Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Batetik, ia ez da egin ahaleginik unibertsitateak ikerkuntzarako teknika laguntzaileez hornitzeko. Bestalde, beste unibertsitateetan dauden ikertzaile hutsen pareko goi teknikaririk ez dago gure unibertsitateetan. Bi gabezia horiek garrantzi handikoak dira, eta ikerkuntza sustatzeko politika eraginkorrak abian jarri nahi badira, ezinbestekoa da gabezia horiei konponbideren bat ematea.
2003
‎" Gurasoentzat gustukoa den hizkuntzan, seme alabek eskola orduz kanpoko ekintzak burutzeko parada izan dutela adierazten dute guraso gehienek (%74 eta %83 bitartean, gaztetxoek buruturiko ekintzaren arabera). Ekintza horie tan jardutean erabilitako hizkuntzarekin ados ez dauden gu rasoen kopurua apala da, eta horien artean gailentzen dira gaztelania hutsean izatea salatzen dutenak (%8 eta %17 bitartean, ekintzaren arabera)."
2004
‎Esan beharrik ez dago gurean ez dela honen parekorik, ezta proiektu mailan ere. Eta egon luke, ez Belgikan egindakoa kopiatzeko, preseski, nazioarteko gomendioei jarraitzeko baizik.
2010
‎objektuek zentzumenak eragiten dituzte, eta irudi objektiboak osatzen dira. Irudiok ez daude gure borondatearen menpe; egiazkoak dira, baina haiei buruzko iritziak okerrak izan daitezke. Testuinguru horretan uler daiteke estoikoek landuriko logika.
‎ez dugu askatasunik osasuna, edertasuna eta plazera aukeratzeko, edo gaixotasuna, sufrimendua eta heriotza saihesteko. Gauza horiek guztiak ez daude gure menpe. Horren ondorioz, gizaki asko dohakabeak dira, kontrolpean ez dituzten gauzak lortu edo saihestu nahi izango bailukete.
‎Erriberrin hasi egin ginen hori sumatzen. Erriberrin bertan ez zegoen gurearen tamainako aldizkaririk gaztelaniaz, ezta urrutitik ere. Gaztelaniaz ari zirenek bazuten euren aldizkaria, baina tamaina horretara ez zen iristen.
‎Nagusiak ez zeuden gure gainean, ez ziren agertu ere egiten gure bileretara. Bagenuen arduradun bat, argitaratzen genituen gauzak begiratzen zituena.
2013
‎Razionaltasuna anitza da, eta aniztasun horri hizkera aniztasuna dagokio. Hizkera aniztasun horrek adierazten du mundua zatikaturik dagoela, oinarrizko batasunik ez dagoela gure esku.
2014
‎Eta gu inbidiak jota poesia produktu komertzial batean zein ondo txertatzen duten entzun ahala. Modu honetako zinema ez dagokigu guri, nonbait. Ez dagokigu poesia tartekatzen duen zinema, ez dugulako geure tradizio poetikoan federik.
2015
‎Gure herrietara joan ginen ekarpen eske, eta milioi erdi pezeta inguru bildu genuen. Txerriak jartzea ez zegoen gure ideietan ez genuelako esperientziarik, baina pentsu etxe batek eskaini zigun txerriak gizentzea dirurik aurreratu gabe; beraiek ekartzen zituzten txerriak eta pentsua, eta guk zaindu egiten genituen, eta gizendutako txerri bakoitzeko horrenbesteko bat emango ziguten. Ia mila txerri gizentzeko modua egin genuen, baina hurrengo urtean txerriak hartzen zizkigun Hernaniko Sistiaga hiltegia kiebran deklaratu zen eta gu beste zulo handi batean sartu ginen.
‎Hala ere, ez gaitezen engaina. Den dena ez dago gure esku: hizkuntza interakzioa da, eta, beraz, solaskidearen gaitasunek mugatzen dute gure hautua, gure erabakia.
‎Arregirekin egon aurretik, apirilaren 25ean, Txemak, Joxemik eta hirurok Mari Karmen Garmendia Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako idazkari nagusiari aurkeztu genion. Ez zuen Joseba Arregiren aginte mailarik, eta ez zegoen gure egitasmoaren alde, ezta gutxiago ere, baina esan behar da Garmendiak aldeko jokoa egin zuela lau urte geroago Egunkaria eta Eusko Jaurlaritza akordiora iristeko.
2017
‎gizarteen gainean dagoen zerbait, materiala ez izateagatik hartu ezin dena. IKTak, ordea, uki daitezke, aztarna ekologiko bat sortzen dute; ez daude gure gainean, gu inguratzen gaituzte, gure baitan ditugu, gure gorputzak zeharkatu dituzte. Zer dira bestela belarrietan jartzen ditugun tramankuluak telefonoa eskuekin ez eusteko?
‎Egoera jarraitu horrek hainbat ondorio izan ditu, esaterako, emakume sortzaileen belaunaldi osoak galdu ditugula. Baziren emakume artistak 60ko, 70eko eta 80ko hamarkadetan; baina euren lana ez dago gure bildumetan, ez zaizkie heldutasuneko erakusketak sekula iritsi, ez zai Haizea Barcenilla zkie katalogo arrazoituak dedikatu. Memoriaz etengabe aritzen den lurralde honetan, ez da iritzirik behar, datuak besterik ez, emakume artisten memoria alzheimerrak oso jota dagoela ulertzeko.
2018
‎Eta maila berean kokatu behar dira kultur industriak ere. Izan ere, euskararen ezagutza bai baina hiztun komunitateko kide bihurtzeko bestelako osagaiak (erabilera, nortasuna edota lurraldea) modu apalagoan jaso dituztenak komunitate horretara erakartzeko bestelako alternatiba handirik ez baitago gure testuinguruan. Horrela, ezagutza hedatu ostean, edo hedatzearekin batera, hizkuntz politika batek hurrengo urratsak aurreikusi behar ditu, hiztun komunitatea trinkotu nahi badu eta komunitate horretara hiztun berriak ere integratu nahi baditu.
‎Egia da ohituta gaudela drama horietara guztietara, badakigu hor daudela, ikusten ditugu. Baina ez zaizu iruditzen gure bizimoduak, gure politikak, gure lehen munduko bizimodu honek eragindako kalteak direla, eta ardura hori ez dagoela gugandik aparte?
2020
‎Ez daukagu arrastorik ere nola ikusten duten artistek mundua. Ez dago gure hitzetan. Ez dago gure iruditerian.
‎Ez dago gure hitzetan. Ez dago gure iruditerian. Artea desagertu egin da; ez dugu gehiago behar, antza.
‎Gehiago esango nuke libertatea kudeatzen hasi nintzela, zeren seminarioan ez ginen ezer, eta egun batetik bestera, itzelezko autoritatea geneukan. Dena ez zegoen gure esku, baina gauza inportante bat bai: jendearen kontzientzia.
Ez dago gure gogoan, hemen eta orain, gure begirada ezkortasunaren eremuan jartzea.
‎Frustrazioa onartzeko gaitasuna da xxi. mendeko Mendebaldeko gizabereekin landu beharreko ikasgai premiazkoenetako bat; dena ez dago gure esku, ondo egoteak esfortzua suposatzen digu, baina, hala ere, bizitzak merezi duela ulertzea, alegia. Bada ordua hori ere euskal curriculumean modu erreal eta eraginkorrean txertatzeko.
2021
‎A eredu errefortzatu moduko bat eman dezake datorren hurrengoak, eta ez eredua. Hori ez dago gure eskuetan, Ordezkaritzak erabakitzen duelako nor bidali; eta ziurtasunik ez badago, ezin duzue ikastola itxi". Pena ematen zidaten gurasoek, baina hori zen gure errealitatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia