Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎Marko honetan kokaturik, Alemanian haur heziketa haurtzaroko korategi edo «Kindergarden» bezala ezagutzen diren zentruen esku dago. Zentru hauek ez daude hezkuntza sistemaren barnean, haurtzaro asistentzia kontsideratuak direlako. Honez gain, lorategi hauek ez dute jabetza publikorik, instituzio ezberdinen edo udaletxeenak izaten dira.
2005
‎Amaitzeko esan dezagun, Bejartik bidalitako hitzaldia kenduta, Revista ren Madrilgo aldian ez dagoela hezkuntza artikulu gehiagorik. Hortaz ia osotara Gasteizko aldian landutako gaia izan zen hau.
2007
‎Hizkuntzarik gabe ez legoke hezkuntzarik edota ikas irakas prozesurik —ezta hizkuntz didaktikarik ere— Horren haritik zera dio Zabalzak:
2009
‎Eskola graduatua, BBB, Lan Batxilergoa edo Teknikari Laguntzailea dira Espainian urteetan zehar eta gaur egun indarrean ez dauden hezkuntza sistemetan lor zitezkeen titulu edo ikasketa mailetako batzuk. Hala ere, indarrean ez egoteak ez du esan nahi erabilgarri izateari uzten diotenik; izan ere, horietako bakoitzak gaur egungo hezkuntza titulu eta mailekiko baliokidetasuna du ezarrita, eta, beraz, onartzen da indarrean dauden tituluen ondorio profesional edo hezitzaile berberak dituela.
‎Arazoaren muinari erreparatuz, elkarteak uste du jauzi handia dagoela gizartean hezkuntzari ematen zaion garrantziaren eta horretara bideratzen den finantzaketaren artean: . Eskoletan ez dago Hezkuntza Proiektua gauzatzeko behar adina baliabiderik, ezta baliabide horiek kudeatzeko autonomia ere?.
‎Hezkuntzaren kasua da deigarriena. Jose Antonio Agirreren 1936ko gobernuan ez zegoen Hezkuntza Sailik (Justizia eta Kultura Sailean Leizaola egon zen). Ramon Rubialen lehen Euskal Kontseiluan Hezkuntza sailburua Karlos Santamaria (EAJ) izan zen eta Kultura sailburua Jose Antonio Maturana (PSE).
2010
‎Datu ikaragarri horien baitan, azpimarratzekoa da ezen ez dagoela hezkuntza pribatuan matrikulatutako ikasle bakar bat bera ere, azterketa hori gainditzen duenik, ezta Lehen Hezkuntza mailakorik ere.
2011
‎sarbidea izatea eta hezkuntza eskubidea bermatzea ez dira gauza bera (Toma, evski, 2004, Skutnabb Kangasek (2008b) aipatua). Izan ere, irakaskuntzarako erabiltzen den hizkuntza erabat ezezaguna bazaio haurrari eta gainera eskolak ez badu haurraren hizkuntza ezertarako kontuan hartzen eta are okerrago, mespretxatu egiten badu, orduan ez dago hezkuntza eskubidea bermatu egiten dela esaterik. Halako kasuan dauden haurrek lortu lortu dute eskolarako sarbidea, baina haien hezkuntza eskubideak ez dira inolaz ere behar bezala bete.
‎Alfabetatze maila apaleko beste askok ospitalizazioa behar izan zuten. Osasun arloko ezagutza eskasaren arrazoia da ez dagoela hezkuntza aukerarik, ikasteko zailtasunik edo adindunen ezagutzaren gutxitzerik. Autozainketaz gain, beste patologia batzuek beren tratamenduak ulertzeko trebetasun tekniko batzuk eskatzen dituzte.
2012
‎Aztergai ditugun IAPak ulergaitzak lirateke baldin eta hezkuntza formalaren langintza soziala ahaztuko bagenu. Halaber, Durkheim en tesi nagusietako bat da ez dagoela hezkuntza unibertsalik edo betierekorik, baina, aitzitik, aldi berean, Durkheim ek azaltzen du hezkuntzak bi egoera fisiko eta mental mota piztu behar dituela umeengan: batetik, oro har gizarte bateko kide guztiek partekatu behar dituzten egoera fisiko eta mentalak eta, bestetik, espezifikoki bere talde sozialari dagozkionak.
2013
‎Neurri horiekin guztiekin hezkuntzaren kalitatea “gutxitu” egingo dela pentsatzen dute institutuko langileek eta egiten diharduten protesta ekintza honekin, gauza bat laga nahi dute argi: ez daude Hezkuntzan murrizketa gehiago onartzeko prest.
2014
‎Umeak gero eta lehenago jartzen dira hedabideen aurrean, batez ere telebistarenaurrean, eta nola ez dagoen hezkuntza politikarik horren inguruan, gure neska mutilgehienek argudio gutxi daukate zorionaren irudi eta mezuen kontsumoari aurreegiteko.
2015
‎Arartean, berriz, kontzentratze eta homogeneizatze egitasmoen xedeak nobleak eta administrazioko zerbitzariak baino ez ziren izan. Artean, beraz, ez zegoen hezkuntza orokorraren beharrik.
2021
‎Beraz, epaileak beren funtzioetatik ateratzen ari dira: ez dagokie hezkuntzaz ebaztea, ez delako euren eskumena, eta ez daukatelako arlo horretarako ezagutzarik; zentzugabea da hizkuntzen irakaskuntzan ehunekoak ezartzea». Gizartea hautsi nahi izatea egotzi dio justiziari:
‎Arazoa da, ildo horretatik, produkzio erreprodukzio prozesu horretan eragina zentzu bakar batean gertatzen dela nagusiki, gizarte egiturek hezkuntzan pisu handia duen ez bezala, eskolak arazo handiak dituela kultur iraultzailea produzitzeko Zoriontasunaren kultura nagusi den garai honetan. Baliteke arrazoia izatea estrukturalistek esaten dutenean ez dagoela hezkuntza iraultzerik, gizarte eredua irauli ezean; horrela ematen du, gaur egun bederen. Baikortasun edo positibismo tiranikoan ezkor izateko arrazoi gehiago daude.
2022
‎Hortaz, zertara dator gaztelera ikastorduak gehitzea, beharrezkoa ez bada? Ez dago hezkuntzan ingeniari izan beharrik, gaztelerazko eta (gutxienez) ingelesezko ikastorduak gehituz eta euskarazkoak murriztuz, ondorioak zein izango diren jakiteko.
‎«Eskaintza horrek mesfidantza eragin digu, ulergaitza delako; ez dugu ulertzen zertara datorren hezkuntza akordioa sinatu ez duen alderdi bati horrelako eskaintza bat egitea, ez dugu ulertzen zein den eskaintza horren intentzio politikoa, Jaurlaritzak bidali nahi duen mezua». Gainera, gogorarazi du neurri hori ez dagoela hezkuntza akordioan jasota, agindu batean baizik.
‎Horrek aukera ematen du antolatzeko eta kudeatzeko garaian eredu propio bat. Ez dago hezkuntza munduan beste eredu bat halakorik duenik. Eta gero sare bat osatzen dugula.
‎Mutilen hezkuntzari buruzko bibliografia, noski, Arnold doktorearenganaino heltzen da. Baina maskulinitatearen inguruko ikerketek gidatutako eztabaidarik ia ez dago hezkuntza sistema masiboan mutilei zuzendutako hezkuntzaren inguruan; are gutxiago maskulinitateari heltzen dion hezkuntza prozesuan neskak eta mutilak inplikatzen dituzten printzipioei buruz246.
2023
‎Haur Hezkuntzako lehen zikloan (0 urte) ez dago oraingoz ziurtatuta eskaintza unibertsala, eta hezkuntzako etapatzat jotzen bada ere, ez dago Hezkuntza Departamentuaren esku. Bestetik, maiz —adibidez, Iruñean— aski zaila da 0 urteko etapan ereduko ikaspostu edo plaza lortzea etxetik hurbil.
‎Zenbat zerikusi du txosten horien emaitzetan Espainian gutxieneko adostasun politikora iristea ezinezkoa izateak? Ez dago hezkuntza itunik, ideologizatuta eta polarizatuta dauden indar politikoen artean egin litzatekeelako. Guztiek (hemen eta leku guztietan) hezkuntza sistema erabili nahi izan dute beren ideologia zabaltzeko.
‎Zergatik gaude euskara irakasleok Kultura Sailaren barruan, kirolari, dantzari, musikari eta abarrekin, eta ez gaude Hezkuntza Sailean, gainerako irakasleekin. Beharbada, gure hizkuntza elementu folklorikoa delako Eusko Jaurlaritzarentzat?
‎Neurri ausartak dira, guri ere konpromiso bat eskatzen digutenak, eta betetzeko prest gaude. Argi edukita segregazioa ez dagoela hezkuntzan bakarrik. Erronka honi herri moduan erantzun behar diogu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia