Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2001
‎Mutikoak ez zeuden gizona hiltzekotan. Nair ek, ordea, horietako bat ezagutu egin zuen.
2004
‎Hizkuntza horiek, hortara, bizitzatik kanpo jarri dira: ez daude gizonaren zerbitzuko.
2005
‎–Mila aldiz esan ninan ez dagoela gizonez fidatzerik, eta, barru barrutik hats hartzen zuela, behinola ikasitako Manifestu Komunistaren paragrafoa errezitatu zion, ahots sendoz eta erabakitasun handiz?: Gizaki libreak eta esklaboak, patrizioak eta plebeioak, baroiak eta glebako jopuak, maisuak eta ofizialak?
2006
‎Veronicak ireki zuen atea, goitik behera begiratu eta edan zintuen praka eta guzti, adurra zeriola. Ez dago gizonik gustatzen ez zaionik.
2009
‎Maria zein Paulo?, etab. Eta kontrasterako: . Goizuetan ez dago gizon ttikirik? (UBM, 92), eta. Guretan beti ikusi dugu gizona/ bakoitz bezala??
‎(HGB, 36). Eta mahatsondoari eta berriro lurrari aludituz,, orpo herririk gabe/ ez dago gizonik? (HGB, 37; ik. halaber 62).
‎datza harentzat askatasuna. Alegia, edozein momentutan ez dago gizon emakumearen esku mundua iraulkatu ahal izatea, askatasun politiko sozialak, ekonomikoak erdiestea. Baina horrek ez du gezurtatzen gizon emakumea berez, tout entier et toujours libre?
2010
‎are ergelagotzat hartuko duzu, jakiten duzunean zer nolakoa zen Simonek zu bezalako jendearekin zuèn jarrera, intelektualak, oro har, harrokeriaz betetako gizaki pribilegiatutzat baitzituen, eta horregatik ekiditen baitzituen bibliotekak, saloiak eta elkarrizketa espekulatiboak, nahiz eta berak, ez izatez, baina bai adimenez? hartarako dohainak zituen; sinetsia zegoen, bestalde, intelektualak behar beharrezkoa zuela lan gogorra, gogoa eta adimena bere baitan bilduta gera ez zitezen, eguneroko errealitatetik eta lurreko baztertuen arazoetatik urrun; zer min egin diezazuke, baina, Simone Weilek zuri, Damaso, zuk, zeure iritzien mende mendeko zaren horrek? ez baitago gizon dogmatikoagorik, zientzia jainkotzen duena baino!?, goitik behera begiratzen badiozu??; begiratuko ez diozu, bada, mistikoa ergela, kirtena eta eroa, hirurak batera bada!; eroa, batez ere, trauma, konplexu eta mota guztietako patologia fisiko psikikoek oinpean dutena, Simone Weil ere halatsu, migrainak eragindako buruko min jasanezinak edukitzeaz gain anorexikoa eta masokista ez ote...
‎–Hiruretan bat aukeratzekotan, ordea, Dostoievski. Egia da, bai, garai batean tsarraren aurkako azaldu zena, desterratu ere desterratu baitzuten horregatik, tsarraren aldeko sutsu egin zela azkenean, baina munduan ez dago gizonik, Dostoievskik baino hobeto erakutsi duenik gizakion barrua, hain modu erreal eta sinesgarrian: gizakion miseria moralak batez ere, gizartearenak ere badirenak eta irakurle zintzoa gizartea aldatzera bultzatu behar dutenak?
‎edo haiek zapaltzea, gatibu lanetan. Korolorenko ere indarkeriazale agertu zen bizitzaren azken aldean, Tolstoiren iritziaren aurka, oker ez banago??, kartzeletan edo gulagetan? Dostoievskik erakutsi zidan niri, ordea, planteamenduaren xinpletasunean ezinezkotasun bat zegoela, ez baitago gizon onik ez gaiztorik, osotasun baten barruan ulertua ez behintzat, on bakoitza bere gaiztoak bizi baitu, gaizto bakoitza bere onak bizi duen bezala, gizona halakoa baita eta halakoa izango, mundua mundu denetik mundua mundu den arteino.
‎Baina Gerhardek ez zuen artean bere lezioa bukatu, eta halaxe mintzatu zitzaidan ondotik: . Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona dugu Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena:
‎Txikikeriak alde batera utzita, haatik, onartu beharrean nago Jainkoa askoz prestidigitatore hobea dela gizona baino, kapelupetik hartz bat ateratzea ez baitago gizonaren esku, gizonaren neurria usoa edo untxia diren heinean. Kapelupetik bi hartz ateratzea, berriz, Jainko ahalguztidun batek lukeen miraria ere bada, zin degizut baietz, baita Jainko sinesgarri baten existentziaren aldeko argudioa ere, ondorioz, behingoagatik?
‎Zaude lasai. Munduan ez dago gizonik ni joko nauenik. Horretan ez dago arrisku handirik.
‎Ez zuen Norak bezainbeste arreta deituko gizonen artean gorputz zuzen eta bular txiki haiekin. Baina jantzi lekuz kanpokoarekin eta ez zegokion gizon zaharrarekin begiratuko ziotenen grina kuriositatetik etorriko zen, ezin asmatutik, nabarmenki zerbaitek ez zuenez orekatzen, zerbait nahastua baitzen, artean formatu gabea. Emazteari ere ez zitzaion oharkabean pasa soinekoak ekarritako aldaketa.
‎Txikikeriak alde batera utzita, haatik, onartu beharrean nago Jainkoa askoz prestidigitatore hobea dela gizona baino, kapelupetik hartz bat ateratzea ez baitago gizonaren esku, gizonaren neurria usoa edo untxia diren heinean... Kapelupetik bi hartz ateratzea, berriz, Jainko ahalguztidun batek lukeen miraria ere bada, zin degizut baietz, baita Jainko sinesgarri baten existentziaren aldeko argudioa ere, ondorioz, behingoagatik...
‎gizon onek gaiztoak garbitzea —ez da kasualitatea gero gizon onak beti indartsuenak izatea...! — edo haiek zapaltzea, gatibu lanetan —Korolorenko ere indarkeriazale agertu zen bizitzaren azken aldean, Tolstoiren iritziaren aurka, oker ez banago... —, kartzeletan edo gulagetan... Dostoievskik erakutsi zidan niri, ordea, planteamenduaren xinpletasunean ezinezkotasun bat zegoela, ez baitago gizon onik ez gaiztorik, osotasun baten barruan ulertua ez behintzat, on bakoitza bere gaiztoak bizi baitu, gaizto bakoitza bere onak bizi duen bezala... gizona halakoa baita eta halakoa izango, mundua mundu denetik mundua mundu den arteino.
‎‘Hiruretan bat aukeratzekotan, ordea, Dostoievski. Egia da, bai, garai batean tsarraren aurkako azaldu zena, desterratu ere desterratu baitzuten horregatik, tsarraren aldeko sutsu egin zela azkenean, baina munduan ez dago gizonik, Dostoievskik baino hobeto erakutsi duenik gizakion barrua, hain modu erreal eta sinesgarrian: gizakion miseria moralak batez ere, gizartearenak ere badirenak eta irakurle zintzoa gizartea aldatzera bultzatu behar dutenak... medikuak ere gaitzaren berri jakin behar baitu, gorputz gaixotik gaitza erauziko badu’ Eta, kasu partikular batera jotzen zuela, gehitu zuen:
‎paradisu sozialista gizonaren zerbitzuan eraiki, eta medikuntza zientziak zuzenduko ditu noizbait biologiaren okerrak, gero eta teknika aurreratuago baten bidez’ Baina Gerhardek ez zuen artean bere lezioa bukatu, eta halaxe mintzatu zitzaidan ondotik: ‘Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona dugu Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena:
2011
‎Ez da egia. Aulkian ez dago gizonik, ez inor. Irudimena da guztia.
‎Ospatu egin nahi zuen, nola edo hala, zer-nahi hura egin ahal izatea orain. Ez zegoen gizonik galaraziko zienik; egun paregabe guztia berentzat zen.
2014
‎Trenbidera begiratu genuen, gizona ez zetorrela ziurtatzeko. Hala zen; ez zegoen gizonaren arrastorik. Nonbait, nekatu eta etsi egin zuen.
2015
‎Hasieran bare, gero gogor. Eta babes bila jo dute aterpean ez zeuden gizonek.
‎Sinpleegia lirudike baten batentzat nire zio honek baina ez dago gizona mugitzeko akuilu hoberik bere benetako guraria zein den ezagutzea baino. Orduan ez du izutzen zaputzaren beldurrak, ez du nekatzen balizko oztopoak eta bidearen luzeak.
‎10. Begirauzu, ez zaudela gizona, emaztetan pentsatzen; ez zu, emaztekia, gizonetan? (Gueroco guero,
2016
‎Hogeitaka asmo egin nituen. Ez zegoen gizonik emakumeari zuzen itauntzera ausartuko zenik; halako gauza ezinezkoa zen.
‎–esan nuen behin eta emakumeei buruz luze aritu ginenean?. Ez dago gizonik lurraren gainean nik bezainbat maitatuko dituenik; ikusi dizkiedan ahultasun guztiak eta haien kontra irakurri ditudan satira guztiak gorabehera, guztiarekin ere, maite ditut oraino; izan ere, ongi asko jabetzen naiz ezen emakumezko guztienganako nolabaiteko txera sentitzen ez duen gizona ez dela bere bizi guztian gauza izango emakume bakar bat ere behar bezala maitatzeko....
‎Emakume beltzak ez ziren, inondik ere,, emakumeak? ohiko zentzuan, eta, era berean, esklabotza sistemaren ondorioz, ez zegoen gizonen nagusitasunaren arrastorik gizon beltzengan. Senar emazteak eta aita alabak berdin zapalduak baitzeuden esklabo jabearen autoritate erabatekoaren pean, esklaboen artean gizonen nagusitasuna sustatzeak aginte katea hauts zezakeen, eta arriskutsua zen hori.
2017
‎Bidera atera zaion elurra kentzeko bigarren makina urruntzen ari da Uztarroz aldera. Portu hori ez dago gizonaren arrutan. Zanpa hotsean nabari du nola gurpilak arrastoa marrazten hasiak diren asfalto irineztatuaren gainean.
2018
‎Idazlan honetan, erakutsiko dut zer adierazpide sozial eta legal eman zaizkion emakumeak norbanakoaren kategoria zentraletik baztertzeari, eta nola egituratu dituen bazterketa horrek aztergai ditudan kontratuak. Nahiz eta azkenaldian lege aldaketa batzuk egin diren, eta nahiz eta are gehiago aldatu den emakumeek gizartean duten lekua, oraindik ez gaude gizonen posizio zibil berean, baina, hala eta guztiz ere, gure gizarteetako egitate politiko funtsezko hori apenas eztabaidatu den kontratuaren teoriari eta praktikari buruzko gaur egungo debateetan. Gizonek jadanik ez dute XIX. mendearen erdialdean emaztearen gain zuten eskubide zabal zabal hura, garai hartan emazteak jabetza baitziren legez.
‎Amaitu osteko gonbitolarriak farolaren azpian eduki du makurtuta minutu batzuetan, makal eta ondoezik. Zutitzeko indarrak berreskuratu dituenean, jada ez dago gizonik eta ez dago dirurik. Engainatu egin dute.
2019
‎Hala ere, zenbait psikiatrak diote neska nerabe batek baino gehiagok ez dakitela oraindik sexu organoek badutela gernu funtzioaz gainera bestelakorik ere. Nolanahi ere, neskatoek apenas ikusten duten loturarik beren zirrara sexualen eta beren genitalen artean, ez baitago gizonen erekzioa bezain seinale argirik. Gizonari eta amodioari buruz dituzten fantasia erromantikoak eta jakin berri dituzten gauza batzuen gordinkeria hain daude elkarrengandik bereiz, non neskatoek ez baitituzte inola ere lotzen.
‎Frantziako kodeak jadanik ez du ezartzen obedientzia emaztearen betebeharren artean, eta hautesle bihurtu da emakumezko herritar oro; askatasun zibiko horiek, ordea, abstraktuak dira autonomia ekonomikoak laguntzen ez dien bitartean; emakume mantendua, emazte nahiz kortesana? ez dago gizonaren uztarpetik askatua eskuetan boto paper bat edukitzeagatik; nahiz eta ohiturek lehen baino traba gutxiago inposatzen dizkioten, lizentzia negatibo horiek ez diote sakon aldatu egoera; jopu kondizioan harrapaturik dago oraindik ere. Lanari esker osatu du emakumeak, hain zuzen, gizonarengandik urruntzen zuen bidearen parte handi bat; lana da askatasun konkretu bat berma diezaiokeen bakarra.
‎Pisuzko arrazoiak dauzkagu gizon hauei begiratzeko, zabarki armatuak Bond, Rambo and Companyren armategiarekin alderatuz gero, eta pisuzko arrazoia da Raimundo Silvarentzat pertsonaia izan daitekeen inor hemen aurkitzea, berau, herabea berez eta nortasunez, jendetzaren erdian ibiltzeko uzkur, Rua do Milagre de Santo Antónioko bere leihoan gelditu baitzen kalera jaisten ausartu gabe, eta gaizki egin zuen, bakarrik azaltzeko gauza ez bazen laguntza eska ziezaiokeen Maria Sara doktoreari, dagoeneko ikusi dugu zirt edo zartekoa dela, emakumea, edo bestela, bakardadearen aztarna erromantikoago edo interesgarriagoa, edo agian itsukeriaren aztarna, ekar zezala S. Crispimeko txakurra, irudi ezin ederragoa litzateke arraun bateltxoa estuario geldoa zeharkatuz, inorena ez den uraren erdian, eta zuzentzailea arraunei eraginez, bitartean txakurrak, txopan eseririk, burua tente darama, eta tarteetan, bere parte sentiberenetan eztena ziztatzen dioten arkakusoei ahalik eta diskretuenen ausiki eginez. Utz dezagun bakean, beraz, bere ogibidea berrikustea den arren, ikusteko oraindik erabat prest ez dagoen gizon hau, inoiz behin baizik, nahaste psikologiko iragankorraren kausaz, gauzei erreparatzen ez diena, eta bila diezaiogun berezkotasun osoz narrazioan bere tokia bete dezakeen norbait, ez hainbeste bere merezimenduengatik, beste alde batetik beti eztabaidagarriak, baizik eta predestinazio egokiarengatik, hain berez ezen gero esango baita, kasualitate begi bistako baten aurrean esaten den... Hala ere, ez da erraza.
‎Baina ez du galdu, hor dago, esku ahur irekian, zimurtua, denbora guztian bilatzen eta ukitzen ibili balitz bezala, galtzeko beldurrez edo, eta halaxe izan da, izan ere, Raimundo Silva horretaz gogoratzen ez den arren. ...dakienarengandik ikasi baizik ez dut nik egiten, edo ez askoz gehiago bederen, ustez dauzkagun jakintzen ehuneko laurogeita hamarra hortik etortzen zaigu, eta ez gure bizipenetatik, eta horretaz aparte aierua dago, formarik gabeko hodeia, non, batzuetan, bat bateko argi batek egiten baitu dir dir, intuizioa deitzen duguna, alabaina, nire aierua da, nire intuizioak esaten dit Maria Sararen bizitzan ez dagoela gizonik, hain polita izanda ezinezkoa dirudien arren, ez da izango goreneko edertasun bat, baina polita da, aurpegiz eta irudiz, eta gorputzari dagokionez, tira, gorputz batek zenbat balio duen biluzik dagoenean baizik ezin daiteke jakin, hau da zientziarik onena, ebidentziarena, are eta hobea ondoren, estalita dagoena ezagutu denean, eta gozatu.
2020
‎Ez da sukaldatzeak baliorik ez duela, baizik eta emakumeek sukaldatzen dutenean baliorik ez duela, kobratzen ez dutela, etab; eta gizonek sukaldatzen dutenean, aldiz, gradu profesionalak, masterrak eta karrerak sortzen dituztela (gizonez beteta), eta eratzen dute sukaldeko talentu eta epistemologia, etab. Aipatu logika patriarkal horri jarraiki, emakumeen parte hartzea handiagoa da gune informaletan eta gizonena gune formaletan (ikus Sagastizabalen, Stolle and Micheletti 2006; Hernández 2008; Coffé and Bolzendahl 2010). Baina, berriro ere, aldea ez dago gizonek eta emakumeek parte hartze politikoari eskaintzen dioten denboran, baizik eta parte hartze motan: emakumeek bere genero rolarekin zerikusia duten eremuetan parte hartzen dute gehiago, hau da, feminitateak berarekin daramatzan balio eta praktika horietan, hala nola, beste pertsonekin lan egitea eskatzen duten jardueretan, beste pertsonak entzun, lagundu, babestu, etab. dakartzaten jarduerak, eta gizonak, aldiz, politika formalarekin erlazioa duten jardueretan eta ekintza ez konbentzionaletan (izendapen hori egokia ez den arren), manifestazioetan eta grebetan parte hartzea, adibidez.
‎Gure argudio horri ezezkoa emateak, alegia, gizonak botereguneetan daudela gizon izate hutsagatik ezeztatzen baldin bada, hurrengo argudioa eratortzen da: gizonak botereguneetan daudela merezi dutelako (oso azkarrak direlako, ausartak direlako, arrazionalak direlako, indartsuak direlako, etab.) eta emakumeak ez daudela gizonak baino atzeratuagoak direlako, irrazionalak, partzialak, emozionalak, ahulak, etab. Betiko argudio patriarkala, horren ezaguna taula bat eta dena egin dugula II. Kapituluan, eta argi azaldu dugu argudio horiek biolentzia sinboliko patriarkalaren artikulatzaileak direla. Alderdi batzuek neurriak jarri dituzte biolentzia sinboliko horren kontra (aurrerago ikusiko dugu sindikatu, mugimendu eta alderdi barneko talde feministez hitz egiterakoan).
‎Orain arte egindako ikerketetatik ondorioztatu dugu Europar ongizate erregimenen arteko alderaketan ez dagoela gizonek egiten dituzten lanen arteko muturreko desberdintasunik, emakumeen artekoa asko aldatzen den bitartean, herrialdeak duen ongizate erregimenaren araberakoa baita. Horregatik diogu ez dela berdina ongizate estatu mediterranearra, kontserbadorea, liberala edo sozial-demokrata edukitzea, simetrikoa edo asimetrikoa, zentralizatua edo deszentralizatua, edota kapitalismo industrial ala finantzario batean txertatua egotea.
‎Gerrillarien jantzia xelebre samarra da. Esan liteke uniformeek elementu komun batzuk dituztela, hala nola espartinak, belaunetaraino luzatzen diren galtzerdi urdinak, galtza iluna, atorra zuria, oihal fineko txalekoa eta mahaspasa koloreko txamarreta bat; halere, ez dago gizon bat ere uniforme hori osorik daramana, ez eta berdin jantzitako bi gerrillari ere. Ez dira eskas, bestalde, frantsesei ebatsitako botak eta kasakak daramatzatenak, azken horietan urradurak eta odol orbanak agerian.
2021
‎Garbiak diren, beste kontu bat da, baina humanoak dira, alegia, edozeinek ulertzeko modukoak. Etikari dagokionez, ez dut uste inor dagoenik iruzur egitea zuzena dela esan dezakeenik, eta ez dakit zenbat hitz egin daitekeen publikoki horren inguruan gure artean ez dagoen gizon batengan kabitu zen humanitate guztiaren kontzientzia bortxatu gabe.
2022
‎–Jende librea –bota du Cesterok, bere dezepzioa ezkutatuz. Ez badago gizon haiek, eta agian emakume haiek, zuzentzen dituen inor, ezabatu egin du gaueko itsaski bilketa krimenaren eragingarri posibleen zerrendatik. Berez nahiko gertagaitza baldin bada muskuiluak kantitate handitan trafikatzen dituen norbaitek inor hiltzea bere negozioa babesteko, are gertagaitzagoa da hori langabe batzuek egitea, zertarako eta lau sos poltsikoratzeko.
2023
‎Jerusalemen," pertsona" bat zen, zeren, etxean ez bezala, gainerako gizateria gehienaren gainetik baitzegoen bere zuritasunari esker. Ez zegoen gizon marroi bakar bat ere bera kontrolatu edo zalantzan jarriko zuenik bere lastozko kapela eta soineko zuriak jantzita bazar batetik bestera ibiltzeagatik, ezta gizon bat bezala zaldiz ibiltzeagatik zigortuko zuenik ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia