2000
|
|
Baina, Dávila k dioskunez,, hasta la ley Moyano de 1857, podemos decir que las escuelas normales no serán concebidas como centros profesionales de formación del magisterio? 227; hots, garai honetara iritsi arte,
|
ez
zegoen irakasle ikasketen inguruko planteamendu globalik, eta, Gil de Zarate-k dioen moduan, urte askotan, irakasle eskolak sortu arren,, la autoridad suprema carecía de fuerza? 228 1843ko araudian229 ikus daitekeenez, gobernua oinarrizko errealitateaz jabetu zen: irakasle eskolak sortzea ez zen nahikoa; kontrolatu egin behar ziren, lan horretaz probintzietako batzordeak arduratuko zirelarik (buru politikoaren begiradaren pean, noski) 230 1845 urterako, oso epe laburrean beraz, estatuko probintzia gehienek beren irakasle eskolak zituzten (salbuespenen artean Bizkaia eta Gipuzkoarenak nabarmenduko genituzke, Arabak eta Nafarroak berenak zituzten bitartean), prozesu horretan buru politikoak, Estatuko ordezkariak alegia, dinamizatzaile nagusiak izanik.
|
2002
|
|
Ezin da ahaztu, ordea, euskararen tokia hutsaren hurrengoa dela EuskalHerriko zenbait unibertsitatetan, Ñafarroakoetan eta Ipar Euskal Herrikoetanbereziki. Duela urte batzuk, agian, posible zen esatea
|
ez
zegoela irakasle edo ikaslenahikorik klaseak euskaraz garatzeko. Gaur egun, aukera hori ukatzeak arloakademikotik atera eta eztabaida politiko hutsean sartzen gaitu.
|
|
Prozesu planifikatu baten bidez, enpresetan euskararenerabilera areagotzeko prozesuen antzeko baten bidez, oraingo lan egiteko ohiturak eta moldeak aldatu ditu. Izan ere, euskal unibertsitatearen erronka nagusia
|
ez
dago irakasle egokiak prestatzean, terminologia osatzean edo bibliografia ugaritzean, orain arteko ahalegin gehienak hortik joan badira ere, horiei eusten dieten egiturak aldatzean baizik.
|
2006
|
|
Ez uste hiru lagunak horrela izendatzeak dantzarekin zerikusirik ez duenik. Honaino bidaia antolatzeko dantzarako baino ausardia handiagoa behar da, Errenteriakoa izateak kasik berez dakar jaietarako gaitasuna eta, azkenik, gure irakaskuntza sisteman
|
ez
dago irakaslerik udako ikastaroren batean dantzan ikasi ez duenik. Erraz daukate hamaika pausoak ikastea.
|
2007
|
|
Kontuan izanda irakasle horiek
|
ez
daudela irakasle moduan prestatuta, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasleei (10 urte) ematen dizkiete klaseak.
|
2009
|
|
Derrigor bi orduz astean joan behar dute prestakuntza saioetara 5 mailako irakasle guztiek. Baina
|
ez
dago irakasle ordezkorik, eta horrek arazo handiak sortzen ditu eskoletan; gainera, zuzendaritza taldeek irailean ikasturtearen planifikazioa egin zutenean ez zuten horren berri izan, eta orain aurreikuspenak eta ordutegiak hankaz gora jarri behar dira. Kontuan hartu behar da hainbat eskolatatik beste herri batera joan behar dutela irakasleek prestakuntza saioak egitera.
|
2010
|
|
b2) Irakasle eskoletan
|
ez
zegoen irakasle euskaldunak sortzeko planik. Ez planik eta ez modurik.
|
|
Irakasleen hizkuntza osaera izan da, bereziki, urratsez urratzeko bilakaera modu horren giltzarri: ikastola mundua alde batera utzita116
|
ez
zegoen irakasle askorik euskaraz zekienik eta, beraz, klaseak euskaraz eman zitzakeenik. Irakasle euskaldun horien falta izan da, hainbat urtez, hezkuntza administrazioaren (beste neurri batean, ikastetxeen) buruhauste handienetakoa.
|
|
Orain dela 25 urte, beren seme alabentzat euskarazko ikasbidea nahi zuen hainbat gurasok ez zuen hartarako aukerarik izan.
|
Ez
zegoen irakasle euskaldunik, eta irizpide murrizkorrez jokatu behar izan zen, hainbat kasutan, bai B edo ereduko lerroak zabaltzeko eta bai lerro bakoitzean (batez ere Bn) euskarazko irakaspostuak definitzeko. Irizpide murrizkor horrek eraginik kaleratu zen adibidez 1986ko uztailaren 4ko Agindua, jendeak komunzki 4/ 4 dekretua deitu izan zuena.
|
|
Dagoeneko
|
ez
dago irakaslea etxera iritsi arte itxaron beharrik zalantzak argitzeko. Orain, ordenagailu batekin eta Interneteko konexio batekin, behar den curriculum irakasgaiaren berehalako eskola partikularra jaso daiteke.
|
|
Sailkapen horrek deus gutxi esan nahi zuen, ordea, gure eguneroko bizimoduan, egiazko bizitza ikasgelatik kanpo baitzegoen, txirrinak klaseen amaiera noiz joko zain. Kalean, aldiz,
|
ez
zegoen irakaslerik ez beste inongo heldurik bere legea ezarriko zigunik. Haurrok gerok ginen gure bizitzaren egile, gure komedien antzezle, gure jokabideen epaile.
|
2011
|
|
|
Ez
dago irakasle hauek ulertuko dituenik!
|
|
LEO. Arrazoi osoa daukazu?
|
ez
dago irakasle txar bat baino okerragorik eta ona tokatzen denean, es una gozada!
|
|
—Baina zer besteak? —galdetu diot nik orduan Tonettiri— Hemen
|
ez
dago irakasle gehiago eta.
|
2013
|
|
Zintzoagoa iruditzen zait, ordea, eta Txillardegiri benetako esker ona agertzeko modu leialagoa, horri guztiari gehitzea unibertsitate honetan, Euskal Herriko Unibertsitatean, batzuk, eta ez naiz ari soilik errektoreaz edo errektoreordeaz, baizik eta hemen zaudeten eta hemen
|
ez
dauden irakasle, ikasle, ikertzaile eta langileez, egunero ahalegintzen garela Txillardegiri arrazoi apur bat kentzen, egunero saiatzen garela Txillardegik ezin ezagutu izan zuen unibertsitatea egiten: ikasle, irakasle ikertzaile edo langile euskaldunarentzat erosoa, euskal unibertsitate erabatekotik hurbilagokoa.y bxxxxxxxj
|
2014
|
|
Hemen
|
ez
dago irakaslerik.
|
|
|
Ez
dago irakaslerik, esan dizut.
|
|
Esan nizun
|
ez
zegoela irakaslerik.
|
2016
|
|
Modalitate horren oinarria da informazio eta komunikazio teknologiek eta Internetek eskaintzen dituzten baliabideak erabiltzea.
|
Ez
dago irakaslearen eta ikaslearen arteko harreman zuzenik.
|
2017
|
|
Lehenago, Bilboko zentroan egoten dira haurrak, pabiloi ezberdinak direlako. Orain andereñoak ere badaude haur hezkuntzan, baina Gazteluetan
|
ez
dago irakasle emakumezkorik. Mutilek bakarrik ikasten dute Gazteluetan.
|
2018
|
|
Gai honetan, badaude aintzat hartzeko zenbait faktore: Zumaiako euskaltegian
|
ez
dago irakasle zumaiarrik; AEKri ere ahultzen joan zaio herrian zeukan laguntzaile sarea (irakasle ohiak, ikasle ohiak...); bilerarako deialdia egin zuten, baina ez zuten baieztatu asistentzia... Hasierako deialdi hartara ez zen inor ere joan, baina bi hilabete geroago, apirilaren 5eko goizeko 03:00etan, ordurik okerrenean, ehunka zumaiar ibili ziren Korrikaren atzetik saltaka.
|
|
Nik ez dakit nork eraman ninduen... Garai hartan
|
ez
zegoen irakasle eskola ofizial bat, ikasleok erdaraz ikasten genuen eskola normala, baina gero etortzen ziren guri halako klase berezi batzuk ematera: euskara, euskal kultura, euskal historia...
|
2019
|
|
Gainera, edukiak sekuentziatzeko osoerabilgarria da, izan ere, testu genero batzuk eskolan sarritan lantzen dira adin desberdinetan, etakarakterizazio honen laguntzaz, errazago da edukiak aukeratzea adinaren arabera. Baina, irakatsi behardiren testu genero askoren kasuan,
|
ez
dago irakasleen eskura ezaugarritze zehatzik eta, agianhorregatik, ez da izaten erraza gelako metodologiari eraldaketa sakona egiten, esaldiaren gramatikatiktestuaren gramatikara pasatuz.
|
2020
|
|
Hemen ez dago modarik. Eta
|
ez
dago irakaslerik. Liburu bat, ikastarotxo bat eta baserritarrei begiradatxoren bat botatzea nahikoa dira uzta oparo eta osasuntsu bat jasotzeko.
|
|
Irakasle batzuentzat oso baliagarria izan da, eta beste batzuentzat, aldiz, ez zaio nahikoa garrantzirik eman. Bestalde, bada kudeaketa gauzatzearen alde
|
ez
dagoen irakaslerik ere.
|
2021
|
|
Bai. Patronalak irakasle ikastaroak atera nahi ditu, baina
|
ez
dago irakasle gabeziarik. Jende tituludun asko dago, baina ez daude prest baldintza horietan lan egiteko.
|
|
Ikastetxean A eredua zegoen artean, eta gurasoak eredua eskatzen hasi ziren horietako asko erdaldun erdaldunak. Baina administraziotik esaten zieten
|
ez
zegoela irakasle euskaldunik, eta ez zela posible. " A, bai?
|
2022
|
|
–Zalaparta honekin, laster ohartuko dira gelan
|
ez
dagoela irakaslerik eta beste irakasleren bat bidaliko digute. Lehenbailehen joan beharra daukagu, Markos.
|
|
Hain zuzen ere, hamar irakasletik bederatzik dute uste hori. Datuetan sakondurik, erabat azpimarragarria da oso txikia dela euskara maila apala duela uste duen irakasleria, eta gaztelaniaz
|
ez
dagoela irakaslerik bere buruari maila apala aitortu dionik. Txanponaren ifrentzuan, ingelesa eta frantsesa leudeke.
|
2023
|
|
Izan ere, zergatik egin luke gaur egungo ikasle iruindar batek euskaraz, hobeki dakienean erdaraz eta inguratzen duen guztia erdaraz baldin badu? Baina bueno, hala eginen bagenu ere, kasu, ez baitugu erraza, euskararen biziraupena eta kalitatea
|
ez
dago-eta irakasleok egingo
|
|
Baina kontua zen maisu andereño euskaldun oso gutxi zeudela.
|
Ez
zegoen irakasle nahikorik eskola haietarako guztietarako, eta, hori zela eta, askotan, euskaraz nahiko pattal moldatzen ziren maisu maistrak hartu behar izaten ziren, pentsatuz ikastetxean bertan landuko eta ikasiko zutela. Haietako bat zen andereño Mariaje.
|
|
Hutsaren hurrengoa. Nik ikusi izan dut eskoletan nola ematen diren antzerki klaseak, horretarako kualifikatuta
|
ez
dauden irakasleekin, eta iruditzen zait... Satan!
|
|
ikasleen errespetua lortzeko postura serio bat izan behar omen duzu, hau da, “tontakeriak” egiten hasten bazara ez zaituztela errespetatuko. Eta
|
ez
dago irakaslea izan beharrik hori pentsatzeko, pertsona askoren iritzia da. Ondorioz, haurrak oholtza gainean ikusi arte, ez dute esaten dieguna sinesten.
|