Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2012
‎Genitalitatea ez da tabu jadanik, baina bai sexuarekin dugun harremana, bizitzan dituen inplikazioak, eraikitzen ditugun irudikapenak. Gure idazleen bidaia liburuetan ez dago sexurik, memoria liburuetan ez dago sexurik, gure pertsonaia ezagunetako inork ez du aipatzen sexua bere zaletasunen artean. Bada murru bat sexuaz bereizten gaituena, gizartean dugun errespetua galtzeko modu bat bailitzan,, inpresentablea?,, indekorosoa?, narratsa eta zikina (hori bai, zikinkeria gozo bat) balitz bezala.
‎Genitalitatea ez da tabu jadanik, baina bai sexuarekin dugun harremana, bizitzan dituen inplikazioak, eraikitzen ditugun irudikapenak. Gure idazleen bidaia liburuetan ez dago sexurik, memoria liburuetan ez dago sexurik, gure pertsonaia ezagunetako inork ez du aipatzen sexua bere zaletasunen artean. Bada murru bat sexuaz bereizten gaituena, gizartean dugun errespetua galtzeko modu bat bailitzan,, inpresentablea?,, indekorosoa?, narratsa eta zikina (hori bai, zikinkeria gozo bat) balitz bezala.
2016
‎Lintxamendu gehienetan ez zegoen sexu eraso batekin lotutako salaketarik ere; baina, horratik, bortxaketaren argudio arrazista azkar zabaldu zen, eta izugarri eraginkorra suertatu, aurrez beltzen aurkako aldra erasoak zuritzeko saiatutako beste bi aitzakiak baino puskaz eraginkorragoa. Gizonen nagusigoak goitik behera blaitzen zuen gizarte hori, eta, ondorioz, gizon bati gehiegikeria oro barkatzen zitzaion, baldin eta bere andrea defendatzeko zereginak bultzatuta egiten bazuen.
2017
‎Aholku eske idazten digute, konfesatzeko bestela. Ez dago sexu abusu kasurik heltzen ez zaidan asterik. Astero, astero, astero?.
2018
‎jan edanak ez dira beti egoten eskuragarri, baina sexu gosea berdintzea, berriz, mundu guztiak du esku eskura. Sexumina arintzeko, beraz, ez dago sexu harremanak izateko inolako behar naturalik. Jakina, zenbait inhibizio kultural egoten dira halako bideen kontra, baina jana zer den eta zer ez den, horren ulerbidea ere aldatu egiten da kultura batetik bestera.
‎generoa baldin bada «norbera egiten den zerbait», baina inoiz ere ez «norbera izatera heltzen den zerbait»?, orduan generoa egite bat edo zeozertan jardute bat da, eta, beraz, ez litzateke pentsatu behar generoa izen bat edo gauza substantziadun bat denik edo markatzaile kultural egonkor bat, ezpada etengabe errepikatzen den nolabaiteko ekintza bat. Generoa ez badago sexuari loturik, sexua generoaren kausa ez delako eta generoa sexuaren agerbidea ez delako, orduan generoa ekintza mota bat da, sexuaren itxurazko bitasunaren mugak gaindi ditzakeena. Areago, generoa ekintza kultural/ gorputzezko mota bat izango litzateke, hizkera berri bat eskatzen duena.
‎ez dago arrazoirik giza gorputzak ar eta emeen artean banatzeko, ezpada banaketa hori ondo datorrela heterosexualitatearen behar ekonomikoak asetzeko, eta distira naturalista bat ematen diola heterosexualitatearen erakundeari. Hortaz, Wittigentzat ez dago sexuaren eta generoaren arteko bereizketarik; «sexuaren» kategoria dagoeneko kategoria generoduna da, guztiz kargatua politikoki, naturalizatua, baina ez naturala. Wittigen bigarren baieztapena, senak liokeenaren kontrakoa dirudiena, honako hau da:
‎Beraz, Wittigen ustez, «sexu femeninoak» ez du beste sexu bat suposatzen, «sexu maskulinoa» alegia; «sexu femeninoak» bere burua baino ez du suposatzen, nolabait esan sexuan katigatua baitago, Beauvoirrek immanentziaren zirkulua deitu zion horretan harrapatua. «Sexua» gorputzaren interpretazio politiko eta kulturala denez, ez dago sexuaren eta generoaren arteko bereizketarik, zentzu konbentzionalean: generoa sexuan txertatua dago, sexua generoa izan da hasiera hasieratik.
‎Artikulu horretan bertan Anti Edipoa aipatzen du: «Guretzat ez dago sexu bat edo bi, anitz baino (cf. Guattarri/ Deleuze), norbanako adina sexu».
2019
‎Bestearen kategoria, era berean, kontzientzia bera bezain jatorrizkoa da. Gizarterik primitiboenetan, mitologiarik zaharrenetan ere ageri da Norberaren eta Bestearen dualtasuna; bereizketa hori, hasieran, ez zegokion sexuen banaketari, ez da inolako datu enpirikoren araberakoa: hala ikusten da, besteak beste, Granetek txinatarren pentsamenduaz eginiko lanetan eta Dumézilek Indiaz eta Erromaz eginikoetan.
‎Hala ere, historialari batzuek diote garai hartantxe izan zela arinena gizonen nagusitasuna; hobe litzateke esatea nagusitasun hori zuzenean bizitzen zela, artean ez zela berretsi eta desiraturiko zerbait; ez ziren ahalegintzen emakumearentzat trabak ziren desabantaila krudelak konpentsatzen, baina artean ez zen iritsia geroago erregimen paternalistarekin batera iritsiko zen umiliazioa. Ez zegoen sexuen berdintasunik eza berresten zuen instituziorik; bestelako instituziorik ere ez: ez jabetzarik, ez herentziarik, ez eskubiderik.
‎Pribilegio ekonomiko eta sozialak emakumeak dituen kasu bakanetan, misterioa irauli egiten da: horrek argiro erakusten du misterioa ez dagokiola sexu horri besteari baino gehiago, ezpada egoera bati. Emakume askorentzat, transzendentziaren bideak itxirik daude:
‎Jainkoaren sekretuan baino ez da lotsatia. Horregatik ez dago sexuen borrokaren inolako aztarnarik haren lanetan. Gizonak bere kargu hartzen du, ausarki, emakumearen zama:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia