2000
|
|
Filosofia ezagutzaren benetako adar moduan onartuz gero, metafisikatik bereizteko modu batean definitu behar dela onartzen dutenen artean, dotorea da metafisikoez poeta baztertuen mota bat bailiran mintzatzea. Bere adierazpenek hitzez hitzeko inolako esanahirik ez dutenez,
|
ez
daude inongo egiatasun edo faltsutasun irizpideren baten menpe, baina, haatik, balio dezakete emozioa esnatzeko edo adierazteko(...). Eta balio gogoangarria izan dezaketela iradokitzen da, inspirazio moralaren bideak bezala, edo baita artelanak bezala ere.
|
|
Aitzakiaren bat behar zuenez, Schlickek karrera zapuztu ziola esan zuen, tesia ez baitzion zuzendu. Hilketaren zioei buruzko zalantzak nabariak ziren, baina
|
ez
zegoen inongo lotura garbirik zergati politikoekin. Kasua hortxe bertan itxi zen, atzetik hipotesi eta iluntasun asko agertu arren, hasiera batean zirudiena baino ilunagoa baitzen43.
|
2001
|
|
Eta zientzia aldetik, emaztearen benetako izaera objektiboa —eta bere subjektiboa— nigana heltzen dela, nire buru eta gogoraino, ez dakit zenbat mezulari eta mezuren (fisikazko, biologiazko, psikologiazko eta abarren) bitartez, eta nik zuzen eta osorik eskuratzen bururatzen dudala, hori baiestea ez dagoela uste dut inoren zentzumenetan edo adimenean, lehentxeago esan dugunez.
|
Ez
dago inongo zientziatan. Beraz, adimenezko logikak ezin dit eman kanpokoaren segurantzarik, ez filosofiaz eta ez zientziaz.
|
|
Eta, orokorrean, gizakiak gizaki denez egiten dituenak. Gizakiaren adimenak ezin ditu, bere logika hutsez, gizaki horien ekintzak ulertu, transmaterialak direlako,
|
ez
daudelako inongo legeen menpe, ez diotelako jarraitzen inongo adimenezko logikari. Beste izen bat erabiliz, hautamenez eginak direlako, gogoaren esanera, adimenaren jaunaren esanera.
|
|
Bigarrengo hipotesia ikuspuntu darwinzalea da:
|
ez
dago inongo kode bultzakadarik. Ez dago gaur kode miragarri diren guztien inolako kode eragilerik.
|
2004
|
|
Berak askatasuna erabateko bezala bururatuko du, ez du kanpoko mugatasunik izango geure barruan egongo delako guztiz, beste inorentzat helezina den instantzia batean egongo delako. du inongo agintek muturra sartu bertan,
|
ez
dago inongo baldintzarik bera mugatuko duenik: ez bere barruan, askatasunik gabe arrazoimenik ez legokeelako, eta ezta kanpoan ere, helezina, aldaezina, litzatekeelako baita diktadore, Aita Santu eta inkisidore gogorrenarentzako ere.
|
2006
|
|
Gizaki bat erasotzailea izan ote zen ez dakigun bitartean, nola erabakiko dugu pertsona hori hil zuena erruduna edo errugabea den? Baina zirkunstantzia guztiak eta erlazio guztiak ezagunak direnean, adimenak ez du zeregin gehiagorik, eta
|
ez
dago inongo objekturik zeinaz arduratzerik. Ondorio gisa datorren onespena edo gaitzespena ez da judizioaren lana, bihotzarena baizik, eta ez da proposizio edo baieztapen espekulatibo bat, sentimendu bizi bat baizik.
|
|
Eta nabarmenki modu barkagaitzenean jokatzen ez duen inork ez lioke inongo gaitzespenik erantsiko aho batez zentzu on batean ulertzen den termino bati; ez eta txaloka hasi ere adierazpenak gaitzespena eskatzen duenean. Homerok arau orokorrak ematen dituen bakoitzean,
|
ez
dago inongo eztabaidarik; baina jarreren irudi zehatzak osatzen dituenean, eta Akilesengan heroismoa eta Ulisesengan zuhurtasuna errepresentatzen dituenean, garbi dago Homerok lehenengoarekin nahasten duen basatasun maila eta bigarrenarekin nahasten dituen maltzurkeria eta iruzur maila Fenelonek onartuko lituzkeenak baino askoz handiagoak direla. Badirudi poeta grekoaren Ulises jakintsuari gezurrek eta fikzioek atsegin ematen diotela, eta zenbaitetan horiek berak erabiltzen ditu, nahiz eta premiarik eta abantailarik ez izan.
|
2013
|
|
Are, pentsatzen dute menpekotasun hori justifika daitekeela emakumezkoa bigarren mailako gizaki bat delako. Kasu horretan, garbi dago ohitura horren azpian sinesmen faltsu bat dagoela,
|
ez
baitago inongo justifikaziorik pentsatzeko emakumezkoak bigarren mailako gizakiak direla. Hortaz, sinesmen hori, faltsua den neurrian, alde batera utzi da.
|
|
Ez da jo behar, dualistek egiten duten bezala, bestelako substantzia batera. Lukreziorenean
|
ez
dago inongo dualismorik. Arima/ gogoaz ikertzea da haien osaera atomikoaz jabetzea, baita atomo horien arteko hartu emanetan arakatzea ere.
|
2016
|
|
226 Bizirauteko lehen baldintza egonkortasuna izaki," hastapeneko hautespen naturala forma egonkorrak aukeratzea eta ezegonkorrak baztertzea izan zen, besterik gabe.
|
Ez
dago inongo misteriorik hor" Jainkonk edo] (43).
|
2017
|
|
inguratzen nauen munduko egitura objektibo jakin baten haritik, situazioak nire askatasuna igortzen dit libreki betetzeko jarduerak bezala. Hor
|
ez
dago inongo eragozpenik, nire askatasunak nire posibleak hortzikatzen baititu eta, ildo beretik, munduko potentzialtasunak eurak bakarrik agertzen eta proposatzen baitira. Hortaz, ezin dut nire burua benetan definitu situazioan izaten bezala:
|
|
Begiratua sentitu aurretik, nire kontzientzia (ez erreflexua) ez da tesi baten objektu, gauzen kontzientzia hutsa naiz,
|
ez
dago inongo ikuspunturik nik situazio batean egiten ditudan ekintzak kalifika ditzakeenik. Beraz, ez ditut nire ekintzak ezagutzen, baizik eta bizi egiten ditut eta beraiek naiz; eta nire baitarakoa naizenez, nire ezerez propioa ere banaiz.
|
2022
|
|
zerbait nola pentsatu ez dakigun puntu horretan soilik hasten gara pentsatzen. (Pentsatzen) ez jakite horretako iragaterik gabe,
|
ez
legoke inongo pentsamendurik; prozesu mentalak baino ez, eraginkorragoak zein ez.
|