Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎–Chapeau, Txillar? artikuluan esannion bezala, giro akademikoan zerbait txarto ikusita badago, ez da ideia kontrastea edoeztabaida zientifikoa( ez dago ikusita, ez txarto ez ondo; ia ez dago), formak ez gordetzea baizik. Forma, itxura, planta, eta agerpena sakratuak dira hipokrisia akademikoan, eta horien aurka egindako egintzak larrutik ordaintzen dira eguneroko konbibentziaunibertsitarioan.
2002
‎Aldiz, modernizazio erreflexiboaren lehen fasea betierekotzeak, alegia, autodinamika industriala bere horretan garatzen uzteak (hori bai, gero eta aurrerapen tekniko handiagoekin), eralda dezake gaur egungo gizarte egitura, baina hondamendiari bide emateko. Ez baitago ikusi nahi ez duena baino itsuagorik.
2007
‎It, s in here (etorkizuna ez dago han kanpoan, hemenbarrenean baizik) esaldian bilduta dagoen pentsamendua. Indarrean dauden kontzeptuak argitu gabe kulturaren edo kultur prozesuaren esanahiaren ulermena bideratzerik ez dagoela ikusirik, gogoeta honek kontzeptuzko elementuak harira ekarrinahi ditu kultur prozesuaren ulermenean sakontzeko; nahitaezkoa baita kulturproposamen egokiak egitea, oro har, gizadiaren egoera, naturaren egoera eta norbanakoaren egoera hobetze aldera. Ildo horretan, gizatasunaren balio guztiak aintzathartuko lirateke (hau da, Europako kulturak beti aintzat hartu izan dituen balioak), balio horiek ez baitira errespetatzen ari, eta ez baitaude pertsona guztien eskura.Helburu hori lortzeko, ezagutzaren modus operandi a gehiago interesatzen zaigu, horixe baita giza nortasuna edo izaera azaltzen duen giltzarria?, opus operatum abaino, hau da, ezagutza edo jakintza guztien gauzatze kulturala baino.
2008
‎para que(?) influya en el animo de los Sres. del consejo Provincial y Gobernador de la Provincia para que se siga en esta villa cobrando los ocho mrv. en azumbre de chacoli y cuatro en la de sidra»944 Irailean, udal defizita orekatu nahian, «viendo que todos los articulos de consumo se hallan recargadisimos de impuestos, ecepto el chacoli y sidra»945 bi edariok ere zamatzeko eskakizuna berretsi zuen. Azkenean, nola edo hala, bere nahia lortu zuen, diru sarrerak handitzeko beste biderik ez zegoela ikusita, txakolinari 600 eta sagardoari urtero 1.200 errealeko zerga ezartzea erabaki baitzuen.
2009
‎Denboraren poderioz eta bidea eginez, Euskal Telebistaren ikusleak gehitzen joan ziren pixkanaka, nahiz eta garai hartan ez zegoen ikus entzuleriari buruzko daturik. Telebista berriak bazuen, ordea, oihartzunik gizartean, eta horrek, ikusledatuei zegokienez behinik behin, baikortasuna eragiten zien ETBko zuzendaritzako kideei.
‎kuota handitzea ez lortzearen arrazoia hizkuntzaren muga bada, guk existitzeko daukagun arrazoiari helduko diogu. Ez gaude ikus entzule gehiago izateko xedeari begira jarrita.
2011
‎Txomin Peillenek kontatzen duenez (Peillen, 1995), Jean Haritxelhar Bordele 3 Unibertsitateko katedraduna zenean, euskarazko lizentziatura bat lortzen saiatu zen, nahiz eta ez zuen arrakastarik izan. Karrera oso bat antolatzerik ez zegoela ikusita, Iparraldeko zenbait euskaltzalek (J. Ajuriagerra, P. Xarritton, P. Lafitte, E. Goihenetxe, K. Harluxet, J. Haritxelhar, M. Lafourcade eta abar) ACIEB (Association pour la création d' un Institut d' Etudes Basques) elkartea eratu zuten, eta horri esker Baionan 1979an Institut d' Etudes Basques/ Euskal Ikasketen Institutua sortu zen242.
2014
‎Esanak gure esparrura ekarriz, enuntziatu parentetikoekin ere ez ote da gauzabera gertatzen? Analisi sintaktiko formalari begiratu besterik ez dago ikusteko E2ridagokion diskurtsoa E1en txertatu edo tartekatzerakoan sintaxi mailako loturarik ezdela gertatzen bi enuntziatuen artean. Justaposizioan edo alborakuntzan gertatzenden bezala, baina ez guztiz, enuntziatuak alboz albo paratu ordez batak besteagurutzatuz tartekatzen baitira.
2019
‎Ikasleen ezaugarri soziodemografikoak, multimedia jarduera sedentarioak eta Dieta Mediterraneoarekiko atxikiduraren datuak, 1 Taulanagertzen dira adinaren arabera sailkatuak. Bertan, adin taldeen artean, genero eta gorputz masaindizean ezberdintasunik ez zegoela ikusi zen. Hala ere, Lehen Hezkuntzan zeuden umeen gurasoek, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan zeuden gurasoek baino ikasketa maila altuagoa zutela deskribatuzen (p< 0,01).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia