2000
|
|
Alde horretatik interesgarria iruditzen zaigu, hizkuntza egokia, ren ideiaren inguruan zerbait esatea, modernotze prozesuari aurre egiteko gai den aldetik. Zentzu horretan, hizkuntzaren erabilpen ideologiko hutsak arreta berezia merezi duelakoan gaude, Estaturik gabeko nazionalismo batzuek egiten duten erabilpenak bereziki, adibideak izateko,
|
ez
dago urrunera joan beharrik?. Neurri handi batean, hizkuntza egokia, ren arrazonamendua ontzat harturik, beren hizkuntza erabili izan dute nazio identitate, nortasun edota parte izatearen elementu gisa, baina kultur hizkuntza sortzeari uko eginez.
|
2007
|
|
ideiak ez dira besterik sentsazioak berak antzaldatuak baino («sensations transformées»). Jada
|
ez
dago urrun Kant-en kontzeptua, hori sentsazioen elaborazio kategorialaren sintesia, mundu sentigarriaren presentzia ezinbestekoarekin. Hizkuntzan dagoen mundu ikuskeraren Humboldt-en gardia ez dago jada batere urrun, bereziki.
|
2012
|
|
kultura jaso edo elitezko etamasa kulturaren arteko ezinikusian murgiltzen den proposamen disidente etaapurtzailea da, abangoardista baina ez elitearentzat pentsatua, jende xehearennahiak eta asmoak islatu nahi dituena, baina deserosoa gehiengoaren gustua betebesterik nahi ez duenarentzat. Josu Amezagak (1995) aspaldian egin zuen HerriKulturaren definiziotik
|
ez
dago urrun azken aportazio hori, Amezagak «kulturapopularrak» kontzeptua, Burke eta E. P. Thompson en harira, historikoki klasepopularrek garatutako kulturentzako gorde duelako. Burke ren erreferentziazkolanak «popular culture» erabiltzen du Europan XX. mendetik hona herri mailan, garatzen den kulturarako, aristokraten kulturarekin kontrajarria, eta Hess-ek (berrikieuskal kulturan dauden zenbait fenomeno kulturalen ikerketan) «kultura plebeioak»erabiltzen du, zuzen Thompson engandik hartuta (2012).
|
|
kultura jaso edo elitezko etamasa kulturaren arteko ezinikusian murgiltzen den proposamen disidente etaapurtzailea da, abangoardista baina ez elitearentzat pentsatua, jende xehearennahiak eta asmoak islatu nahi dituena, baina deserosoa gehiengoaren gustua betebesterik nahi ez duenarentzat. Josu Amezagak (1995) aspaldian egin zuen HerriKulturaren definiziotik
|
ez
dago urrun azken aportazio hori, Amezagak «kulturapopularrak» kontzeptua, Burke eta E. P. Thompson en harira, historikoki klasepopularrek garatutako kulturentzako gorde duelako. Burke ren erreferentziazkolanak «popular culture» erabiltzen du Europan XX. mendetik hona herri mailan, garatzen den kulturarako, aristokraten kulturarekin kontrajarria, eta Hess-ek (berrikieuskal kulturan dauden zenbait fenomeno kulturalen ikerketan) «kultura plebeioak»erabiltzen du, zuzen Thompson engandik hartuta (2012).
|