Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2015
‎argia berriro etorri eta ikusi nahi dituenean, ikusi ahal izango dituen ala ez. Hau ez dago haren esku; gure Jaunak irekitzen du adimenaren leihoa nahi duenean; nahiko erruki agertzen dio beragandik inoiz ere ez joateaz eta hark hori ongi uler dezala nahi izateaz.
‎–Nire ustez arrazoi hauengatik da: lehenengoa, deabruak sekula ere ezin eman dezakeelako hau bezalako min gozorik; espirituzkoa dirudien zapore eta gozotasuna bai, eman dezake; baina mina, eta hainbesteko mina, arimaren baretasun eta gozotasunarekin bat egitea ez dago haren esku; haren ahalmen guztiak gizakiaren kanpoaldeari begira daude, eta haren minak, hark ematen dituenean, nire iritziz, ez dira sekula ere gozoak ezta bakea dakartenak ere, ezinegona eta gerra dakartenak baizik. Bigarrena, ekaitz gozo hau hura nagusi den ingurunetik ez baina bestelakotik datorrelako.
‎–Honi erantzuten diot, ez dagoela esan dizuedana baino era hoberik, haiek ez bilatzea baino era hoberik, arrazoi hauengatik: lehenbizikoa, honetarako behar den aurreneko gauza Jainkoa interesik gabe maitatzea delako; bigarrena, nahiko apaltasun gutxikoa delako gure zerbitzu kaskar hauengatik lortuko dela hain gauza handia uste izatea; hirugarrena, honetarako egiazko prestaera sufritzeko eta Jauna imitatzeko desira delako eta ez gozotasunak, azken batean Hura iraindu baitugu; laugarrena, ez dagoelako Haren Maiestatea haiek guri ematera behartua, bere aginduak betetzen baditugu zeruko aintza ematera behartua dagoenez, honelakorik gabe eta guk baino hobeki baitaki zer komeni zaigun eta nork maite duen benetan; eta honela gauza ziurra da, eta nik badakit, eta ezagutzen ditut behar den bezala maitasun bidetik doazen pertsonak, beren Kristo gurutziltzatua zerbitzatzearren soilik; eta ez ... Hau egia da.
‎Orain baino gehiagotan ez zait gertatu zortzi egunez egotea, Jainkoari zer zor diodan jakin gabe eta jakiterik ere ez nuela izango dirudiela, eta mesedeen oroitzapenik gabe; arima, berriz, hain lelotua eta ez dakit zertan ezta nola jarria ere, ez pentsamendu txarretan, baina onetarako hain moldakaitz, non barre egiten bainuen neure buruaz eta atsegin zitzaidan ikustea arima baten ezereztasuna, Jainkoa harengan etengabe lanean ez denean. Argi ikusten du egoera honetan arima ez dagoela Hura gabe; ez dela batzuetan izaten ditudala esan dudan lan handietanbezala; baina egurra jarri eta bere aldetik ahal duentxoa egiten badu ere, garrik ez da pizten Jainko maitasunaren suan. Haren erruki handia da kea ikustea ere, ez dagoela guztiz hilda ager dadin.
‎Jainkoagandik gozotasunak hartzen hasten diren pertsonak badira, ez sinetsi halakoei, beren buruei gora egiten lagunduz gehiago aprobetxatzen eta gozatzen dutela uste baitute. Oi, Jainkoak nahi duenean, nola datorren agerian laguntzatxo hauek gabe ere!; guk eginahalak egin arren, Berak hartzen du espiritua, erraldoi batek lastoa hartuko lukeen eran, eta ez dago hari gogor egiterik. Era ona, Berak nahi duenean, zapoak bere indarrez hegan egingo duen ustea duela sinesteko!
‎7 Kontua da ez zegoela haren esku ni ez nekaraztea, ezta nire esku ere, uste dudanez, ez esatea. Izan ere, gauza hauek tratatzeko bihozmin eta lotsa handia izaten banuen ere, harekin eta aipatu dudan errektorearekin ez nuen izan inolako penarik, alderantziz baizik:
‎4 Ni ez nintzen saiatzen bitarteko hauek lortzen; alderantziz, zentzugabekoa iruditzen zitzaidan horretan saiatzea, izan ere, ni bezalako emakumetxo batek, inolako ahalmenik ez zuenak, argi ikusten nuen ezin zuela ezer egin; baina arimara desira hauek datozenean, ez dago haren esku haiek baztertzea. Jainkoari poz emateko maitasunak eta fedeak egingarri bihurtzen ditu naturazko arrazoiz hala ez direnak; eta horrela, monasterio gehiago egin zitezen gure Jeneral txit Agurgarriaren borondate gartsua kontuan izanik, eginda ikusten nituela iruditzen zitzaidan.
‎Beste behin ere idatzi dudala uste dut gure irudimenaren eldarnioaren kausak azalduz; nire iritziz, ez guztiak, ezinezkoa litzateke-eta, baina bai batzuk. Eta, beraz, orain ez naiz horretaz arituko; aditzera eman nahi nuke, ordea, arima ez dela pentsamendua, ezta borondatea ere ez dagoela haren esanera, zoritxarrekoa bailitzateke hala balego; horregatik, arimaren probetxua ez datza asko pentsatzean, gartsu maitatzean baizik.
‎Riberaren testuan aldaketa txiki batzuk daude: Sekula ez zuen izan bere espirituko gauzetan, garbitasun osoa eta kastitatea baino besterik, eta ez du uste, espiritu ona bada eta naturaz gaindiko gauza badu, besterik izan dezakeenik; izan ere, gorputzaren arreta guztia galtzen du eta ez dago haren oroipenik, oso osoan Jainkoari emana baitago.
‎kanpoko ez barruko hitzik gabe argi argi ulertzen du arimak nor den, eta zein aldetan dagoen, eta batzuetan baita zer esan nahi duen ere. Nondik eta nola ez daki; baina horrelaxe gertatzen da, eta hark irauten duena ezin du alde batera utzi; eta kentzen denean, lehen bezala irudikatu nahi izan arren, alferrik da, irudikapena delako hau eta ez presentzia, hau ez baitago haren esku; eta honela dira naturaz gaindiko gauzak. Eta hemendik dator Jainkoak mesede hau egiten dion hark bere burua ezereztzat izatea, gauza emana dela konturatzen delako eta berak ez duela han ez kentzerik ez ipintzerik; eta honek askoz ere apaltasun eta maitasun handiagoaz gerarazten du Jaun hain ahaltsu hau, hemen ulertu ere ezin duguna egin dezakeena, zerbitzatzeko; jakintzarik handiena izanda ere, ulertzen ez diren gauzak daude.
‎4 Berriro diot, gaitz hau izan duten pertsona asko ikusi eta tratatu duenak bezala, ez dagoela harentzat ahal duzuen bide eta era guztietatik lotzea baino beste erremediorik. Hitzak nahiko ez badira, erabil zigorrak; zigor txikiak nahiko ez badira, handiak; hilabete kartzelan edukitzea nahiko ez bada, lau hilabete:
‎Izan behar duenak ez du ezkutuan zertan egonik, eta egia dela dakitenean, guztiak isilduko dira. Nire ustez, ez dago hura asko axola izateko eran. Niri gutun bat idatzi dit, Jainkoa gorestera eraman nauena.
‎2 Ama prioreak, Maria Bautistak, idatzi dit nola poztu zen berori Jainkoak honetan egin digun mesedeaz; eta ez zegoen hark esan beharrik, nik badakidalako, berorren mirabe hain zintzoei dagokiguna izan ez arren, nahikoa dela Jainkoaren gauza izatea horretaz pozteko, haren etxeko eta erreinuko pertsona denez. Nik diotsot berorri, oso bihotz altxagarri izan zaidala, eta, dirudienez, aurrerantzean bakea izango dela, gauza handia baita, eta eragozpenik ez izatea hain prelatu desberdinekin bide honi ekin diogunok, zer egin ongi jakitea baizik.
‎Egin beza gure aita joan dadila hura bisitatzera, eta bidal biezaio bihotz bihotzeko agur bat nire partetik, eta aita Rodrigálvarezi ere bai; esan poztu nintzela bereaz. Nire burua ez dago hari idazteko eran. Esan biezat nola dagoen ahizpa San Jeronimo.
‎4 Ez diot berorri idazten Alonso RamĂ­rez jaunari buruz, ez dago hura zertan nekaturik, berorri idatziz. Jaunari eskatzen diot ordain dezala (nik ezin baitut eman berorri eta beroriei zor diedana), eta urte askoan gorde ditzala, eta aingerutxo horiek oso santu egin ditzala, eta batez ere nire patroia, dugu-eta, eta berori bere eskutik izan dezala beti, amen.
‎5 Jainkoak eragotzi ez balit, orain dela egun batzuk egingo nukeen berorrek nahi zuena, baina ez dit uzten, eta Jaunaren zerbitzaria dela ikusten dut; eta horregatik ongi da hura maitatzea, merezi baitu, hark eta lurrean diren guztiek. Haien antz handiagoa dugula uste dugunean, oso ergelak izango gara; baina ez dago haren antzekoa izan beharrik, harengandik jaso dugun ona eskertu baizik. Eta horrela, berorrek laga bitza milikeria horiek eta ez utzi hari idazteari; saia bedi apurka apurka bere baitan libre izaten, ez baitu lortu oraindik dioen heinean; nik, Jainkoari eskerrak, askatasun handia dut.
‎Une batean bada ere, oso onuragarria da neure barruan laguna dudala gogoratzea. Azken batean, atsegin hartzen ohituz joan, ez baitago Hari oihuka hitz egin beharrik, Haren Maiestateak han dagoela sentiaraziko duelako.
‎Eta ura lurretik datorrenez gero, Jainko maitasunaren su hau hilko duen beldurrik ez izan; ez da bere eskumenekoa. Biak elkarren aurkakoak badira ere, bere eskuko jauna da; ez dago haren mende.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia