2000
|
|
Badaude beste batzuk, baina hauek dira hobeki moldatzen direnak ikuskapen orokor batean. Enpirismoak apriorizko ezagutza ukatzen zuen; hots, eta oro har, enpiristentzat
|
ez
zegoen inolako ezagutzarik esperientziaren aurretik. Mundua ezagutzeko esperientzian oinarritu behar dugu.
|
|
Baina honek etorkizuna eta iragana antzekoak edo berdinak direla aurresuposatuko luke, eta hau ezin da frogatu. Zeren posible litzateke, bere kontingentzian, suak ez erretzea —bururatu daiteke eta, gainera, ez da kontraesankorra— Ezin dugu erakutsi, hortaz, etorkizuna iragana bezalakoa izango denik,
|
ez
baitago inolako arrazoirik hori uste izatera eramaten gaituena. Alabaina, egia da uste hori badugula:
|
|
Goian aipatu bezala, ohitura da gauza bati zergati eta beste bati ondorio deitzera eramaten gaituena, biak segidan agertzen direnean; jarraian gertatuko diren objektua edo gertakizuna eta emaitza batera emango direlaren uste osoa. Haatik,
|
ez
dago inolako erregelarik, araurik, legerik, horrelako dedukzioak zuzenak direla esaten digunik. Ez da zilegi, beraz, honelako dedukzioak besterik gabe egitea.
|
|
Izan ere, ohitura oinarritzen zuen hutsegitea ezagutu ondoren, gizakiak ohitura uztea gerta daiteke —eta gaur maiz gertatzen da— Baina kasu hori bakarrik gertatzen da, gizakiak bere portaera utz dezan hutsegitea atzematea nahikoa denean. Baina herri baten erlijiozko ohiturei dagokienez ez da hori gertatzen eta, horregatik, hemen
|
ez
dago inolako hutsegiterik2.
|
2001
|
|
Galdera horri eutsiz egiten diren ahaleginak erantzun baieztakor bateren baten bila, ontzat ematen ditut nik ere. Baina, oraingoz, gizakiaren ase ezinezko jakin minaren alde egotea da, ez zientziagintza;
|
ez
dagoelako inolako datu izpirik galdera horren erantzunari babesa emango dionik. Beraz, kosmoseko erpina, zientifikoki ere, gizakia da, dudarik gabe.
|
2004
|
|
Perfekzioa bai, orduan, baina bi ahalmen horietara mugatua. Gainerako ahalmenak, berez, higidura mekaniko baten erara funtzionatzen dute, odolak zirkulatzen duen modu berean, eta hortik ezin kontzientziarik, ezagutzaren subjekturik, sortu eta, beraz,
|
ez
legoke inolako argitasunik eskuratzerik bakarrik euretaz baliatuz. Ezagutza argi, bereizi eta seguruak Ni batengan, autokontzientzia razional batengan, behar du oinarria izan —berdin da autokontzientzia hori Jainkoarena edo gizabanakoarena izan—, eta ahalmen horiek biak ezinbesteko baldintza izango dira benetako autokontzientzia eratzeko eta arrazoitzeko gaitasuna izateko.
|
|
Argi da
|
ez
dagoela inolako oztopo fisiologikorik debeku hori hausteko. Eta hautsi, ezagun denez, kultura ia guztietan hausten da noizbait, non maizago non bakanago, noiz era batean noiz beste eran.
|
2005
|
|
7 Hortik erakar dezakegu, bistan denez, inon ere behartzen ez gaituenik lege hebertarrak; berorrek, lege izan arren, ez gaitu lotzen, betebeharreko hori, zuzenbide naturaletik kanpo, legeak ematen duen borondatetik baitator. Eta
|
ez
dago inolako zantzurik Jainkoak israeldarrez besteko gizakiak lege horren peko izatea nahi zuela. Beraz, eta guri dagokigunez, ez dago lege indargabetzearen frogatzerik, ezin baitaiteke lege hori indargabetu inoiz ere mendean izan ez zituen horientzat.
|
|
Humboldten" hizkuntz teoriaren" eraketa prozesua bere osotasunean ezagutzea interesgarria izan daitekeelakoan, jarraian eta bukatzeko, hark 1800etik aurrera burutuko duen ibilbide linguistikoa azalduko dugu labur. Bertan bi fase bereiziko ditugu, bai, baina beti ere garrantzitsua da ez ahaztea, horien artean
|
ez
dagoela inolako etenik eduki mailan, baizik eta bakarrik batean zein bestean aztergai honi eskainitako arduraldiaren araberako ezberdintasun bat: lehenengoan bestelako zeregin diplomatiko eta politiko askotan murgilduta dagoen bitartean, bigarrenean esklusiboki dedikatzen da hizkuntz estudiora.
|
2006
|
|
Nola telepatia onartzen dutenak hala gaitzesten dutenak ados daude oro har bertan" miragarria" den zerbait gertatzen dela aitortzeko orduan. Alabaina, Kojeveren ustetan, printzipioz
|
ez
dago inolako alderik liburu baten irakurketaren eta beste gizaki baten pentsamenduaren" irakurketa telepatikoaren" artean. Gaur egun onartu ohi da giza gogoeta oro garun prozesu enpiriko gisa existitzen dela," Berger en uhinak" deitu uhin elektromagnetikoak sortzen dituena, antza.
|
2009
|
|
Hau da, herriak tximista eta haren erlantza bereizten eta bigarrena egite bat bezala kontzebitzen duen bezala, tximista deritzan subjektu baten egintza bezala, horrela herriaren moralak bereizi egiten du sendotasuna haren kanporatzeetatik, indartsuaren atzetik substrato indiferente bat balego bezala, kanporatzeko libre dena eta, baita sendotasuna ez kanporatzeko ere. Baina ez dago horrelako substratorik;
|
ez
dago inolako" izaterik" egitearen, jardutearen, bilakatzearen atzean;" egilea" fikzioz gehitu zaio egiteari —egitea da dena.83
|
2010
|
|
Une honetan, hauxe baino ez dut baieztatuko: guztion ontasunaz denaz bezainbatean,
|
ez
dago inolako eragozpenik, pribilegioa lege izan dadin. Horrenbestez, pribilegioaren zuzeneko objektua izango da, besteak beste, familia, etxe edo pertsona zehatz baten ontasun partikularra (eta horrexegatik, beharbada, San Isidorok lege partikular deitzen dio pribilegioari).
|
|
Ildo beretik, jakiteko modukoa (sicibile) jakitateak eratortzen du (scientia), esangura potentzialean bada ere. Hortaz,
|
ez
dago inolako eragozpenik etimologia horretan, eta, bi eratorpenetatik egokiena aukeratzea zalantzazkoa izan daitekeen arren, bi biak ere erabilgarri gerta daitezke egun dugun asmo honetarako.
|
2014
|
|
edertasun larderiatsua duten pasarte asko dauzkan opera handi bat da... eta, ordea, Gurnemanzen bi narrazio luzeak (I. eta III. ekitaldien lehenengo erdia betetzen dutenak) Wagnerrek idatzitako okerrenetakoak dira: jada ezagutzen ditugun aurreko gertakizunen laburbiltze bat gertatzen da,
|
ez
dago inolako tentsio dramatikorik. Proposatzen dudan Parsifal en irakurketa ‘komunistan’, operako bi une erabakigarri horiek birgaitu behar dira:
|
2021
|
|
Bestetik, aipatutako eredua ez dela sostengarria azpimarratzen du. Jaun eta esklaboaren arteko dialektika aldebakarrekoa eta asimetrikoa izanik,
|
ez
dago inolako elkarrekikotasunik. Bikote heterosexualean bikain islatzen da hori.
|
|
Jaun eta esklaboaren arteko dialektika aldebakarrekoa eta asimetrikoa izanik,
|
ez
dago inolako elkarrekikotasunik. Emaztea senarrarekiko erlazioan baino ez den objektu erlatiboa bada ere, senarrak era beregainean gauzatzen du bere izatea.
|