2002
|
|
Dana dala, ez zan hona sartu, inoiz hortxe ateaurrean, zeu zagozan lekuan kurika ibili arren.
|
Ez
dago nire estadistikan. Horraitino, jo kontuak, eta ha hil zanean, infernua amaitu zala uste izan eben askok eta askok.
|
2004
|
|
Eta hauen artean dana da danena, emazteak eta senarrak izan ezik. Hemen
|
ez
dago nire ta zurerik, gurea baino.
|
2007
|
|
2 Jaio ta azi amak bere bularrakin.
|
Ez
nago ni aztua guztia oraindik. Naiz dana ez pagatu beintzat biotzetik, barkatuko al dit dana gaxuak zerutik.
|
2009
|
|
Tristuran nago tristuran belaun iraunaraziz jatorriko norbait haren sorkaria. Horri
|
ez
nago nere gustora, nere gustora egoteko juan bearko det nik zerura. esaten zaio tradizioz transmititzea, eta hala transmititzen denari esaten zaio tradizioko literatura edo literatura tradizionala.
|
|
Holan bada jarraitu eban Inazik, aurrera, gizonak, sepulturaraino!
|
Ez
nago ni arto garaunik eihoteko!
|
|
Eta zein bizkorrak, gero! neuke
|
ez
dagoala nire irakurleen artean bat bera be arrapalada eta saltu kontuan piztion erdi be egingo leukenik. Baietz dinostazue, irakurle umetxuok?
|
2017
|
|
Sally Perret irakasle estatubatuarrak, kasu, argi azaldu digu berak ez duela Gabilondok seinalaturiko indiferentzia sumatu Uriberen lanean.103 Espainiarra barik hark nobela euskalduna irakurri duela dio, munduan barna BNYB ri harrera berbera egin zaiola seinalatuz, hau da, Uribek" euskal idazle modura egindako lanagatik etxeko zein nazioarteko onarpena erdietsi" duela.104 Euskal idazle modura. Perret ek argudio teorikoak ere ematen ditu iradokitzeko BNYB ren itzulpenek izan badutela atzerriko audientziengan euskal kultura zein nortasunari buruzko irudi parekideago bat sorrarazteko gaitasuna.105 Gabilondok zein Atutxak darabilten marko teoriko kritiko postestrukturalistatik begiratuta ere,
|
ez
dago nire ustez batere arazorik onartzeko BNYB k, arestian seinalatu esentzialismo humanista gorabehera, esentzia barik aztarna modura barreiatzen ari dela euskal diferentzia munduan barna.106
|
|
Horrek berrinskribatu egiten du subjektua bestetasun hori aintzat hartuta: nia bada zantzu identitarioak biltzen dituen gunea, baina
|
ez
dago ni hori bigarren pertsonako ezein zutatik guztiz zorrotz bereizterik; nia bada ikuskera, sentiberatasun zein trebezia artistiko jakin batzuen sortzaile, baina sorkuntza horiek guztiak esentzialak beharrean dyferentzialak izanik bestetasunak ahalbidetu dituela esan daiteke, bestetasunak ere sortu dituela, alegia, halako moldez, non nia sortzaile modura ez ezik, sorkuntza modura ere ulertu beh... Ez dago, beraz, Lertxundik irudikatu bezalako ni poetikorik.
|
|
Baina Taniarekiko harremana truke ekonomiaren esparru soilera mugatuta egonik, aldeetako batek truke harremana bertan behera uztea konpromiso urraketatzat har daitekeen heinean bakarrik esan ahal da Kepak zinikoki jokatu zuela. Izan ere, batetik, Kepak ez ezik Taniak ere bazuen zer jaso harreman horretatik, batez ere bakar bakarrik bizi behar izatearen zorigaitza arintzeko aukera, senarrak neska artista gazte batekin ihes egin zionean eragindako atsekabea zertxobait goxatzeko modua beste abandonu bat istorioan; eta bestetik, harremana ez zen maitasunezkoa sekula gertatu, Kepak dioen bezala"
|
ez
bainengoen ni inolaz ere Taniarekin maiteminduta eta are gutxiago (halaxe iruditzen zait) oraindik bera." 178 Biek ala biek, beraz, gauzaki bihurtu zuten bestea, baita Taniak Kepa ere. Gertakariak oroitzean, harreman hartan ere alderdi bakoitzak bere onura bilatu zuela egiaztatu du Kepak, edozein maitasunedo konpromisoharremanetan gutxi asko gertatu beharra dagoen bezala, eta zentzu horretan onartu du Taniarekikoa ere.
|