2013
|
|
1,30 euroko prezioa du, baina 1,10 eurora jaisten da Creditrans edo Barik txartelak erabiliz gero. «Baina
|
ez
dago ikasleentzako txartelik edo beherapenik», kexu da Sainz. «Astean hamahiru euro ordaintzen ditugu, berandu heltzeko, eta estu estu bidaiatzeko.
|
|
Aitaren «ilusio zazpuztuak» bideratzeaz gain, hutsune bat betetzea ere bada urtarrilean ireki zuten eskolaren helburuetako bat. Izan ere, jazz musika menperatzea eskatzen dute kontserbatoriora sartzeko proban, baina
|
ez
dago ikasleak horretan trebatuko dituen eskolarik. «Garai jakin batean, jazza eskaintzen zuten goi mailako ikasketak agertuz joan ziren Donostian eta Iruñean, kasurako, baina ez horietara sarbidea prestatzeko erdi mailako eskolarik», azaldu du Teresa Zabalzak.
|
2015
|
|
Uste dute gaur egungo hezkuntza sistemak ez diola inori onik egiten. «Bizi Tokin
|
ez
dago ikaslerik, ezta irakaslerik ere. Denok ikasten dugu», dio Etxebarnek.
|
2021
|
|
nork galderari azkarren erantzungo, nork egitekoak lehenago bukatuko, matematikan abila etiketa jasotzeko aukera zuten ikasleak lehian aritu ohi ziren, klase ertain altuko mutiko zuriak gehienak. Lehiaketa horretan lehenengo postuetan
|
ez
egoteak ikasleen artean larritasuna eragin ohi zuela oroitzen du Eirek. Anek, berriz, uste du irakasteko eta ikasteko modu horrek matematikarekiko hartu emanak gaiztotzen dituela, batez ere, lehiakor izateko hezi ez dituzten ikasleen edota etxetik motxila betearekin datozenen artean.
|
2022
|
|
Azterketa astea da unibertsitateko ikasleentzat, beraz,
|
ez
dago ikaslerik erakusketan. «Haientzat ez da garairik onena erakusketa batera joateko», azaldu du Gonzalezek.
|
|
Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian
|
ez
dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du.
|
|
Dekretuak, gainera, beste eragin gaizto bat ere izan dezake: ikasle kalteberatzat jotzen ditu prekaritate egoera sozial edo ekonomikoekin zerikusirik ez duten hainbat egoera (gaitasun handiak, eskola edo heldutasun atzerapenak, arreta arazoak, hezkuntza premiak), eta, beraz, itunpeko ikastetxeek benetan egoera sozial zailean
|
ez
dauden ikasleekin estali ahal izango lukete zaurgarritasun kupoa. Hori gutxi balitz, banaketa orekatua bi eta hiru urteko geletan aurreikusten da (22 ikasturtetik aurrera), ikaskuntza arazoak eragindako zailtasunak oraindik antzeman ezin izan direnean.
|