Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎Autore honenustetan porrotera daramate ezinbestean ikuspuntu honetatik abiatutako hurbilpenek: ez baitago teoria didaktikorik praktikatik kanpo.
2003
‎Haiek ‘gertakariak ezagutu’ baino ez zuten nahi. Ez zituzten nahi ‘oro har onartuak’ ez zeuden teoriak eta hipotesiak, problematikoak zirenak; deseroso sentiarazten zituzten. Buruhausterik gabe aplika zitzaketen gauzak, gertakariak, nahi zituzten ezagutu ikasle haiek, berezko usteetan sakon ikertu gabe.
2007
Ez dago teoria garbirik, lege ezaugarririk. Arazoa Kutxak gaur ari diren bezala merkatutik ateratzea da, goi finantzariek kudeatu duten egoerara bihurtu arte, merkatu guruen diktadurapera azpiratu arte.
‎Baina gure egitasmoa, hasieran esan bezala, ez zen aztergai horien ikerketa agortzea —hori nahi izanda ere ezinezkoa gertatuko litzateke—, baizik eta gure hezkuntza aztertzeko beharrezkoa den marko antropologiko linguistikoari buruzko hausnarketa bat eskaintzea. Horregatik eman nahi izan diogu guztiari tonu erreflexiboa —esan ohi da ez dagoela teoria on bat bezain gauza praktikorik—, eta, zuzen edo oker, bestela ere ikertu beharrekoak diren hizkuntzaren zientzien ekarpenak alde batera utzi ditugu hemen. Sinetsita gaude, beti ere, egun arazo nagusia —bai orokorrean bai gurean— ez dela hainbeste informazio falta baizik eta informazio pila iragazteko irizpide falta; horregatik, garrantzitsua iruditu zaigu hitzez eta egitez gure pentsatzeko gaitasunari tarte bat egitea.
2010
‎Feynmanek bere teoria fisika kuantikoaren sortzaileei azaldu zienean, haiek esan zuten ez zegoela teoria hura onartzerik. Ondorio arraroegiak zituen, giza ulermenetik harago daudenak.
‎Teoria optiko batek jarri zuen, beraz, pintura hankaz gora. / Inpresionismotik kubismorako jauzia esplikatzeko, ordea, ez dago teoria optikorik, aurrekoa ezeztatzen duenik, baina teoria psikologiko bat edo beste bai, guztia esplika diezagukeena, Sigmund Freudek psikonalisiaren teoriak aurkitu eta garatu zituenetik bestelakoa baita mundua.
‎Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den). Jakitun naiz ezen marxismoak garrantzi handia eduki duela sortu zenetik, hainbeste ezen teologia ere kutsatu duen, baina ni ez nago teoria politiko bat teologian sartzearen alde, eta ez nago askapen teologiaren alde, izan daiteke bat betiko teologia monoteistaren aldekoa, gu kristatuasunetik, eta gero politikan ezkerrekoa, sozialismoaren aldekoa, teologia ikutu gabe. Eta nik, politika egiterakoan, lokalizatzen dut usuraren hastea, klase formazioen hastea, joera akumulativoaren hastea, privazio ekonomikoa larria den zonaldeetan; batez ere historian ikasten dugu basamortuen inguruetan direla halako kulturak garatu.
‎Teoria optiko batek jarri zuen, beraz, pintura hankaz gora. / Inpresionismotik kubismorako jauzia esplikatzeko, ordea, ez dago teoria optikorik, aurrekoa ezeztatzen duenik... baina teoria psikologiko bat edo beste bai, guztia esplika diezagukeena, Sigmund Freudek psikonalisiaren teoriak aurkitu eta garatu zituenetik bestelakoa baita mundua. Geroztik, izan ere, pentsatzen duen burua, burua ez ezik, buruhauskarri bat ere bada, eta are gehiago:
‎Baina horren izaera epistemologikoa, Bronckartek azpimarratu bezala, eztabaidagarria da: " Egun badira marko teoriko ezberdinetan lan egiten duten psikolinguista batzuk, bai, baina zentzu hertsian ez dago teoria psikolinguistikorik" 250 Hizkuntzaren ikuskera komunikatibo sozialaren gorakadak, finean, diziplinartekoak bihurtzen ditu psiko linguistika eta hizkuntza psikologia, eta —makrolinguistika baten barruan—harremanetan jartzen ditu sozio-linguistika eta hizkuntza antropologia bezalako diziplinekin251.
‎Greziarrak ez dira arrazista militanteak. Grezian ez dago teoriarik etorkinen aurka egiteko. Eskuin muturreko alderdi bat badago, baina apenas duen indarrik.
2011
‎Boterea eskuratzeko egin beharreko bidean akuilu izan zen. Eta bakoitzaren jarduteko erak desberdinak diren arren, sotiltasunak sotiltasun, eztabaidaren gakoa ez dago teorietan.
‎(...) Bere hitzak labur bilduz: ez dago teoria on bat baino gauza praktikoagorik, lehenengoz Kaplanek esana izan behar duen moduan; mintzajardunaren giza arteko moldaera kontuen ezagutza bere onera ekartzen lagun dezake kontzeptu sendo eta argi batek, egungo konfusio giroa gaindituz. Itxuraz zeharo diferenteak diren eta nondik heldu ez dagoen fenomenoak eskuragarri eta erabilgarri bihur ditzake".
‎Izan ere, teoria ere oso garrantzitsua da. Norbaitek esaten zuen" ez dagoela teoria on bat baino gauza praktikoagorik".
‎Euskal esparruan, teoria horren arabera lan egin dute Mari Jose Olaziregik eta Manu Lopez Gasenik, kasurako, euskal literaturaren alorrean. Ikerlan horietan guztietan, diskurtsoa ez dago teoria humanistei loturik soilik. Zoharren teoriari jarraikiz, ikerketa eredu flexible bat sortzen da, kulturaren eta literaturaren izaera heterogeneoa kontuan hartzen duena, bai eta literaturaren dimentsio diakronikoa ere.
‎Betikoa agerian, berriro ere: ez dago konponbide perfekturik, ez dago teoria oro azaltzailerik, lilura faltsuak hori baino ez dira, lilura faltsu, eta ideal erromantikoak, horixe bera, ideal erromantiko. Berriro ere horiei guztiei astindu txikiak emateko premia nabarmen.
2012
‎Erabilgarritasuna: zenbaitek diote ez dagoela teoria egoki bat bezain gauza praktikorik. Onargarritasuna:
2019
‎Bigarren arrazoia, are garrantzitsuagoa: ez dago teoria trans historiko orokor baten objektu izan litekeen" estatu eredugarri" rik.3 Gehienez ere, klase teoriako printzipio orokor batzuk leudeke, klase bidezko menperakuntza jasaten duten jendarte orotan baliagarriak; eta hori, haien ekoizpen modu nagusia edo ekoizpen moduen eta lan sozial zein pribatuaren arteko artikulatze orokorragoa edozein izanik ere.... Honi dagokionez, Marxek askotan aipatzen zuen estatua agintari klasearen interesak bultzatzen dituen menperakuntza politikoko sistema bat dela.
2020
‎Bere elikagaiei dagokienez, behiaren laktosa eta proteina kantitate bera du, gutxi gorabehera, baina kaltzio eta koipe gehiago ditu, tamaina txikiagoko tantetan antolatuta. Horrek digestio erraztasuna hobetu lezake, baina ez dago teoria horren aldeko ebidentzia zientifikorik. Azido foliko eta bitamina gutxiago dute.
2021
‎Zergatik garatzen da covid iraunkorra? Oraingoz ez dago teoria erabakigarririk, eta zenbait aukera aztertzen dira, kausa posible gisa: Kontrolatu gabeko erantzun immunea eta birusari gehiegizko erantzuna ematea.
2022
‎Hau da, estatu aparatuak hartu ziren, baina ez zen finitu gizarte ereduaren eraldaketa osoa. Ez zegoen teoria garbi bat sozialismoa prozesu gisa ulertzeko. Estatua hartzen da eta gero malabarak egiten dira hau mantentzeko.
2023
‎Nahiz eta optikek urteetan sustatu dituzten argi urdineko iragazkia edo blokeatzailea duten lenteen bertuteak, begietako nekea saihesteko eta osasuna babesteko, ez dago teoria hori babesten duen ebidentzia zientifikorik
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia