2006
|
|
Funtsean, soziolinguistika 13 eskoletan banatzen da, Rouen go eskolako linguistika sozialetik eta dialektologiatik, Bourdieu k inspiratu duen erreferentzien teoriara, eskola okzitandarretik igaroz.
|
Ez
dago soziolinguistikaren batasunik zeren oso ezberdinak diren lan taldeak, beraien erreferentzia teoriko, objetu eta problematikekin, aurkatzen dira jakingaiaren definizioaren inguruan. Soziolinguistika garaikidea, hizkuntza komunitatera, hizkuntzen arteko harremanetara ala nortasun bera duten giza taldeetara interesatzen da.
|
|
Frantzian, soziolinguistika 13 eskoletan banatzen da, Rouen go eskolako linguistika sozialetik eta dialektologiatik, Bourdieu k inspiratu duen erreferentzien teoriara, eskola okzitandarretik igaroz. Ondorioz,
|
ez
dago soziolinguistikaren batasunik. Oso ezberdinak diren lan taldeak, beraien erreferentzia teoriko, objetu eta problematikekin, aurkatzen dira jakingaiaren definizioaren inguruan.
|
2007
|
|
" 1960 urte inguruan azaltzen da euskal arazoetarako belaun berri bat. Urte hori ezkeroztik, behar bada, pixka bat lehentxoagotik euskal adimena eta euskal sentipena berritu egiten da, bere baitan zartada bat sentitzen du eta ordu ezkeroztik gertaera hau belaun berri baten esnatzea, kontuan hartu gabe
|
ez
dago soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 39 aztertzerik ez euskal kultura, ez euskal politika, ezta ere euskaldunen artean dabiltzan ideologiak. Hau da azken urteotako gertakarik bortitzena.
|
2011
|
|
(kremnitz, 1987: 201). horrekin
|
ez
dago soziolinguistika katalana konforme: perspektiba edo azterbide zinetiko dinamikoan analizatuz kontuak, hiztunelkarte biren arteko disputa edo tirabira historiko zabal baten etapa bat, estadio edo fase egonkor itxurako bat da diglosia.
|
|
Batetik bilakaera jakina, orain ere axola handikoa, izan duelako eta horrek ere zer pentsatua eman behar ligukeelako. Bestetik,
|
ez
dagoelako soziolinguistika esparrurik munduan, segurueHiztun elkarte baten" egoera normala", are egoera normal" bakarra", elebakartasuna dela ulertzen (inplizituki asumitzen eta gure balorazioeskemetan aplikatzen) dugun neurrian geu ari gara, ezinbestean, diglosiaren kaltegarrizko irudia indartzen eta lau haizetara zabaltzen.
|
2013
|
|
Frantzian, soziolinguistika 13 eskoletan banatzen da, Rouen go eskolako linguistika sozialetik eta dialektologiatik, Bourdieu k inspiratu duen erreferentzien teoriara, eskola okzitandarretik igaroz. Ondorioz,
|
ez
dago soziolinguistikaren batasunik. (Urteaga, 2007:
|
2016
|
|
Laburbilduz, esan dezakegu: ...oak dira; ez unibertsitateak diseinatutako estrategia eta plangintzaren emaitza; c) soziolinguistikaren irakaskuntza urria baino urriagoa da euskal uniberIñaki Martinez de Luna – Akademia eta Hizkuntza Politika tsitate sisteman eta lekutan dago gizartean jakin mina asetzeko dauden eskaera eta premietatik; d) oro har, esan daiteke unibertsitatean, lekuan lekuko salbuespen puntualak izan ezik,
|
ez
dagoela soziolinguistikaren inguruko politikarik eta plan instituzionalik; ez irakaskuntzarako, ezta lanketa zientifikorako ere; azken buruan, unibertsitateak, oro har, ez dio behar bezala heldu soziolinguistikaren inguruko gizarte erantzukizunari; e) gizartearen bulkadaz egindako ekimen zein ikerketek eta unibertsitate sistemaren baitan burutzen direnek, guztiz elkarri bizkarra emanez bizi ez ba...
|
2019
|
|
|
Ez
dago soziolinguistikaz asko jakin beharrik igartzeko horrelako prozesuak ez direla errazak. Hiltzat jotzen den hizkuntza bat biziberritzen hasten diren pertsonek badakite, aurrerapausoak lortu arren, berriz desagertzeko arriskua barneratuta biziko direla hurrengo belaunaldietan, baina manxera berpiztu dutenek lor daitekeela frogatu dute, desagertzeko arrisku bizian dauden hizkuntza komunitate askorentzat itsasargi eta itxaropen iturri guztiz garrantzitsu bilakatu direlarik.
|
2023
|
|
Eurek edo euren ingurukoek sentitzen dutena akaso estres linguistikoa dela jakin behar dute gazte euskaldunek, eta baita euskararen errealitatea ez, errealitateak daudela ere. Kontua ez da, soilik,
|
ez
dagoela soziolinguistikan espezializatzeko behar besteko eskaintzarik unibertsitatean edo lanbide heziketan. Euskaldun gisa, gutxienez bi hizkuntza (eta beste dozenaka) elkarbizitzan dituen gizarteko herritar orok izan lituzke bere hizkuntzen kudeaketa errazteko gutxieneko ezagutza eta tresnak eskura.
|