2015
|
|
9 Egia da, Jaunak zazpigarren egoitzan sar dezanak, oso gutxitan, edota ia inoiz ere ez duela ahalegin hau egin beharrik izango, gogoratzen banaiz, han esango dudan arrazoiarengatik; baina aldiro aldirokoa da Kristo gure Jaunarekin era miragarrian ibiltzetik ez aldentzea, eta haren laguntza beti da jainkozkoa eta gizatasunezkoa era batera. ...derreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman zitzaigunaren zain egotearren, hasieretan Jaunak urtebetean eta urte askoan ere ez ematea gerta baitateke; Haren Maiestateak daki zergatik; guk ez dugu jakin nahi izan behar, eta
|
ez
dago zertan jakinik ere. Bada, Jainkoari nola poza eman aginduen eta aholkuen bidez badakigunez gero, ibil gaitezen honetan arretaz, eta haren bizitza eta heriotza eta zenbat zor diogun gogoan erabiltzean; gainerakoa betor Jaunak nahi dezanean.
|
|
8 Gure Jaunak mesede hauetakoak egiten dizkio arimari, guztian Jaunaren borondatea egitera dagoen egiazko emazteari bezala, albisteren bat eman nahi diolako zertan bete behar duen bere borondatea eta bere handitasunak agertuz. Ez dago beste gauza batzuez jardun beharrik; bi gauza hauek esan ditut, onura handikotzat ditudalako; honelako gauzetan
|
ez
dago zertan beldur izanik, ematen dituelako Jauna goretsi beharra baizik; nire iritziz, ez deabruak ez norbere irudimenak ez baitute lekurik hemen, eta horrela arima poz pozik geratzen da.
|
|
1 Bide espiritual honetan, ene ahizpak, esatekoak esanda daudela eta gehiago
|
ez
dagoela zer esanik irudituko zaizue. Zentzugabekeria handia litzateke hori pentsatzea; izan ere, Jainkoaren handitasunak mugarik ez badu, haren egintzek ere ez dute izango.
|
|
8 Jaunak barruko gozotasunak emanez gero, kanpoko nekeak eramateko oso gertu egongo zaretela begitanduko zaizue. . Haren Maiestateak daki ondoen zer komeni zaizuen;
|
ez
dago zer eman behar digun Hari aholku eman beharrik, arrazoiz esan diezagukeelako ez dakigula zer eskatzen dugun. Otoitz bidean hasten denaren ardura osoa (eta ez ahaztu hau, garrantzi handikoa da-eta) izan behar du lan egitea eta erabakia hartzea eta prestatzea ahal dituen bitarteko guztiez bere borondatea Jainkoarenarekin uztartzeko; eta, gero esango dudanez?
|
|
6 Beharbada, gaitik irtenda nabilela irudituko zaizue, ene ahizpak, eta ez naizela zuekin ari; izan ere, horrelakorik ez dago hemen, ez dugu ogasunik, ez dugu nahi ere eta ez gabiltza horren atzetik, ezta ez gaitu inork iraintzen ere. . Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta
|
ez
dago zertan izendaturik ere. Hortik aterako duzue utzi zenutenaz erabat hustuak zaudeten ala ez; izan ere, badira gauzatxo batzuk, honelakoak ez badira ere, zeuen grinen nagusi zareten ala ez ikusteko.
|
|
9 Gehiegi luzatzen naizela dirudi, eta askoz ere gehiago esan nitzake, eta Jaunak mesede hau egin dionak labur geratzen naizela ikusiko du; eta horrela,
|
ez
dago zertan harriturik tximeletatxo hau berriro kokaleku bila aritzeaz, lurreko gauzen artean bere burua berri ikusten baitu. Nora joango ote da, bada, gaixoa?
|
|
9 Guri asko doakigu honetan nola ari garen kontu handia izatea, perfekzio handiz ari bagara, guztia egina baitugu; izan ere, uste dut nik, gure izaera hain kaskarra denez gero, Jainkoaren maitasunaren sustraitik sortua ez bada, ez garela iritsiko lagun hurkoarena perfekzioz izatera. Hau hainbeste doakiguna denez gero, ene ahizpak, saia gaitezen geure burua ulertuz joaten gauza txikietan ere, eta jaramonik ez egiten gauza oso handi batzuei, esaterako, hurkoen alde eta arima bakar bat salbatzearren otoitzean handizka datozkigun gauza handiak egin nahiari; izan ere, gero egiteak era berean ez badatoz,
|
ez
dago zertan sinetsi halakoak egingo ditugunik. Gauza bera diot apaltasunari buruz eta bertute guztiei buruz.
|
|
Arima iratzartzeko Jaunak erabiltzen dituen era batzuez ari da; dirudienez, era horietan
|
ez
dago zertan beldur izanik, goi goiko gauza bada ere.
|
|
irakur dezala Ama Teresak idatzi zuen bezala, hark ulertzen eta hobeki esaten baitu, eta utz dezala alde batera gehiturikoa eta Santaren testutik ezabatua har dezala ezabatua ez balitz bezala, bere eskuz zuzendua eta ezabatua dena izan ezik, baina gutxi dira halakoak. Eta arren eskatzen diot liburu hau irakur dezanari, begirunea erakuts diezaiela esku santu hark idatzitako hitzei eta letrei eta saia dadila haiek ongi ulertzen, eta argi ikusiko du
|
ez
dagoela zertan zuzendurik, eta ulertzen ez badu ere, sinets dezala idatzi zuenak hobeki zekiela; ez dagoela behar bezala zuzentzerik, haien esanahia guztiz ulertzen ez bada; izan ere, guztiz ulertzen ez badira, ongi esanda dagoena gaizki esandakotzat hartuko da, eta horrela, liburuak hondatzen dira eta alferrik galtzen?.
|
|
32 Ez dut ezer gehiago esan nahi gauza hauetaz; izan ere, aipatu dudanez,
|
ez
dago zertan esanik, Jaunak gauza asko ikusteko mesedea egin badit ere. Baina konturatu naiz, ikusi ditudan guztietatik, inor ez dela garbitokira gabe geratu, aita hau eta fraiPedro Alcántarako santuaeta aipatu dudan aita domingotarra izan ezik.
|
|
Gero argi ikusi nuen esan dudan errektore horren etorreragatik zela; izan ere, nahigabe hartarako motiborik ez zen izango aurrerantzean, etorri zen errektoreak ez zuelako geldiarazten nire aitor entzule zen ministroa, bestera baizik: ni kontsola nintzala esaten zion,
|
ez
zegoela zertan beldur izan eta ez nintzala eraman hain bide estutik, utz ziezaiola Jaunaren espirituari lan egiten, batzuetan bazirudiela espirituaren bultzada handi hauekin arimari ez zitzaiola geratzen arnasa nola hartu ere.
|
|
Txiki egiten zitzaidan etxea; halaxe zen izan ere, eta ez zirudien monasterioa izateko bidean zihoanik; beste bat erosi nahi nuen(
|
ez
zegoen zerekin, ez zegoen erosteko erarik, ezta ez nekien zer egin ere) haren ondoan zegoena, nahiko txikia hau ere, eliza egiteko; eta egun batean, Jauna hartu ondoren, esan zidan Jaunak: Esan dizut sartzeko ahal duzun bezala.
|
|
Izan ere, arima bat ezerezagatik kikildua eta beldurtua Jainkoa iraintzeagatik izan ezik, eragozpen handi handia da. Errege ahalguztiduna eta Jaun handia, guztia ahal duena eta guztia bere mende duena dugunez gero,
|
ez
dago zertan beldurturik, Haren Maiestatearen aurrean, esan dudanez, egiaz eta kontzientzia garbiaz ibiliz.
|
|
Lehenengo eragozpena hasi nintzen esaten eta apaltasun falta pixka bat da, Jaunak jaso aurretik arima gora jaso nahi izatea, eta gauza hain ederra meditatzeaz nahikoez izatea, eta Maria izan nahi izatea Martarekin batera lan egin baino lehen. Jaunak hala nahi badu, lehen egunetik bada ere,
|
ez
dago zertan beldur izanik; baina guk joka dezagun zuhurtziaz, beste behin ere esan dudala uste dudanez. Apaltasun faltarenizpitxo honek, ezereza dirudien arren, kontenplazioan aurrera egin nahi duenarentzat kalte handia dakar.
|
|
Jainkoari poz ematea izan ezik guztia dela ezereza. Arazoada ni bezala hain probetxu gabeak direnei
|
ez
dagoela zer eskainirik. Zuk, ene On horrek, nahi dezazula zor dizudan guztitik zurikoren bat behintzat ordainduko dizudan ordua etortzea.
|
|
Baterako nahiz besterako, ez du probetxurik nire izena esateak: bizi naizen artean argi dago ez dela gauza onik esan behar; hil ondoren,
|
ez
dago zertan esanik, gauza onak indarra eta sinesgarritasun guztia galtzeko ez bada, hain behe mailakoa eta kaskarra den pertsonak esandakoa delako.
|
|
Eta (solasaldietatik eta giza afektuetatik, hain onak izan ez arren, haiekin atseden hartzeko eta elkarri atsegin hutsalak kontatuz gehiago gozatzeko adiskideak bilatzen direnez) ez dakit nik zergatik ez zaion utzi behar Jainkoa benetan maitatzen eta haren zerbitzuan hasten denari, pertsona batzuekin bere atsegin eta nekeak tratatzen, otoitzean dihardutenek denetik izaten baitute. Izan ere, benetakoa baldin bada Haren Maiestatearekin izan nahi duen adiskidetasuna,
|
ez
dago zertan izan harropuzkeriaren beldurrik; eta halako lehen eragina izatean, hartatik irabazle irtengo da. Eta uste dut, asmo horrekin diharduenak on egingo diola bere buruari eta entzuten diotenei eta eskolatuago irtengo dela; nola egiten duen ulertu ez arren, irakatsi egingo die bere adiskideei.
|
|
1 Ni kontuz ibili naiz pertsona batzuengan sumatu dudan murgiltze handi bat nondik datorren ulertu nahirik; Jaunak otoitzean gozo hartzen dituen pertsonak dira, eta beraien aldetik ez da geratzen mesedeak hartzeko prestatzeko. Ez naiz orain ari Haren Maiestateak arima bat estasian eta gainezkaldian sartzeaz, horretaz beste toki batzuetan asko idatzi baitut, eta horrelako gauzaz
|
ez
baitago zer esanik, guk ezin dugulako ezer, kontra egiten eginahalak egin arren, benetako liluramendua bada. Honetan, geure buruaren jabe ez garela egonarazten gaituen indarrak, ez du asko irauten.
|
|
Hemen gertaturiko beste zenbait gauza eta hitz,
|
ez
dago zertan idatzirik.
|
|
15 Handiustea, Jainkoari eskerrak,
|
ez
dago zertan izanik, nire ustez; izan ere, argi ikusten dut Jainkoak ematen dituen gauza hauetan, nik ez dudala neuretik ezer jartzen; alderantziz: Jainkoak neure ezereza sentiarazten dit, nik pentsa dezakedan guztiaz ere, bainituzke ikus, une batean ezagutzen ditudan bezainbeste egia.
|
|
Nik horrela idatzi nuen Burgosera. Erantzun zidaten, harekin hitz egin zela nola eskatu zen hiriaren oniritzia, eta ontzat hartu zuela; hau eta orduan esan zituen hitz guztiak; badirudi
|
ez
dagoela zertan zalantzan egonik.
|
|
Jainkoa lagun, hark hartu zuen nahigabea! Berak eskatu zuenez, hiriarekin negoziatu zela dagoeneko; ez zela gehiago negoziatu beharrik, fundazioa egitea baizik, eta Palentziako gotzainak esan zidala (etortzea komeni ote zen galdetu niola nik)
|
ez
zegoela zertan etorririk, berak nahi zuela esan zuela; gutxi balio zuen horrek guztiak. Hori horrela gertatu zen, eta Jainkoaren nahia izan zen etxea funda zedila, eta berberak dio gero; izan ere, argi eta garbi jakinarazi bagenio, ez etortzeko esango zigukeen.
|
|
Nik beti uste ona izateko baniotsan ere, ezin zuen sinetsi. Eta, egia esan, hori pentsatzeko arrazoi handiak zeuden, baina
|
ez
dago zertan esanik. Eta hark itxaropen gutxi bazuen, haren adiskideek gutxiago zuten eta areagotu egiten zioten etsipena.
|
|
16 Kontuan izan
|
ez
dagoela zertan beldur izan lau egun edo zortzi horrela egoteagatik, ahuleziak jota dagoen batentzat ez baitira gehiegi egun horiek. (Noiz edo behin esan nahi dut).
|
|
Uste nuen iritsiko zela gutuna. Hain onak badira,
|
ez
dago zertan itxaronik. Pena ematen dit hainbeste mojaz bete eta egoera ez konpontzeak.
|
|
5 Paternako kontuari dagokionez, bera joan arte
|
ez
dagoela zer esanik dio (horretaz behin eta berriro ekin baitiogu gaur), bisitari ez delakoan guztiak asaldatzeko besterik ez bailitzateke izango, eta zuzen ari da horretan.
|
|
Samin handiagoa eman didate aita frai Gregoriori gertatzen zaionak eta Remedios en gertatzen denak. Orokorra izan da ekaitz hau, eta beraz,
|
ez
dago zertan izuturik, Jainkoa goretsi baizik, monasterio hauetan sufrimendu handiak izan badira ere, moja oinutsetako inor ere ez baita hil. Maria Sakramentuarena moja ona oliadura harturik dago Alban.
|
|
Jaso nuen berorren gutuna eta Salinas kalonje jaunarekin hitz egin nuen, berorrek dioen Luis Osorio jaunaren etxeaz. Eta berorrek dio, plazako zarata gunean sartu sartua dagoela eta alde guztietatik goi mailakoak ez diren jendez inguratua; berorrek errentan hartu badu,
|
ez
dago zer esanik, besterik ezean, berorrek dioenez, igaroko ginateke hara; baina, oraindik hartu ez badu, gelditu bedi eta ez beza har, harik eta guretzat auzokide egokiagoez inguratua den besterik dagoen ikusi arte; batez ere La Pueblan Frantzisko Burgosen edo Agustin Torquemadaren edo hauen antzeko etxeen artean balego, gauza handia litzateke.
|
|
4 Nik nahiko nuke, aita komisarioak konstituzioak zuzendu ahal izatea eta egin daitezenetan ongi jarritako gauza batzuk jartzea, eta orain eskatzen ditugunak kentzea eta jartzea. Eta hau ez du inork egingo, berorren aitatasunak eta aita Nicolaok ez badute oso gogoz hartzen; eta berorren aitatasunak dioenez, eta nik, ustez, neure gutunean berorren aitatasunari idatzi nionez, gure gauzetan
|
ez
dago zertan berri emanik fraideei, eta aita frai Pedro Fernándezek ere ez zien inoiz berri eman haiei. Haren eta bion artean hitzartu ziren gero aktetan jarri zituenak, eta ez zuen ezer egiten niri esan gabe.
|
|
– Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin eta eman biezaio guztiok eskatzen diogun arimako eta gorputzeko osasuna (hau oso gogoan izaten da, eta
|
ez
dago zertan eskerrik eman, zor handia baitiogu), eta gauza bera eskatzen dugu Maria anderearentzat ere. Berorren otoitzetan oso gogoan izateko eskatzen diot, ordain diezazkiola gure Jaunak beti ematen dizkidan berri hain onak.
|
|
Mesedez, hor ez balego, bidal biezazkio gutunak era seguruan mezularirik denean. Erantzuna jaso edo ez, ez du axola; berak erantzunik bidaltzen ez badu,
|
ez
dago zertan eskaturik berorri.
|
|
Aita frai Gregoriori esan diot luze idatz dezala bideko gauza guztiez. Kontua da,
|
ez
dagoela zer kontatu handirik, oso ongi etorri garelako, ez zen bero handirik, eta osasunez ongi iritsi gara, Jainkoari eskerrak, Pazko bigarren egunean. Ama priorea hobeki aurkitu nuen, guztiz ongi ez badago ere.
|
|
3 Moja horiek zaintzeari dagokionez, ikusten dut berorren gorentasunak egiten didan mesedea; baina aita Suárez Jesusen lagundikoak idazten didanez, bera izan baitzen gure Ordenari buruz hitz egin eta argibideak eman zizkiena, haiek gure Ordenarako izan behar zutenez gero,
|
ez
dago zertan gelditurik; baimena eskatu behar zaio, ordea, aita probintzialari, eta berorren gorentasunak agindu beza har ditzala; eta bestela, aita bisitariari egingo zaio eskaera, eta berehala emango du, honekin konpontzen bainaiz hobekien; izan ere, aita probintzialak, nik behin eta berriro idatzi arren, ez dit erantzuten.
|
|
Harri eta zur geratu nintzen berorren aitatasunak ni Malagónera joatea nire gain uzteaz, ezezkoan bainago arrazoi askogatik: alde batetik,
|
ez
dagoelako zertan joanik, nik ez baitut hainbesteko osasunik ez karitaterik gaixoak sendatzeko; etxerako, hau da, obrarako, askoz ere gehiago egiten dut hemen; izan ere, mojek, Antonio Ruiz han izanik, ez dute zeregin handirik; eta abagune ona balitz ere, berorren aitatasunak ikusten duenez, garai desegokian da.
|
|
2 Berorren gutun guztiak jaso ditut; ongi iristen dira hona eta
|
ez
dago zertan bidalirik garraioarena, badaukadalako; neure nebak ematen dit, dena dela asko zor diot. Aita bisitaria ongi dago; orain dela bi egun eman zidaten haren gutuna.
|
|
Eta Garciávarezi zuzendua zen eta berorren agurgarritasunak apurtu zuen gutun batean ere, nahiko esaten nuen ez dela sinetsi behar haren espiritua. Hala ere, arima ona dela diot eta galdua ez badago,
|
ez
dagoela zertan konparatu Beatrizekin, huts egitekotan adimenik ezagatik egingo baitu eta ez maleziagatik. Izan daiteke ni oker egotea.
|
|
Beste behin ere idatzi diot berorren agurgarritasunari. Beraz, honetaz
|
ez
dago zertan kezkatu.
|
|
2 Lehenago egon naizen baino hobeki nago; azken batean, guztia izango da gaitz zaharrek utzitako arrastoa eta
|
ez
dago zertan harriturik; baina txarrago ez egoteaz nago harriturik. Uste dut hainbeste eta buruhausterik egoteak ematen zidala han osasuna.
|
|
5 Jakin beza, nik Beasera idatzi nuela eta baita frai Joan Gurutzekori ere, berorren aitatasuna nola joango den hara esanez eta zer eginkizun daraman, aita frai Anjelek idatzi zidalako berorri eman ziola eginkizun hori; eta hasieran ezer ez esatea burura etorri bazitzaidan ere, pentsatu nuen aita bikarioak niri esan bazidan,
|
ez
dagoela zertan isilik egonik. Tarte luzerik ez igarotzea nahiko nuke benetan; baina gure agiri ofizialak laster badatoz, hobe da, askogatik ere, itxarotea, guztia askatasun handiagoaz egingo delako, berorren aitatasunak dioenez.
|
|
Gogoratzen banaiz, nik neuk esango diot gure aitari; bestela, esan biezaio berorrek. Gauza nabarmenak badira, ez dira inoiz ahazten; eta ahazten badira,
|
ez
dago zertan esanik. Gure aita ikusten dutenean, gogoan dutena esanez aski da.
|
|
eta hiru horiek besterik ez dira aurkitu, eta Jainkoak nahi beza ongi asmatu izatea, izan ere, nolakoak izan behar duten ezin ulertu izan dugu berorren gutunean; hemen hoberenari belar ehuna deitzen diogu, eta bestelakoak ez du balio ezertarako. Egia da, hor
|
ez
dagoenik zer bidal nezakeen buruan hainbat buelta eman diodala, eta ez dut aurkitu probetxuzko izan daitekeenik, asko poztuko ninduen arren; eta, beraz, poztuko naiz berorrek aditzera ematen badit, zerbaitetan lagundu ahal badiot, Frantzisko jauna konturatu gabe.
|
|
4 Jakin beza hemen izan dela aita frai Pedro Fernández. Berak dio, Tostadok bisitarien gain eskumenik ez badakar, aktak egongo direla indarrean; baina eskumen hori badakar,
|
ez
dago zer esanik, obeditzea eta beste bideren bat bilatzea baizik; izan ere, berak uste du komisarioek ezin dutela probintziarik eratu ezta kontseilaririk egin ere, haiek zutena baino aginpide handiagorik ez badute, eta horrela egoki izango da beste bideren batez baliatzea. Guztia egiten duen Jainkoak lagun diezagula, eta laster batean eman diezaiola berorri osasuna, bere errukiagatik, guztiok eskatzen diogunez.
|
|
4 Eman, mesedez, goraintziak ahizpa Joana Bautista eta Beatrizi nire izenean, eta esan, berori hor izanik
|
ez
dagoela zertan joanik ama nagusiagana barruko kezkekin, ez daudela kontsolaturik uste baitute; alde batera utz ditzatela kexak, emakume horrek ez baitie ez kalterik egiten, ez barreiatua edukitzen etxea, ez behar dutena eman gabe uzten, oso karitate handikoa delako. Jakinean jarri nituen; baina aita bisitaria horra joan arte da ezer egin.
|
|
Berorren aitatasunari idatzi nionez, Valladoliden biziki sentitu zuten berorren aitatasuna hara joan ez izana. Nik esan diet, Jainkoa lagun, laster izango dela, eta egiaz bada premiarik, eta Tostado joana denez gero
|
ez
dago zertan beldur izan.
|
|
Beharbada, izango da hor norbait, begirune diona. Monasterio hauetan osasunik ezaren sufrimendurik ez balego, zerua lurrean izango litzateke eta
|
ez
legoke zertan merezirik. Zigorkatuz gero, beharbada, ez lituzke egingo oihu horiek, eta ez lioke egingo minik.
|
|
2 Nola amaitu den zehatz mehatz ez badakit ere, uste dut oso ongi amaituko dela; Jaunak probintzia ikusten uzten badigu behintzat, Espainian
|
ez
zegoen zertan eginik hainbesteko agintez eta probaz; horrek aditzera ematen digu, oinutsak uste dugun baino gauza handiagoetarako nahi gaituela Jaunak. Haren Maiestateak gorde beza urte askotarako Paulo, goza dezan eta lan egin dezan, nik zerutik ikusiko baitut, leku hau merezi badut.
|
|
2 Aita horiek ongi daudela eta zuzenbidezko tratua ematen zaiela jakinez gero,
|
ez
dago zertan izan beldurrik; eta ematen ez bazaie ere, ezin etor dakiguke garai hoberik, errurik gabe sufritzen dugunekorik; are gehiago, nuntzio jauna Jainkoaren zerbitzari zitzoa dela esaten didatenean, eta horrela guztiaren berri jakingo du, eta gainerako epaileek ere bai. Aita horiei gutunik emateko eta haiekin hitz egiteko biderik ez denez gero, ez dago zertan idatzirik; poz eman eta diedan inbidia agertu nahiko nieke.
|
|
2 Aita horiek ongi daudela eta zuzenbidezko tratua ematen zaiela jakinez gero, ez dago zertan izan beldurrik; eta ematen ez bazaie ere, ezin etor dakiguke garai hoberik, errurik gabe sufritzen dugunekorik; are gehiago, nuntzio jauna Jainkoaren zerbitzari zitzoa dela esaten didatenean, eta horrela guztiaren berri jakingo du, eta gainerako epaileek ere bai. Aita horiei gutunik emateko eta haiekin hitz egiteko biderik ez denez gero,
|
ez
dago zertan idatzirik; poz eman eta diedan inbidia agertu nahiko nieke.
|
|
9 Valladolidera idatzi nuen, kobratze horretaz
|
ez
zegoela zertan idatzirik Joana andreari, profesa ostera arte ez delako emango, eta orduan ere ez zen argi, eta hori gabe hartu zenez gero, mojek ez dute zertan hitz eginik ematen ez bazaie, beste toki batzuetan eskuak Jainkoagana jasoko baitira. Ez nuen tratatu nahi izan beste ezertaz, eta ama prioreari bidali nion berorren aitatasunak Joana andreari bidali zion gutuna.
|
|
Ongi geratzen da horrela. Ez nuke nahi berorrek aita frai Anjeli honetaz ezer esaterik,
|
ez
baitago zertan esanik eta beharrik, berorren adiskide mina izan arren; izan ere, konturatzen da berorren aitatasuna nola buka daitezkeen adiskidetasun hauek laster batean, mundua horrelakoa baita. Uste dut gutun batean aditzera eman zidala; baina baliteke asmo horrekin ez izatea.
|
|
eta nik han entzuten nuena; izan ere, egi egiaz, berorren jauntasunaren seme benetakoak dira, eta funtsean ausartuko nintzateke esaten, hala direla diotenetako inork ez diela horretan aurrea hartzen. Berorren jauntasuna haien aldera bihur dadin bitarteko jarri nindutenez gero, haiek ez baitziren ausartzen idazten, gutun haietan ahal nuenik ahalegin handienaz erregutzen nion berorren jauntasunari, eta halaxe erregutzen diot orain, Jainkoarren, egin diezadala berorren jauntasunak mesede hau eta eman nolabaiteko segurantza, nire aldetik
|
ez
baitago zertan ibili egia osoan baizik; Jainkoaren aurkako iraintzat izango nuke, bestalde,
|
|
Etxe horretakoak beste inongoak baino maiteago ditudala diote hemen, eta egiaz ez dakit zergatik den baina maitasun handia hartu diet, eta horrela ez naiz harritzen berorren agurgarritasunak ni maitatzeaz, nik ere beti maitatu izan baitut, baina beti da gozoa entzutea. Iraganaz
|
ez
dago zertan hitz eginik, egiaz, berorren esku ez zegoela uste baitut. Atsegin izan zait dut duen adorea, eta horrela Jainkoak lagunduko diola uste dut.
|
|
Erantzuna: Jakina, Jainkoaren zerbitzu handiagokoa dela beste hori; ezaguna da Segovian etxe haren txirotasuna eta dirurik ez daukana hartu egiten dute, orain abitua eman dioten hura bezala, daukanarekin
|
ez
baitago zertan eskuzabal izan.
|
|
3 Berorren agurgarritasunak Garciálvarezi otoitzaz kontsulta egiteari dagokionez,
|
ez
dago zertan utzirik, ez baitauka hark ezertan zuzendu beharrik eta haren antzera doazenetako besteren batek ere ez; horregatik harrigarria dirudi, batez ere gure aita bisitariak hala esanik. Goraintzi asko berari.
|
|
4 Kontu izan, ene aita, derrigorrezko adiskidetasun hauetan ez baita ezertan deskuidatzerik. Aintzat izan behar dugun benetako adiskidea Jainkoa da, eta beti haren borondatea egiten saiatuz gero,
|
ez
dago zertan izan beldurrik. Gogo bizia dut erantzun hura jakiteko, eta era berean berorren aitatasuna eta aita maisua gogo onez edukiko dituztela uste duten tokian izan ahal izatea nahiko nuke.
|
|
honen aurka eraso egingo ote duten, honetan dudana tentaldi gaitza baita, eta gerta ez dadin, zaparrada guztia neure gain hartzeko prest nengoke, eta dagoeneko bada zaparradarik nahikoa, sentitu dudanez, eta guztia bihurtzen zait atsekabe, azken batean arimak sentitzen baitu gidatuko duen eta bihotz altxagarri izango zaionarekin egon ezina. Jainkoa balia dadila guztiaz eta dena delakoaz;
|
ez
dago zertan kexaturik, mingarri gertatzen bada ere.
|
|
Arima iratzartzeko Jaunak erabiltzen dituen era batzuez ari da; dirudienez, era horietan
|
ez
dago zertan beldur izanik, goi goiko gauza bada ere.
|
|
musu eman diezadazula zeure ahoko musuaz; izan ere, Zu gabe zer naiz ni, Jauna? Zure ondoan
|
ez
banago zer balio dut nik. Berorren Maiestateagandik pixka bat desbideratzen banaiz, nora joko dut?
|
|
3 Bertute handi hauetan, ene ahizpak, nahiko nuke nik benetan saia gaitezen eta penitentzia egin dezagun; penitentzia latzegiak egin ez ditzazuen, ordea, badakizue neurria ezartzen dizuedala, zentzugabe eginez gero, osasunari kalte egin diezaiokeelako. Beste horretan
|
ez
dago zertan beldur izanik; izan ere, barruko bertuteek, handienak badira ere, ez dituzte eragozten gorputzeko indarrak erlijioaren zerbitzurako, eta arima sendotzen dute; eta gauza txiki txikietatik ohitu daitezke, beste batzuetan esan dudanez, gauza handietan garaile irteten.
|
|
8 Izan ere, inozoak izan nahi ez badugu eta adimena itsutu nahi ez badugu, ez da duda mudarik izan behar; hau ez baita irudimenak ehoa den irudia, Jauna gurutzean edota Pasioko beste une batzuetan irudikatzen dugunean bezala, geugan irudikatzen baitugu gertatu zen eran. Hau, ordea, oraintxe gertatzen da eta egi egia da, eta
|
ez
dago zertan joanik bila urrunagoko beste alde batera; berezko berotasunak ogiaren akzidenteak desegiten ez dituen bitartean, Jesus ona gurekin dagoela dakigunez gero, hurbil gaitezen Beragana. Bada, munduan zebilenean, beraren arropak ukituz besterik gabe gaixoak sendatzen bazituen, nola jarri zalantzan, fedea badugu, nire hain barruan egonik mirariak egingo dituenik eta eska diezaioguna emango digunik, gure etxean baitago?
|
|
Egia da, berehala konturatzen dela bat harengana iristean, hemengo jaunekin gertatzen den bezala: beraren aita nor zen eta zenbateko errenta eta zer nobletasun titulua duen esaten digutenean, besterik
|
ez
baitago zertan jakinik. Izan ere, hemen norbait ohoratzeko ez dira pertsonak aintzat hartzen, merezimendurik handienak izan arren, dituzten ondasunak baizik.
|
|
3 Hori bazenekiela eta
|
ez
dagoela zertan gogoraturik esan nahi baduzue, ez zabiltzate zuzen; maisu batetik bestera alde handia dago; zoritxar handia litzateke hemen irakasten diguten maisuez ere ez gogoratzea; batez ere, santuak eta arimako maisuak badira, ezinezkoa da, ikasle onak izanez gero. Bada, otoitz hau eta hainbesteko maitasunez eta guri on egiteko desiraz irakatsi zigun maisuaz, ez dezala Jainkoak sekula baimendu gu Hartaz sarri sarri ez gogoratzea otoitza esaten dugun bitartean, ahulak izanik beti horrela egin ez arren.
|
|
Baina arima bere baitan erabaki sendoaz ikusirik,, esan dudanez? kreaturiko ezergatik Jainkoa irainduko ez lukeela, gero erortzen bada ere, ahulak garelako eta gugan fidatzerik ez dagoelako; (zenbat eta erabaki sendoagoa harturik egon, konfiantza txikiagoa dugu geure aldetik, konfiantzak Jainkoagandik etorri behar duelako); behin esan dudan hau gure barnean dagoela jakinez gero,
|
ez
dago zertan ibilirik hain uzkur eta estu, Jaunak lagunduko baitigu, eta jadanik ohitura geure alde izango baitugu Hura ez iraintzeko; ibil gaitezen, ordea, askatasun santuaz, bidezko denarekin hitz eginez haiek barreiatuak badira ere. Izan ere, Jainkoaren egiazko beldur hau izan baino lehen pozoi eta arima hiltzeko lagungarri izan zitezkeenek, gero sarritan Jainkoa gehiago maitatzera eta gorestera eragin dezakete, arrisku nabarmenetik atera zaituztelako.
|
|
Maitasun hau esan daitezkeen samurtasun guztiak baino hobea izango da, hauek ez baitira erabiltzen ezta erabili behar ere, etxe honetan, esaterako,, ene bizia?,, ene bihotza?,, ene laztana?, eta horrelakoak, batzuei deitzeko horrelako bat erabiltzen baita eta besteei deitzeko, beste bat. Hitz gozo hauek gorde itzazue zeuen Senarrarentzat, Harekin luzaro egon behar baituzue, bakarrean egon ere; orduan guztiaz baliatu duzue, bada, Haren Maiestateak jasaten ditu, baina hemen hain erabiliak direnez gero, ez dute bihotza hainbeste ukitzen Jaunarekin gaudenean; eta horretarako ez bada,
|
ez
dago zertan erabilirik; oso emakumeena da hori, eta nik ez nuke nahi, ene alabak, ezertan halakoak izan zaitezten, ezta hala ager zaitezten ere, gizaki kementsuak izan zaiteztela baizik: izan ere, emakumeek berei dagokiena egiten badute, Jaunak guztiz kementsu bihurtuko ditu, gizonak harritzeraino.
|
|
Gainerako maite erakutsiek gogait eragiten diete, inolako onik ez dietela egiten eta kalte egin diezaiekeela ohartzen baitira; ez dituzte, horratik, eskertu gabe eta Jainkoari gomendatuz ordaindu gabe uzten. Jaunaren gain uzten dute maite dituztenen zama, izan ere, maitasun hori handik datorrela ikusten dute, berez
|
ez
dagoela zer maitatu uste baitute, eta gero iruditzen zaie Jainkoak maite dituztelako dela maitasun hori, eta Haren Maiestatearen esku uzten dute ordaintzea eta otoitz egiten diote, eta horrela, beraiei ez dagokielakoan, aske geratzen dira. Eta gauzak ongi ikusiz, perfekziozko ondasunak irabazteko mesede egin liezaguketen pertsonekin ez bada, uste izaten dut batzuetan, zein itsumen handia den besteek gu maita gaitzatela nahi izate hau.
|
|
Eta beste pertsona ugari daude honelakoak, eta apaltasunik bada, ez dut uste azkenean besteak baino okerrago irtengo direnik, gozotasun handiak dituztenen antzera baizik eta, hein batez, haiek baino ziurtasun handiagoz; izan ere, ez dakigu gozotasun horiek Jainkoagandikoak diren ala deabruak jartzen dituen. Eta Jainkoagandikoak ez badira, arrisku handiagoa dago, deabrua hemen harrokeria jartzen saiatzen delako; Jainkoagandikoak balira, ordea,
|
ez
legoke zertan beldurrik izan, beste liburu batean oso luze idatzi nuenez.
|