2004
|
|
Bada,
|
ez
dago inolako eragozpenik Botere Judizialaren Lege Organikoa prozesuko arauetatik askatzeko. Asko dira, gainera, horren aldeko arrazoiak.
|
2005
|
|
Ziurtagiria eskatu denean «Babes Ofizialeko Etxebizitza»ren behin betiko kalifikazioa jaso duen finkaren gain, ziurtagiri horretan ez dira jasoko kalifikazio hori Erregistroan agerrarazteko bazterreko oharraren aurreko loturak; horregatik, lotura horiek aurreko lerrokadan ezarri bezala ezerez daitezke. Kalifikazioa agerrarazi ez arren, loturok ezerez daitezke horiek jasotzen dituen bazterreko oharraren datatik hamar urte igarotakoan, baldin eta Erregistroan
|
ez
badago inolako idazkunik Administrazio eskudunak eginiko erreklamazioaren inguruan, lotura oharrak aipatzen duen zergaren ordainketa eskatzeko.
|
2007
|
|
Hirugarrenik, orokortasuna da lege honek ezarritako prozeduraren ezaugarri; izan ere, pertsonak atxilotzearen legezkotasunaren gainean, kontrol judiziala ezarri behar da, eta kontrol horretatik kanpo ezin da geratu subjektu pribatu edo agintaritzaren agente bat ere; horren inguruan
|
ez
dago inolako salbuespenik, ezta agintari militarrari dagokionez ere. Orokortasun horren ondorio da, berebat, pertsona askok izatea prozedura hori eskatzeko legitimazioa.
|
|
Egiatan, Konstituzio Tratatuak GEEAren jurisprudentzia berea balitz bezala bereganatzen du, eta hori Espainiako antolamenduan sartuta dago EKren 10.2 artikuluaren bidetik. Hori dela eta, Konstituzio Auzitegiaren iritziz,
|
ez
dago inolako kontraesanik Konstituzio Tratatuaren II eta II artikuluen eta EKren artean.
|
|
EKren 32.1 artikuluan ezkontza familia arautu da, baina EKren 39.1 artikuluan ezarri da botere publikoek familiaren babes sozial, ekonomiko eta juridikoa babesten dituztela, eta hor ez dira bereizi ezkontza familiak eta ezkontzaz kanpoko familiak. Seme alabei dagokienez,
|
ez
dago inolako arazorik, EKren 39.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, botere publikoek seme alaben babes osoa ziurtatzen baitute, seme alabok legearen arabera berdinak direla eta seme alabatasuna gorabehera. Arazo nagusia ezkontideen eta egitezko bikoteetako kideen egoera juridikoa berdintzeari edo ez berdintzeari lotuta planteatzen da.
|
|
Hala ere, garai hartako inguruabar dramatikoak eta guztientzat ulergarria zen neurriaren xedea aintzat hartuta, inork ez zuen Konstituzio Auzitegian errekurtsorik jarri. Zernahi gisaz, 2006tik aurrera egin diren autonomia estatutuen eraldaketetan lege dekretuak esanbidez sartu dira, eta beraz, eraldaketa horiek onesten direnean,
|
ez
dago inolako oztoporik lege dekretu autonomikoak egoteko.
|
|
Gure esparruan, ohikoagoa da konstituzio konbentzioei buruz hitz egitea konstituzio ohiturei buruz baino. Praktika batzuen bidez arazoak konpondu eta konstituzio zuzenbide idatziaren hutsuneak bete daitezke, baina berriro diot, konbentzio horiek betetzen ez badira,
|
ez
dago inolako zehapen juridikorik eta ezin da inongo auzitegitara jo horiek betetzea eskatzeko. Ikus ditzagun adibide batzuk:
|
|
Horren ondorioz, Konstituzio Auzitegiaren arabera, Europako konstituzio tratatuak Estrasburgoko Auzitegiaren jurisprudentzia berea balitz bezala bereganatzen du, eta horren doktrina Espainiako antolamendu juridikoan sartuta dago EKren 10.2 artikulua dela bide. Beraz, horren inguruan sortutako zalantzak gorabehera, Konstituzio Auzitegiaren ustez,
|
ez
dago inolako arazorik Espainiako Konstituzioarekin bateratzeko (Konstituzio Auzitegiaren 1/ 2004
|
|
Jurisdikzio ordena penalean, ikusi dugunez, urriaren 24ko 38/ 2002 LOren bidez PKL eraldatu zenean, abenduaren 26ko 62/ 1978 Legean ezarritako prozedura berezia ezabatu zen, eta ordutik
|
ez
dago inolako prozedura berezirik oinarrizko eskubide horiek urratzeari dagozkion zigor prozesuen izapidetza egiteko. Hori dela eta, izapideak PKLn ezarritako prozedura arrunten bidez egin behar dira.
|
2008
|
|
Xedapen argitzaile edo interpretatzaileak, bestalde, iruzkin berezia merezi du. Xedapen interpretatzaile hutsen kasuan,
|
ez
dago inolako atzeraeragintasunik, xedapenok ez dutelako arauzko baliorik eta antolamendu juridikoa ez dutelako berriztatzen. Aitzitik, zerbait interpretatu edo argitzeko aitzakiarekin, xedapen horiek erabiltzen badira antolamendu juridikoa aldarazteko, orduan xedapenok ezin onar daitezke; egin eginean ere, Kode Zibilak eta Tributuen Lege Orokorrak ez dute onartzen arau interpretatzaileen atzeraeragintasuna, segurtasun juridikoaren printzipioarekin bateraezina delako.
|
|
Administrazioarekiko auziei ekinez,
|
ez
dago inolako berezitasunik tributuen arloan. Beraz, errekurtsoa jartzeko epea bi hilabetekoa da, ebazpena jakinarazi zenetik edo xedapen orokorra argitaratu zenetik zenbatzen hasita, eta sei hilekoa, ustezko egintzen aurkakoa bada.
|