumentazio
|
ezagatik
Euskal Herria historiarik gabeko herria delako iritzia.Bakoitzari bere meritua eman behar bazaio, begi bistakoa da Eusko IkaskuntzarenColeccion de Fuentes Medievales de Pais Vasco bildumaren nagusitasuna.Aipaturiko bilduma, hasieran Jose Luis Orella Unzue irakasleak zuzendu zuena etagaur egun Aingeru Zabalaren ardurapean dagoena, ezinbesteko lan tresna bihurtuda gure Berant Erdi Aroko historian i... Eusko Ikaskuntzak1982an ekin zion dokumentazioa argitaratzeko asmoari, Elena Barrenaren Ordenanzas de la Hermandad de Guipuzcoa plazaratuz.
|
|
Hauek ziren, beraren ustez, euskal ikerketa produkzioaren gabezia eta hutsune agerikoenak: Espainian zeuden eztabaida historiografikoetan euskal ekarpenik ez egotea, berrikuntza metodologikoa motel eta, kasu batzuetan, berandu egitea, eta zenbaitgaik (abertzaletasuna, foruzaletasuna) eta garaik (Errepublika, Berrezarkuntza, Gerra Zibila) ikertzaileen interesa kontzentratzen zuten bitartean, beste batzuetanhutsune nabarmenak egotea. Luengo k berak idatzi zuen 1999an hausnarketa berribat Huarte de San Juan aldizkarian20 Bertan historiografiaren ohiko errepasoaegiteaz gain, hurrengo atalean jorratuko dugun auzi bat lantzen zuen, hots, historianazional eta nazionalistarik
|
eza
Euskal Herrian. Huarte de San Juan aldizkariarenzenbaki berean, azken hogei urteetako Nafarroako historiografia aztertu zuten PilarErdozainek eta Fernando Mikelarenak21 Arlo desberdinetako lanik bikainenakaipatzea izanik lanaren muina, esanguratsua da ikustea nola erakusten dituzten, lehen atalean, Nafarroako historiografiari buruz dauden eskola eta taldeak, etabaita erakundeen aldetik duten babes desberdina ere.
|
2007
|
|
Ideologia eta praktika espainolistaren izaerak ez ditu gurekinidentitate elkartuaren baitan dauden osagarriak konpartitu nahi: ez euskara, ezeuskal kultura, ez euskal nazio nortasuna,
|
ez
Euskal Herria. Eta ukapen horrenlogikan dabiltza ideologia inposatzaile horren baitako klase sozial guztiak:
|
2011
|
|
Interes orokorreko aurkikuntzen berri euskaraz ematea zentzugabekoa zen, publikorik ez zutelako, ez atzerrian,
|
ez
Euskal Herrian bertan. Hortaz, zientzialari euskaldun batek bere aurkikuntzaren berri euskaraz emango balu, Mitxelenaren ustez, ez litzateke bere ikerketaren emaitza ematen arituko, baizik eta ariketa linguistiko bat izango litzateke, erakusteko euskal hizkuntza gai dela edozein gaitaz aritzeko.
|
2015
|
|
Halaxe izan zen, gaztelaniaz. Horregatik Azpeitiko logika, gure logika da,
|
ez
Euskal Herria, Euskal Herriak baizik. Guremusika egiteko plaza horiek, hizkuntza hori behar ditugula uste dut.
|