Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2000
‎Baina, Dávila k dioskunez,, hasta la ley Moyano de 1857, podemos decir que las escuelas normales no serán concebidas como centros profesionales de formación del magisterio? 227; hots, garai honetara iritsi arte, ez zegoen irakasle ikasketen inguruko planteamendu globalik, eta, Gil de Zarate-k dioen moduan, urte askotan, irakasle eskolak sortu arren,, la autoridad suprema carecía de fuerza? 228 1843ko araudian229 ikus daitekeenez, gobernua oinarrizko errealitateaz jabetu zen: irakasle eskolak sortzea ez zen nahikoa; kontrolatu egin behar ziren, lan horretaz probintzietako batzordeak arduratuko zirelarik (buru politikoaren begiradaren pean, noski) 230 1845 urterako, oso epe laburrean beraz, estatuko probintzia gehienek beren irakasle eskolak zituzten (salbuespenen artean Bizkaia eta Gipuzkoarenak nabarmenduko genituzke, Arabak eta Nafarroak berenak zituzten bitartean), prozesu horretan buru politikoak, Estatuko ordezkariak alegia, dinamizatzaile nagusiak izanik.
2002
‎Ezin da ahaztu, ordea, euskararen tokia hutsaren hurrengoa dela EuskalHerriko zenbait unibertsitatetan, Ñafarroakoetan eta Ipar Euskal Herrikoetanbereziki. Duela urte batzuk, agian, posible zen esatea ez zegoela irakasle edo ikaslenahikorik klaseak euskaraz garatzeko. Gaur egun, aukera hori ukatzeak arloakademikotik atera eta eztabaida politiko hutsean sartzen gaitu.
‎Prozesu planifikatu baten bidez, enpresetan euskararenerabilera areagotzeko prozesuen antzeko baten bidez, oraingo lan egiteko ohiturak eta moldeak aldatu ditu. Izan ere, euskal unibertsitatearen erronka nagusia ez dago irakasle egokiak prestatzean, terminologia osatzean edo bibliografia ugaritzean, orain arteko ahalegin gehienak hortik joan badira ere, horiei eusten dieten egiturak aldatzean baizik.
2006
‎Ez uste hiru lagunak horrela izendatzeak dantzarekin zerikusirik ez duenik. Honaino bidaia antolatzeko dantzarako baino ausardia handiagoa behar da, Errenteriakoa izateak kasik berez dakar jaietarako gaitasuna eta, azkenik, gure irakaskuntza sisteman ez dago irakaslerik udako ikastaroren batean dantzan ikasi ez duenik. Erraz daukate hamaika pausoak ikastea.
2007
‎Kontuan izanda irakasle horiek ez daudela irakasle moduan prestatuta, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasleei (10 urte) ematen dizkiete klaseak.
2009
‎Derrigor bi orduz astean joan behar dute prestakuntza saioetara 5 mailako irakasle guztiek. Baina ez dago irakasle ordezkorik, eta horrek arazo handiak sortzen ditu eskoletan; gainera, zuzendaritza taldeek irailean ikasturtearen planifikazioa egin zutenean ez zuten horren berri izan, eta orain aurreikuspenak eta ordutegiak hankaz gora jarri behar dira. Kontuan hartu behar da hainbat eskolatatik beste herri batera joan behar dutela irakasleek prestakuntza saioak egitera.
2010
‎b2) Irakasle eskoletan ez zegoen irakasle euskaldunak sortzeko planik. Ez planik eta ez modurik.
‎Irakasleen hizkuntza osaera izan da, bereziki, urratsez urratzeko bilakaera modu horren giltzarri: ikastola mundua alde batera utzita116 ez zegoen irakasle askorik euskaraz zekienik eta, beraz, klaseak euskaraz eman zitzakeenik. Irakasle euskaldun horien falta izan da, hainbat urtez, hezkuntza administrazioaren (beste neurri batean, ikastetxeen) buruhauste handienetakoa.
‎Orain dela 25 urte, beren seme alabentzat euskarazko ikasbidea nahi zuen hainbat gurasok ez zuen hartarako aukerarik izan. Ez zegoen irakasle euskaldunik, eta irizpide murrizkorrez jokatu behar izan zen, hainbat kasutan, bai B edo ereduko lerroak zabaltzeko eta bai lerro bakoitzean (batez ere Bn) euskarazko irakaspostuak definitzeko. Irizpide murrizkor horrek eraginik kaleratu zen adibidez 1986ko uztailaren 4ko Agindua, jendeak komunzki 4/ 4 dekretua deitu izan zuena.
‎Dagoeneko ez dago irakaslea etxera iritsi arte itxaron beharrik zalantzak argitzeko. Orain, ordenagailu batekin eta Interneteko konexio batekin, behar den curriculum irakasgaiaren berehalako eskola partikularra jaso daiteke.
‎Sailkapen horrek deus gutxi esan nahi zuen, ordea, gure eguneroko bizimoduan, egiazko bizitza ikasgelatik kanpo baitzegoen, txirrinak klaseen amaiera noiz joko zain. Kalean, aldiz, ez zegoen irakaslerik ez beste inongo heldurik bere legea ezarriko zigunik. Haurrok gerok ginen gure bizitzaren egile, gure komedien antzezle, gure jokabideen epaile.
2011
Ez dago irakasle hauek ulertuko dituenik!
‎LEO. Arrazoi osoa daukazu? ez dago irakasle txar bat baino okerragorik eta ona tokatzen denean, es una gozada!
‎—Baina zer besteak? —galdetu diot nik orduan Tonettiri— Hemen ez dago irakasle gehiago eta.
2013
‎Zintzoagoa iruditzen zait, ordea, eta Txillardegiri benetako esker ona agertzeko modu leialagoa, horri guztiari gehitzea unibertsitate honetan, Euskal Herriko Unibertsitatean, batzuk, eta ez naiz ari soilik errektoreaz edo errektoreordeaz, baizik eta hemen zaudeten eta hemen ez dauden irakasle, ikasle, ikertzaile eta langileez, egunero ahalegintzen garela Txillardegiri arrazoi apur bat kentzen, egunero saiatzen garela Txillardegik ezin ezagutu izan zuen unibertsitatea egiten: ikasle, irakasle ikertzaile edo langile euskaldunarentzat erosoa, euskal unibertsitate erabatekotik hurbilagokoa.y bxxxxxxxj
2014
‎Hemen ez dago irakaslerik.
Ez dago irakaslerik, esan dizut.
‎Esan nizun ez zegoela irakaslerik.
2016
‎Modalitate horren oinarria da informazio eta komunikazio teknologiek eta Internetek eskaintzen dituzten baliabideak erabiltzea. Ez dago irakaslearen eta ikaslearen arteko harreman zuzenik.
2017
‎Lehenago, Bilboko zentroan egoten dira haurrak, pabiloi ezberdinak direlako. Orain andereñoak ere badaude haur hezkuntzan, baina Gazteluetan ez dago irakasle emakumezkorik. Mutilek bakarrik ikasten dute Gazteluetan.
2018
‎Gai honetan, badaude aintzat hartzeko zenbait faktore: Zumaiako euskaltegian ez dago irakasle zumaiarrik; AEKri ere ahultzen joan zaio herrian zeukan laguntzaile sarea (irakasle ohiak, ikasle ohiak...); bilerarako deialdia egin zuten, baina ez zuten baieztatu asistentzia... Hasierako deialdi hartara ez zen inor ere joan, baina bi hilabete geroago, apirilaren 5eko goizeko 03:00etan, ordurik okerrenean, ehunka zumaiar ibili ziren Korrikaren atzetik saltaka.
‎Nik ez dakit nork eraman ninduen... Garai hartan ez zegoen irakasle eskola ofizial bat, ikasleok erdaraz ikasten genuen eskola normala, baina gero etortzen ziren guri halako klase berezi batzuk ematera: euskara, euskal kultura, euskal historia...
2019
‎Gainera, edukiak sekuentziatzeko osoerabilgarria da, izan ere, testu genero batzuk eskolan sarritan lantzen dira adin desberdinetan, etakarakterizazio honen laguntzaz, errazago da edukiak aukeratzea adinaren arabera. Baina, irakatsi behardiren testu genero askoren kasuan, ez dago irakasleen eskura ezaugarritze zehatzik eta, agianhorregatik, ez da izaten erraza gelako metodologiari eraldaketa sakona egiten, esaldiaren gramatikatiktestuaren gramatikara pasatuz.
2020
‎Hemen ez dago modarik. Eta ez dago irakaslerik. Liburu bat, ikastarotxo bat eta baserritarrei begiradatxoren bat botatzea nahikoa dira uzta oparo eta osasuntsu bat jasotzeko.
‎Irakasle batzuentzat oso baliagarria izan da, eta beste batzuentzat, aldiz, ez zaio nahikoa garrantzirik eman. Bestalde, bada kudeaketa gauzatzearen alde ez dagoen irakaslerik ere.
2021
‎Bai. Patronalak irakasle ikastaroak atera nahi ditu, baina ez dago irakasle gabeziarik. Jende tituludun asko dago, baina ez daude prest baldintza horietan lan egiteko.
‎Ikastetxean A eredua zegoen artean, eta gurasoak eredua eskatzen hasi ziren horietako asko erdaldun erdaldunak. Baina administraziotik esaten zieten ez zegoela irakasle euskaldunik, eta ez zela posible. " A, bai?
2022
‎–Zalaparta honekin, laster ohartuko dira gelan ez dagoela irakaslerik eta beste irakasleren bat bidaliko digute. Lehenbailehen joan beharra daukagu, Markos.
‎Hain zuzen ere, hamar irakasletik bederatzik dute uste hori. Datuetan sakondurik, erabat azpimarragarria da oso txikia dela euskara maila apala duela uste duen irakasleria, eta gaztelaniaz ez dagoela irakaslerik bere buruari maila apala aitortu dionik. Txanponaren ifrentzuan, ingelesa eta frantsesa leudeke.
2023
‎Izan ere, zergatik egin luke gaur egungo ikasle iruindar batek euskaraz, hobeki dakienean erdaraz eta inguratzen duen guztia erdaraz baldin badu? Baina bueno, hala eginen bagenu ere, kasu, ez baitugu erraza, euskararen biziraupena eta kalitatea ez dago-eta irakasleok egingo
‎Baina kontua zen maisu andereño euskaldun oso gutxi zeudela. Ez zegoen irakasle nahikorik eskola haietarako guztietarako, eta, hori zela eta, askotan, euskaraz nahiko pattal moldatzen ziren maisu maistrak hartu behar izaten ziren, pentsatuz ikastetxean bertan landuko eta ikasiko zutela. Haietako bat zen andereño Mariaje.
‎Hutsaren hurrengoa. Nik ikusi izan dut eskoletan nola ematen diren antzerki klaseak, horretarako kualifikatuta ez dauden irakasleekin, eta iruditzen zait... Satan!
‎ikasleen errespetua lortzeko postura serio bat izan behar omen duzu, hau da, “tontakeriak” egiten hasten bazara ez zaituztela errespetatuko. Eta ez dago irakaslea izan beharrik hori pentsatzeko, pertsona askoren iritzia da. Ondorioz, haurrak oholtza gainean ikusi arte, ez dute esaten dieguna sinesten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia