2010
|
|
Segituan astoa, sua ipurdian duela, hasi da lauhazka, eta Nasreddin atzetik, hura harrapa nahian.
|
Ez
dago zer eginik. Astoa arinegi doa.
|
2011
|
|
—Beraz
|
ez
dago zer eginik.
|
2012
|
|
Zizekek, izan ere, zentzu ihesezin hori hartzen du kontuan" humanitatearen eta berari datxekion gehiegikeria inhumanoaren artean irekitzen diren hutsune eta zirrikituak arakatzeko" 49 eskatzen duenean. Noski, gehiegikeria inhumanoa humanitatearen parte eta zati dela erakusteko
|
ez
dago zertan larregi luzatu behar, Zizekek egiten duen bezala, zenbait prozesu historikoren deskribapenean:
|
|
Posmodernian ez dago modernitateko Errealarenganako grina rik. Jakintzaren mailan, adibidez,
|
ez
dago zertan ibilirik esanahia sakonik (estrukturalismoa), barrukorik (hermeneutika)," autentikorik" (fenomenologia), esentzialik (marxismoa) edo latenterik (psikoanalisia) egongo ote den ala ez arakatzen. Postmodernismoarekin, kanpoko errealitateak ematen diguna bilakatzen da aztergai, mamurik gabe.
|
2013
|
|
Egia esan, beste zurrungaren bat edo beste eginarazi dio eta hasperen edo dardaraize aleren bat ere aterarazi diola eman du hasieran, baina ondoren emakumea zerraldo utzirik gelditu da, zatar zaharra balitz bezala.
|
Ez
dago zer eginik. Ahoz gora jarri dute berriro poliki poliki zendua, begiak eta ahoa itxi dizkiote astiro eta arretaz eta musuzapi zuri bat jarri dio norbaitek aurpegi gainean.
|
2014
|
|
Azpilkuetak amestu zuen Europako herrien konfederazio politikoa bidean dateke, Eskozia eta Katalunia erakusten ari diren bidetik. Baina eztabaidaren erdian
|
ez
dago zer dugun gogoan, hots, historia bera, inorekin ados ez jartzeko elezaharra, agian
|
|
Adostasun demokratikoak, horrenbestez, guztien biltzea bilatzen du, berdinen arteko bilkura, benetan bereiztu nahi duten horiekin
|
ez
baitago zer adostu. Horixe da adostasuna:
|
|
Adostu nirekin arrazoia dudala, men egin. Nire egia konpartitzen ez duten horiekin
|
ez
dago zer adostu. Egun, berriz, adostasuna kolokan dago.
|
|
Han joan ginen familia osoa Hondarribira, autobusez, noski, Mirentxu lehengusua lurrean ahozpez umildua ikustera. Hunkituta atera ginen bertatik eta aitak, agian zirrara sakonegia zelako, esan zigun gehiegizkoa iruditzen zitzaiola kontua, jainkoaren zerbitzura egoteko
|
ez
zegoela zertan lurrean umilduta egon.
|
2015
|
|
Gero eta partaide gehiago hautematen ditugunez, eta askotarikoak direnez, gero eta zailagoa da ondorioak zein izango diren hautematea eta kalkulatzea, eta ondorioz, erantzunak oro berandutzen ditugu, zer egin behar den argitzen digun laguntza izan ezean. Hitz gutxitan jokoa lar konplexua bilakatu da,
|
ez
dago zer egin ziur jakiterik.
|
|
163. ELAren arabera,
|
ez
zegoen zertan iragarri enpresa batean ez zegoen sindikatuari noiz izango zen enpresa horretan, zehazki, hauteskunde prozesua; nahikoa zen lantegian zeudenak jakitea, enpresako ordezkarien hautaketa ez baitzen paraxutismo lehiaketa. Dena esateko, 1986ko hauteskundetan ELAk epaitegietan bere tesiak irabazi zezan lortu ba zuen ere, gero legearen interpretazio zorrotzagoa nagusituko zen.
|
|
|
Ez
dago zer eztabaidatu, ez zer konpondu. Biolentzia sakralizatu hori inperialismoren osagarri gisa ere ikus daiteke kanpotik.
|
|
Eta ikuspegi horretako politika egiteko
|
ez
dago zertan autoritateei begira egon. Ez da hauteskundeetan edo mobilizazioetan parte hartzea politika egiteko modu bakarra.
|
|
Azken finean, inspekzioaren auzian ere, ustezko eskumenak lausotu egin dira: Nafarroako legeak norbere alde interpretatuta,
|
ez
zeuden zertan bete, eta CANeko estatutuen kasuan, inspekzioari buruz dioenari ez zaio jaramonik egin. Halaxe funtzionatu dute:
|
|
" Ez da legez kanpoko ezer egin, ez da eskurik inon sartu." Excusatio non petita... Hala ere,
|
ez
dago zertan Sanzen esana zalantzan jarri beharrik. Ikerketa judizial batek alfonbra guztiak altxatu eta ondorio berberera iritsiko balitz ere, horrek ez luke gertatutako guztiaren larritasuna ezkutatuko.
|
|
CANeko barne araudiek zehazten zutenez," bere lanbidean izen ona eta aitortutako esperientzia duen pertsona" izan behar zuen Korporazioko arduradunak. Lorenzo Riezu zuzendariak uste zuen Korporazioa zuzentzeko nahikoa esperientzia eta ezagutza bazegoela aurrezki kutxa barruan eta
|
ez
zegoela zertan kanpoko inorengana jo beharrik. Miguel Sanzek beste ideia bat zuen buruan, eta etiketa hori jarri zion Enrique Goñiri.
|
|
|
Ez
dago zerekin identifikatu, masa te kikararen kanpoaldean isuritako erreferentziarik gabeko metafora hustua baita. Gizaki bilduma da, nahaspila lainotsua.
|
2017
|
|
Baina hor ditugu gure begira, zain. Eta
|
ez
dago zertan txonbo egin etimologiaren ozeano prozelosoan, Florentzio Basalduak legez, igarri ahal izateko gosekil adjektibo hori goseak hil dela, hau da, miseria gorria —porca miserialexiko bihurtu zutela gure aurrekoek: lexikalizatu egin zuten modurik grafikoenean.
|
|
denak ez dira bertatik bertsolari bikain aterako, baina denak edo gehientsuenak aterako dira hiztun konpetenteak. Euskararen espazioak direlako transmititu daiteke bertsoaren teknika bertso eskoletan; lehen premisa hori bete gabe
|
ez
dago zer eginik. Lazkao Txikik esango lukeen bezala, airea brotxaz pintatzea da erdara nagusi den tokian bertsotan irakatsi nahia.
|
|
Jokaera errepikakor bilduma eta errituaren bestelako ezaugarri batzuk ezabatu behar diren arren, heziketak errealitatean eragiteko balio behar digu, kritikatzeko, aldatzeko, hobetzeko... Horrenbestez,
|
ez
dago zertan erritua desagerrarazi, berau aldatzea baino ez da behar; helburua eta bidea aldatzea, eduki eta forma berriak eskaintzea. Hortaz, benetako galdera honako hau litzateke:
|
2018
|
|
Dena eman zuen. Baina
|
ez
zegoen zer eginik.
|
2019
|
|
—Oso gauza ona da nire ilobarentzat. Ikusi besterik
|
ez
dago zer gustura dabiltzan elkarrekin.
|
|
—Zirkulua itxita.
|
Ez
dago zer eginik.
|
|
3) Erran beharrik
|
ez
dago zer garrantzia duen lehenbiziko aldiz hizkuntza baten historia osoa eskura izateak; baina, hau ez da gure lanaren helburua izan. Hala ere, gauza bat biziki azpimarratu nahi dugu:
|
|
|
Ez
dago zertan horretan pentsatu beharrik. Honako alde hau, postposizioa baino, izen nagusia izan daiteke:
|
2020
|
|
" Holaxe bizi dira, beraz, errealitatearen behe beheko solairuan, sotoan, daudenak". Imajinatu besterik
|
ez
zegoen zer izango den bizitza Evangelina, Rosemary, Diana, Darling, Nani, Irfia eta neskame immigrante askorentzat. Zeren zakur kakatien jabeak bezalako jende asko egongo baita.
|
2021
|
|
Zoriontsu izan daitezen, dibertitu daitezen, eskolak emozioak ere sartu behar izan ditu; emozio positiboak baino noski, Psikologia Positiboak aldarrikatu bezala. Jada
|
ez
dago zertan emozioak erreprimitu zigorren bidez, emozio positiboak eztandarazi eta negatiboak neurri zuzentzaileen bidez kontrolatu baizik. Emozionatu eta motibatu beharrean dago eskola, ume eta gazteek apatia orokorra bizi baitute," itzalaldi emozionala" deitu izan dena.
|
|
Horregatik apaindu behar ziren ondo, heziketa eragileek gustura onar zitzaten. Jada
|
ez
zegoen zertan ume eta gazteak diziplinatu, askatasuna eskaini baizik: " dena dago baimenduta!".
|
|
Den denek, nabardurak nabardura, bakoitza bere ideologiarekin, ikusten dute konpetentzietan espero zuten miraria —miraria desiratzen baitugu desertuko ibiltari galduok— Alabaina, pentsa liteke neutraltasun horren atzean, besteak beste, eztabaida pedagogikoen despolitizatze nahia ezkutatzen dela. Jada
|
ez
dago zer eztabaidatu: " Hau horrela da eta puntu!", alkimista dixit.
|
|
Hezkuntza sistemak, zentzu horretan, subjektuak ekoizten jarraitzen du, ortopedagogiaren bidez menpeko izatera derrigortzen baitituzte. Ez hori bakarrik, gatibutzatik ateratzeko edo harremanari buelta emateko tresnak ez irakasteaz gain, horretan ikasleak ez trebatzeaz gain, egoerari buelta ematearen antzutasuna saltzen die, eskola zoriontsuan
|
ez
baitago zertaz kezkatu, ezta inoren aurka zertan jardun —denak baikara berdinak. Erresilientzia da bidea!
|
|
Jendeak bere desira guztiak ase ditzakeela uste duen bitartean, gozoen eta plazeren lorategian bizi direla sinistu bitartean, ez du aldaketarako arrazoirik izango; hortaz, erreprimitutakoak sorrarazitako erresuminak atera behar duenez, bat bateko eztanda emozional eta iragankorraren formapean izan ohi da, suntsitzeko edo eraldatzeko gaitasunik ez duten behin behineko eztandak.
|
Ez
dago zer apurtu, ez dago zer aldatu kanpoaldean; barnea moldatu baino ez dugu egin behar zoriontsu izateko, indibidualismo nartzisista eta erresiliente horrek kritika eta hausnarketa sozial eta politiko oro baliogabetzen dituelarik. Horretaz baino ez du arduratu behar homo beatusak, zoriontsua dela uste duen horrek:
|
|
Jendeak bere desira guztiak ase ditzakeela uste duen bitartean, gozoen eta plazeren lorategian bizi direla sinistu bitartean, ez du aldaketarako arrazoirik izango; hortaz, erreprimitutakoak sorrarazitako erresuminak atera behar duenez, bat bateko eztanda emozional eta iragankorraren formapean izan ohi da, suntsitzeko edo eraldatzeko gaitasunik ez duten behin behineko eztandak. Ez dago zer apurtu,
|
ez
dago zer aldatu kanpoaldean; barnea moldatu baino ez dugu egin behar zoriontsu izateko, indibidualismo nartzisista eta erresiliente horrek kritika eta hausnarketa sozial eta politiko oro baliogabetzen dituelarik. Horretaz baino ez du arduratu behar homo beatusak, zoriontsua dela uste duen horrek:
|
|
" Besteen arauen aurrean makurtzen diren pertsonek berehala bukatu behar dute beraientzako kartaboi bera erabiltzen. Jada
|
ez
dago zertan beren lekuetan jarri, beren kabuz jartzen baitira, bilatzen irakatsi zaien lekuan konprimitzen dira eta, prozesu horren bilakaeran, hurkoak ere jartzen dituzte dagozkien lekuetan, denek eta denak behar bezala bat etorri arte".
|
|
Sare pribatu eta itunpekoan ezberdina da,
|
ez
baitago zertan EPE modukorik gainditu. Ikastetxe horiek beren autonomia daukaten neurrian," nahi bezala" kontratatu ditzakete irakasleak, beraiek adostutako irizpideen arabera —Lan Hitzarmenetan kontratatzeko prozedura ondo zehaztuta egon arren— Askotan beharrezkoa den titulazioa edota gaitasun pedagogikoa izan barik, asko baitira
|
|
Arestiko galderak, ondorioz, ez du zentzurik. Batetik, esan bezala, erabilgarritasuna ez delako neutroa, helburuaren mendeko baita; eta, bestetik, benetan
|
ez
baitago zertan bien artean aukeratu; are gehiago, bi horiek [apaingarriak eta erabilgarriak] ezinbestekoak iruditzen zaizkit, elkarren osagarri baitira. Edukietan oinarrituz eta pentsatzeko tresnei muzin eginez, nolabaiteko doktrinamenduan erortzen gara, zeinek gizabanako oso prestatu baina mantso eta despolitizatuak ekoitziko lituzkeen; kontrara, edukiei muzin egingo bagenie eta pentsatzeko tresnetan oinarritu, umekerian eta ergelkerian eroriko ginateke, pentsatzeko tresnek ez baitute ibilaldi handirik edukiek lagundurik egon ezean, argudioek edukiak behar baitituzte.
|
2022
|
|
|
Ez
dago zertan artikulua osorik irakurri berehala antzemateko zer zekarren, zer defendatzen zuen, modurik beligeranteenean gainera. Badakigu:
|
|
Beti pentsatu izan dugu hizkuntzaren bizi lehiak eltze txikietan egosten direla, eta, neurri handian, halaxe dela esango nuke. Hala ere,
|
ez
dago zertan faktore batzuk erabat kanpoan utzi.
|
2023
|
|
Medikuak, erizainak edo dena delakoak jaitsi, gizona aztertu eta buruaz ezetz egin diote elkarri.
|
Ez
dago zer egiterik. Beltzaranak eskuak aurpegira eraman eta negarrez hasi da.
|
|
—Eta
|
ez
dago zer eginik, sartu da Amaia.
|
|
Ahmedek ere Pabloren eskumuturra hartu eta handik segundo batzuetara ezetz egin du buruaz,
|
ez
dagoela zer eginik. Zutik jarri, eskerreko besoa altxatu eta bere aljeriar azentuarekin kantuka hasi da:
|