Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Fraide Senitarte donostiarraz esan dugu gorago zerbait, eta ez dago zer gehituhandirik hemen, baina komeni zaigu Gobernutiko debekuari eman beharrekoerantzuna nork edo nortzuek erabaki zuketen begiratzea.
2002
‎Bietan ere, bere lanaren xedea femeninoaren eta maskulinoaren eraikuntza sozialak Euskal Autonomia Erkidegoko eta Nafarroako herritarren balio esparruan neurtzea izan da. Beraz, portaeraren inguruan ez dago zertan gauza bera jazo. Are gehiago, aipatutako lanetan, zukeena?
‎Eta okerrena da, ideia horiek ez direla jarrera etiko batetik soilik aldeztu beharrekoak, baita erabilgarritasunaren ikuspuntu funtzionalistatik ere. Jada ez badago, bestea?, ez badago zer konkistatu, mugaz beste aldean Hondamendia aurkitzen da.
‎Gizarte komunikazioan, kulturartekotasunari bere leku mediatiko duina aitortzeko eta gizarte bazterkerian ez jausteko, albistea ematean, berau bere osotasunean ulertzeko beharrezkoa ez baldin bada, ez dago zertan eman pertsonaiaren etniari, larruazalaren koloreari, jatorrizko herriari, erlijioari eta kulturari buruzko daturik.
2006
‎Baina E. Pastor Díaz de Garayo k (1996: 127) jasotzen duen moduan, ez dago zertan zalantzarik izan 822koaz, eta sinesgarria da asturleondar erresuman integratu gabeko lurraldean birpopulazio espontaneoko aktibitatea izatea (Lararako dio), beste leku batzuetan gertatu zen moduan42 Esan bezala, hau Goi Erdi Aroko nekazari kolonizazio eta hazkundearen adibide garbia da.
2007
‎Kontua, hortaz, euskal naziogintzaren prozesuan esku hartzen duten osagarri horien artekoharremanen izaeran eta elkarrekiko eraginean datza. Harremanok, gaur egunbezala, operatibitate indar ahulekoak baldin badira, ez dago zer egin handirik: euskaltzaleak hobe du euskararen auzia botere nazional eta sozialaren auzia delapentsatzen hastea, eta militante abertzaleak hobe du botere nazionalaren eraikuntzan boterea bera bezain erabakigarria dela botere horren euskal izaera bermatzea.Boterea nekez bihurtzen baita bere eraikuntzan barneratu ez duen beste izaeralinguistiko kultural batekoa:... Irlanda lekuko, ahantzia baldin bagenuen.
‎zientifikoari buruzkoezelako galdekizun legal edo instituzionalaren atzaparretatik (Boehmer Christiansen, 1994). Halere, horrek ez du esan nahi ezagutza zientifikoak ezer esatekorik ezduenik eta alboratu egin behar denik, baizik eta ez dagoela zertan froga zientifikoeztabaidaezinen zain egon, modu batean edo bestean ekiteko.
‎Askotan, arriskuaren ebaluaziorako estrategia klasikoa ahalke daarriskuei buruzko informazio fidagarria eskaintzeko. Hori horrela den kasuetan, ezagutzarik eza nagusi denean eta arrisku potentzialei buruzko arriskuaren karakterizazio fidagarririk eskaintzerik ez dagoenean, ondorio gisa ez dago zertan proposatu zer gertatuko zain geratzea.
‎Suposa daitekeenez, ez dago zertan pentsatu edozein kasu baliagarri izan dakigukeenik argudioak eraikitzeko. Edozein adibideren edozein deskribapenek ez du zertan izan ezelako lege orokortzaileren oinarri, ez du zertan izan maiztasun jakinik edo imitazio lanen sustapenik.
‎Azkeneko aldaerok ez ei dira egokiak, elkarrengandik urrunduta daukate-eta sintagma bi (Roy Probert prentsa arduraduna da eta Gurutze Gorriaren eta Ilargi Gorriaren Elkarteen Nazioarteko Federazioak dueneAN). Bestalde, egoitza berba ez dago zertan erabilirik, guk uste. Orduan honela geratzen da perpausa:
‎Galdegaiaren kasuan, Gramatika batzordeak argi du badela arau orokor bat, baina, horrekin batera, baita arau hori aplikatzeko malgutasun bat ere. Horrekin esan nahi duguna da, erabilerarik erabilera, ez dagoela zertan arauari bete betean lotzen ez zaion adibidea arbuiatu edo gaitzetsi
2009
‎ESen hamaika aginduak ezagututa ez zegoen zertan talde berririk sortu beharrik. Egindakoa aztertzea, kritikatzea eta hobetzea nahikoa eta sobera zen.
2011
‎Hirugarren mitoaren arabera, elebakartasuna nahikoa da. Hizkuntza bakarra nahikoa da, ez dago zertan bat baino gehiago jakin beharrik. Ingelesa (noski, ingelesa) jakitea nahikoa da, gainerako hizkuntzetan jakitea merezi duen zerbait esan edo idatzi bada, ingelesera itzulia izango baita.
‎Munduan zehar erkidego minoritario askok eta askok hizkuntza handiak ikasi behar izan dituzte, eta era berean, euren hizkuntzak gorde ere egin dituzte. Ez dago zertan «bata edo bestea» moduko planteamendurik egin. «Hizkuntza handia ala txikia» aukera ez dago zertan egin ere.
‎Ez dago zertan «bata edo bestea» moduko planteamendurik egin. «Hizkuntza handia ala txikia» aukera ez dago zertan egin ere. «Bata zein bestea» bezalako planteamenduak dira onak, bai maila indibidualean baita sozialean ere.
2012
‎Ongietorriaeman behar diogu, ondorioz, Espainiako estatuko sindikatuen euskal atalen etaeuskal gehiengo sindikalaren arteko hurbilketari, hurbilketa hori kontsekuenteabada, nahiz eta sindikatu haien jokamoldea laguntza sindikalismotzat jo izan denhistorikoki, arrazoiz egin ere. Izan ere, merkatuen logika infernutarrak nazio estatuakhustu eta haien aurrean eta haien aurka estaturik gabeko nazioak besterik uzten ezduenean, ez baitago zer galdua eta, bai, aldiz, zer irabazia hurbilketa horrekin.
‎Unamunokgarbi uzten du, esperientzia errepublikar guztia zela erabat arbuiatzen zuena («todoempezo hace cinco años»). Errepublikaren esperientziak, eta hura gorria izanzela ez dago zertan ukatu. Unamuno errealitate espainol gordinera eraitsi du.Errepublikak bi begiekin ikustera behartu duena ez baitzen bere mistika nazionaleanasmatua zeukan San Joan Gurutzeko eta Don Quixoteren Espainia.
2014
‎Hori horrela, genero kontzeptuaren irekitze, eraldatze eta, maila batean, «ezegonkortze» kontzeptual emankorra gauzatzen ari dela esan genezake, nahizeta gaur gaurkoz guztiz argi ez egon zer nolako ondorioak dituen prozesu horrekpolitika mailan. Haatik, egunotan paradoxa teoriko eta enpiriko ezin aberatsagoadugu planteatuta, erronka kontzeptual eta politiko potoloa, galdera moduan azaldukodudana:
2017
‎..., ohiko zirkulu akademikoetatik kanpo egon zen urte luzeetan zehar, horren erakusgarri zelarik, besteak beste, zuzenbide fakultateetako ikasgeletan gaiari eskaintzen zitzaion tarte eskasa4 Pisarellok ere, bigarren gerraosteko konstituzionalismo sozialarekin prozesu konstituziogileen eta ezaugarritzea itxita balego bezala jokatu zela defendatzen du, behintzat doktrinaren parte zabal baten partetik5 Ez zegoen zertaz hitz egin edo eztabaidatu, ez baitzen inolako nobedaderik ematen, eta hortaz gaiari arreta eskasa eskaintzen zitzaion.
‎Hau da, irudia jada ez legoke zertan hemen pribilegiatu bati lotuta egon beharrik, akasodenboraren seinalatze bati baizik. Errepresentazioaren denboraren gailentze bati.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia