2007
|
|
Burmuina 350 gramo materia gris da eta barruan ez duzu aurkituko, bilatuta ere, ez adimenik
|
ez
emoziorik; halere, burmuinik gabe ez dago ez bata ez bestea.
|
|
Descartes-ek burdina razionalistaz armatu hori inposatuko da: ni naiz substantzia bat, bere zerizana edo natura osoa pentsatzea duena; ezeren beharrik ez duena kanpoan, ez lekurik, ez gauza materialik, ezta gorputzik ere hortaz, bera izateko; ez sentsu eta
|
ez
emozio, «pentsatzen duen zerbait baizik» soil soil259 Res cogitans. Nire ideiak, nire zientzia, hori naiz ni («oso osorik gure esku dagoen gauza bakarra gure pentsamenduak» baitira) 260, eta horiekaz, nirea da mundu guztiaren domeinua.
|
2008
|
|
Emozioak denbora luzean gordetzen direnean, eragin ezkorra du pertsonan eta osasunean. Helburu egokia, beraz, emozioa bideratzea litzateke,
|
ez
emozioa erreprimitzea.
|
2010
|
|
Barrena arindu egiten dute, bai, baina gatazkak bere hartan dirau, aldagaitz. Jakina, besterik izango litzateke burua erabiliko balute, eta
|
ez
emozioak, baina ez dira beren ahalbideen jakitun, eta arerioen esku amaitzen dute, haien jostailu. Horregatik, lehengoan Kataluniaren independentzia aldarrikatu zuten pertsona askok CiUren alde bozkatuko dute hurrengo hauteskundeetan, independentzia haiek guztiak hilda daudenerako nahi duen indar politiko baten alde bozkatu ere.
|
2011
|
|
Baina, jakina, umearen ondoan geratuko gara eta bere mina konpartituko dugu. Elkartasuna adierazi behar dugu emozioetan,
|
ez
emozioak ukatu. Gustatzen ez zaizkigun emozioak ukatzeko joera dugu, eta emozio guztiak dira beharrezkoak.
|
|
Bridak oso ondo lotuta zituela dio berak, aspalditik, eta errepikatu dit Euskal Herrian mina adierazteko era eutsia dugula, malko bakarrak hamar malkok baino gehiago balio duela gurean, berari hala irakatsi diote, eta mina barrutik transmititzeko esaten die aktoreei. Puztutako antzezpenak emozio faltsura, errazera, eraman dezake ikuslea, Helenak dio bera zuzenean
|
ez
emoziora eramaten duela. Eta emozioa funtsezkoa da, zinema emozioa delako, emoziorik gabe ez dagoelako ezer.
|
|
Harremanetan hotzak eta formalak izaten dira; emozio eta sentimenduak adierazteko zailtasuna izaten dute. Adimenak agintzen du obsesibo konpultsiboengan,
|
ez
emozioak. Bere desiretatik eta afektuetatik bereizia dago obsesiboa; horregatik, bere usteak eta erabakiak ez dira pertsona normalenak bezain sendoak.
|
2012
|
|
dagozkie. Esatekoak jakinarazteko ez
|
ezik
emozioak eragiteko ere balio dute ahozko berbaldiak bakarrik dituen baliabide horiek.
|
|
burua alde batera okertzea (aditzen ari naiz), bekainak altxatzea eta irribarre egitea (poza norbait ikusteagatik). Beste aurpegiera batzuk, berriz, hitzezko komunikazioa sendotzen dute, emozioak ez
|
ezik
emozioen indarra ere adierazten baitu aurpegiak.
|
2013
|
|
Identitate ekonomiko, kultural edota politikoen eraikuntzan, musika praxi kognitiboaren parte garrantzitsu da, hots, ez da objektu, subjektu aktibo baizik.
|
Ez
emozio sortzaile bakarrik, baita taldearen egiaren, munduaren ikusmolde eta erreferentzien, eraikitzaile ere (Eyerman; Jamison, 1998: 21, 161).
|
2015
|
|
Horrexegatik, hiritarkeriazale ilustratuei (hots, Estatua dutenei edo Estaturik gabe bizi daitekeela uste dutenei) berdin die eskolan, administrazioan, osasungintzan euskaraz edo katalanez egiten ez bada, ugaztun unibertsalek hizkuntza unibertsalean aritzea baita helburua eta orduan, orduan bai, hizkuntza zibilizatu batean gure senetik atera ahal izango gara, oligarkikoki, inperio alemanaren europar onespenarekin, gure obedientzia akreditatuko dute, Lady izango gara, Herr en emazte, egiarenean ostatu hartuta boterearen plazer diskurtsibo patologikoan egoitzaduna. Eta orduan, orduan bai erail ahal izango dugula zibikoki, hots, hiritarki, unibertsalki, ilustratuki.Hiritarkeriak obedientzia ilustratua aldarrikatzen du, partikulartasunez garbitutako (ez klaserik ez generorik ez naziorik
|
ez
emoziorik) espazio publiko unibertsalak izan daitezela geure hiriak (Bilbolandia Singapur eredu), eta titirik, odolik, usainik eta azalik gabekoak geure hiritarrak (Urkullu eredu). Aldiz, espazio pribatuan piztiarena egiten jarrai dezakegu, bortxatu, umiliatu, eta baita ere, egoskor jarrita, euskaldun eta pobre izaten jarraitu.
|
|
Jule Goikoetxeak horrela azaltzen du: «Hiritarkeriak obedientzia ilustratua aldarrikatzen du, partikulartasunez garbitutako (ez klaserik ez generorik ez naziorik
|
ez
emoziorik) espazio publiko unibertsalak izan daitezela geure hiriak (Bilbolandia Singapur eredu), eta titirik, odolik, usainik eta azalik gabekoak geure hiritarrak (Urkullu eredu)» (Goikoetxea, 2015). Espazio publikoa lapurtzen ari dira, fisikoki zein sozialki.
|
2016
|
|
Hiritarkeriak eta haren kapitalaren kulturak obedientzia ilustratua aldarrikatzen dute, partikulartasunez garbitutako (ez klaserik ez generorik ez naziorik
|
ez
emoziorik) espazio publiko unibertsalak izan daitezela geure hiriak. Aldiz, espazio pribatuan piztiarena egiten jarrai dezakegu, bortxatu, umiliatu, baita, egoskor jarrita, pobre, euskaldun, beltz edo emakume zikin izaten jarraitu ere.
|
2017
|
|
Zentzu honetan, ezinbestekoa litzateke gela berean behar beste irakasle sartzea, ume eta gazte guztien beharrak ase ahal izateko adina ratio az harago, giza-kapitalean inbertitu behar da; bestetik, sexualitatea eta generoari lotutako arazoak ere konpondu lituzke eskola artistikoak, egungoak Foucaultek definitutako scientia sexualisa baitu oraindik oinarri bi zentzutan. Hasteko, eskolek ez dute sexualitatea tratatzen, sexologia baizik, jasotzen duten informazioa sexualitatearen ikuspegi zientifikotik baino ez baita egiten; ugalketa moduez, anti sorgiluez eta abarrez hitz egiten zaie, sexologiaz eta arriskuez, baina sekula
|
ez
emozioez, harreman moduez eta bestelakoez, sexualitateaz. Bukatzeko, Oskolak jarraitzen du binarioa izaten, eduki (testu-liburu, ipuin eta jokoak) eta espazioari (komunak eta aldagelak) dagokionez, dena baita mutil neska bikotearen ikuspegitik antolatua.
|
2018
|
|
Konbentzituta nago, informazio zehatza dugunean, iritzi arrazionalagoak ditugula eta
|
ez
emozioz, beldurrez edo inbidiaz betetakoak.
|
|
Konbentzituta nago, informazio zehatza dugunean, iritzi arrazionalagoak ditugula eta
|
ez
emozioz, beldurrez edo inbidiaz betetakoak. Komeni zaigu datu batzuk eskura edukitzea, funtsik gabeko aurreiritziak edo generalizazioak identifikatzeko eta haiei aurre egiteko.
|
2019
|
|
Baina askatasun hutsa ez da nahikoa haiei halako xarma erromantikoa emateko: libertate puru bati estimuan antzematen zaio, baina
|
ez
emozioan; mugatzen duten traben bitartez saiatzen da bere burua mamitzen, eta ahalegin horrexek hunkitzen gaitu; emakumeentzat, zenbat eta zailagoa borroka, orduan eta patetikoagoa. Kanpoko oztopoei gailentzea nahikoa da Stendhal liluratzeko; Chroniques italiennesen [Italiar kronikak], komentuen barru barruan sartzen ditu protagonistak, senar jeloskor baten jauregi batean giltzapetzen:
|
|
Gizonak zuzen zuzen begiratu zion berriro.
|
Ez
emoziorik, ez erruki erakutsirik. Ezer ez.
|
2020
|
|
Geldi. Ez dut ikusten harrotasunik
|
ez
emoziorik.
|
2021
|
|
" Maitasuna ekintzetan gauzatzen duk.
|
Ez
emozio eta sentimenduetan... Horiek beren kabuz bizi dituk, joan etorrian dabiltza".
|
|
Ez amak, ez izebak, ez lehengusinak ez dute txintik ateratzen. Nik ere ez, haien arteko bat naizenean ez dut hitzik egiten
|
ez
emoziorik adierazten. Parean jarri didaten paper jarraitu kutxa ebakitzen ari naiz.
|
|
Ez dago
|
ez
emoziorik ez ñabardurarik zure hitzetan, jakinarazpen bat soilik, egiari eskatzen zaion neutraltasuna.
|