2001
|
|
Beraz, zientzialaritzat ematen du bere burua, baina gizakiaren askatasuna aitortzen du, bere egiten dituen zientziaren printzipio funtsezko hauen kontra jarriz: kausalitate fisikoa besterik ez dagoela, helbururik
|
ez
dagoela natura osoan. Kontraesan honek bere egia aurkitu nahiaren sakontasuna erakusten digu.
|
2003
|
|
Baina kontuz gari, olo, zekale eta garagarrarekin, horiek glutena baitute. Eta glutena nekazaritzaren bidez sortu zen,
|
ez
zegoen naturan, eta gaixotasunak sor ditzake.
|
2004
|
|
Dena dela, zertara dator hau, zer arraio egingo du Jainkoak honetan guztian? Ideiak ez datozela ez fedetik, ez sentimenetatik, esateak arazoa konpondu beharrean uzten gaitu, azken batean, badagoelako mamizko arazo bat aurre egin behar zaiona, hautsita dagoelako nire eta kanpoko munduaren arteko lotura, nire barruko munduaren eta mundu fisikoaren artekoa alegia eta, oraindik,
|
ez
dagoelako naturari buruzko ezagutza zientifikoari fidagarritasuna emango dion zutarria ipinita. Sentipenak baztertuta, urrats hau eman ahal izateko baliabidea, ideientzat oinarri bat aurkitzeko modua, Jainkoarengan bilatuko du Descartesek.
|
2007
|
|
Ikusmolde honetan, aldatuko dugu pasarte bat hona? gizakia
|
ez
dago naturari konfrontatua, han txertatua baizik, harekin bat; nazioak ez daude bata besteari konfrontatuak, lotuak baizik, elkarren osagarri eta lagungarri helmuga komun batera iristeko, han «dena Bat da unibertsoan eta Bata dena da». Indibiduoen, herrien, gauzen, denaren barrueneko batasuna unibertsoan, Humboldt-entzat ez da izan kontzeptu bat soil, sakon sakoneko sentimendua baizik, kasik esperientzia pertsonal bat, bere aiurriaren arabera.
|
2008
|
|
Gainera, sortzen diren itzalak markatuz gero, matematika konikoak agertzen dira, kurba oso bereziak. Zirkunferentzia, elipsea, hiperbola eta parabola dira, eta denak batera dituen beste adibiderik
|
ez
dago naturan. Moduluak erakusten du, bestalde, Eguzkia ez dela zehazki ekialdean sortzen; gure latitudean, urtaroaren arabera, 30 graduko aldea egon daiteke, eta beste toki batzuetan 90 gradukoa.
|
|
ezkontzen gara, eta ezkontzaren errealitatea bizi dugu, ezkontza gizartearen errealitate bat ere baden heinean? baina gero, ametsak emakume batengandik beste batengana joaten zaizkigu, ezinbestean, ametsaren eta errealitatearen arteko desdoitze bat sortuz, naturak ezarria
|
ez
baitago naturaren kontra gainditzerik, gaixotu ezean.
|
|
Eta hori gertatzen zaigu gizonezkooi, baita ezkontzarekin ere: ezkontzen gara, eta ezkontzaren errealitatea bizi dugu, ezkontza gizartearen errealitate bat ere baden heinean... baina gero, ametsak emakume batengandik beste batengana joaten zaizkigu, ezinbestean, ametsaren eta errealitatearen arteko desdoitze bat sortuz, naturak ezarria
|
ez
baitago naturaren kontra gainditzerik, gaixotu ezean.
|
2009
|
|
Ez dago esentziala den ezer berez haiengan.
|
Ez
dago natura bat finkoa eta betierekoa dena haiengan. Gizakiak berak erabakitzen du, kasuan kasu eta tokian toki, zein den bere sostengua, zein izango den bere esentzia (berea, eta jarraipenez, bere kulturarena).
|
2010
|
|
Kadmioa elementu berezia da.
|
Ez
dago naturan egoera librean, baizik eta gehienak galdaketa industriatik datoz, azpiproduktu gisa. Arrainean, oso gutxi aldatzen dira espezieetan atzemandako kontzentrazioak.
|
|
" Inor
|
ez
dago naturaz Eliza bati edo sekta partikular bati lotua eta Jainkoa asetzeko lanbide eta kultu egokiena dituen elkartean sartzen da".
|
2014
|
|
Horren agindua, zernahi agindu, beti zuzena da, mendeko dena bere buruari ematen ari zaiona baita; horren aginduan datza hain zuzen zuzentasuna (zuzentasun, naturalik? ez dago;
|
ez
dago naturaren izenean gizarte artifizialari objekzioak jartzerik), eta hiritar orok obeditu egin behar du, gorputzak buruari obeditzen dion legez. Luzatu gabe, bada, bi ohar:
|
|
dago (gure sentimendu moralei kontraesaten badie ere: historia ezin da irizpide moralez epaitu) 406 Historia gidatzen duen Probidentzia naturgaindikorik ez dago; alegia, ez dago historia eta gainera Jainkoa,
|
ez
dagoen bezala Natura eta gainera Jainkoa: historian, historia bera da bere buruaren, eta zuzentasunaren?
|
2015
|
|
Oro har, Homo a abilagoa da ingurumenarekin harremanetan jartzeko, informazioa modu konplexuagoan jaso eta filtratzen duelako. Baina
|
ez
gaude naturatik kanpo. Mendebaldean, normalean, geure burua naturatik kanpo jartzen dugu natura bera kontrolatzeko.
|
|
Harria bera hurbilago dago gugandik izaki hori baino.
|
Ez
dago Naturaren legeen mende eta, ondorioz, ezin da hil.
|
|
Hori da Latourren tesia, behinik behin.
|
Ez
dago natura bakarra, ezta natura eta giza aferak bereizterik. Ez dugu, hortaz, ziurtasun osorik izango, eta izango dugun apurra bakarrik izango da gure izatea iragankorra eta zalantzakorra delakoan.
|
2016
|
|
Unibertsoko laugarren elementurik arruntena da karbonoa eta
|
ez
dago naturan hori baino elementu
|
2017
|
|
Argia guk nahi dugun moduan bideratzen duten metamaterialak erabilita. Material horiek
|
ez
daude naturan; haiek diseinatzea da gure lana. Haiei esker, argiak, objektuan jo beharrean, inguratu egiten du, eta ikusezin bihurtzen da guretzat.
|
|
Unibertsoko laugarren elementurik arruntena da karbonoa eta
|
ez
dago naturan hori baino elementu egokiagorik egitura biologikoak sortzeko. Oso ugaria da, konposatu organiko ugari eratzen ditu eta polimeroak sortzeko ahalmen handia du; bizi ezagun guztiaren oinarrizko elementu kimikoa ere bada.
|
2018
|
|
Jatorrizko kontratua eginez geroztik, eremu pribatuaren eta eremu publiko zibilaren artekoa izan da dikotomiarik garrantzitsuena, eta dikotomia horrek argi islatzen du natur kondizioko sexu ezberdintasunaren ordena, zeina, aldi berean, ezberdintasun politikoa ere bai baita. Emakumeak
|
ez
zeuden natur egoeratik kanpo, baina ez dira izan jatorrizko kontratuaren parte; bestela, zapuztu egingo zen kontratu sexualaren helburua bera! Emakumeen eremua gizarte zibilaren barruan dago, baina, aldi berean, haren kanpoan.
|
2020
|
|
kalitatezko ura, lurzoruen emankortasuna, uzten polinizazioa… Horrela baino ezin izango dugu bermatu epe luzeko elikagaien ekoizpena, klima aldaketaren aurka borrokatu eta NBEren Garapen Iraunkorreko Helburuak lortzen lagundu.
|
Ez
dagoelako natura ordezka dezakeen teknologiarik”, erantsi du Peiteadok. Ekoizpen ekologikoaren abantailak 1 Lurzoruen emankortasuna babesten du, eta higadura eta desertifikazio maila murrizten du (ura atxikitzen laguntzen du), ohiko teknikekin alderatuta.
|
2021
|
|
Dagoeneko, baina,
|
ez
dago naturarik. Humanitatea piztiak aberetzat kortetan sartuta bizi izaten hasi zenez gero, natura zibilizazioaren parte da.
|
|
Nahiago dut Jon Gerediagaren poemetan naturari abesteko era, lokatzez betea, argi ilunez betea. Bertan
|
ez
dago naturaren idealizaziorik, alteritatearekin solasean ari dira bere kantuak Natura berriak liburu ederrean.
|
2022
|
|
Homo betaurrekoak jantzita ez zara sekula naturaren parte izango, beti zu eta natura bi izango zaretelako. «Zaindu dezagun natura» esaten duzunean, zu,
|
ez
zaude naturan. Zuk, natura kanpotik zaindu nahi duzu.
|
|
Freskotasuna galtzearekin batera, imajinazioa ihartzen doa.
|
Ez
dago naturari begiratu besterik: udazkenaren erdian, dekadentzia hastear denean, basoek eta sekulako ahalegina egiten dute beren itxura ederrena emateko.
|
2023
|
|
Akademia maitale bat zela, maitasun sakonago eta emankorragoa esnatzea ekiditen zuena. Esaten zion uzteko maitale horri joaten eta maiemintzeko Natura Anderearekin edo Errealitatearekin; Vincent bera ere Natura Anderearekin edo Errealitatearekin maitemindu zela eta orduz gerotik zoriontsu zela; Natura oraindik erresistitu egiten zitzaiola, baina hura gorteiatzen ari zela, haren bihotzeko giltzaren bila saiatzen ari zela; baina,
|
ez
zegoela Natura Andere edo Errealitate izeneko emakume bakarra; ahizpa asko zirela; beraz, ez zutela artistek elkarren etsai izan behar. Natura Andereek bihotza, arima eta burua erabat errenditzea eskatzen dutela; badakitela zeintzuk diren egiatiak eta zein faltsuak.
|
|
Oinarrizko koloreen eta kolore konposatuen teoriak oso bereak zituen Vincentek. 1882ko uztailaren 31n (221) Hagatik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion erabateko kolore beltzik
|
ez
zegoela naturan; beltza, zuria bezala, edozein koloretan presente zegoela eta grisaren aldaerak sortzen dituela; hiru kolore oinarrizko daudela (gorria, horia eta urdina) eta kolore konposatuak laranja, berdea eta morea direla; beltza edo zuria erantsiz grisaren barietateak sortzen direla: gris gorria, gris horia, gris urdina, gris berdea, gris laranja eta gris morea; hiru kolore nagusiekin eta zuri eta beltzarekin hirurogeita hamar tonu eta barietate lor litezkeela.
|