2000
|
|
Baina zergati kontzeptuak, egiaztagarritasunaren ikuspegitik behintzat, arazo ugari zekartzan. Izan ere, Hume gogoratuz, esperientzian
|
ez
zegoen ezer nahitaezko loturari zegokionik, are gutxiago zergatiari. Schlicken aburuz, esate baterako," argumentu kausal batek ez dauka inola ere baieztapen edo asertzio baten jiterik, berezko baieztapen batek, azken buruan, egiaztagarritasuna baimendu behar baitu" 83 Guk olio tantekin ditugu esperientziak eta saiakuntzak, baina ez beren zergatiekin.
|
|
Esaldi hau bermatzeko baieztatu zuenez, psikoanalisia arrakastatsua da baldin eta pazientea analistak emandako azalpenarekin ados badago bakarrik. Esan zuen Fisikan
|
ez
dagoela ezer halakorik; eta pazienteak onartutakoa ezin duela bere barrearen zergatiari buruzko hipotesi bat izan, baizik eta soilik hura edo bestea zela bere barrea eragiten zuen arrazoia. Azaldu zuenez, ados dagoen pazienteak ez du arrazoi horretaz pentsatzen barre egiten ari den unean bertan, eta" subkontzienteki" horretaz pentsatzen ari zela esateak" ez du ezer esaten barre egiten ari zen unean gertatutakoari buruz".
|
|
Jatea eta edatea arriskuekin bat datoz, eta ez basatien ikuspegitik bakarrik, gure ikuspegitik ere bat datoz;
|
ez
dago ezer normalagoa arriskuetatik babesten saiatzea baino; eta babesteko halako neurriak imajina ditzakegu. —Baina, zein printzipioren arabera asmatzen ditugu?
|
|
|
Ez
dago ezer zailagorik gertakizunei zor zaiena ematea baino.
|
|
" As dead as death"[" Heriotza bezain hilda"]. "
|
Ez
dago ezer heriotza bezain hilda; ez dago ezer edertasuna bezain eder". Edertasuna, heriotza, besteak beste, substantzia hutsak (kontzentratuak) direla baina gauza eder batean daudenean nahastuta agertzen direla, errealitatea ulertzeko irudia baino ez da.
|
|
" As dead as death"[" Heriotza bezain hilda"]. " Ez dago ezer heriotza bezain hilda;
|
ez
dago ezer edertasuna bezain eder". Edertasuna, heriotza, besteak beste, substantzia hutsak (kontzentratuak) direla baina gauza eder batean daudenean nahastuta agertzen direla, errealitatea ulertzeko irudia baino ez da.
|
|
Beti tragikoa da hizkuntza bat hiltzear egotea. Baina
|
ez
dago ezer egiterik hori gerta ez dadin. Tragikoa ere bada gizon baten eta emakume baten arteko amodioa hiltzear egotea, baino ez dago ezer egiterik.
|
|
Baina ez dago ezer egiterik hori gerta ez dadin. Tragikoa ere bada gizon baten eta emakume baten arteko amodioa hiltzear egotea, baino
|
ez
dago ezer egiterik. Hori da gertatzen dena hiltzear dagoen hizkuntza batekin.
|
2001
|
|
gizakia arte, berezko eboluzioa; gizakiaz gero, berezko eta gizakiak —onerako edo txarrerako— bere gogoz eragin eta gidatutako eboluzioa. Maitagogo izatea baino gorago
|
ez
dago ezer. Maitatzea da izadiaren gailurra.
|
|
dakiena daki eta bestea jakingo duela daki.
|
Ez
dago ezeren zain den dena bere esanera jartzeko, gizakia, gizakiaren eginbeharrak, etika osoa.
|
2002
|
|
Horixe dugu presoen egoera tamalgarria, gizarteak eskaintzen dituen plazeretatik aldenduta. Izan ere,
|
ez
dago ezer hoberik gizartearen balioaz jabetzeko, gizartetik aldentzea baino.
|
|
Hala ere, neurriok aldian aldikoak izango dira, hartara, sariak batere indarrik gal ez dezan.
|
Ez
dago ezer errazagorik, gizagaixoon gustu eta banitatea asetzea baino. Nolanahi ere, presoei ez zaie edari hartziturik eman behar, halabeharrez bada ere, istiluak eragin balitzake horrek espetxe barruan.
|
|
Pentsatzen jarrita, baina, objekzio hori ez da, inondik ere, dirudien bezain gogorra, oso gogoan edukitzekoa baita ikusleen arreta preso guztien artera banatzen dela, alegia, ikuskizuna ez dagoela preso bakoitzera mugatuta. Beraz, leotzetan giltzapeturik dauden presoek ere, eskaintzen zaien ikuskizunaz jabetuta, dute inoiz pentsatu ikuskizun horretan aktoreak eurak direnik; beste alde batetik, gainera,
|
ez
dago ezer errazagorik presoei mozorro bana ematea baino; horrela lortuko da, nahiz ez den komeni presoa behar baino gehiago lotsaraztea, delitu abstraktuegia askozaz konkretuagoa den lotsaizun publikoaren menpe gelditzea. Gisa horretako eszena batek hain du eragin handia jendearen irudimenarengan ezen horrek eredua eta delituaren izua igorriko bailieke presoei.
|
2003
|
|
Gainera, sasoi batean Berkeleyri buruz Machek emandako bertsioa izan genuen, alegia: ‘materia’ kontzeptu metafisikoa zela, eta ez zientifikoa, zioen teoria; hots,
|
ez
zegoela ezer materiaren egituraren teoria fisikoa zenik; eta beroaren teoria fenomenologikoa teoria fisiko ororen paradigma bakar bihurtu behar zela. (Hemen ‘paradigma’ hitza Kuhnen beste zentzu zertxobait desberdinean erabiltzen dut; hau da, ez teoria nagusia adierazteko, ikerkuntza programa baizik —eta zientzialari batzuei hain egokia iruditzen zaienez azalpen mota hori, horren onarpen orokorra eskatzen dute—).
|
2006
|
|
Hortaz, pertsona horrek hura sentitu behar du, eta hartaz jabetzen da. Baina gaizkinahiaz eta axolagabekeria absolutuaz gain, hor
|
ez
dago ezer. Horrelakoak beti eta zirkunstantzia guztietan bidegabekeriak direnik ezin duzu esan.
|
|
inpresioak eta ideiak (T 1.1.1.1). Inpresioak ideien aurrekariak dira, eta ideietan ez dago inpresioetan
|
ez
dagoen ezer: ideiak, azken buruan, inpresioen kopia ahulak dira.
|
|
Ordea, baldin eta, argi barik,
|
ez
balego ezer ikusgarririk, eta, hortaz, inondik inora ez birik, orduan ispiluan ez legoke deus ere. Horrenbestez, ispiluak gauza bikoizten badu ere, argi barik ez litzateke deus ere ikusiko, argiari esker ikusten baitira bi biak, hots, lehenbiziko bat hura eta islaturiko beste bata.
|
2007
|
|
Halere, kosmogoniatik ideologiaren esparrura igarotzen denean —mitotik errealitatera jaisten denean—, Hesiodok duintasunez hartzen du lan egin behar hori, lana egin beharra zigorra izango ez balitz bezala:
|
ez
dago ezer salagarririk lanean, aitzitik, guztiz gaitzesgarria da nagitasuna480 Lan egiteko eta gosea ekiditeko aholkatzen dio Hesiodok, hain zuzen, desbidean eta bien aitaren lanaren emaitza alferrik xahutzen dabilen Pertses anaiari481.
|
2009
|
|
Munduaren xedea ez da inondik ere gizakia imitatzea, zeinahi lege alde batera uzten du; ez dezagun esan naturan badirela legeak; antolamendurik, ordenamendurik, formarik, edertasunik, jakiterik, harmoniarik, legerik gabeko munduaren aurka borrokatu behar du ezagutzak; ezagutza hau bezalako mundu batekin harremanetan dabil eta bertan
|
ez
dago ezer ere mundu hori ezagutarazten duenik; era berean, ez da naturala natura ezaguna izatea.
|
|
Interpretazioa sekula amaitzerik ez baldin badago, deus interpretatzekorik ez dagoelako da, besterik gabe. Primario primario
|
ez
dago ezer interpretatzekorik; hondoan, dagoeneko, dena da interpretazio.
|
2010
|
|
Borondate hori, ordea, ez da beharrezkoa, ezta nahikoa ere: esaterako, Jainkoak Abrahami agindu zion semea sakrifikatzeko, baina ez zuen halakorik nahi; edota, alderantziz, goikoak bere mendekoak zerbait egitea nahi izan arren, ez badu hori agintzen,
|
ez
dago ezer egiteko betebeharrik. Horrexegatik, teologoek diote ez dugula zertan bete Jainkoaren borondatea, ezta borondate eragingarria ere, berori betearazteko agindua ez bada ematen beren beregi.
|
|
4 Zalantza ere sor daiteke. Zehaztapen horretan
|
ez
dago ezer ere aholkuari legearen izaera ukatzen dionik. Hortik dator, etorri ere, batzuek onartzea aholkua lege mota bat dela.
|
2011
|
|
Sutra hindu batek dio: une honetan
|
ez
dago ezer izatera [iristen ari denik ez halaber izateari uzten dionik.
|
|
Alabaina bereizkuntzak ez dauka zerikusirik ziurtasun graduarekin, hautemateko moduarekin baizik. Neure buruaren existentzia, nire nitasuna, nire askatasuna, nire erantzukizun morala, etab., ziurtasunik absolutuenarekin hautematen eta pentsatzen ditut,
|
ez
dago ezer ziurragorik ni neu banaizena, edo libre naizena baino. Jainkoaren existentzia ere, esango digu Kantek, ziurtasun oso osoarekin pentsatu ahal dugu, baina ezagutu ezin dugu egin.
|
|
Ez dago detaile bakar bat biktima konkreturen batzuk signifikatzen dituena.
|
Ez
dago ezer, derrigor biktimengan pentsatzea eskatzen duena. Ezer, biktimak juduak direla adieraziko lukeenik.
|
2012
|
|
Ez dago salbuespen globalik: dena aldatuz gero,
|
ez
baitago ezeren salbuespenik. Transzendentalarekiko erlazioa garrantzitsua da; izan ere, bera da agertzeko aukerak erregulatzen dituena.
|
|
Merkatuaren legeak besterik ez dira onartzen, dena erregulatzeko. Merkatutik at
|
ez
dago ezer, ez dago bizitzarik: hori da materialismo demokratikoaren dogma absolutua.
|
2021
|
|
Haustura batek sakon markatu dezake gizon bat, baina hark, azken finean, bere gizon bizimodua dauka garatzeko. Emakume abandonatua, aldiz, ez da ezer ere, ez du ezer ere[...] Nola ekingo dio beste bizimodu bati, maitaleaz bestalde
|
ez
badago ezer ere? (II:
|
2022
|
|
Deskubritu zutena zentzuaren irekiera murrizgaitza izan zen. Azal guztiak altxatu zituzten, erbiaren edo tipularen geruzak balira bezala, eta azpian
|
ez
zegoen ezer, ez Jainkorik, ez lehen substantziarik, ez subjekturik, ezpada geruzak altxatzen jarraitzeko jarrera eta beharrizana. Nork du beharrizan hori eta zergatik?
|