2015
|
|
2 Noizbehinka gogora etortzen zait emakume santu haren kexua, Martarena, ez baitzen kexatzen bere ahizpaz soilik; ziurtzat dut, Zu beraren nekeaz mintzen ez zinelako irudipena eta bera Zurekin egon nahiz
|
ez
egon ez zitzaizula axola, hori zela haren kexarik handiena. Beharbada, bere ahizpa bezain maite ez zenuela begitanduko zitzaion; honek sentimendu biziagoa sortuko zion, berak hain maite zuenaren zerbitzuan lan egin beharrak baino, maitasunak lana gozo bihurtzen baitu.
|
|
10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere
|
ez
dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
|
|
Egia da oraingoan konortea galdu zuela guztiz, indar handiaz etorri zitzaiolako (eta hitz egiten ari zela, Pazko Piztueraz, azken egunean, eta Pazkoaldi osoa hain lehortasun handiaz egonik, ia Pazkoaldia zenik ere ez zekiela), bizia amaitzen ez zelako hitz bakar bat entzuteaz besterik gabe.
|
Ez
dago ez hari kontra egiterik!, sugarretan sarturik, suak erretzeko berorik ez dezala izan nahi izatea bezala da. Ez da disimuluan, ingurukoak zer arriskutan dagoen konturatu gabe, igaro daitekeen sentimendua, barrukoaren lekuko izaterik ez badute ere; egia da, nolabait lagun egiten diotela, itzalak balira bezala, eta lurreko gauza guztiak ere halakoxeak iruditzen zaizkio.
|
|
5 Izugarria diot, mila urte bizi izanda eta halakoa gogoan sortarazten eginahalak eginda ere, pertsona batek imajina dezakeenik ederrena eta atseginik handienekoa izan arren (gure irudimen nahiz adimenean sar daitekeen oro baino haratago doalako), haren presentzia hain da gorentasun bikainekoa, non arima izu ikara handiak hartzen baitu. Hemen
|
ez
dago ez, inork esan gabe nor den nola dakien galdetu beharrik, zeru eta lurraren Jaunak ongi ezagutarazten baitu bere burua; lurreko erregeek ez dute halakorik egingo, beraiek bakarrik gutxitzat hartuak baitira, beraiekin batera segiziorik ez badute, edota nor diren esaten ez badute.
|
|
han geure izaerak berak ere noizbait engaina gaitzakeelako; izan ere, gauza pozoitsuek sarrera handirik izan ez arren, sugandilatxo batzuk bai, lirainak direnez gero, nonahi sartzen dira; eta kalterik egin ez arren, batez ere jaramonik egiten ez bazaie, esan nuen bezala, irudimenetik eta esandakotik datozen pentsamendutxoak direlako, hala ere gogait eragiten dute askotan. Hemen, sugandilak lirainenak izanda ere, ezin dira sartu egoitza honetan; izan ere,
|
ez
dago ez irudimenik, ez oroimenik eta ezta adimenik ere ondasun hau eragotz dezakeenik. Eta ausartuko naiz baieztatzen, Jainkoarekiko egiazko bat egitea bada, ez duela sartzerik deabruak ezta inolako kalterik egiterik ere; izan ere, Haren Maiestatea arimaren muinetik hain hurbil eta hain elkartua egonik, ez da ausartuko hurbiltzen ezta ez du izango sekretu honen berri ere.
|
|
Eta berak egitez jadanik zituen desira berberekin ikusten ninduenez, hauek Jaunak oso sendoak ematen zizkidan? eta hain gogotsu ikusten ninduenez, pozik egoten zen nirekin harremanetan; izan ere, Jaunak egoera honetara helarazten duenarentzat
|
ez
dago ez atseginik ez pozik Jaunak hasiera hauek eman dizkionarekin bat egitea bezain handirik; orduan, dirudienez, ez nuen izango nik hasierak baino besterik, eta Jaunak nahi beza orain izan dezadala.
|
|
25 Nitaz zer edo zer dakien pertsonaren bat ikusten dudanean, neure bizitza kontatu nahi nioke; izan ere, neure ohoretzat dut gure Jauna goretsia izan dadila, eta gainerakoaz ez zait ezer axola. Hau badaki Berak ongi, edota ni oso itsu nago;
|
ez
baitago ez ohore, ez bizitza, ez aintza, ez gorputzeko ez arimako ondasunik geldiaraziko nauenik, nahi eta desira izango nuenik, haren aintza baino besterik. Ezin dut sartu buruan deabruak hainbeste ondasun bilatu izatea nire arima bereganatu eta gero galtzeko, ez baitut hain ergeltzat; ezta ezin dut buruan sartu, nik neure bekatuengatik engainatua egotea merezi dudanez gero, Jainkoak alde batera utziko dituenik, orain dela bi urtez geroztik egiten diren hainbeste otoitz eta hain pertsona onenak, nik guztiei erregu egin baino besterik ez baitut egiten, Jaunak jakinarazi diezadan bere aintza hau den, edota beste bide batetik eraman nazan.
|
|
9 Oi, ene aita, bai garratz dabilela Julian! Marianari haren laguntza nahi duen bakoitzean
|
ez
dago ez ukatzera, eskatzera baizik. Julianekin dena da santua; baina Jainkoak gorde nazala urte askoko aitor entzuleetatik.
|
|
Oroit bedi Saulenaz, eta ez beza egin besterik. Ez da gutxi izango pertsona horren izaera ongi eramaten badaki; izan ere, nik uste dut sufrimendu eta pena horiek guztiak malenkonia direla, horrek baitauka estu loturik; beraz,
|
ez
dago ez errurik ez zertaz harriturik, oinaze hori eman ez digulako Jauna goretsi beharra baizik.
|
|
Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin, eta betor zorionean osasunez; niretzat oso pozgarria izan da, baina hain bide luzerako labur egin zait gutuna; oraindik ez dit esaten berorren jauntasunari zegokiona ongi egin den ala ez. Bere buruaz pozik
|
ez
egotea ez da gauza berria, eta ez bedi berorren jauntasuna harritu bideko nekeaz eta denbora ongi antolatu ezinez, epelkeria pixka bat izateaz. Berorren jauntasuna bere lasaitasunera itzultzen denean, izango du arimak ere lasaitasuna.
|
|
saia zaitezte horretan ni hil nadinean, oso garrantzitsua baita. Egoera horretan
|
ez
zaudetenok ez duzue saiatu beharrik; saia zaitezte, ordea, liburu honetan esaten dena egiten, ahal den bide guztietatik irabazteko eta arretaz ibili, eskatu ondoren Jaunak eman diezazuen eta lagundu zeuen buruari. Gainerakoan, Jaunak berak eman behar du eta bidearen amaieraraino borrokatuz iristen den inori ez dio ukatzen, esanda geratu denez.
|