2000
|
|
—Bizimolde erraza eta alferkeria ez dira onak, baina bizitzak, bertzenaz ere, badu behaztoparik aski, eta
|
ez
dago zergatik behaztopari behaztopa erantsi, ez sakrifizioari sakrifizioa. Zeren, sakrifizioa ona bada, nola anitzetan erraiten baitzaigu, bi sakrifiziok batek baino hobea behar bailukete; eta hiruk bik baino hobe; eta lauk hiruk baino hobe... eta, halatan, perfetasunaren erdiesteko, nola manatzen baitu Elizak, egun osoan ibili genuke sakrifikatzen.
|
2001
|
|
Bai Edwin bai Edna zeuri begira geratuko dira, beren togetherness arraroarekin, baimenaren zain bezala. Baina
|
ez
dago zer esanik, zer esango diozu ba minaren gainean mina duenari edo heriotzari buruz hil behar duenari. Agindutako botika eman beste zereginik ez duzu izango, limonada zerbitzen duen kamareroak bezala.
|
2002
|
|
Agian
|
ez
zegoen zertan etsi.
|
2003
|
|
–Pentsatu dut horretan ere –jarraitu omen zuen gizonak, eta barre haize bat marraztu omen zitzaion aurpegian–, baina gustatzen zaizkidanak erabiliak daude: Goethe, esate baterako, edo Shakespeare edo Musil bera, Svevo ere gustatzen zait, edo besterik ezean Bernardo Atxagarekin konforma naiteke, baina
|
ez
dago zer eginik, goitizen horiek guztiek beren jabeak dituzte.
|
2004
|
|
Guztiarekin ere, ordea, hortik aurrera dioenari buruz iradokizun batzuk egin nahi nituzke hemen. Lehenik eta behin, euskaldunaren izaera baldintzak zedarriztatzeko orduan indibidualismo metodologikoaren irizpideak erabiltzen badira, Oñederrak darabiltzan gisa,
|
ez
dago zer esanik: nork bere bidea hautatzen du pentsabideetan barrena.
|
|
Giza izaeraren ehundura ideologiaren hariz josita baldin badago,
|
ez
dago zertan harritu hizkuntzaren dimentsio politikoa onartzeko orduan. Zenbait euskaltzalek, betiko leloan temati, euskararen gaia dimentsio politikoaren aurrekotzat joaz, kosta ahala kosta, izaera zatar hori erauzi nahi izaten dio gure mintzairari, kutsadura ziztrin horretatik libratzeko edo.
|
|
Hots:
|
ez
dago zertan abertzalea izan beharrik, euskalduna izateko, aldi eta alde berean gauza anitz izan omen naitekeelako. Besteak beste, espainola izanik, zergatik ezin naiz bada orobat euskalduna izan egungo gizarte eredu nahasiaren baitako gizarte murgilpenetan izaera ezaugarri horiek guztiak neuregana banitzake?
|
|
Hizkuntzaren eginkizunak askotarikoak eta asko izanik, gizarte esparru bakar batean elkarrekin aurrez aurre daudenean,
|
ez
dago zertan pentsatu, berez eta halabeharrez osagarriak izan behar dutenik. Horixe da ordea jaun eta jabe pentsaera soziolinguistikoan:
|
|
aspalditik zeukan Trebiñutik iristen zaigun ahotsak, baina beldur zen nonbait gaizki ulerturik edo sortaraziko ez ote zuen irakurleen artean.
|
Ez
dago zertan errezelotan hasi; ezta hurrik eman ere. Euskaltasunaren monopolioaz baliatzen bide garenok ez genioke muzinik txikiena ere egin behar kritika jardun duin honi:
|
|
Beraz, hizkuntza diglosikoan jarduna gerta liteke kultura nagusiaren ezpalekoa.
|
Ez
dago zertan harritu.
|
2005
|
|
Naroak jeurt egin du ohean, ahoz gora geratzeko, eskuak garondoan, Mafalda bere bular artean datzala. Sabaian
|
ez
dago zer ikusi, baina hara begira geratu da, pantaila hartan pelikula bat ikusten bezala. Belarriek Ametsen mugimenduei antzeman nahi diete, baina ez zaie ia ezer iristen.
|
|
Maisulana, hori bai; Europako ebanisteriarik onena, hori bai. Baina
|
ez
zegoen zer epaitu han. Konpetizioa egiteko bi behar dira gutxienez, eta bakarra egin zuten bien artean.
|
2006
|
|
Ortega nola behar den zuzen ulertu, berak argitu du nahikoa,
|
ez
dago zergatik testuak bihurritu. Naturaren eta izpirituaren artean ez dago oposiziorik, hots, bateko arraza biologikoa eta besteko" izpiritualitate kolektiboa" ren artean, oposiziorik ez egon ez ezik, elkarren osagarritasuna dago erabatekoa, elementu biok, bi elementu baino gehiago, zer bat bera eta bakarra direla esateko moduan:
|
|
Baina horrek badu bere prezioa. Hasteko, Herder traizionatzea da; Hegel desegitea; Schelling moldakaizki manipulatzea, hark ageriki adierazten baitu (Ortega komentatzen ari den orri horietantxe, adibidez) 656, arrazez
|
ez
dagoela zertan hitz egin historian eta kulturan, bai soil soil leinu, tribu, herri eta nazioez. Schelling-entzat mito bat, herri edo nazioa da, inola ere ez arraza bat (nazioa hizkuntzarekin berdindua:
|
|
teneis bo ni to con to ma te. Benetan uste omen zuen Bittorik ingelesez edo frantsesez zebilela, eta harro bueltatzen omen zen sukaldera, jatetxean bera
|
ez
balego zer gertatuko litzatekeen marmarka. Sukaldeko filosofoa deitzen zioten Luisak eta Doloresek, asko gustatzen zitzaiolako bizitzaren gorabeherez hitz egin eta Hamaika ikusteko jaioak gara gero!
|
|
Jasan behar izan zituen irainak eta laidoak.
|
Ez
zegoen zertan kontatu nolako amorruz aritu ziren auzoko hiru inperio gaizto haiek: Prusiako protestante maltzurrak, Errusiako ortodoxo zismatikoak, eta esker txarreko austriar katoliko zitalak.
|
|
Prusiako protestante maltzurrak, Errusiako ortodoxo zismatikoak, eta esker txarreko austriar katoliko zitalak.
|
Ez
zegoen zertan kontatu aberri ahulduari egin ziotena 1772, 1793 eta 1795 urteetan, hiru aldiz!, Polonia osoa beren artean banatu zuten arte. Ez zegoen hori kontatu beharrik, gaztaroko urte haien behazunak mingosten baitzituen osabaren oroitzapenak.
|
2007
|
|
Amandak lasaitzeko esaten zion, lapurretaren ondorengo damua izango zela, poliziak atzemateko beldurra edo, baina lasai egoteko,
|
ez
zegoela zertan kezkatu, polizia bankuetako transferentziak aztertzen lanpetuegi zegoela lapurrek margolan preziatua noiz salduko, eta ez luketela sekula ere Suediako hiri txiki batean pasioa galdu zuen bikote arrunt batean erreparatuko. Horretarako gu bezain ero egon behar lukete, eta sinetsi, ez dute horrelako zorterik esaten zion Amandak.
|
|
Elkarren berora berriro ohitu.
|
Ez
dago zertan kezkatu.
|
|
Berdin medikuak, eta zorionak emanez agurtu ditu. Esaten ziola bada,
|
ez
zegoela zertan arazorik egon behar. Dena ondo dagoela, gai direla biak, estresagatik izan daitekeela, eta lasaituz gero lortuko dutela.
|
2008
|
|
–Ez gaur eta ez bihar!
|
Ez
dago zertaz hitz egin. Ez dakit ezer.
|
|
|
Ez
dago zertan arduratu.
|
|
Berriro diot: nazio politiko sakon, ageriko eta nonahikoa azaleratzen ez dugun bitartean,
|
ez
dago zer eginik. (...) Estatua izateko tasuna lozorroan duen gizarte politiko batean gaudela konturatu eta jabetzen bagara, konponduak izango ditugu gaur egun itotzen gaituzten arazoak?.
|
|
Ez al digute ba hitzetik hortzera zera gogorarazten: . Marko politiko orokorra aldatu gabe,
|
ez
dago zer eginik euskararekin?. Horixe da leloa, eta horixe bera da, atzekoz aurrera jarrita, lurralde auzian gogorarazi nahi niekeena nik hemen:
|
|
Ezagun denez, jatorrizko herriaren erro zaharren eta nazio modernoaren arteko hartu emanak dituzte hizpide hirurek, eta ez dute berezko kontraesanik antzeman hartu eman osagarri horretan. Euskalduntasunaren erro zaharra
|
ez
dago zertan gutxietsi naziotasun modernoaren iturri berritik edateko. Ez baitago erabateko etenik nazio etnokulturalaren eta zibikoa edo demokratikoa deiturikoaren artean, alde guztietatik horixe sinestarazi nahi badigute ere kosta ahala kosta.
|
|
Honek beti hartu izan dituela neurriak halako jokabide eta azpikerien aurrean.
|
Ez
dagola zertan gogoratu halakorik.
|
|
Baina zergatik? Hasteko, euskal identitate etnokulturalak bizirik dirauen bitartean
|
ez
dago zertan etsirik eta, horrenbestez, bada itxaropenerako arrazoirik. Izan ere, munduan hanhemenka frogatuta dagoen bezala, identitate mota horixe da, hain zuzen, egunen batean kontzientzia nazionalaren sugarra piztu lezakeen txinparta.
|
|
Euskal estatuaren beharra eta premia euskal etnos ean baizik ezin da erne. Euskalduntasunarekiko egarri abertzalerik ez baldin badago,
|
ez
dago zer aserik askatasunaren iturrian. Nolako nazio euskalduna, halako estatu premia.
|
|
Ulertzekoa da, alde batetik, hizkuntzaren gaia kultura kontzeptuaren barnean kokatzeko daukagun joera. Alabaina, beste alde batetik,
|
ez
legoke zertan ez ulerturik hizkuntzaren irismena kulturaz haraindikoa dela dioen tesia.
|
|
–Apur batean gera gaitezen. Bero honekin
|
ez
dago zer eginik.
|
2009
|
|
gaizki ikusita zeuden).
|
Ez
dago zertan luzatu, hau dena Euskal Herriko esklusiboa ere ez da. Alderantziz, Elizaren kritika sozial eta politikoa aski berandu bakarrik ahal izan da sustraitu, modernitatera eta industrializaziora berandu heldu den euskal gizartean.
|
|
Bakarrik, zerbaitek irakurlea ez du batere asetzen lerro hauetan. Eduki aldetik
|
ez
dago zer objektaturik. Baina formalki, testu hau ez da, jatorra?, Gandiagaren autentikoa.
|
|
Elorri ko Jainkoa ozta bada Eliza batekoa, Bitorianoren pertsonal intimoa baizik, Gabon dut anuntzio ko Jainkoa ez da ja Gandiagaren lehengo hura; Naturan edonon misteriotsu agertu ezkutatuzkoa ere ez; baina ezta Euskal Herriko edo Euskal Herriarena ere (Hiru gizon bakarka n isilik aurkitu duguna); gizadiarena apenas (baina ik. GDA, 114); pobreena da, soziala da.
|
Ez
dago zergatik nabarmendu, berez nabarmentzen da nahikoa: kontsumismoaren kritikak (GDA, 16, 28, 45, 47), armenak (GDA, 90), Hirugarren Munduaren aipamenak (GDA, 122), pobreen behin eta berriroko aipuak (GDA, 17, 29, 30, 38, 46, 88, 114, 122), pobreen eta aberatsen Gabon kontrajarriak (GDA, 38, 46, 48), Gabonaren testuinguruan ezohiki irtenak dira motiboak, behin bederen propio terminologia militante probokatzailea hautatzeraino doala:
|
|
Arrazoimena, mitoa: ez dago konfliktoa zergatik egon (orain horrela esan ohi da); baina, nik uste,
|
ez
dago zergatik ez egon. Praktikan badago:
|
|
Baina heriotzak seguru asko ez dauka zergatik bizi proiektuaren azken logiko bat izan, nola eta ez den bizitzaren diseinuaren parte itxura horixe edukitzea, aldez aurretik. Heriotza
|
ez
dago zergatik proiektatu, bizitzaren proiektuan zergatik barnehartu. Heriotza, momentu bezala, ez dago zergatik positibatu, eta gutxiago zergatik drama ikaragarri baten eszena bezala teatralizatu, terrorizatu, Platonek egin duen moduan (honen aurkako erreakzio bezala ulertu behar baita Epikuroren ateraldia, itxuraz heriotza banalizatuz edo ezdeustuz).
|
|
Heriotza ez dago zergatik proiektatu, bizitzaren proiektuan zergatik barnehartu. Heriotza, momentu bezala,
|
ez
dago zergatik positibatu, eta gutxiago zergatik drama ikaragarri baten eszena bezala teatralizatu, terrorizatu, Platonek egin duen moduan (honen aurkako erreakzio bezala ulertu behar baita Epikuroren ateraldia, itxuraz heriotza banalizatuz edo ezdeustuz). Heriotza, berez, bizitzaren proiektu edo zentzuaren ukoa besterik ez da, eta ezin zaio zentzurik eman, bizitzari zentzua ukatuz baino, edo, berpizkundearen ideiagaz edo?
|
|
Euskal Herri hori, bere mendi basoetan itxia (Arrutik hain positiboa ikusiko duen menditar izate horretan), oraindik zibilizatzeke dago. Baiespen hori frogatzen Castelarrentzat
|
ez
dago zergatik alferrik nekatu, bere entzuleentzat eta bera inguratzen duen kulturan axioma historiko baten egia eta ebidentzia du eta,, que las playas mediterráneas se abren a todos los adelantos, y las montañas vascas y navarras se alzan para todas las resistencias? 145. Euskal mendiak progresoaren ideia orori uko egiten dioten murru itsuak izan dira beti.
|
|
Azkeneko kapituluan itxaropenak oro galduak dira. Lourdes, katolizismoaren indarberritze sozial masiboaren espresioa, superstizioa eta idolatria baino ez da; eta Erromatik
|
ez
dago zer itxaron etorkizun berri baterako: –il n, y a là rien à faire, qu? à le laisser crouler, dans sa ruine lent et inévitable?.
|
|
Hori da kulturak natura garaitzeko bidea.
|
Ez
dago zergatik penatu: –Veo sin simpatía la causa de las razas vencidas?
|
|
Nola azaltzen diozu zeure emazteari gizonezko batekin oheratzen zarela? Ez,
|
ez
zegoen zer erranik.
|
|
–Iraindu egiten nauzu, Justino. Adeitsua izan nahi nuen, besterik ez, baina ikusita dago zurekin
|
ez
dagoela zer eginik. Halaxe zaude zauden bezala, bakar bakarrik!
|
|
Baina alferrik da. Esan dezakezu europar hiritarra zarela, eska dezakezu etor dadila enbaxadorea edo Atzerri Arazoetako ministroa, zeren kaiuko batean heltzen bazara,
|
ez
baitago zer eginik.
|
|
Isiltasun lazgarria. Berehala jakin zuen
|
ez
zegoela zer eginik. Hurbildu egin zen ohera baina Rosa jada ez zegoen gela hartan.
|
|
baina hara: zu ere ez zara besoak uztarturik egon, sagar osasuntsuak norbaitek zaindu baitzituen, eta zuk ezin hobeto zaindu dituzu, ikusi besterik
|
ez
dago zer neska mutil ederrak dituzun, Teofilo Maria eta Domingo Maria eta Maria Bibiana eta beste guztiak??.
|
|
izaterainoko handitasuna?, hartarako iraganarekin. Reginari txiki gertatzen zitzaiòn munduarekin? hautsi behar izan bazuen ere; semearen ezpainetatik hitz hura entzun zuenean, berriz. Euzkadi?, barrua irauli zitzaion, ikusi besterik
|
ez
zegoen zer aurpegi jarri zuen, erabateko aztoramendu batek hartu balu bezala; Reginak, izan ere, Espainia maite zuen, Espainia Handi bat, berak, hain zuzen ere, Madrilen ezagutu zuena, markes jaun andereen eta Espainiako beste handiki batzuen bidez: hainbeste maite zuen, non, hitza entzun ahala, halako lurrin on bat usaintzen baitzuen, ausaz, hitzari berari zeriona eta markesa andereak erabiltzen zuèn kolonia frantses zerutiarrari lotua egon zitekeena, aurrean ez markesa andererik ez haren koloniarik ez zuen arren, Euzkadi hitzari lurrin ito bat zerion bitartean, simaurrarena izan zitekeena (zer besterik eskain ziezaiokeen, bada, mundu txikiak mundu zabalari?), kontrastez 7; esan nahi baita auzi hari buruz Reginak izan zezakeèn iritzia haragian errotutako iritzi bat zela, aberetasunetik gizatasunetik baino hurbilago behar zuena, zer besterik da usaimena, bada, arnasaren erdiguneraino eta haragiaren muineraino sartzen den zentzumena baizik??, eta logikan oinarritutako edozein pentsamenduk baino indar handiago zuena, ondorioz; hala, bada, Gabinok muga haiek hautsi zituen, Reginaren usaimenak egituratutako orbetarren espazioarenak, eta garaia zen Gabino orbetarren espaziora itzularazteko; buruak zuhurtasunera bultza zezakeen Regina, baina hura ez zen buruak agindutako hoztasunean hartu beharreko erabakia, ausaz, aberetasunaren beroan baizik, haragiaren arnasan eta arnasaren haragian, erabakiak ere hala behar baitzuen, beroa eta koplarik gabekoa, zirt eta zart, Reginak buruan zuèn buruhauskarriaren piezak. Reginak bazuen egiteko bat eta bazuen susmagarria?
|
|
Hain ikaragarriak, gaiztoa bezain ez osasuntsua behar zuen Domingoren desioak, eskatzen ari ez zitzaion, bada, berari (izebari) anaia anormal bat, azken batean!?, non, istantean, beste ikaragarrikeria batekin erantzutekotan egon baitzen, eskua ere altxatu zion izebak, errieta egitera balihoakio bezala?, mutilak muga guztiak hautsi zituela-eta; nola erantzungo zion, baina, horrela bere iloba kuttunari? Beste ikuspuntu batetik, gainera, eskua jaitsi eta guztiz eztitu zuen izebak bere begitartea?, ikaragarriak bezain inozenteak ziren ilobak ahoskatutako hitzak, ikusi besterik
|
ez
zegoen zer aurpegi jarri zion Domingok, bere begirada xalo bezain tolesgabearekin errugabetasunaren irudia osatzen zuela. Nola esango zion, bada, izebak ezetz errugabetasunaren begirada ezin garbiagoari?
|
|
–Hilkutxa
|
ez
dago zertan ireki?
|
|
bekatua zela??. Sipilia? harrapatzen baduk, ikusiko duk??, mehatxatzen zuen?, emakumea bekatu iturri zelakoan (ikusi besterik
|
ez
zegoen zer egin zuen Ebak Adanekin, edo Sodoman eta Gomorran gertatua: –Sodoman Gomorran baino okerrago?
|
|
esan nahi baita Domingok hitz haiek entzuten zituela eta entzundakoaren arabera irudikatzen zituela emakumearen lurrak: ...l bizarduna– atzemateko eta gozatzeko gai izango ote zen; eta ez marineletako batek –zeruan hegazti ilun bat ikusten zuen bakoitzean, ubarroi bat, esate baterako, aitaren egiteko ohitura zuenak– esaten ziolako" hura" bekatua zela –" ‘Sipilia’ harrapatzen baduk, ikusiko duk...", mehatxatzen zuen–, emakumea bekatu iturri zelakoan (ikusi besterik
|
ez
zegoen zer egin zuen Ebak Adanekin, edo Sodoman eta Gomorran gertatua: " Sodoman Gomorran baino okerrago" esaten zion, gertatutakoaren lekuko zuzena izan balitz bezala), Domingok atzean utziak baitzituen bizitzaren ikuspuntu ilun haiek... marinel bizardunak ere ez baitzion besterik esaten, serio:
|
|
–Hilkutxa
|
ez
dago zertan ireki...
|
|
Gainera, lehentxeago esan didazunez, Ernestinak ezin hobeto zaindu zuen haurra... baina hara: zu ere ez zara besoak uztarturik egon, sagar osasuntsuak norbaitek zaindu baitzituen, eta zuk ezin hobeto zaindu dituzu, ikusi besterik
|
ez
dago zer neska mutil ederrak dituzun, Teofilo Maria eta Domingo Maria eta Maria Bibiana eta beste guztiak...".
|
|
Hain ikaragarriak –gaiztoa bezain ez osasuntsua behar zuen Domingoren desioak, eskatzen ari ez zitzaion, bada, berari (izebari) anaia anormal bat, azken batean! –, non, istantean, beste ikaragarrikeria batekin erantzutekotan egon baitzen –eskua ere altxatu zion izebak, errieta egitera balihoakio bezala–, mutilak muga guztiak hautsi zituela-eta; nola erantzungo zion, baina, horrela bere iloba kuttunari? Beste ikuspuntu batetik, gainera –eskua jaitsi eta guztiz eztitu zuen izebak bere begitartea–, ikaragarriak bezain inozenteak ziren ilobak ahoskatutako hitzak, ikusi besterik
|
ez
zegoen zer aurpegi jarri zion Domingok, bere begirada xalo bezain tolesgabearekin errugabetasunaren irudia osatzen zuela... Nola esango zion, bada, izebak ezetz errugabetasunaren begirada ezin garbiagoari?
|
|
Reginak, izan ere, bere jarrera adoretsutik jaso zituen gehien estimatzen zituèn dohainak: aberastasuna eta handitasuna –hiriburuan" norbait" izaterainoko handitasuna–, hartarako iraganarekin –Reginari txiki gertatzen zitzaiòn munduarekin– hautsi behar izan bazuen ere; semearen ezpainetatik hitz hura entzun zuenean, berriz –Euzkadi–, barrua irauli zitzaion, ikusi besterik
|
ez
zegoen zer aurpegi jarri zuen, erabateko aztoramendu batek hartu balu bezala; Reginak, izan ere, Espainia maite zuen, Espainia Handi bat, berak, hain zuzen ere, Madrilen ezagutu zuena, markes jaun andereen eta Espainiako beste handiki batzuen bidez: hainbeste maite zuen, non, hitza entzun ahala, halako lurrin on bat usaintzen baitzuen, ausaz, hitzari berari zeriona eta markesa andereak erabiltzen zuèn kolonia frantses zerutiarrari lotua egon zitekeena, aurrean ez markesa andererik ez haren koloniarik ez zuen arren, Euzkadi hitzari lurrin ito bat zerion bitartean, simaurrarena izan zitekeena (zer besterik eskain ziezaiokeen, bada, mundu txikiak mundu zabalari?), kontrastez7; esan nahi baita auzi hari buruz Reginak izan zezakeèn iritzia haragian errotutako iritzi bat zela, aberetasunetik gizatasunetik baino hurbilago behar zuena –zer besterik da usaimena, bada, arnasaren erdiguneraino eta haragiaren muineraino sartzen den zentzumena baizik? –, eta logikan oinarritutako edozein pentsamenduk baino indar handiago zuena, ondorioz; hala, bada, Gabinok muga haiek hautsi zituen, Reginaren usaimenak egituratutako orbetarren espazioarenak, eta garaia zen Gabino orbetarren espaziora itzularazteko; buruak zuhurtasunera bultza zezakeen Regina, baina hura ez zen buruak agindutako hoztasunean hartu beharreko erabakia, ausaz, aberetasunaren beroan baizik, haragiaren arnasan eta arnasaren haragian, erabakiak ere hala behar baitzuen, beroa eta koplarik gabekoa, zirt eta zart, Reginak buruan zuèn buruhauskarriaren piezak –Reginak bazuen egiteko bat eta bazuen susmagarria– berriro ahoka zitezen; horregatik, beharbada, kontua ezin serioagoa zelako, Regina zelatan egon zen egun haietan, Felipe noiz etorriko
|
2010
|
|
Ez dakit nork esan zuen proletarioak burgeskumeak baino burgesagoak direla potentzialki, eta arrazoi osoa duelakoan nago, ikusi besterik
|
ez
dago zer lortu duten Teok eta Nataliok fabrikan. Gizakiak, izan ere, bizi sena edo kontserbazio instintua du instinturik indartsuena, eta horrek kontserbadore egiten du ezinbestean?
|
|
Eta orduan, fartsa hura, umekeriatik asko zuena, gehiago jasan ezinik, eztanda egin zidan barruak: ?
|
Ez
dago zer kontaturik, aita!?. Guztiak gelditu zitzaizkidan begira, harri eta zur.
|
|
Jesus Egigurenek uste du uda partean ETAren barruan zerbait gertatu zela, barneko indar erlazioak aldatu zirela edota iritziz aldatu zutela, eta hortik aurrera
|
ez
zegoela zer eginik. Era batera jokatu edo bestera jokatu, prozesuak ez zuela etorkizunik:
|
|
Eta are itxaropen gutxiagoz ari zen, ordurako, Egiguren: . Nik jarraitu nuen Arnaldorekin hitz egiten eta biltzen, baina jakinik
|
ez
zegoela zer eginik?.
|
|
–Uste dut elkarri paperak eta pasatzen ibili ginela, baina uste dut Arnaldok erdi engainatu egiten gintuela eta guk beraiek erdi engainatu egiten genituela. Gakoa testua hobetzea izan balitz, uste dut iritsiko ginatekeela adostasunera, baina ordurako
|
ez
zegoen zer eginik, ez zegoen aurrera egiteko modurik?.
|
|
Cerdánek gisa honetara itzuli zuen pilota: . Arazo epigrafiko klasiko baten aurrean zaudete [filologoak], eta
|
ez
dago zer esanik patinaren analisiaren kontra?.
|
|
Ez dakit nork esan zuen proletarioak burgeskumeak baino burgesagoak direla potentzialki, eta arrazoi osoa duelakoan nago, ikusi besterik
|
ez
dago zer lortu duten Teok eta Nataliok fabrikan... Gizakiak, izan ere, bizi sena edo kontserbazio instintua du instinturik indartsuena, eta horrek kontserbadore egiten du ezinbestean... zer kontserbaturik duenean, jakina:
|
2011
|
|
Eta idazleak, duela gutxi utzi baitio lantzen ari den ipuin bildumaren gaineko lanari, bere pertsonaia eta gaiekin egunean zehar izan dituen elkarrizketen ondorioz bururatu zaizkionak ordenagailura ekarrita?, eta ohea ere berotuko dionaren zain egon gabe lokartu den arren, besoak zabalik hartuko du bere aldamenean Yamileidi edo Lydia, hanka hutsik gelara sartzen sumatu orduko, Tanjekiko plazer bakartiek ez diote-eta ematen behar duen guztia. Eta bizi gabe ez dago idazterik,
|
ez
dago zertaz idatzi: zer kontatuko lukete, bada, bestela, munduko kontalariek?
|
|
Mahaikoak biltzen hasi da Xabier, baina bistan da ontzi horiek garbitzeke geratuko direla gaur: ikusi besterik
|
ez
dago zer nolako ganoraz ekin dion lanari. Eliane zutitzera zihoala jabetu orduko, berriz, harraskakoak utzi eta bazihoan atzetik; aurreratu egin zaizkio, ordea, adeitasun handiz:
|
|
–
|
Ez
zagon zertan, hire senitartekoren bat arduratzen bada haurraz, lehengusina edo izebaren bat, hi hemen hagoen bitartean?
|
|
–Ez,
|
ez
zagok zer ospatu. Alde egin behar diat hemendik albait arinen.
|
|
Jaspersena ez da kulpa kolektiboaren meditazio bakarra, baina txarrena ez da, eta, garaiak eta situazioak arras ezberdinak izanik ere,
|
ez
dago zer eragotzi gure kasuan hainbat autorek orientazioa harengan bilatzen badu. Bakarrik, hori egin nahi bada, haren testua zehatz irakurri eta errespetatu egin behar da, ez hura autoritate bezala tranpa egiteko erabili.
|
|
Horrela, diskurtso bat bakarra
|
ez
baitago zergatik egon, esferak, mailak, moduak, bereizi lirateke, eta bakoitzaren balioa bere eremura mugatu. Elizaren edo elkarte pazifista baten motibazioek eta helburuek ez daukate zergatik izan alderdi guztienak eta gizarte osoarenak, eta hala ere guztiek eskertu ditzakete.
|
|
deitzen diren arren mendebaleko tradizioarengatik, errigoroski ez dira barkamenduak, baizik komenigarritasunak, interesen arabera izartuak). Gure kultura kristaua da,
|
ez
dago zergatik ukatu, baina barkazioa eskatu eta ematearen kontua kontuz ibiltzekoa izan genuke gizarte politikoan.
|
|
Bortxa ororen gaitzespena (etorri, esaten da) adierazpen ohikoa baina bitxia da gure kulturan. Hautu pertsonal bezala,
|
ez
dago zer objektaturik; doktrina ezbaigabekotzat erabiltzea, alderdikoiki aprobetxatu gura izatea, itxuragabea da.
|
|
Nafarroa Euskal Herriaren zati dela pentsatzen dut, eta beraz baita Lizarraldea ere; beste gauza bat da bilakaera historikoak berak eragindakoa: zonalde horretan euskara galtzea eta beste hizkera mota bat garatzea, beste edozein bezain gurea, eta
|
ez
dago zertan hori ukatu. Ez da inposatu behar, herritar horiek egin beharreko bidea delako, eta hain justu gaur egun zonalde horretan garai hartan baino askoz jende gehiagok hitz egiten du euskaraz, borondate propioz, nahi dutelako eta galdu den beren historiako zati delako, berreskuratu nahi dutena?.
|
|
–
|
Ez
dago zer barkaturik, esan zuen, bizkor?. Nola egongo da ba?
|
|
–
|
Ez
dago zer kontaturik, esan zuen, zalantzan?. Lehen mailako bidaiari bat zen.
|
|
Estimu gutxi diote bakardadeari dirudienez. . Ez zaizkizu sagardotegiak gustatzen??, egia da ezetz, baina egia da baita ere
|
ez
dagoela zertan esan benetan pentsatzen dena. –Ba esatea zenuen?.
|
|
Suedian tesi bat suedieraz idazten baldin bada, derrigorrezkoa da ingelesezko laburpena egitea. Alabaina, tesia ingelesez izkiriatzen baldin bada,
|
ez
dago zertan suedieraz laburpena eginik. Gauza bera gertatzen da bankuen munduan, ordenagailuen eta informatikaren eremuetan, arazoak dauzka suedierak?
|
|
Ez zen guztiz itsusia, baina bekain elkartu eta belarri irten haiekin lanak zituzkeen Hollywooden karrera egiteko. Hala ere,
|
ez
zegoen zertan desatsegina izan.
|
|
Lucíaren atzetik sartu zen Mikel estalpera. Jakin minez begiratu zuen biltegiaren barnea, baina berehala ohartu zen bertan
|
ez
zegoela zer ikusirik. Biltegia leihorik gabeko esparru bat besterik ez zen.
|
|
Mikelek zerbait erran nahi zion, samina arinduko zion zerbait, bana akituegi zegoen. Eta, seguruenik,
|
ez
zegoen zer erranik. Ezer erran gabe, Lucía komunera joan zen.
|
|
–
|
Ez
dago zertaz hitz egin.
|
2012
|
|
Ahoa zabaldu zuen, baina ez zuen ezer erran.
|
Ez
zegoen zer erranik. Erretratua bere lekuan jarri eta aterantz egin zuen.
|
|
–
|
Ez
dago zer kontaturik.
|
|
Liburu mota horrek, izan ere, beti izan du distira berezia; antzinako garai ilunetatik erantsita dakarren xarma, agidanean. Piztiarioek,
|
ez
dago zer esanik, animalien izaeraz eta haien ohiturez jarduten dute, oinarrian, horixe esan nahi baitu, azken batean, Bestiarium vocabulum horrek: animalien liburua, edota animaliei deitzekoa, piztiak izendatzeko manera, zehatzagoak izan nahi badugu.
|
|
–
|
Ez
zegoen zertan. Gainera, Gloria sukaldari aparta da eta postre bikainak egiten ditu.
|
|
deitzen diren arren mendebaleko tradizioarengatik, errigoroski ez dira barkamenduak, baizik komenigarritasunak, interesen arabera izartuak). Gure kultura kristaua da,
|
ez
dago zergatik ukatu, baina barkazioa eskatu eta ematearen kontua kontuz ibiltzekoa izan genuke gizarte politikoan.
|
|
Jaspersena ez da kulpa kolektiboaren meditazio bakarra, baina txarrena ez da, eta, garaiak eta situazioak arras ezberdinak izanik ere,
|
ez
dago zer eragotzi gure kasuan hainbat autorek orientazioa harengan bilatzen badu. Bakarrik, hori egin nahi bada, haren testua zehatz irakurri eta errespetatu egin behar da, ez hura autoritate bezala tranpa egiteko erabili.
|
|
Bortxa ororen gaitzespena (etorri, esaten da) adierazpen ohikoa baina bitxia da gure kulturan. Hautu pertsonal bezala,
|
ez
dago zer objektaturik; doktrina ezbaigabekotzat erabiltzea, alderdikoiki aprobetxatu gura izatea, itxuragabea da.
|
|
Horrela, diskurtso bat bakarra
|
ez
baitago zergatik egon, esferak, mailak, moduak bereizi lirateke, eta bakoitzaren balioa bere eremura mugatu. Elizaren edo elkarte pazifista baten motibazioek eta helburuek ez daukate zergatik izan alderdi guztienak eta gizarte osoarenak, eta hala ere guztiek eskertu ditzakete.
|
|
–
|
Ez
dago zer barkaturik, gizona, zuzen jokatu duzu.
|
|
Lanlekuko arginabarretan, hauts gorraila hegaldatzen zen bere lanabesetik, zaldi baten asapalan ferrapetik pindarrezko gandor bat bezala: bi gurpilak biraka ari ziren, burrundaka; Binet irribarrez ari zen, kokotsa apaldurik, sudur hegalak zabalik, eta nonbait galdua zirudien dohatsutasun bete bete horietako batean, zalantzarik gabe lanbide eskasek bakarrik eragiten duten horretan, zailtasun errazez laketzen baitute adimena eta asetzen baitute eginkizun batean, zeinaren haraindian
|
ez
baitago zertan amesturik.
|
|
–Ea ba, nire ume hori, izan adorea!
|
Ez
dago zer eginik.
|
|
–Agian
|
ez
zegoen zertan etsiturik, pentsatu zuen.
|
|
Bournisienek moztu egin zuen, tonu zakarrez ihardetsiz, horregatik
|
ez
zegoela zertan gutxiago otoitz eginik.
|
|
–Tira,
|
ez
dago zer eginik! Hurrengo batean izango da!
|
2013
|
|
Ene, neu ere banaiz kuxkuxera, gero!; hark baleki kamerarena... Bueno, baina ez dut egiten berari zelata egitearren, laguntzearren baizik, nork daki... bere lagun horietako bat datorrenean, edo gu
|
ez
gaudela zer edo zer pasatzen bada... auskalo! Hara, osaba zertan ari da?
|
|
–
|
Ez
dago zer eskerturik. Neure lana da, akatsak eta guzti.
|
|
Baina, jarraitu zuen, bere buruaz ostera jabetuz?, xehetasunik ez dakigunez, ez da bidezkoa Darcy kondenatzea.
|
Ez
dago zertan suposatu kasuan maitasun handirik zegoenik.
|
|
–Ez zaitez alferrik asaldatu, erantsi zuen osabak?, komeni da prest egotea txarrena gertatuko balitz, baina
|
ez
dago zertan pentsatu gauza ziurra denik. Astebete ere ez da Brightonetik joan zirela.
|
|
–Seguru asko
|
ez
dago zertan nabarmendu Wickham jauna hain modu lazgarrian. Zuk zer deritzozu?
|
2014
|
|
...eroso sentiarazten nauen moduan, norbait konkistatzen kontzienteki saiatzen ari naizenean ez bezala, esan dezakedan orok Z ren nirekiko mira loditu besterik egingo ez duela jakitun, indar gordin bat nabaritzen dut punpaka punpunpun mardultasuna areago azpimarratzeko putatiartzat hartzen diren sare medietan estu estu bildu ditudan izterretan, Z ri belauna igurzten diodanean jeansen kontra, badakit
|
ez
dagoela zertan ezer ezkutatu, badakit astiro hurbilduko eta zangalatrau paratuko natzaionean magalean kremailera ordezkatzen duen koskoaren gain gainean, gure ahoak lotuta, listuka, hozkaka, hatzak uzkirantz menturatuko direnean, eskuek ipur-masailak taxutuko dituztenean, pausa bat egiteko derrigorrezko unera iristean, gozamenezko hasperen bat askatuko duela nire bibotea jan izanaren poderioz bel...
|
|
Saiatu naiz baioneta zorrotik ateratzen, baina ezin izan dut uhala askatu, Markelek ez dit utzi bere kolpe gero eta bortitzagoekin.
|
Ez
dago zer eginik: ni baino indartsuagoa da.
|
|
Lincoln Petersi deitu zion bankura, han lan egiten baitzuen, eta galdetu zion ea Honoria berekin eraman zezakeen Pragara. Lincolnek ere uste zuen
|
ez
zegoela zertan atzeratu kontua. Bazen beste gauza bat:
|
|
376 Laudamenaren kontra
|
ez
dago zer eginik, bizi osoan zain egon besterik.
|