2001
|
|
|
Ez
dago pertsonarik eta herririk imajinariorik gabe. Herri bat bere iraganaosatuz hazten da, gu geu ere geure iragana osatuz hazten garen modu berean.Oroitzapen zehatzekin batera, badaude mistifikazioak eta asmazioak ere gureimajinario horretan.
|
2006
|
|
Horren bitartez, ahalik eta era kontsekuenteenean, emantzipazioa determinatzen zuen, ez kategoria estatiko modura, dinamiko gisara baizik, moldatzen ari den zerbait gisara, eta ez dagoeneko egina dagoen zerbait bezala. Egun ilustrazio aroan bizi garela esan ahal izatea, modu berean, biziki problematiko bilakatu da, terminoaren adierarik zabalenean; ikusi besterik
|
ez
dago pertsonen gainean zelako presioa eragiten den, mundua zelan dagoen antolatuta edo, zentzu zabalagoan, nola kultur industriak zuzentzen duen modu planifikatuan barne esfera osoa». (Adorno, 1988:
|
|
Zuzeneko publizitatea erabiltzen ez denean, publizitateak mezuaren xede den talde horretan
|
ez
dauden pertsonak ukitzea ekar lezake. Horrexegatik, jasotzaileak ez diren subjektuak ere baditugu publizitatea jasotzen duten pertsonen artean.
|
2007
|
|
Indarrean dauden kontzeptuak argitu gabe kulturaren edo kultur prozesuaren esanahiaren ulermena bideratzerik ez dagoela ikusirik, gogoeta honek kontzeptuzko elementuak harira ekarrinahi ditu kultur prozesuaren ulermenean sakontzeko; nahitaezkoa baita kulturproposamen egokiak egitea, oro har, gizadiaren egoera, naturaren egoera eta norbanakoaren egoera hobetze aldera. Ildo horretan, gizatasunaren balio guztiak aintzathartuko lirateke (hau da, Europako kulturak beti aintzat hartu izan dituen balioak), balio horiek ez baitira errespetatzen ari, eta
|
ez
baitaude pertsona guztien eskura.Helburu hori lortzeko, ezagutzaren modus operandi a gehiago interesatzen zaigu, horixe baita giza nortasuna edo izaera azaltzen duen giltzarria?, opus operatum abaino, hau da, ezagutza edo jakintza guztien gauzatze kulturala baino.
|
|
Haurraren premiekin inongo sentiberatasunik izan ez eta erne ez daudenzaintzaileak dituzten haurrek, berriz, oso bestelako irudikapenak eraikitzen dituzte.Maitasunik merezi ez duen eta besteen afektua lortzeko gaitasunik ez duenpertsonatzat hartzen dute beren burua. Eraikitzen duten irudikapenaren arabera, zaintzaileak haien premiei erantzuteko prest
|
ez
dauden pertsona fidagaitzak dira, eta, azkenik, harremanaren inguruko itxaropen negatiboak garatzen dituzte (Bowlby, 1969).
|
|
Inolako ezinegonak, ondoezak edo grinak asaldatzen ez duen baretasunezko egoera; jendarteko baretasuna, borrokan
|
ez
dauden pertsonen arteko egoera; besteren batekingerran ez dagoen nazio baten egoera: nazioarteko borrokarik eza (Harluxet, 1995:
|
2009
|
|
Langabetuen eta aktibo
|
ez
dauden pertsonen aldeko neurri aktibo eta prebentiboak.
|
2011
|
|
Bados ek (2009) zehazten duen informazioari erreparatzen badiogu, zera esan daiteke: fobia soziala emakumeengan gizonengan baino ohikoagoa izaten dela, maila sozioekonomiko baxua duten pertsonek nahaste hau pairatzeko duten arriskua handiagoa dela, ohikoagoa dela 60 urtetik beherako biztanlerian, herri-guneetan bizi direnek hiri-guneetan bizi direnek baino maizago aurkezten dutela, eta ezkonduta
|
ez
dauden pertsonek ezkonduta daudenek baino aukera gehiago dituztela fobia soziala jasateko.
|
|
Ahots horiek desatseginak gertatzen dira eta negatiboak izan ohi dira (adibidez, pertsona batek bere jokabidea kritikatzen duten ahotsak entzun ditzake). Ikusmen haluzinazioetan, aurrean
|
ez
dauden pertsonak edo formak ikusten dira (adibidez, deabrua edo Jainkoa ikustea). Ukimen haluzinazioetan, gorputz sentipen bitxiak sumatu daitezke (adibidez, inurridurak, erredurak, edota gorputza formaz eta tamainaz aldatu delako sentipena).
|
2012
|
|
Zuzeneko publizitatea erabiltzen ez denean, publizitateak mezuaren xede den talde horretan
|
ez
dauden pertsonak ukitzea ekar lezake. Horrexegatik, xede taldeko kideak ez diren subjektuak ere baditugu publizitatea jasotzen duten pertsonen artean.
|
2013
|
|
Prezio altuko pisuak ziren, saltzaileek etxebizitza gabeziaren aurrean puzten zituztenak. Izan ere, prezioa urte batetik bestera asko igotzen zen, eta hortaz
|
ez
zeuden pertsona guztien esku. Modu horretan, diru publikoarekin iniziatiba pribatuak etxe garestiak egin zituen eskuarki.
|
2014
|
|
Despertsonalizazioari elkarturiko sentimenduen galera depresioaren antzekoa da. Baina despertsonalizazio nahastea duten pertsonen sentimenduen galera despertsonalizazio agerpenei (norberarengandik urruntzeari) loturik doa, eta deprimitua
|
ez
dagoen pertsonarengan ere gertatzen da.
|
|
Ahots horiek desatseginak eta negatiboak izan ohi dira (adibidez, pertsona batek bere jokabidea kritikatzen duten ahotsak entzun ditzake). Ikusmen haluzinazioetan, aurrean
|
ez
dauden pertsonak edo formak ikusten ditu (adibidez, deabrua edo Jainkoa). Ukimen haluzinazioetan, gorputz sentipen bitxiak suma ditzake (adibidez, inurridurak, erredurak, edo gorputza formaz eta tamainaz aldatu den sentipena).
|
2015
|
|
Beste arazo bat: interesdunei jakinarazpenak bidali behar zaizkienean,
|
ez
dago pertsona horibere hizkuntza aukeraketa zein den adieraztera behartzerik. Zera dio:
|